Martin Jol ex-trainer Ajax

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Martin Jol is de nieuwe trainer van Ajax, positief of negatief? Roept u maar...

Ik ben tevreden, een prima keuze.
70
83%
Helaas, dat gaat weer niks worden.
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 84

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door peter » di sep 08, 2009 8:58 pm

Is dat zo? Is hij zo druk tijdens de warming-up? Ik zie hem namelijk gedurende wedstrijden gewoon rustig op de bank zitten en dan zou het dus in principe wel in pak moeten kunnen aantreden.

Verder moeten we hem uiteraard afrekenen op datgene waar het echt om gaat..

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Jöhnk » di sep 08, 2009 9:35 pm

999 schreef:
Jol: lak aan reacties in media

8 september 2009

In de nieuwe uitgave van Sportweek laat Martin Jol weten dat hij lak heeft aan alle meningen die er wekelijks in de media worden geventileerd over Ajax, al moet hij er aan wennen dat coaches dat ook doen over collega's. "Zelf heb ik er lak aan. Niemand leest mij de les. Zeker niet over mijn kleding. Het is dat jullie ernaar vragen, maar eigenlijk vind ik het van de zotte dat ik daarover uitleg moet geven. Ik zal het één keer doen, anders blijven die vragen komen. Ik heb niets tegen een mooi pak, loop er vier keer in de week in, maar liever niet als ik aan het werk ben.

Ik ben de hele tijd bezig met die spelers. Zelfs tijdens de warming-up. Dan zit een trainingspak met sportschoenen beter dan een warm pak met kalfsleren schoenen waarin je zweet als een otter. Met de kledingsponsor heb ik prima afspraken, daar ben ik heel professioneel in. En die pet... Ik heb een foto hangen in mijn kamer van Rinus Michels met een pet op. Stefan Kovács droeg er ook een. Dat waren geen onprofessionele trainers volgens mij. Ach, laten we erover ophouden. Het is verspilde energie."
Dit is pas de vijfde keer dat Jol op Adriaanse reageert. Echt lak heeft hij er blijkbaar niet aan.



Verder inderdaad beoordelen op prestaties. Al gaat hij verkleed als Ab Normaal.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Vedette-10- » wo sep 09, 2009 3:33 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 5:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Banjavi » do sep 10, 2009 10:03 am

Jol zal per week 5 selectiespelers naar tweede elftal sturen
9 september 2009 RvN

Omdat het Ajax in de transferperiode niet gelukt is om de selectie terug te brengen naar de door Martin Jol gewenste 23 spelers, neemt Martin Jol zelf maatregelen. Jol in de nieuwe uitgave van Voetbal International: 'Ik wil trainen met twintig veldspelers en drie keepers. Daarom zal ik, afhankelijk van blessures en het type spelers dat ik bij het eerste elftal nodig heb, steeds vijf jongens aanwijzen die met Jong Ajax gaan meetrainen.'
AN
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Toppie » do sep 10, 2009 1:31 pm

En als Jol niet presteerd hij trainer van Jong Ajax een week en Danny van het eerste :hypocrite.gif:

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Daniel » do sep 10, 2009 5:52 pm

Ok, die zin snap ik dus echt helemaal ff niet. Wat is dat voor een kromme opbouw? :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door 666 » vr sep 11, 2009 4:24 am

De hand van Jol wordt steeds duidelijker zichtbaar. Nu heeft Kleedkamer 2 ook al een roulatiesysteem.
Martin Jol schreef:Daarom zal ik, afhankelijk van blessures en het type spelers dat ik bij het eerste elftal nodig heb, steeds vijf jongens aanwijzen die met Jong Ajax gaan meetrainen.'
Sign your name on
the dotted line:

.............................

wimpey
Berichten: 52118
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door wimpey » ma sep 21, 2009 3:06 pm

Na 1/5e competitie een voorzichtig balansje??

Plus:
- we krijgen er minder tegen dan in voorgaande jaren
- Jol kiest vrij consequent voor jeugd
- perspectief voor een leger verzakers is nihil

Neutraal:
- het spel is nog niet je dat, maar dat lijkt me Jol nog niet aan te rekenen na jaren van maar wat aankloten
- zijn Aisatti, de Jong, Kennedy en Rommedahl beter dan Sarpong?

