De Rik van den Boog-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Neefkens
Erelid

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Neefkens » vr mei 08, 2009 6:02 pm

Zo, een heel verhaal.
Heb je het trouwens over de oude of de nieuwe clubleiding?

Ronald!

Bericht door Ronald! » vr mei 08, 2009 6:03 pm

Het is bijna onleesbaar. Blijven oefenen. Grammaticaal gezien is het ook nog voor verbetering vatbaar.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » vr mei 08, 2009 6:04 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 10:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr mei 08, 2009 6:07 pm

Wat versta je onder "verstandige Ajacieden"? En wat zijn "onvolwassen Ajax-bestuurders"?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr mei 08, 2009 6:10 pm

Vedette-10- schreef:Zelf geschreven.
Zag ik al na de eerste zin. :bis.gif:

Aardig stuk hoor. :biggthumpup.gif:

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » vr mei 08, 2009 6:31 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 10:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr mei 08, 2009 7:50 pm

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo mei 10, 2009 12:28 pm

Ajax.nl schreef:Column Rik van den Boog
print lees
10 mei 2009
Rik van den Boog heet voor aanvang van de thuiswedstrijd tegen FC Twente alle supporters welkom met een column. Lees hier de bijdrage van de algemeen directeur.
Beste Ajacieden,

Vandaag staat de laatste wedstrijd van dit seizoen op het programma. Na een hectische week die in het teken stond van het vertrek van Marco van Basten.
Dat we afsluiten met een thuiswedstrijd vind ik leuker dan afsluiten met een uitwedstrijd. Het biedt een uitstekende mogelijkheid om de trouwe supporters die vandaag naar het stadion zijn gekomen te bedanken voor hun steun. Ajax heeft ruim 42000 seizoenkaarthouders, en dat is een zeer gewaardeerde groep Ajacieden. Aan de instelling van de supporters heeft het namelijk absoluut niet gelegen, bij uit- en thuiswedstrijden is de steun van enorme waarde geweest voor de ploeg.

De nederlaag tegen Sparta is keihard aangekomen. Niet alleen bij Marco, bij iedereen. Het seizoen is daarmee een teleurstelling geworden. Met name de manier waarop de uitwedstrijden tegen Heerenveen, Vitesse, PSV en Sparta zijn verloren, hebben mij, en met mij heel veel anderen, aan het denken gezet. Natuurlijk omdat het vier grote uitslagen waren, Ajax heeft simpelweg veel teveel doelpunten tegengekregen. Vooral omdat er geen mentale weerbaarheid in de ploeg zit, die kan zorgen voor een ommekeer van een wedstrijd. Sparta - Ajax is daarmee geen incident, en dus ook geen verrassing. Het was wel ontzettend pijnlijk.

We lijken het bijna te vergeten, maar er zijn dit seizoen ook heel mooie dingen gebeurd. De Europese wedstrijden tegen HSV, Fiorentina en Olympique Marseille waren onvergetelijk. Maar de wisselvalligheid was te groot. We verloren dik van Heerenveen, maar versloegen een week later FC Groningen, op dat moment de koploper van de Eredivisie. Ja, we konden met 7-0 winnen en met 6-2 verliezen, in een week tijd. We schakelden ‘cupfighter’ FC Utrecht uit in de strijd om de KNVB Beker, om vervolgens door Volendam uitgeschakeld te worden. Die nederlaag spoelden we weg door een paar dagen later thuis PSV met mooie cijfers te verslaan. We wonnen in december alle competitiewedstrijden, maar gooiden in de eerste weken na de winterstop nagenoeg alle titelkansen overboord.

Zoals alles bij Ajax wordt iets dat ‘goed’ is, gelijk ‘heel erg goed’ gemaakt. En als het ‘slecht’ is, dan is het meteen ‘verschrikkelijk slecht’. Het is aan mij en mijn collega’s in de directie om binnen die sfeer beleid te voeren. Dan voelt het alsof we twaalfde of dertiende staan. Maar we staan derde en spelen volgend jaar Europees voetbal, maar geen Champions League. We zijn het erover eens dat we moeten uitgaan van onze kracht. We weten wat er mis is gegaan en we weten wat we daar aan moeten doen. Er gaan dingen veranderen om volgend seizoen constanter te presteren. Maar eerst moet er nog een wedstrijd gespeeld worden.

Twente is de tegenstander van vandaag. We hebben in november een knappe 0-2-overwinning behaald in Enschede. Zij vierden vorige week zondag al dat ze tweede zijn geworden. Terwijl het er lang naar uitzag dat de wedstrijd van vanmiddag een ‘finale’ zou zijn. Twente is een ploeg die al enkele jaren goed meedoet in de top van de eredivisie en ze spelen later deze week de bekerfinale tegen Heerenveen, waarmee ze het seizoen helemaal mooi kunnen afsluiten. De derde plaats is voor Ajax het hoogst haalbare. In een slecht scenario kunnen we nog vierde worden, wat inhoudt dat we een extra voorronde in Europa moeten spelen, iets waar we niet op zitten te wachten. Laten we het grillige seizoen vandaag op een mooie manier afsluiten. De supporters die vandaag naar de ArenA zijn gekomen, hebben daar recht op.

Rik van den Boog

Algemeen Directeur
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo mei 10, 2009 12:34 pm

Nou ben benieuwd. Alles wordt nu op de mentale weerbaarheid afgeschoven, maar ik vond het op alle fronten onder de maat. Verschrikkelijk slecht dus, want ik vind 3e en geen prijzen gewoon verschrikkelijk slecht. Geen maarrrr we staan 3e, Meneer vdBoog. Nee, we staan 3e en dat is zwaar bagger, zeker gezien de potentie.

