Wie moet Henk ten Cate opvolgen?
Moderator: mods
Er moeten harde keuzes worden gemaakt binnen Ajax. Op bestuurlijk niveau, binnen de opleiding, binnen de scouting, binnen het eerste elftal. Geen pappen en nathouden meer.
Wat dat betreft vind je volgens mij niemand die én meer durf heeft om keuzes te maken én de juiste keuzes kan maken.
Van Gaal zou ons eerste elftal absoluut (flink) kunnen verbeteren en Rijkaard zou absoluut rust brengen (én het voetbal kunnen laten terugkeren), maar al met al heeft Ajax het meeste behoefte aan Van Basten. Dat betekent natuurlijk niet dat je met die andere twee niet hetzelfde kunt bereiken, maar met Van Basten zet je de grootste stap, denk ik. Die andere twee moeten meer aangevuld worden.
Neeskens zou ik er trouwens wel graag bij hebben. Volgens mij de meest geschikte man om het vooruitverdedigen te laten terugkeren.
Wat dat betreft vind je volgens mij niemand die én meer durf heeft om keuzes te maken én de juiste keuzes kan maken.
Van Gaal zou ons eerste elftal absoluut (flink) kunnen verbeteren en Rijkaard zou absoluut rust brengen (én het voetbal kunnen laten terugkeren), maar al met al heeft Ajax het meeste behoefte aan Van Basten. Dat betekent natuurlijk niet dat je met die andere twee niet hetzelfde kunt bereiken, maar met Van Basten zet je de grootste stap, denk ik. Die andere twee moeten meer aangevuld worden.
Neeskens zou ik er trouwens wel graag bij hebben. Volgens mij de meest geschikte man om het vooruitverdedigen te laten terugkeren.
-
Klinkt goed allemaal, maar waar baseer je het vertrouwen in Van Basten op, als ik vragen mag? Waarom zou hij de grootste stap kunnen zetten? Ik voorzie eigenlijk een Wouters scenario met Van Basten. Van Basten kan van Ogararu ook geen topverdediger maken.....Bertje schreef:Er moeten harde keuzes worden gemaakt binnen Ajax. Op bestuurlijk niveau, binnen de opleiding, binnen de scouting, binnen het eerste elftal. Geen pappen en nathouden meer.
Oké, Daniël dan. Maar Van Gaal is de eerste jaren niet aan de orde. Wat kopen we voor dat nostalgische gedoe?
Afgezien daarvan, Van Gaal is jarenlang bij Ajax alleenheerser op technisch gebied geweest, maar toen hij vertrok stortte de hele boel in elkaar. Hij kan prima een team runnen, maar een club, dat is een heel ander verhaal.
Afgezien daarvan, Van Gaal is jarenlang bij Ajax alleenheerser op technisch gebied geweest, maar toen hij vertrok stortte de hele boel in elkaar. Hij kan prima een team runnen, maar een club, dat is een heel ander verhaal.
Het stinkt aan alle kanten!
Het is dan ook een suggestie, net als dat Mourinho niet komt en ik stel hem voor omdat het mij (en meerdere zie ik) een uitstekende kandidaat lijkt. Maar waarom is Van Basten zo'n goede optie? Hoe komt het dat je zo overtuigd bent van zijn kwaliteiten als club coach, meer dan die twee of de anderen Bertje?
Laatst gewijzigd door Daniel op ma dec 03, 2007 4:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat Ajax natuurlijk niet zomaar overal een topper vandaan kan trekken. Van Gaal is een trainer die zelfs Ogararu beter kan laten spelen. En ik denk dat Van Basten geen spelers beter kan maken, terwijl je daar bij Ajax wel mee te maken hebt. Ajax koopt geen gearriveerde vedette's, wij moeten ze vormen..Bertje schreef:Precies. Niemand kan van Ogararu een topverdediger maken.Thomas schreef:Maar Van Basten zou wel zeker de beslissing durven nemen om Ogararu eruit te trappen.
Zoals ik zei: hij is hard én hij ziet het.Daniel_vT schreef:Het is dan ook een suggestie, net als dat Mourinho niet komt en ik stel hem voor omdat het mij (en meerdere zie ik) een uitstekende kandidaat lijkt. Maar waarom is Van Basten zo'n goede optie? Hoe komt het dat je zo overtuigd bent van zijn kwaliteiten als club coach, meer dan die twee of de anderen Bertje?
Van Basten heeft een duidelijke visie (en die gaat verder dan wel of geen 4-3-3), durft keuzes te maken, heeft gauw in de gaten welke mensen het meest geschikt zijn voor wat hij voorstaat en kan een organisatie neerzetten.
Ook Van Gaal doet niets met Ogararu. Van Gaal zoekt spelers die in de eerste plaats snel de vrije man inspelen. Dan valt Ogararu al af. En verder brengt hij ook al niets extra.GangstaRiB schreef:Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat Ajax natuurlijk niet zomaar overal een topper vandaan kan trekken. Van Gaal is een trainer die zelfs Ogararu beter kan laten spelen. En ik denk dat Van Basten geen spelers beter kan maken, terwijl je daar bij Ajax wel mee te maken hebt. Ajax koopt geen gearriveerde vedette's, wij moeten ze vormen..Bertje schreef:Precies. Niemand kan van Ogararu een topverdediger maken.Thomas schreef:Maar Van Basten zou wel zeker de beslissing durven nemen om Ogararu eruit te trappen.
Sowieso is het hele fenomeen 'spelers beter maken' natuurlijk uit zijn verband getrokken. Welke spelers zijn nou individueel gezien echt beter geworden onder Van Gaal waarvan je ook kunt zien dat dit door de hand van Van Gaal komt. De Zeeuw. Maar verder?
-
Kan 1,2,3 niet iemand bedenken, maar Adriaanse (Van Gaal's tweelingbroer...) deed erg nuttige dingen met Landzaat, Kromkamp etc.. Terwijl dat soort gasten bij andere trainers/clubs geen deuk in een pakkie boter schopten.Bertje schreef:Ook Van Gaal doet niets met Ogararu. Van Gaal zoekt spelers die in de eerste plaats snel de vrije man inspelen. Dan valt Ogararu al af. En verder brengt hij ook al niets extra.GangstaRiB schreef:Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat Ajax natuurlijk niet zomaar overal een topper vandaan kan trekken. Van Gaal is een trainer die zelfs Ogararu beter kan laten spelen. En ik denk dat Van Basten geen spelers beter kan maken, terwijl je daar bij Ajax wel mee te maken hebt. Ajax koopt geen gearriveerde vedette's, wij moeten ze vormen..Bertje schreef: Precies. Niemand kan van Ogararu een topverdediger maken.
Sowieso is het hele fenomeen 'spelers beter maken' natuurlijk uit zijn verband getrokken. Welke spelers zijn nou individueel gezien echt beter geworden onder Van Gaal waarvan je ook kunt zien dat dit door de hand van Van Gaal komt. De Zeeuw. Maar verder?
Ogararu is natuurlijk een slecht voorbeeld, maar ik heb zo'n ontiegelijke hekel aan die gast als ik em zie spelen..
Ook die spelers zijn niet duidelijk veel beter geworden. Natuurlijk leer je wel eens wat bij, maar om nou te zeggen dat er baanbrekend werk met die jongens is verricht; nee. Adriaanse gaf ze houvast: een duidelijke spelopvatting die hij de spelers op een duidelijke manier kon aanreiken.GangstaRiB schreef:Kan 1,2,3 niet iemand bedenken, maar Adriaanse (Van Gaal's tweelingbroer...) deed erg nuttige dingen met Landzaat, Kromkamp etc.. Terwijl dat soort gasten bij andere trainers/clubs geen deuk in een pakkie boter schopten.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Poneer je dit als mening of als feit, Bertje?Bertje schreef:Zoals ik zei: hij is hard én hij ziet het.Daniel_vT schreef:Het is dan ook een suggestie, net als dat Mourinho niet komt en ik stel hem voor omdat het mij (en meerdere zie ik) een uitstekende kandidaat lijkt. Maar waarom is Van Basten zo'n goede optie? Hoe komt het dat je zo overtuigd bent van zijn kwaliteiten als club coach, meer dan die twee of de anderen Bertje?
Van Basten heeft een duidelijke visie (en die gaat verder dan wel of geen 4-3-3), durft keuzes te maken, heeft gauw in de gaten welke mensen het meest geschikt zijn voor wat hij voorstaat en kan een organisatie neerzetten.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Tjah, dan kun je nog wel keuzes durven te maken maar als dat de foute keuzes zijn hebben we er niets aan. En welke mensen geschikt zijn voor wat hij voorstaat? Dus kunnen we Denneboom, VoH, Landzaat etc. bij Ajax verwachten op het moment dat hij hier trainer wordt? Kun jij dan ook een reden geven waarom het dan zo slecht bij Oranje gaat als jij beweert zo overtuigd te zijn van Van Basten als trainer. Ik vind het een té grote gok om hem als trainer voor de groep te zetten.Bertje schreef:Zoals ik zei: hij is hard én hij ziet het.Daniel_vT schreef:Het is dan ook een suggestie, net als dat Mourinho niet komt en ik stel hem voor omdat het mij (en meerdere zie ik) een uitstekende kandidaat lijkt. Maar waarom is Van Basten zo'n goede optie? Hoe komt het dat je zo overtuigd bent van zijn kwaliteiten als club coach, meer dan die twee of de anderen Bertje?
Zoals ik al zei neemt hij dus mijns inziens ook vaak de goede beslissing.Daniel_vT schreef:Tjah, dan kun je nog wel keuzes durven te maken maar als dat de foute keuzes zijn hebben we er niets aan. En welke mensen geschikt zijn voor wat hij voorstaat? Dus kunnen we Denneboom, VoH, Landzaat etc. bij Ajax verwachten op het moment dat hij hier trainer wordt? Kun jij dan ook een reden geven waarom het dan zo slecht bij Oranje gaat als jij beweert zo overtuigd te zijn van Van Basten als trainer. Ik vind het een té grote gok om hem als trainer voor de groep te zetten.Bertje schreef:Zoals ik zei: hij is hard én hij ziet het.Daniel_vT schreef:Het is dan ook een suggestie, net als dat Mourinho niet komt en ik stel hem voor omdat het mij (en meerdere zie ik) een uitstekende kandidaat lijkt. Maar waarom is Van Basten zo'n goede optie? Hoe komt het dat je zo overtuigd bent van zijn kwaliteiten als club coach, meer dan die twee of de anderen Bertje?
Bij het Nederlands elftal is dat in zoverre lastig dat je altijd afhankelijk bent van een selectie spelers op wie je ook nog eens weinig invloed kunt uitoefenen, maar ook daar zie ik dat hij belangrijke mensen er vroeg uitpikt.
Verder vind ik dus niet dat het slecht gaat bij het Nederlands elftal, maar dat er naar de mogelijkheden gepresteerd wordt, maar dat verhaal heb ik al vaker verteld.
Maar waarom lukt het dan over het algemeen bij andere bondscoaches om zo'n groep wel aan het ballen te krijgen, in ieder geval vele malen beter dan wat Bassie nu laat zien, en dat die spelers wél over het algemeen presteren bij hun clubs? En als je de spelers ziet kun je nou niet bepaald zeggen dat we de spelers niet hebben om goed te kunnen voetballen. Daarnaast roept hij soms belachelijk rare spelers op terwijl we betere opties hebben. Zoals bijv. een De Zeeuw die hij maar op blijft roepen terwijl Davids een beter alternatief is. Dus hoezo naar de mogelijkheden presteren?Bertje schreef:Bij het Nederlands elftal is dat in zoverre lastig dat je altijd afhankelijk bent van een selectie spelers op wie je ook nog eens weinig invloed kunt uitoefenen, maar ook daar zie ik dat hij belangrijke mensen er vroeg uitpikt.
Verder vind ik dus niet dat het slecht gaat bij het Nederlands elftal, maar dat er naar de mogelijkheden gepresteerd wordt, maar dat verhaal heb ik al vaker verteld.
Andere selecties, dus niet te vergelijken.Daniel_vT schreef:Maar waarom lukt het dan over het algemeen bij andere bondscoaches om zo'n groep wel aan het ballen te krijgen, in ieder geval vele malen beter dan wat Bassie nu laat zien, en dat die spelers wél over het algemeen presteren bij hun clubs?
Daarnaast kan men bij clubs schaven aan passende puzzelstukjes en deze anders zoeken. Van Basten heeft de tijd niet om te schaven en het materiaal niet om het perfect passend te maken.
Laatste keer dat ik hier op inga, want dit verhaal heb ik inmiddels ook al weer tig keer opgehangen.
Maar ik kan het maar niet bevatten dat je zo overtuigd en er zo zeker van zijn dat een Van Basten die draait als een pannenkoek bij het Nederlands elftal zou slagen bij Ajax. Ik sluit niet uit dat het kan, begrijp me niet verkeerd. Ik ben ontzettend benieuwd naar de clubtrainer Van Basten maar ik vind het risico te groot omdat je het gewoonweg niet kan weten dat hij gaat slagen, zeker nu het zo slecht gaat met het Nederlands elftal, verbaasd het mij dat je er zo zeker van bent. Ik ben er niet zeker van dat hij NIET zou slagen, maar ook ben ik er niet zeker van dat hij dat wel zou doen.