Wie moet Henk ten Cate opvolgen?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie moet Henk ten Cate opvolgen?

Martin Jol
5
6%
Jose Mourinho
21
27%
Marco van Basten
14
18%
Louis van Gaal
15
19%
Adrie Koster
3
4%
Co Adriaanse
10
13%
Iemand anders, te weten:
10
13%

Totaal aantal stemmen: 78

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma dec 03, 2007 9:01 pm

Een bijkomend 'probleem van vBasten' is dat je er donder op kan zeggen dat hij Schippie en Witschge meeneemt. Ik weet niet of je daar nou zo blij van moet worden, maar de trainer stelt natuurlijk wel zijn staf zelf samen.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 03, 2007 9:17 pm

Ach, hulptrainers... Er is er maar zelden een die wat toevoegt. Tenminste bij Ajax.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma dec 03, 2007 11:20 pm

wimpey schreef: Koster roeit met de riemen die ie heeft. Die riemen zijn nogal kort. Op vrijwel iedere speler die gisteren op de mat stond, is een waslijstje van tekortkomingen van toepassing.
En toch zou het nog een stuk beter moeten zijn dan Nac Breda..

Mijn favorieten om nieuwe trainer te worden zijn:
Klaus Topmoller en Trond Sollied.

Lionel

Bericht door Lionel » di dec 04, 2007 3:45 am

Klaus Topmoller liet Leverkusen geweldig spelen!
IK GELOOF!!!!!!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di dec 04, 2007 8:57 am

Ernie Brandts!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di dec 04, 2007 9:01 am

Van Basten zegt nee tegen Barca en Milan
Bondscoach Marco van Basten heeft nog geen trek in een buitenlands avontuur. Volgens de Spaanse krant El Mundo Deportivo hebben Barcelona en AC Milan tevergeefs geïnformeerd.

Beide ploegen hebben informeel gevraagd naar de plannen van Van Basten. De voormalig sterspeler van Milan heeft daarop laten weten nog niet te willen vertrekken. Volgens de krant wil Van Basten, ook vanwege zijn gezin, in Nederland blijven.

Van Basten, die zondag zei al een beslissing genomen te hebben over de toekomst, gaat volgens het dagblad een keuze maken tussen zijn huidige baan bij Oranje of de functie van hoofdtrainer bij Ajax, waar op dit moment Adrie Koster interim-trainer is.
voetbalprimeur.nl

Laat hem dan maar bij het Nl efltal blijven...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Lionel

Bericht door Lionel » di dec 04, 2007 10:54 am

Aan de ene kant ben ik wel blij dat Nederland in een zware poule zit:

1. Komt hij erdoorheen dan is een wereldcoach volgens Kessler en mag hij blijven. Moet hem wel extra credits geven als hij erdoorheen komt maar nu vind ik het een prutser.

2. Als hij het niet haalt dan ligt het aan de zware poule en geeft hij zichzelf gewoon weer een 7 en blijft hij lekker nog een aantal jaren bij het Ned. Elftal
IK GELOOF!!!!!!

Harm

Bericht door Harm » di dec 04, 2007 12:14 pm

banjavi schreef:
Van Basten zegt nee tegen Barca en Milan
Bondscoach Marco van Basten heeft nog geen trek in een buitenlands avontuur. Volgens de Spaanse krant El Mundo Deportivo hebben Barcelona en AC Milan tevergeefs geïnformeerd.

Beide ploegen hebben informeel gevraagd naar de plannen van Van Basten. De voormalig sterspeler van Milan heeft daarop laten weten nog niet te willen vertrekken. Volgens de krant wil Van Basten, ook vanwege zijn gezin, in Nederland blijven.

Van Basten, die zondag zei al een beslissing genomen te hebben over de toekomst, gaat volgens het dagblad een keuze maken tussen zijn huidige baan bij Oranje of de functie van hoofdtrainer bij Ajax, waar op dit moment Adrie Koster interim-trainer is.
voetbalprimeur.nl

Laat hem dan maar bij het Nl efltal blijven...
Als Milan naar Van Basten informeert, is het dan ook niet logisch dat ze bij Rijkaard aankloppen?

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di dec 04, 2007 12:15 pm

Harm schreef:
Als Milan naar Van Basten informeert, is het dan ook niet logisch dat ze bij Rijkaard aankloppen?
Die gaat al naar Ajax :hypocrite.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di dec 04, 2007 12:56 pm

Ajaciedjuh schreef:
Harm schreef:
Die gaat al naar Ajax :hypocrite.gif:
Laat maar komen!!
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 04, 2007 7:38 pm

Van Basten en Van 't Schip weg na EURO 2008
04 december 2007

Marco van Basten en John van 't Schip hebben dinsdag Henk Kesler, directeur betaald voetbal van de KNVB, laten weten dat zij na de eindronde van het Europees kampioenschap in juni 2008 een andere weg zullen inslaan.

Van Basten en Van 't Schip hebben de afgelopen jaren met veel voldoening bij de KNVB gewerkt. Zij hebben echter aangegeven niet in aanmerking te willen komen voor eventuele verlenging van hun dienstverband bij de voetbalbond.

,,Als EURO 2008 is afgelopen, hebben we vier jaar het Nederlandse elftal met veel plezier geleid'', aldus Marco van Basten. ,,Na de eindronde van het WK 2006 zien we in het komende Europees kampioenschap een nieuwe grote uitdaging. Na vier jaar wordt het tijd voor een nieuwe omgeving. Hoewel John en ik allebei absoluut geen idee hebben wat de toekomst ons brengt, vonden we het onze plicht om de KNVB, die voor ons een goede werkgever is, tijdig te informeren. Ook de KNVB heeft nu voldoende tijd om zich te oriënteren op een nieuwe bondscoach. Het is voor ons nog geen tijd om terug te blikken, want we willen ons eerst samen met de spelers richten op het toernooi van de komende zomer.''

In een eerste reactie laat Henk Kesler weten de beslissing van de bondscoaches te respecteren. ,,Ik vind het jammer, maar waardeer dat ze ons tijdig hebben geïnformeerd. We hebben nu de tijd om te gaan werken aan de opvolging. Marco en John hebben aangegeven dat zij zich de komende maanden volledig zullen richten op de voorbereiding en het spelen van het EK.''
KNVB

generaal

Bericht door generaal » di dec 04, 2007 7:44 pm

Als Van Basten naar Amsterdam vertrekt, dan wordt dit een Eindhovens voetbaldecennium.

peter

Bericht door peter » di dec 04, 2007 8:04 pm

Als? De vraag is alleen wanneer dat wordt bekend gemaakt.

generaal

Bericht door generaal » di dec 04, 2007 8:06 pm

Peter schreef:Als? De vraag is alleen wanneer dat wordt bekend gemaakt.
Ik zie die gekke Berlusconi er ook nog wel voor aan om er in te trappen.

peter

Bericht door peter » di dec 04, 2007 8:14 pm

Het zou kunnen, maar dan moeten de prestaties bij Milan dit jaar uitblijven, want anders is er geen reden tot ontslag van Ancelotti.

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » di dec 04, 2007 8:20 pm

Van Basten komt gewoon. En ik deel Generaals opmerking over een decennium psv. Ajax móet dus dit seizoen kampioen worden, want de komende drie seizoenen gaat niet lukken (twee jaar Van Basten en dan weer een jaar opbouwen).

Ik hou Cruijff persoonlijk verantwoordelijk voor dit scenario.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 04, 2007 8:20 pm

Peter schreef:Het zou kunnen, maar dan moeten de prestaties bij Milan dit jaar uitblijven, want anders is er geen reden tot ontslag van Ancelotti.
Anders nemen wij gewoon Ancelotti. :ajaxsmiley.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di dec 04, 2007 8:35 pm

Fantastisch nieuws als Marco terug zou komen naar zijn club. Hoe verdrietig waren we dat hij als succesvol Jong_AJAX coach weggekocht werd door de KNVB. Het dagelijks werken met een team is onvergelijkbaar met Oranje, ik denk dat hij het kan.

Zijn internationale uitstraling zal als magneet werken op jonge buitenlandse toptalenten, die graag onder hem willen werken. Hij heeft de onafhankelijkheid, de ervaring, het karakter, is echt Ajacied en gezien zijn gezin kun je met hem ook aan de langere termijn werken, omdat hij in Nederland wil werken.

TOPnieuws. :ajaxsmiley.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 04, 2007 8:44 pm

Van Basten bij Ajax? Ik weet niet wat ik ervan moet verwachten. Ik vind het een interessant experiment, maar of het gaat werken?

@Louis: is dit ook al weer de schuld van Cruijff? We hebben een dikbetaalde TD die bonussen opstrijkt, een commissaris technische zaken, een technisch adviseur (al gaat die naar de jeugd en een stuk of vijftig extra TD's in de ledenraad en dan zou Cruijff verantwoordelijk zijn? Kom op zeg, de aanstelling van de nieuwe trainer is voor 100% de taak van de leiding van Ajax, en met name MVG (in wie jij het volgens mij zag zitten) mag er op afgerekend worden.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di dec 04, 2007 8:49 pm

Neefkens schreef: Het dagelijks werken met een team is onvergelijkbaar met Oranje, ik denk dat hij het kan.
Dat is voor mij nu eigenlijk juist de reden waarom ik het niet zie zitten. Het is inderdaad compleet ander werk. Dus als hij komt krijgen we te maken met een trainer die eigenlijk alle beginnersfouten nog moet maken.

Zijn verleden als voetballer zal er misschien voor zorgen dat talenten wat eerder een stap naar Ajax overwegen maar negen van de tien keer gaat het uiteindelijk toch ook om de euro's.

Van mij mag Marco eerst ergens anders bewijzen dat hij het kan. En als hij wel komt wil ik echt minimaal één ervaren trainer in de staf en niet al z'n klaverjas vrienden.
Nil volentibus arduum

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di dec 04, 2007 8:57 pm

Hij heeft bewezen bij Oranje dat hij qua resultaat de top is. Bij Jong AJAX was hij de man van het aanvallende voetbal én resultaten. Als hij dagelijks kan werken met mannen als Siem, Arie-Jan, de topaankopen die er in de winterstop bij komen (die hij natuurlijk eerst goedkeurt) en de geblesseerden terugkomen dan wordt het allemaal weer goed bij ons cluppie.

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » di dec 04, 2007 8:58 pm

Nou leuk, ik zie Bassie graag als trainer bij Ajax. Maar ik ben het wel met Marillion eens dat hij niet wat klaverjasvriendjes ( :smallgrin.gif: ) mee moet nemen. Ik zie het liefst een wat meer ervaren trainer ook nog naast hem zitten. Maar dan wel weer een trainer die zich kan aanpassen aan de rol van assistent.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 04, 2007 9:02 pm

Mocht dit werkelijkheid worden, dan is de machtsbasis van MVG danig aangetast. Anders haalde hij Adriaanse wel binnen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di dec 04, 2007 9:02 pm

Bassie & Adriaanse. :smallgrin.gif:

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » di dec 04, 2007 9:06 pm

Woooow Johnk, dat is een opwindende combi!! :excited.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Gesloten