Als men zo goed weet wat men daar aan wil gaan doen, dan is het toch op zijn minst opmerkelijk dat het dit seizoen al neit gebeurd is. Hij roept zelfs dat Sparta niet als een verrassing kwam. Kijk, zo kan ik ook allerlei dingen roepen, natuurlijk. Achteraf is het namelijk heel makkelijk praten.

Toppie

Bericht door Toppie » zo mei 10, 2009 1:08 pm

De potentie Peter met deze spelers is derde of vierde het meest haalbare wat had jij verwacht 1e plek met 10 punten voorsprong nee dat is verleden tijd.

Ik ben benieuwd wat die met constant zijn gaat veranderen dat kan alleen maar geld kosten.

peter

Bericht door peter » zo mei 10, 2009 1:10 pm

Potentie bedoel ik ook breder. Ook qua geld is er 'potentie'. Als je 34 miljoen mag investeren, dan mag je verwachten dat je op zijn minst één van die subtoppers er onder weet te houden.

999

Bericht door 999 » zo mei 10, 2009 5:44 pm

.. komt dat toverwoord weer langs .. mentale weerbaarheid .. tja ..
Blij met de punten ...

Harm

Bericht door Harm » ma mei 11, 2009 6:44 am

Heeft iemand gisteren het stuk van Van den Boog in SV gezien? Hij gaf daarin aan dat Van Basten al regelmatig bij hem op kantoor zat met de mededeling dat hij het niet meer zag zitten.

Ik snap niet waarom dat naar buiten is gebracht.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma mei 11, 2009 5:42 pm

Was in iets andere woorden al lang al bekend. Hij zei namelijk dat Marco al eerder twijfels had en dat is niets bijzonders, volgens mij heeft elk mens regelmatig twijfels.

Harm

Bericht door Harm » di mei 12, 2009 9:13 am

Volgens mij was het niet bekend hoor. Ik heb hier echt niet gelezen dat Van Basten bij Van den Boog op kantoor was geweest omdat hij geen zin meer had. Alles ging altijd supergoed tot vorige week.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di mei 12, 2009 9:27 am

Naar buiten toe in ieder geval wel.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di mei 12, 2009 9:35 am

Ik ben er volledig van overtuigd dat Rik van den Boog van binnen juichte toen Van Basten zijn contract kwam inleveren.

Dat heeft hem van een gigantisch probleem verlost.

Ik ben er ook ontzettend blij mee. Godzijdank.

K.
Still alive...

peter

Bericht door peter » di mei 12, 2009 8:49 pm

Keizer: 'Ajax moet skileraar opnemen in technische staf' Tell-a-Friend print nieuwsartikel

--------------------------------------------------------------------------------
Home > Nieuws > Voetbalnieuws - Datum: 12-mei-2009 18:23

Piet Keizer (foto, links) heeft in zijn column op de website van sportamstelveen.nl het bestuur van Ajax er flink van langs gegeven. Het clubicoon is vooral kritisch over algemeen directeur Rik van den Boog, die hij constant Van den Boboog noemt. Tevens vindt hij dat de beleidsbepalers bij de Amsterdamse club niet geschikt zijn.

'De arrogantie van al die zakenmensen heeft tot de huidige situatie geleid,' schrijft Keizer. 'Het is ongekend hoe vooraanstaande en maatschappelijk zeer geslaagde zakenlieden hun verstand laten overheersen door emoties. Ervaren zakenlieden die als amateurs - letterlijk en figuurlijk - een club besturen staat gelijk aan je bedrijf amateuristisch leiden. Misschien moet Ajax een skileraar opnemen in haar technische staf. Dan kan die de amateurs begeleiden in het verder afdalen en kan de club weer met beide benen op de grond komen.'

De voormalig linksbuiten heeft wel een goed woordje over voor Marco van Basten, die vorige week opstapte als coach van Ajax. 'Marco van Basten is een moedige trainer/coach,' vervolgt hij. 'Zelfkritiek en teleurstelling gaan hand in hand en bestempelen Van Basten tot een van de uitzonderingen in de voetbal- en trainerswereld. Je moet maar de daadkracht bezitten euthanasie te plegen op je professionele carrière.'

'Hij kruipt terug naar de onverwoestbare status als wereldvoetballer. Van Basten, voor mij de beste voetballer ooit van Nederland, enkele malen ook de beste van Europa en de voetbalwereld heeft in ieder geval de regie in eigen hand gehouden. Zijn handelwijze moet de ogen openen van leiding en selectie,' aldus Keizer. (YK)

Sportweek

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mei 12, 2009 8:53 pm

Piet Keizer schreef: Van den Boboog
Pfff....wat een niveau zeg.
Nil volentibus arduum

LucaS

Bericht door LucaS » di mei 12, 2009 9:04 pm

Pffff, alsof we nog niet genoeg te stellen hebben met het gezeik van Cruijff
I think I lost my fucking headache

Jesse

Bericht door Jesse » di mei 12, 2009 9:27 pm

Het is me nou ook niet helemaal duidelijk waar hij precies kritiek op heeft.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di mei 12, 2009 10:14 pm

Pryor halen!

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » wo mei 13, 2009 12:39 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 10:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo mei 13, 2009 2:23 pm

Leg dit eens rustig uit, ik ben er te dom voor.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » wo mei 13, 2009 2:35 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 10:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie