Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Adriaanse
19
23%
Advocaat
2
2%
Rijkaard
6
7%
Koeman
3
4%
McClaren
0
Geen stemmen
Laudrup
2
2%
Hiddink
2
2%
Blind
2
2%
van Gaal
3
4%
Olsen
3
4%
Buitenlandse topper
41
49%
 
Totaal aantal stemmen: 83

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door brigade zuid » wo mei 13, 2009 12:34 pm

Beetje raar dat Rijkaard op dat lijstje stond.. ze zochten toch een strenge coach? Rijkaard is dat allesbehalve.

sudesh
Berichten: 1319
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 3:24 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door sudesh » wo mei 13, 2009 12:34 pm

Martin Jol?

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Ajaciedjuh » wo mei 13, 2009 12:35 pm

Gepost op het AjaxFans forum:
Marco schreef:Effe name droppen: een trainer, momenteel ook vrij, die zich erg bezig houdt met mental coaching en sportpsychologie is Sven-Göran Eriksson. En dan dit nog: Eksperter: Tag Ajax, Michael. Succes met vertalen!
google vertaling schreef:Deskundigen: Neem Ajax, Michael
Fodboldeksperter råder Michael Laudrup til at vælge Ajax frem for Wolfsburg. Voetbal Experts adviseren Michael Laudrup kiezen Ajax over Wolfsburg.
Af MORTEN RISAGER, [email protected] , Tirsdag d. 12. Morten Risager, [email protected], dinsdag 12 Maj 2009, 14:23 Mei 2009, 14:23


--------------------------------------------------------------------------------

Michael Laudrup skal helst holde sig væk fra den tyske industriby Wolfsburg , hvis han vil fungere bedst som træner. Michael Laudrup moet bij voorkeur wegblijven van de Duitse industriële stad in Wolfsburg, waar hij het beste zal dienen als een coach. Hans tidligere klub Ajax passer Danmarks største fodboldnavn bedre. Zijn oude club Ajax match Denemarken de grootste voetbal naam beter. Det vurderer fodboldekspert på TV2 Sport Poul Hansen: Zij beoordeelt het voetbal deskundige op TV2 Sport Poul Hansen:

Relaterede artikler Gerelateerde artikelen Wolfsburg: Vil have Laudrup Wolfsburg: Zal hebben Laudrup AaB forlænger med cheftræner Sheff Utd de cheftræner Laudrups karriere Laudrup carrière Forhandler med tysk topklub Onderhandelen met Duitse topclubs Laudrup til jobsamtale? Laudrup interviewen? - Jeg kan ikke se, at hele Michael Laudrups filosofi og stil passer særligt godt til Wolfsburg og tysk fodbold i det hele taget. - Ik kan niet zien dat hele Michael Laudrup de filosofie en de stijl past goed bij Wolfsburg en Duitse voetbal in het algemeen. Der passer han langt bedre til spansk fodbold. Ajax er som den eneste klub i Holland også en klub, som virker oplagt for ham , siger Poul Hansen til Sporten.dk Het past hem veel beter in het Spaanse voetbal. Ajax is de enige club in Nederland ook een club die lijkt duidelijk voor hem, "zegt Poul Hansen aan Sporten.dk

Det er hans kollega fra TV3 Per Frimann helt enig i. Het is zijn collega van TV3 Per Frimann helemaal eens bent

- Det taler for Ajax, at det er en klub, der vil spille lige præcis, som Michael Laudrup gerne vil. - Het spreekt voor Ajax, dat het een club die speelt precies zoals Michael Laudrup wil. De har systemet, og de er kendt for at give tidligere spillere chancen som trænere, selvom de ikke helt har bevist sig selv på allerhøjeste niveau endnu, siger Per Frimann. Ze hebben het systeem en ze bekend te geven voormalige spelers de kans als coaches, hoewel niet volledig bewezen zich op het hoogste niveau nog, zegt Per Frimann.

Mens Poul Hansen ikke ser meget glamour i et trænerliv i Wolfsburg, så mener Poul Hansen, at penge måske kan ændre på Michael Laudrups opfattelse. Terwijl Poul Hansen ziet niet veel prestige in een trænerliv in Wolfsburg als Poul Hansen is van mening dat het geld kan veranderen Michael Laudrup bekijken.

- Men Wolfsburg har selvfølgelig masser af penge. - Maar Wolfsburg is uiteraard veel geld. Her ville Laudrup få frihed til at købe spillere og forme holdet mere, end han kunne i Spartak Moskva . Hier Laudrup zou hebben de vrijheid om te kopen spelers en vorm van het team meer dan hij kon op Spartak Moskou. De har jo været vant til en træner, der næsten styrede hele klubben, så der ville Laudrup selvfølgelig kunne få en stor frihed. Ze zijn gewend aan een coach die leidde bijna de hele club, dus er zou Laudrup Uiteraard kan een grote vrijheid.

