De vraag is inderdaad of FF zo veeleisend kan blijven als hij nu is, en hoe dat dan gaat werken. Je ziet het bij PSV: succes maakt gemakzuchtig. Het cliché: het is gemakkelijker om aan de top te komen dan om er te blijven. Dit jaar stond voor veel spelers (neem Sutalo) in het teken van de revanche.
No matter what is geen optie. Een trainer mag nooit onbeperkte macht krijgen.Komende zomer is het belangrijkst om FF binnen boord te houden, no matter what.
Ik ben er nog steeds niet uit of FF zo bijzonder is, of dat het niveau van de trainers in bepaalde buitenlanden hoger ligt dan hier. Niet voor niets zie je vooral trainers uit die buitenlanden in de top: Spanje, Italië, Duitsland, enz. Nederlandse trainers behoren allang niet meer tot de elite, Slot daargelaten. Iedereen valt hier van stoel omdat Ajax fit is. Heel vernieuwend inderdaad.

Nota bene: ik zeg niet dat FF slecht is of het slecht doet, het is een vraag die me bezighoudt. Trainers die hier in hoog aanzien staan, floppen genadeloos in de grote competities, neem Bosz... In Nederland draait hij leuk mee, maar voor de top is zijn flossefie te beperkt. Hier is het trainen relatief simpel: er is weinig druk en veel teams zijn matig getraind. Dan val je al snel op.