Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Adriaanse
19
23%
Advocaat
2
2%
Rijkaard
6
7%
Koeman
3
4%
McClaren
0
Geen stemmen
Laudrup
2
2%
Hiddink
2
2%
Blind
2
2%
van Gaal
3
4%
Olsen
3
4%
Buitenlandse topper
41
49%
 
Totaal aantal stemmen: 83

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door LucaS » wo mei 13, 2009 9:55 am

Als Blind het wordt, lijkt het me sterk dat Ajax de reden die jij noemt zal opgeven. Zelfs als het echt de reden zou zijn.
I think I lost my fucking headache

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door GangstaRiB » wo mei 13, 2009 10:01 am

LucaS schreef:Als Blind het wordt, lijkt het me sterk dat Ajax de reden die jij noemt zal opgeven. Zelfs als het echt de reden zou zijn.
Als ze slim zijn doen ze dat niet. Maar het zou mij niets verbazen als ze met Blind aan komen zetten.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Neefkens » wo mei 13, 2009 10:02 am

Van Basten hapt koek en Co past even
Toch knap van Co Adriaanse. Na PSV en AZ weet ook Ajax dat hij zich bezint op wat hij nog wil. Zijn werkzame toekomst, zoveel was al wel duidelijk, ligt buiten Nederland. Van alle beschikbare Nederlandse trainers zullen er niet veel aan Ajax voorbij gaan. Co wel. Hij denkt na, trekt nog geen conclusies maar weet nu al dat een terugkeer niet aan de orde is.

Roept een mooi beeld op: ouder wordende trainer die de balans opmaakt en kritisch op zichzelf is voor hij nieuwe keuzes maakt. Petje af, want ouwe mannen roesten meestal vast in versleten meningen en gewoonten.

De strategie van Ajax om tot de aanstelling van een nieuwe trainer/coach te geraken, is er deze keer eentje waarmee je als club voor de dag kunt komen. Eerst de markt in beeld brengen, dan aftasten, selecteren en toeslaan. Zo zal het gaan.

En één ding staat vast: de man die komt, past in het totale management. Één doel, één club. Zo hoort het. Die club heeft zijn organisatie iets beter bemand dan wel eens wordt gedacht. Het vertrek van Van Basten is hier en daar geïnterpreteerd als een impliciete aanval op een club in totale wanorde waar de persoonlijke verhoudingen bovendien vergiftigd zouden zijn.
De afgetreden trainer/coach zat afgelopen zondag echter keurig aan aan het door sterrenkok Ron Blaauw bereide diner in Groot Paardenburg. Daar in Ouderkerk aan de Amstel sloot Ajax het seizoen af. Er waren oprecht warme woorden van directeur Rik van den Boog, mediaman Miel Brinkhuis en teammanager David Endt voor Van Basten.

Maandag op de teamdag van het hele bedrijf Ajax bij de firma Claus in Hoofddorp deed Van Basten ook weer vrolijk mee bij het koekhappen. De ellende achter de schermen valt nog best mee, geloof ik.
http://www.sportwereld.nl/columnisten/v ... _even.html

Eindelijk begint het door te dringen dat er misschien wel iets ten goede aan het keren is bij AJAX als organisatie. Overal is te lezen (ook van ouwetjes als JC en Keizer) dat het al 10 jaar een zootje is. Ze gaan daarbij voorbij aan het feit dat de gehele top veranderd is.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Cluijffert » wo mei 13, 2009 10:06 am

Laat ik dan de eerst zijn (zeer op de zaak uitlopen naturlijk)...
Als het ervan komt, ook de tweede Ajax coach termijn van Danny Blind het zal/zou een enorm fiasco worden. (wat betref MvB ik zat er ook niet ver naast...)

Laat Ajax DB tegen zichzelf beschermen, hij verdient beter!
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Michael_B » wo mei 13, 2009 10:10 am

Als Blind of Koeman komt heb ik een seizoenskaart te huur voor volgend seizoen: vak 425.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Jöhnk » wo mei 13, 2009 10:30 am

Samuraskinurovanya schreef:Laat ik dan de eerst zijn (zeer op de zaak uitlopen naturlijk)...
Als het ervan komt, ook de tweede Ajax coach termijn van Danny Blind het zal/zou een enorm fiasco worden.
Het tweede termijn Adriaanse ook. Geen coaches recyclen aub.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Kowalczyk » wo mei 13, 2009 10:33 am

De Dominee schreef:Als Blind of Koeman komt heb ik een seizoenskaart te huur voor volgend seizoen: vak 425.
En ik eentje voor Zuid H.

K.
Still alive...

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Neefkens » wo mei 13, 2009 10:35 am

Is er nóg iemand die een worst case scenario wil uitmelken? Wat een wanhoop. :blush.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Jöhnk » wo mei 13, 2009 10:37 am

Samuraskinurovanya schreef:en ik vraag me af, welke goede, succesvol buitenlands coach wil in NL komen werken?
Make no mistake, zowel Solied als McLaren waren 'tainted goods' door mindere laatste jaren.
McLaren hij heeft ook de label dat hij het goed doet bij clubs met niet te hoge verwachtingen.
In de categorie beschadigde buitenlandse coaches: Ericsson?

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Michael_B » wo mei 13, 2009 10:40 am

Niet echt van onder de indruk. Bovendien een echte jobhopper.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Jöhnk » wo mei 13, 2009 10:52 am

Hmm, heeft toch wel een aardige erelijst, met verschillende Europacups en landstitels. Zijn imago is natuurlijk afgebrokkeld, maar dat is juist wat hem voor Ajax eventueel haalbaar kan maken.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door brigade zuid » wo mei 13, 2009 10:57 am

Ericsson zie ik ook wel redelijk zitten, maar het zal Blind vast worden nu Co niet wil. Dat lijstje waar vd Boog het over had bestond vast alleen uit Co.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Jöhnk » wo mei 13, 2009 11:00 am

Nee, dat denk ik niet. Blind past niet in het profiel. Wie ik wel zie komen is Ron Jans. :eusa_silenced.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Duke » wo mei 13, 2009 11:03 am

Ik denk ook niet dat Blind het zelf wil, veel te groot afbreukrisico. Het is wel érg lastig deze keer.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door brigade zuid » wo mei 13, 2009 11:03 am

Ik zie hier in Nederland eigenlijk niemand lopen hoor.. Jans blijft maar lekker in het Noorden. Maar idd Blind, Koe, of een Jans.. zoiets zal het wel worden. Die namen die wij noemen zoals een Ericsson, ik heb het idee dat dat geen eens in ze opkomt.. maargoed laat me graag verrassen.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Neefkens » wo mei 13, 2009 11:11 am

Nu moet vdBoog het gaan waarmaken. Ik heb een uitstekende indruk van de man, maar nu komt het erop aan. :blush.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door 999 » wo mei 13, 2009 11:15 am

Neefkens schreef:Is er nóg iemand die een worst case scenario wil uitmelken? Wat een wanhoop. :blush.gif:
Tja, dat ben ik met je eens.Wat een reacties weer, seizoenkaart opzeggen omdat de trainer die komt niet de jouwe is ...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Thijs » wo mei 13, 2009 11:21 am

Ik zou Morten Olsen even bellen, die heeft het bij nader inzien prima gedaan met een elftal sterkhouders + nieuwelingen. Okay, de sterkhouders van toen -Sar, Boertjes, Litmanen, Blind- waren wat beter dan wat we nu hebben lopen, maar hij werd wel kampioen met 89 punten en een doelsaldo van +90.
En daarbij is alle kou met Frank de Boer ook wel uit de lucht volgens mij.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Daily Blind » wo mei 13, 2009 11:25 am

Thijs schreef:Ik zou Morten Olsen even bellen, die heeft het bij nader inzien prima gedaan met een elftal sterkhouders + nieuwelingen. Okay, de sterkhouders van toen -Sar, Boertjes, Litmanen, Blind- waren wat beter dan wat we nu hebben lopen, maar hij werd wel kampioen met 89 punten en een doelsaldo van +90.
En daarbij is alle kou met Frank de Boer ook wel uit de lucht volgens mij.
Die man staat met 1 been al in Zuid Afrika.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Toppie » wo mei 13, 2009 11:38 am

Wie moet/kan deze club nu nog redden als Co, Hiddink ,van Gaal, Advocaat en Rijkaard allemaal niet willen krijg je tweede rangs trainers die we juist niet kunnen gebruiken. Koeman en Blind zijn Softies en met het gehannes met deze groep zie ik sowieso geen progressie. Ik ben bang dat de club nu echt als een nachtkaars uitgaat. :1evil.gif:

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Michael_B » wo mei 13, 2009 12:06 pm

999 schreef:
Neefkens schreef:Is er nóg iemand die een worst case scenario wil uitmelken? Wat een wanhoop. :blush.gif:
Tja, dat ben ik met je eens.Wat een reacties weer, seizoenkaart opzeggen omdat de trainer die komt niet de jouwe is ...
Wie heeft het over opzeggen? Te huur zeg ik volgens mij.

Wél zou het de tweede slechte keuze zijn op een cruciaal moment voor Ajax. Dan is het (m.i.) 5 óver 12. Dan is Ajax kapot.

Er moet nu gepresteerd worden. Nu kan Ajax nog gered worden. Nog een slechte keuze en Ajax is inderdaad topclub af (zelfs nationaal).
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Toppie » wo mei 13, 2009 12:13 pm

Tja, dat ben ik met je eens.Wat een reacties weer, seizoenkaart opzeggen omdat de trainer die komt niet de jouwe is ...[/quote]

Wie heeft het over opzeggen? Te huur zeg ik volgens mij.

Wél zou het de tweede slechte keuze zijn op een cruciaal moment voor Ajax. Dan is het (m.i.) 5 óver 12. Dan is Ajax kapot.

Er moet nu gepresteerd worden. Nu kan Ajax nog gered worden. Nog een slechte keuze en Ajax is inderdaad topclub af (zelfs nationaal).
Helemaal mee eens de laatste strohalm.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Michael_B » wo mei 13, 2009 12:15 pm

Mischien wat overbodig, maar nu echt 'definitief':
Ook Rijkaard wil niet naar Ajax
Geschreven op woensdag, 13 mei om 13:03

Het lijstje met kandidaten om de nieuwe hoofdtrainer van Ajax te worden wordt steeds korter. Na de eerdere afzegging van Co Adriaanse, die na dit seizoen rustig over zijn toekomst na wil denken, heeft ook Frank Rijkaard gemeld dat hij niet in Amsterdam aan de slag wil gaan. De voormalig trainer van Barcelona wil in het buitenland aan de slag gaan, zo meldt de NOS.



Ajax is op zoek naar een opvolger voor Marco van Basten, die vorige week zijn ontslag indiende bij de Amsterdamse club. Algemeen directeur Rik van den Boog zei de beslissing van de voormalig bondscoach te accepteren en liet weten dat Ajax snel een vervanger wilde aanstellen. Adriaanse viel om die reden af, omdat de huidig trainer van Red Bull Salzburg rustig de tijd wil nemen om over zijn toekomst na te denken.

Ook Rijkaard kan nu van het kandidatenlijstje geschrapt worden. De oefenmeester, die sinds een klein jaar zonder werk zit na zijn vertrek bij Barcelona, heeft volgens de NOS geen zin om de uitdaging aan te gaan en hoopt op een buitenlandse topclub. Vooralsnog heeft Rijkaard, die als speler van Ajax nog de Champions League won, geen aanbiedingen ontvangen waar hij op wil ingaan.
Stukje is van VoetbalZone, maar die quoten de NOS.

Als het lijstje bestond uit meerdere namen, maar die namen blijken Van Gaal en Rijkaard te zijn dan vraag ik me af wat de waarde van dat lijstje is.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Michael_B » wo mei 13, 2009 12:26 pm

Van Gaal volgens de NOS definitief naar Bayern.

Betekent dat we samen met AZ in min of meer dezelfde vijver gaan vissen voor een trainer. Hopen dat de naam Ajax belangrijker is dan de CL-deelname van AZ.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Vedette-10- » wo mei 13, 2009 12:29 pm

Dan blijven er wat mij betreft 2 reële en goede opties over:
-Olsen is een oude trainer met veel verstand, maar ik vind dat de club moet zorgen dat de vanoudse Ajaxlijn weer wordt doorgegeven aan de nieuwe generatie. Vandaar dat hij niet de ideale oplossing is voor de lange termijn. Hij moet het Deense voetbal maar proberen te helpen en kan altijd nog een adviseursrol vervullen aan de volgende kandidaat. Maar hij zou wel Bergkamp kunnen klaarstomen als trainer.
-Michael Laudrup vind ik een trainer met oog voor schoonheid van het Ajaxspelletje, helaas weet hij het nog niet vaak om te zetten in resultaat. Ik denk dat hij met Johan Neeskens als assistent en met Tonnie Bruins-Slot als analist van de tegenstander, wel een complementair management rondom het eerste elftal zou vormen. Met Blind -al zou ik hem ook het tweede elftal laten managen-, Olde Riekerink, Van der Zee en Spijkerman in dezelfde rollen als nu hebben wij dan een organisatie die goed ingevuld wordt.
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo mei 13, 2009 12:35 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Gesloten