Min:
- Atouba
- Raiola
- Jol zou wat minder duidelijk kunnen laten merken dat ie Cvitanich niet kan pruimen

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Mano » ma sep 21, 2009 3:14 pm

wimpey schreef:Na 1/5e competitie een voorzichtig balansje??

Plus:
- we krijgen er minder tegen dan in voorgaande jaren
- Jol kiest vrij consequent voor jeugd
- perspectief voor een leger verzakers is nihil

Neutraal:
- het spel is nog niet je dat, maar dat lijkt me Jol nog niet aan te rekenen na jaren van maar wat aankloten
- zijn Aisatti, de Jong, Kennedy en Rommedahl beter dan Sarpong?

Min:
- Atouba
- Raiola
- Jol zou wat minder duidelijk kunnen laten merken dat ie Cvitanich niet kan pruimen

en wat is je conclusie?
goed, neutraal of slecht?
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 52118
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door wimpey » ma sep 21, 2009 3:23 pm

Neutraal. Ik hoop vooral. De wedstrijden drukken die hoop meestal vrij snel weer de kop in.

Jol is een trainer van formaat wanneer ie met deze groep kampioen wordt. Dan is ie m.i. echt een hele goede.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door peter » ma sep 21, 2009 3:39 pm

Tot op heden vind ik wel dat we een minnetje kunnen noteren voor het spelbeeld. Ik heb veel lof voor Jol, maar ik vind het spelconcept tot op heden veelal niet om aan te zien. Kleine minpunten voor het niet ingrijpen op cruciale momenten in wedstrijden (PSV uit bijvoorbeeld).

Voor de rest eens met wimpey.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Ajaciedjuh » ma sep 21, 2009 3:40 pm

wimpey schreef:Na 1/5e competitie een voorzichtig balansje??

Plus:
- we krijgen er minder tegen dan in voorgaande jaren. Dat zit hem voornamelijk in het feit dat Jol de organisatie goed heeft staan. Anders verwoord, maar vind ik wel een belangrijk punt. Dat is wat een goede trainer voor elkaar krijgt
- Jol kiest vrij consequent voor jeugd
- perspectief voor een leger verzakers is nihil
- Jol kiest voor aanvallend voetbal, ondanks de naam hij heeft
- Jol is een verademing in de media. Hij kent zijn pappenheimers en geeft Ajax een prima gezicht (samen met VD Boog)

Neutraal:
- het spel is nog niet je dat, maar dat lijkt me Jol nog niet aan te rekenen na jaren van maar wat aankloten
Mee eens, maar ik heb al meer goede (fases van ) wedstrijden gezien, dan de afgelopen jaren.
- zijn Aisatti, de Jong, Kennedy en Rommedahl beter dan Sarpong?
Ze zijn allemaal niet goed genoeg voor Ajax 1. Ik denk dat Jol ook graag wil doorselecteren, maar de middelen (door het beleid in de afgelopen jaren) er niet zijn. Hopelijk kunnen we het komend jaar af van een aantal contracten, zodat er wel in kwaliteit en in het team van Jol geïnvesteerd kan worden.

Min:
- Atouba
Tot dusver schijnbaar niet goed (ik heb hem een halve wedstrijd in de Europese voorronde zien voetballen. Hij heeft 9 maanden niet gevoetbald en dan ben je niet zomaar terug. 45 interlands voor Kameroen, dan moet je toch wat kunnen zou je zeggen. Ik wil hem pas beoordelen als hij fit is en dan na een half seizoen beoordelen. Positief is dat Urby het goed doet op LB
- Raiola
Ajax moet baas in eigen huis blijven. De signalen zijn er zeker en dat is gevaarlijk. Als je je netwerk positief gebruikt voor kwaliteit van Ajax 1 ben ik er geen tegenstander van. Maar je moet niet je eigen ziel verkopen en opgescheept raken met 2e rangs voetballers.
- Jol zou wat minder duidelijk kunnen laten merken dat ie Cvitanich niet kan pruimen
Voor alsnog vind ik dat Jol het prima doet. Over een paar wedstrijden komt er een echt moeilijk programma aan. Ik ben benieuwd hoe Ajax zich dan houdt. De echte 1ste balans is tijdens de winterstop op te maken.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Harm » ma sep 21, 2009 4:05 pm