Ifølge Poul Hansen skal Michael Laudrups manglende succes med uvante forhold i russisk fodbold ikke ses som en lektie, der holder ham fra at prøve nye ukendte udfordringer. Volgens Poul Hansen worden Michael Laudrup storing met onbekende situaties in Russisch voetbal wordt niet gezien als een les die houdt hem uit te proberen nieuwe, onbekende uitdagingen.

- Jeg tror, Michael Laudrup har udviklet sig med sine oplevelser i Spartak Moskva, så han er mindr bange for nye udfordringer. - Ik denk dat Michael Laudrup is geëvolueerd met zijn ervaring van Spartak Moskou, dus hij is minder bang voor nieuwe uitdagingen. Da han var i Brøndby spillede han jo heller ikke typisk spansk, så han kan sagtens tilpasse sig til en anden spillestil. Toen hij werd in Brøndby speelde hij niet typisch Spaans, zodat hij gemakkelijk kan aanpassen aan een andere stijl van spelen.

For Per Frimann er det vigtigt for Michael Laudrup at sikre sig, at vælge en klub, hvor ledelsen har sportslig indsigt. Voor Per Frimann, is het belangrijk voor Michael Laudrup om ervoor te zorgen dat het kiezen van een club, waar hij sport inzicht.

- Det har stor betydning for en træner, når han kommer med sine visioner, at ledelsen har forståelse for dem. - Het is belangrijk voor een coach als hij komt met zijn visie, het leiderschap begrijpt hen. Derfor er det også vigtigt for Michael at føle efter, om ledelsen har de kvaliteter Daarom is het ook van belang voor Michael te voelen na het beheer heeft de kwaliteiten
Suc6 :666.gif:
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op wo mei 13, 2009 12:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Michael_B » wo mei 13, 2009 12:36 pm

brigade zuid schreef:Beetje raar dat Rijkaard op dat lijstje stond.. ze zochten toch een strenge coach? Rijkaard is dat allesbehalve.
Kan natuurlijk ook pers bullshit zijn. Zo niet, dan is het raar natuurlijk.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door LouisXIV & co » wo mei 13, 2009 12:36 pm

De Dominee schreef:Van Gaal volgens de NOS definitief naar Bayern.

Betekent dat we samen met AZ in min of meer dezelfde vijver gaan vissen voor een trainer. Hopen dat de naam Ajax belangrijker is dan de CL-deelname van AZ.
Zou dat de afwachtende houding van Co verklaren? Die had wellicht ook al een telefoontje uit Alkmaar gekregen en gaat nu eens lekker nadenken (en wachten op het hoogste bod).
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Justin » wo mei 13, 2009 12:38 pm

De Dominee schreef:
brigade zuid schreef:Beetje raar dat Rijkaard op dat lijstje stond.. ze zochten toch een strenge coach? Rijkaard is dat allesbehalve.
Kan natuurlijk ook pers bullshit zijn. Zo niet, dan is het raar natuurlijk.
Sowieso was Rijkaard 'via-via' benaderd. Denk dus niet dat hij op de officiële lijst stond. Gewoon even zien hoe hij er tegenover zou staan.

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door LouisXIV & co » wo mei 13, 2009 12:40 pm

Vedette-10- schreef:-Michael Laudrup vind ik een trainer met oog voor schoonheid van het Ajaxspelletje, helaas weet hij het nog niet vaak om te zetten in resultaat.
Niet doen dus. Met zo'n iemand kies je weer voor een raspaard ipv een trainer. Dan komen we van de regen in de drup. In de Lau-drup in dit geval... :smile-ajax.gif:
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Ajaciedjuh » wo mei 13, 2009 12:42 pm

Dit is een betere vertaling (met dank aan De Eik van De Dijk van AF) :ajaxsmiley.gif:
De Eik van De Dijk schreef:
Marco schreef:Effe name droppen: een trainer, momenteel ook vrij, die zich erg bezig houdt met mental coaching en sportpsychologie is Sven-Göran Eriksson. En dan dit nog: Eksperter: Tag Ajax, Michael. Succes met vertalen!
Hebben jullie ff mazzel dat de Eik een geboren Deen is. Dat wilt niet zeggen dat ik meer voor een Deense Coach ben.

Experts: Neem Ajax, Michael

Voetbalexperts raden Michael Laudrup aan om naar Ajax te gaan in plaats van naar Wolfsburg. Hij zou zich het beste weg kunnen houden bij de duitse industrie stad. Zijn vroegere club Ajax past het best bij de grootste voetbalnaam uit denemarken. Dat zegt TV2 expert Poul Hansen. 'De stijl en filosofie van Michael Laudrup past niet bij Wolfsburg of Duits voetbal. Dan past hij beter bij Spaans voetbal. Ajax is de enige club in Nederland die goed bij Laudrip past.'

'Het spreekt voor Ajax, dat het een club is dat speelt precies als Laudrup het liefst ziet. Ze hebben het systeem, en zijn gekend voor dat ze vroegere spelers de kans geven als trainer, ondanks dat hij zich nog niet heeft bewezen als trainer op het allerhoogste niveau' zegt Per Frimann(Journalist)

Terwijl Poul Hansen niet veel glamour ziet in een trainersbestaan bij Wolfsburg, misschien dat geld Laudrup zou kunnen overhalen. 'Wolfsburg heeft natuurlijk heel veel geld. Hier zal hij meer de vrijheid krijgen om spelers te kopen en een sterker team te vormen, dan hij bij spartak moskou kreeg. Ze zijn gewend een trainer te hebben die de hele club stuurt. Hij zou zijn tijd bij Spartak moeten zien als een les, en niet tegen houden om nieuwe dingen te proberen. Bij Brondby speelde hij ook niet typisch spaans voetbal, dus hij kan zich altijd aanpassen aan een nieuwe stijl.

Per Frimann vindt het vooral belangrijk dat Laudrup zich verzekert van het feit dat de leiding van de club een sportief inzicht heeft, minder dan bedrijfsmatig. ' Het is heel belangrijk voor een trainer als hij komt met zijn visie, dat de leiding hem begrijpt. Daarom is het ook belangrijk voor Laudrup om te kijken of de leiding van zijn nieuwe club dit heeft.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Toppie » wo mei 13, 2009 12:46 pm

Misschien de enige optie spreekt alle talen maar ja krijgt hij ze wel aan het voetballen.

Blind en Koeman mogen van mijn part thuisblijven !

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Vedette-10- » wo mei 13, 2009 12:58 pm

Michael Laudrup(hoofdtrainer)
Johan Neeskens(vakman/rechterhand/hulp)
Danny Blind(manager Ajax 2/linkerhand/contracteerder jeugd namens Ajax)
Spijkerman(chef aankopen)
Van der Zee(hoofdscouting)
Olde Riekerink(hoofdcoördinator jeugdopleiding)
Keizer(coach jeugdtrainers)

Lijkt mij een goed ingevulde voetbaltak bij Ajax. Met coaches als De Boer, Witschge, Van 't Schip, Bergkamp, Bogarde en Reiziger denk ik dat de spelers voldoende aanwijzingen krijgen om goed te kunnen spelen.
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo mei 13, 2009 1:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door brigade zuid » wo mei 13, 2009 1:07 pm

Zou dat verhaal van van de Boog wel kloppen dat Cootje niet komt omdat ie na dit seizoen na wil denken wat ie wil? Een paar weken geleden stond ie nog te trappelen om bij Psv aan de slag te gaan.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Vedette-10- » wo mei 13, 2009 1:14 pm

Ik denk dat hij om bedenktijd heeft gevraagd.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Daniel » wo mei 13, 2009 1:20 pm

Ik weet het niet, ik vind het maar riskant om iemand als Laudrup aan te stellen. Heb bij hem een beetje hetzelfde gevoel als bij van Basten.. Hij is net ontslagen bij Spartak Moskou vanwege teleurstellende resultaten, en dan moeten we hem nemen? Gingen toch ook geruchten wtb Wenger. Dat kan direct in de prullenbak denk ik hoor, die komt toch niet, maar wat zou dat mooi zijn.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Vedette-10- » wo mei 13, 2009 1:24 pm

Daniel_vT schreef:Ik weet het niet, ik vind het maar riskant om iemand als Laudrup aan te stellen. Heb bij hem een beetje hetzelfde gevoel als bij van Basten.. Hij is net ontslagen bij Spartak Moskou vanwege teleurstellende resultaten, en dan moeten we hem nemen? Gingen toch ook geruchten wtb Wenger. Dat kan direct in de prullenbak denk ik hoor, die komt toch niet, maar wat zou dat mooi zijn.
Maar onder de hand van Neeskens zie ik Laudrup niet falen, dan zie ik hem uitgroeien naar een fantastische trainer.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Daniel » wo mei 13, 2009 1:25 pm

Natuurlijk maar weer dan... En op grond van wat kom je tot zo'n conclusie?

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Justin » wo mei 13, 2009 1:32 pm

Als ik het goed begrijp, kan elke trainer - nietsnut of niet - onder Neeskens uitgroeien tot een fantastische trainer.

Trouwens, heeft Gerets al een nieuwe club?

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Vedette-10- » wo mei 13, 2009 1:34 pm

Daniel_vT schreef:Natuurlijk maar weer dan... En op grond van wat kom je tot zo'n conclusie?
Laudrup is een tegenbeeld Neeskens, dus complementair. Laudrup is een trainer die zijn ploegen laat sterven in schoonheid, Neeskens is een zakelijkere trainer. Laudrup is relatief onervaren, Neeskens ervaren. Neeskens is heel goed in de omgang met spelers, Laudrup staat er een beetje boven. Neeskens wil niet veel media-aandacht, Laudrup wel. Laudrup is een flegmatieke speler geweest, Neeskens een harde speler. Neeskens denkt goed na over de organisatie, Laudrup over de uitvoering. Neeskens is ernstig, Laudrup is ontspannen. Genoeg?

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Daniel » wo mei 13, 2009 1:47 pm

Ik kan ook wel met wat steek zinnetjes komen. Maar wat maakt Neeskens nou een goede trainer, en wat maakt het dan dat je Laudrup daar voor nodig hebt?

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Vedette-10- » wo mei 13, 2009 1:53 pm

Daniel_vT schreef:Ik kan ook wel met wat steek zinnetjes komen. Maar wat maakt Neeskens nou een goede trainer, en wat maakt het dan dat je Laudrup daar voor nodig hebt?
Neeskens is sociaalvaardig, heeft een visie en is dus rechtlijnig(streng maar rechtvaardig), dat is belangrijk voor de groep. Laudrup heeft een visie, is al op weg om een goede te worden, wil superieur voetbal spelen. Beter kan Ajax het toch niet maken voor de spelersgroep?

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Daniel » wo mei 13, 2009 1:59 pm

Er zit een groot verschil tussen willen en kunnen. Op grond van wat heb jij het idee dat Neeskens en Laudrup superieur voetbal op de mat zullen kunnen leggen?

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Vedette-10- » wo mei 13, 2009 2:02 pm

Daniel_vT schreef:Er zit een groot verschil tussen willen en kunnen. Op grond van wat heb jij het idee dat Neeskens en Laudrup superieur voetbal op de mat zullen kunnen leggen?
Op hun ervaringen in het trainersvak en hun voetbalcarriëre. Verder verwacht ik dat de lijntjes met Cruijff ook kort zullen zijn als zij zich gaan beraden over voetbal.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Daniel » wo mei 13, 2009 2:07 pm

Waaraan (kom alsjeblieft met voorbeelden e.d.) kun jij zien dat Neeskens (met ervaring koop ik niets, Adrie Koster is ook een ervaren man maar die is natuurlijk ook absoluut niet geschikt) capabel is om goed voetbal op de mat te leggen een team zoals Ajax naar de top te helpen? En waarom Laudrup? (die qua ervaring al helemaal niet zoveel heeft)

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Vedette-10- » wo mei 13, 2009 2:17 pm

Daniel_vT schreef:Waaraan (kom alsjeblieft met voorbeelden e.d.) kun jij zien dat Neeskens (met ervaring koop ik niets, Adrie Koster is ook een ervaren man maar die is natuurlijk ook absoluut niet geschikt) capabel is om goed voetbal op de mat te leggen een team zoals Ajax naar de top te helpen? En waarom Laudrup? (die qua ervaring al helemaal niet zoveel heeft)
Ik heb Neeskens gevolgd bij NEC, bij Oranje B en ben ingelicht over zijn periode bij Barcelona. De meeste opmerkingen die ik herkende waren dat zijn spelers prettig met hem konden samenwerken en dat zijn ploegen defensief gezien goed staan. Over Laudrup ben ik ingelicht over zijn werk als assistent bij het Deense elftal. Daarnaast heb ik zijn Brondby en zijn Getafe aan het werk gezien. Zijn uitstraling is fantastisch, zijn ploegen speelden positief en gevaarlijk voetbal en zijn spelers vinden het werken onder hem prettig. Over Spartak weet ik te weinig, want die zie ik niet en wat ik hoorde was; dat hij zijn ploeg probeerde los te maken, maar dat zijn spelopvatting niet direct aansloot bij die van de spelersgroep.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door El Clavo » wo mei 13, 2009 2:40 pm

Je bent...ingelicht? :drecul.gif:

Sommige mensen moeten zichzelf niet zo serieus nemen.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Vedette-10- » wo mei 13, 2009 2:43 pm

El Clavo schreef:Je bent...ingelicht? :drecul.gif:

Sommige mensen moeten zichzelf niet zo serieus nemen.
:biggthumpup.gif: :hypocrite.gif: :ajaxsmiley.gif: :blush.gif: :neutral.gif:
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo mei 13, 2009 2:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten