Marcel Keizer - De ex-trainer

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Marillion » ma dec 11, 2017 8:48 pm

Bij een nederlaag was hij absoluut zwaar onder druk komen te staan. Een gelijkspel had hij misschien nog kunnen hebben, mede afhankelijk van hoe dat dan tot stand was gekomen.

Nu heeft hij wel weer wat krediet gekregen. Maar het is pas echt iets waard als Ajax nu inderdaad een serie neerzet en dus met slechts een kleine achterstand de winterstop in gaat. Alles winnen en door in de beker. Dat is nu de opdracht.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Cruijff » ma dec 11, 2017 8:52 pm

Idd alleen met een serie overwinningen én verbetering van het spel is dat iets waard.
Die beker wil ik ook koste wat het kost winnen. Was nota bene voor het laatst onder Jol (met hoofdrollen voor Siem en Jantje Vertonghen)

Marillion schreef:Bij een nederlaag was hij absoluut zwaar onder druk komen te staan. Een gelijkspel had hij misschien nog kunnen hebben, mede afhankelijk van hoe dat dan tot stand was gekomen.
Bij elk matig resultaat héél zwaar onder druk.
Ook een gelijkspel na overtuigend maar weer het weggeven was het ongeveer einde verhaal geweest.

"Wat gaat er nog van Ajax terechtkomen onder Keizer" was dan massaal de vraag geweest "We zien geen enkele progressie."
Nu voel ik toch echt weer DIT IS AJAX en bah, wat is p$v zielig, sneu en slecht. Ken diverse Feyenoorders die ook vrij sterk zo denken.


Marillion schreef:Nu heeft hij wel weer wat krediet gekregen.
Gezien de uitvoer veel krediet.
Je krijgt niet 10 of 11 herexamens. Kijk maar naar de recente serie van Dortmund.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Lionel » di dec 12, 2017 9:15 am

Als we zondag verliezen is het krediet weer weg hoor.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Marillion » di dec 12, 2017 10:24 am

Dat lijkt mij ook. De wedstrijd tegen PSV heeft hem een plusje opgeleverd, maar er staat zo links en rechts nog wat open uit het recente verleden. De grote vraag is nu of Ajax een serie neer kan zetten. Want als het gat na dit weekend weer 10 punten is dan staan we er nog steeds uitermate slecht voor.

We krijgen donderdag:
Ajax - Excelsior
FC Groningen - PSV

en zondag:
AZ - Ajax
PSV - ADO den Haag

Normaal gesproken hebben wij het donderdag dus iets makkelijker en PSV zondag. We hebben hun prestaties niet in de hand maar Ajax moet beide wedstrijden winnen zodat de achterstand in ieder geval niet meer dan 7 punten is na het weekend. Mochten we nog iets inlopen dan zijn we helemaal terug in de titelstrijd.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door 999 » di dec 12, 2017 10:29 am

Welk krediet ?.Komop zeg, na 14 wedstrijden stond AJAX 3e, nu nog steeds met 7 punten achter op een koploper die niet bijzonder is w.b. het voetbal.Als Cocu een beetje ballen had gehad waren het nu 13 punten geweest.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Cruijff » di dec 12, 2017 11:38 am

999 schreef:Welk krediet ?.Komop zeg, na 14 wedstrijden stond AJAX 3e, nu nog steeds met 7 punten achter op een koploper die niet bijzonder is w.b. het voetbal.Als Cocu een beetje ballen had gehad waren het nu 13 punten geweest.
Blijkbaar niet dus. Want het PSV van Cocu blijkt dus én laf en duidelijk een paar niveautjes minder dan Ajax.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Lionel » di dec 12, 2017 12:02 pm

Ik zie PSV overigens gewoon 6 punten halen maar wat zou het mooi zijn als de achterstand straks maar 5 of 4 punten is. Dan gaan we toch met een goed gevoel de winter in.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Marillion » di dec 12, 2017 12:41 pm

Cruijff schreef:
999 schreef:Welk krediet ?.Komop zeg, na 14 wedstrijden stond AJAX 3e, nu nog steeds met 7 punten achter op een koploper die niet bijzonder is w.b. het voetbal.Als Cocu een beetje ballen had gehad waren het nu 13 punten geweest.
Blijkbaar niet dus. Want het PSV van Cocu blijkt dus én laf en duidelijk een paar niveautjes minder dan Ajax.
Precies, bij PSV is een tijdje achter elkaar werkelijk alles de goede kant op gevallen. Maar zij hebben echt geen bijzonder elftal. Zoveel is zondag wel duidelijk geworden voor zover dat niet al het geval was. Ik heb zelden zo'n armoedige prestatie gezien van een koploper.

Verder heeft Keizer het elftal deze wedstrijd gewoon goed neergezet. Hij krijgt terecht kritiek op de zaken die eerder dit seizoen mis zijn gegaan. Maar als het dan een keer goed gaat moet hij daar ook de complimenten voor krijgen. Dat maakt hem niet ineens totaal onomstreden maar dit was gewoon een goede prestatie. Nu is het aan Keizer om daar een serie van te maken.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door InnerHarbour » di dec 12, 2017 12:43 pm

Ajax pakt PSV op een mindere dag en de grote Amsterdamse monden zijn weer helemaal terug. Tot AZ tenminste. :smallgrin.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Marillion » di dec 12, 2017 12:48 pm

We zijn nu eenmaal de beste IH, DE BESTE!!!! :ajaxsmiley.gif:

Nee, dit is voor mij een gevalletje 'credit where credit is due'. Keizer heeft volkomen terecht een hoop kritiek gehad. Als het dan een keer wel goed gaat kan er ook wel een keer een complimentje vanaf. Zonder hem daarbij gelijk tot de nieuwe koning uit te roepen.
Nil volentibus arduum

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door De Dominee » di dec 12, 2017 1:08 pm

Marillion schreef:
Cruijff schreef:
999 schreef:Welk krediet ?.Komop zeg, na 14 wedstrijden stond AJAX 3e, nu nog steeds met 7 punten achter op een koploper die niet bijzonder is w.b. het voetbal.Als Cocu een beetje ballen had gehad waren het nu 13 punten geweest.
Blijkbaar niet dus. Want het PSV van Cocu blijkt dus én laf en duidelijk een paar niveautjes minder dan Ajax.
Precies, bij PSV is een tijdje achter elkaar werkelijk alles de goede kant op gevallen. Maar zij hebben echt geen bijzonder elftal. Zoveel is zondag wel duidelijk geworden voor zover dat niet al het geval was. Ik heb zelden zo'n armoedige prestatie gezien van een koploper.
Feyenoord gezien afgelopen seizoen in de ArenA...? :smallgrin.gif:

Verder wel eens met beiden. Op basis van deze wedstrijd mag Keizer een complimentje krijgen, maar voor de rest heb ik er nog steeds geen vertrouwen in. Verwacht ook na zondag weer drama.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Toppie » wo dec 13, 2017 8:11 am

Ik zie Ajax bij AZ alleen winnen met de zelfde strijd als tegen Pisvee :blush.gif:

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door De Dominee » wo dec 13, 2017 9:49 am

Hopelijk is die teamgeist er vanaf nu. Zoals we ooit onder FdB een reeks maakten en kampioen werden. Vanaf nu alles erin! Niks minder dan de dubbel is acceptabel.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Cruijff » vr dec 15, 2017 6:54 am

De Dominee schreef:Hopelijk is die teamgeist er vanaf nu. Zoals we ooit onder FdB een reeks maakten en kampioen werden. Vanaf nu alles erin! Niks minder dan de dubbel is acceptabel.
Precies.
En bovendien zeikt iedereen op spelbeeld en fonetisch Noord-Hollands lullen van Keizer, we vergeten snel da ook he De Boe tipeure rtjijdperk .....