Het huidige Ajax staat in mijn ogen voor alles waar een Ajacied nooit mee geassocieerd kon worden. Wel mooi dat je tegenwoordig dan toch positief benaderd kan worden.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Jöhnk » ma sep 21, 2009 4:14 pm

Jol moet eens van dat 4-4-2 afstappen. Tegen VVV ging het, net als tegen Heracles, pas lopen toen Ajax overstapte op 4-3-3.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Ajaciedjuh » ma sep 21, 2009 4:51 pm

Jöhnk schreef:Jol moet eens van dat 4-4-2 afstappen. Tegen VVV ging het, net als tegen Heracles, pas lopen toen Ajax overstapte op 4-3-3.
Dan is de veldbezetting een stuk beter. Het nadeel is dat we geen echte buitenspelers hebben. Hopelijk gaat Pantelic zijn woorden waarmaken, waardoor Suarez vanaf rechts kan gaan spelen.
Zeegelaar en Sulejmani moeten dan gaan beconcurreren vanaf links.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

MvB
Berichten: 255
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 11:08 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door MvB » ma sep 21, 2009 6:06 pm

Het aantal blessures is trouwens behoorlijk lager dan de afgelopen jaren (heb ik het idee). Die Linderman lijkt goed werk af te leveren!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Giacomo Puccini » ma sep 21, 2009 7:24 pm

Hoezo pruimt Jol Cvitanich niet? Hij heeft nota bene zijn systeem veranderd in 4-4-2. Als één speler daar baat bij heeft is het Cvitanich wel. In 4-3-3 zou Cvitanich geen minuut in actie komen. Ik mag trouwens wel hopen dat Pantelich beter is dan Cvitanich, want onze kleine Argentijnse vriend is een spits van middelmatig kaliber. Totaal niet complementair aan Suarez ook. Het zijn beiden aanvallertjes die om een targetman moeten zwerven.

Voordat je weer aan echt Ajax voetbal kunt gaan denken zul je meer lengte op het middenveld en voorin nodig hebben. Tot die tijd ben ik zeer tevreden met resultaatvoetbal.

Waar Jol vooral aan moet gaan werken is het in de ploeg houden van de bal. Maar daarin valt hij niet te benijden, met name de spelers voorin zijn daarvoor veel te onstuimig.
Ajax!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door brigade zuid » ma sep 21, 2009 8:23 pm

Harm schreef:Het huidige Ajax staat in mijn ogen voor alles waar een Ajacied nooit mee geassocieerd kon worden. Wel mooi dat je tegenwoordig dan toch positief benaderd kan worden.
Er heeft idd een hele omslag plaatsgevonden.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Giacomo Puccini » ma sep 21, 2009 8:23 pm

12 jaar geleden ja.
Ajax!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door brigade zuid » ma sep 21, 2009 8:25 pm

Nee onder supporters.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door joey » ma sep 21, 2009 9:56 pm

Harm schreef:Het huidige Ajax staat in mijn ogen voor alles waar een Ajacied nooit mee geassocieerd kon worden. Wel mooi dat je tegenwoordig dan toch positief benaderd kan worden.
Het valt ook niet mee. :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Lionel » ma sep 21, 2009 10:11 pm

Hoezo? We leveren jeugdspelers af aan de lopende band. We scoren erop los. Ik denk dat iedereen zich wel met het team kan identificeren. Dat het spel nog niet super is oke.. maar dat heeft gewoon tijd nodig. En 442, 433...who cares?
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door joey » di sep 22, 2009 9:07 am

Dat suffe counterspelletje met lange ballen dat we zondag speelden past niet bij Ajax, hoor. Oké, we winnen wel, maar eerlijk gezegd vind ik er weinig aan.

Martin Jol maakt trouwens wel school. Ik heb hier al een aantal dikke, uitgezakte mannen van middelbare leeftijd gezien met een Ajax-trainingspak of een petje van onze club. :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13443
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Nihad » di sep 22, 2009 2:57 pm

Martin Jol maakt trouwens wel school.
Volgens mij heb ik iets gemist op de inburgeringscursus. :blush.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Jöhnk » di sep 22, 2009 3:02 pm

Ik blijkbaar ook. Ken die uitdrukking alleen in het Frans.

Plaats reactie