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Lionel » za dec 16, 2017 2:38 pm

Contract van Bielsa is ontbonden bij Lille...
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Cruijff » za dec 16, 2017 6:05 pm

Lionel schreef:Contract van Bielsa is ontbonden bij Lille...
Ja? Nou en?

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Lionel » zo dec 17, 2017 8:32 am

Ik blijf Keizer een trainer van niks vinden.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Giacomo Puccini » zo dec 17, 2017 12:31 pm

Bosz gewoon terughalen, met afstand de beste optie dus er gewoon voor gaan. De commissarissen laten onderzoeken wat er voor moet gebeuren om Bosz over te halen, en dat gewoon netjes regelen zoals een half jaar geleden al had moeten gebeuren. Fouten toegeven hoort er niet bij in de voetballerij, dus ik zie het niet gebeuren, maar het zou de logische en beste zet van Ajax zijn, als ze bij Ajax een stap vooruit willen zetten. Overmars en de commissarissen zijn voor, en Bosz had het uitstekend naar zijn zin bij Ajax, dus er zijn mogelijkheden.
Ajax!

Yopii
Berichten: 19173
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Yopii » zo dec 17, 2017 5:24 pm

Vandaag weer, haalt hij Neres eruit... :1evil.gif:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Arthur » zo dec 17, 2017 5:40 pm

Hij viel van de week al licht geblesseerd uit. Zou uit voorzorg kunnen zijn.

Yopii
Berichten: 19173
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Yopii » zo dec 17, 2017 5:41 pm

Haha, wie weet. :hypocrite.gif:

Volgens mij kun je Neres beter laten staan, zelfs als hij half kreupel is, dan proberen te counteren met Siem.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Ajaciedjuh » zo dec 17, 2017 7:53 pm

Ajax onder Bosz
17 wedstrijden
37 punten

Ajax onder Keizer
17 wedstrijden
38 punten

#ajax

:smallgrin.gif:

Doelsaldo na 17 wedstrijden..

Onder Bosz: 35-13 (+22)

Onder Keizer: 51-16 (+35)
Afbeelding
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Marillion » zo dec 17, 2017 8:34 pm

Eind van het seizoen volgt hij Bosz op bij Dortmund. :smile-ajax.gif:

Als Ajax nou de laatste hindernissen tot aan de winterstop ook neemt dan zit Keizer stiekem toch iets vaster in het zadel. Hij heeft natuurlijk nog niets maar dan doen we nog mee om de titel en de beker. Na de winterstop gelijk Feyenoord in de Arena en dan Utrecht uit. Ik ben benieuwd hoe we er tegen die tijd naar kijken.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Cruijff » zo dec 17, 2017 8:56 pm

Je roept zonder voorkennis (en 'nakennis') maar wat over de wissels van Keizer, Yopii. Neres maakte zelf het wissel gebaar naar de kant.
Nog los van dat Siem de Jong nog steeds prima weet hoe je vrij moet lopen en gedurende het seizoen altijd belangrijke doelpunten maakt.
Yopii schreef:Haha, wie weet. :hypocrite.gif:

Volgens mij kun je Neres beter laten staan, zelfs als hij half kreupel is, dan proberen te counteren met Siem.
Behalve dat Keizer de eerste vraag bij de persconferentie weer beantwoordt met "nou ja, ehhh" had hij het vandaag gewoon goed staan.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma dec 18, 2017 12:06 am

Ajaciedjuh schreef:Ajax onder Bosz
17 wedstrijden
37 punten

Ajax onder Keizer
17 wedstrijden
38 punten

#ajax

:smallgrin.gif:

Doelsaldo na 17 wedstrijden..

Onder Bosz: 35-13 (+22)

Onder Keizer: 51-16 (+35)
Afbeelding
Enne...... in de Europese wedstrijden....?

Plaats reactie