Scouting, financiele zaken en toekomst

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door joey » za mei 01, 2010 1:01 pm

Chris schreef:Ik mag hopen dat het gebeurd. Dan hoeven we ook niet in Duitsland te scouten. Of Frankrijk, of Spanje. Vind het wel heel erg bekrompen. Denken in onmogelijkheden.
Niet zo aardig van jou en bovendien niet waar. Je moet niet denken in (theoretische en dus piepkleine) mogelijkheden, je moet denken in rendement. De kans dat je een topper uit Rusland kunt halen is miniem. Terwijl het dus wel een hoop tijd, geld en energie kost om daar zo uitgebreid te scouten dat je de eerste bent die een speler ontdekt en dat je bovendien het netwerk hebt om zo'n jongen te halen. Rusland is geen België, het is een enorm groot land met een heel andere cultuur. Daar moet je je wel in willen verdiepen. En dan heb ik het niet eens over het feit, dat zo'n speler ook nog naar Nederland moet willen.

Ik denk trouwens dat je je niet moet vergissen. Veel Russische clubs betalen goede salarissen. Niet alleen de topclubs.

Scouten in andere grote voetballanden vind ik ook niet zinvol. De spelers van daar denken in heel andere bedragen dan Nederlandse spelers, dus je moet grote financiële risico's nemen om ze te halen. Zie Luque, Pellè, Charisteas, Ball van PSV, die Spaanse spelers, Kinkladze, Atouba, enz. Daarbij moet je je ernstig afvragen waarom zulke spelers naar Nederland zouden willen. Wat toptalenten uit die landen betreft, die komen al helemaal niet. Daarvoor zijn ze te zeer in trek bij hun 'eigen' clubs.
Het stinkt aan alle kanten!

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Chris » zo mei 02, 2010 2:20 pm

joey schreef:
Chris schreef:Ik mag hopen dat het gebeurd. Dan hoeven we ook niet in Duitsland te scouten. Of Frankrijk, of Spanje. Vind het wel heel erg bekrompen. Denken in onmogelijkheden.
Niet zo aardig van jou en bovendien niet waar. Je moet niet denken in (theoretische en dus piepkleine) mogelijkheden, je moet denken in rendement. De kans dat je een topper uit Rusland kunt halen is miniem. Terwijl het dus wel een hoop tijd, geld en energie kost om daar zo uitgebreid te scouten dat je de eerste bent die een speler ontdekt en dat je bovendien het netwerk hebt om zo'n jongen te halen. Rusland is geen België, het is een enorm groot land met een heel andere cultuur. Daar moet je je wel in willen verdiepen. En dan heb ik het niet eens over het feit, dat zo'n speler ook nog naar Nederland moet willen.

Ik denk trouwens dat je je niet moet vergissen. Veel Russische clubs betalen goede salarissen. Niet alleen de topclubs.
Het was niet vervelend bedoeld, Joey. Het was niet mijn bedoeling om je beledigen.
In deze tijd moeten Nederlandse clubs inventiever & slimmer worden. Moet je juist naar andere mogelijkheden zoeken om een goede speler binnen te halen. Want de kans om een toptalent binnen te halen, wordt steeds kleiner. Dan moet je eerder bij zijn. Je kan hier trouwens heel veel rendement uithalen. Je bent er toch al, en waarom zou je dan niet een aantal wedstrijden meepikken? Daarvoor hoeft Ajax niet veel euro's neer te leggen.
Ik vind persoonlijk Nederland een prettiger land om te wonen dan Rusland. Dus jah, waarom niet? Nooit geschoten, is altijd mis. Er wordt best goed betaald in de middenmoot van Rusland, maar ik denk niet dat ze meer betalen dan Ajax.
joey schreef: Scouten in andere grote voetballanden vind ik ook niet zinvol. De spelers van daar denken in heel andere bedragen dan Nederlandse spelers, dus je moet grote financiële risico's nemen om ze te halen. Zie Luque, Pellè, Charisteas, Ball van PSV, die Spaanse spelers, Kinkladze, Atouba, enz. Daarbij moet je je ernstig afvragen waarom zulke spelers naar Nederland zouden willen. Wat toptalenten uit die landen betreft, die komen al helemaal niet. Daarvoor zijn ze te zeer in trek bij hun 'eigen' clubs.
Er zijn ook genoeg voorbeelden te vinden van spelers die het wel goed deden en vanuit een grote competitie kwamen. Toptalenten komen misschien niet, maar speler die ergens op de bank zitten, kunnen nog altijd meer dan goed genoeg zijn voor Ajax. Die kunnen hun meerwaarde wel etaleren op het veld. Dan zijn ze het hoge salaris ook waard. Dus zo onzinnig is dat niet.
Chris a.k.a Giiser

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door joey » wo mei 19, 2010 3:49 pm

Niet leuk, maar het is niet anders:

Ajax meldt omzetdaling


Ajax heeft zojuist gemeld dat de club in de eerste negen maanden van het lopende boekjaar een 3,8% gedaalde omzet en een negatief operationeel resultaat heeft behaald. Het negatieve resultaat werd niet verder gespecificeerd. Ajax verwacht ook een negatief bedrijfsresultaat over het hele boekjaar, "in de veronderstelling dat voor het einde van het boekjaar geen transferresultaten met een substantieel positief nettoresultaat geboekt zullen worden".
AN

Er moet drastisch bezuinigd worden, mensen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Pride of Amsterdam » wo mei 19, 2010 9:13 pm

joey schreef:Niet leuk, maar het is niet anders:

Ajax meldt omzetdaling


Ajax heeft zojuist gemeld dat de club in de eerste negen maanden van het lopende boekjaar een 3,8% gedaalde omzet en een negatief operationeel resultaat heeft behaald. Het negatieve resultaat werd niet verder gespecificeerd. Ajax verwacht ook een negatief bedrijfsresultaat over het hele boekjaar, "in de veronderstelling dat voor het einde van het boekjaar geen transferresultaten met een substantieel positief nettoresultaat geboekt zullen worden".
AN

Er moet drastisch bezuinigd worden, mensen.
Hoe "nieuw" is dit bericht? Aangezien het bericht meldt dat Ajax meldt dat in de eerste negen maanden van het lopende boekjaar er een daling is. We zitten pas in maand 5 van het lopende boekjaar.
Op naar de vierde ster!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Scherrer » wo mei 19, 2010 9:23 pm

Pride of Amsterdam schreef:
joey schreef:Niet leuk, maar het is niet anders:

Ajax meldt omzetdaling


Ajax heeft zojuist gemeld dat de club in de eerste negen maanden van het lopende boekjaar een 3,8% gedaalde omzet en een negatief operationeel resultaat heeft behaald. Het negatieve resultaat werd niet verder gespecificeerd. Ajax verwacht ook een negatief bedrijfsresultaat over het hele boekjaar, "in de veronderstelling dat voor het einde van het boekjaar geen transferresultaten met een substantieel positief nettoresultaat geboekt zullen worden".
AN

Er moet drastisch bezuinigd worden, mensen.
Hoe "nieuw" is dit bericht? Aangezien het bericht meldt dat Ajax meldt dat in de eerste negen maanden van het lopende boekjaar er een daling is. We zitten pas in maand 5 van het lopende boekjaar.
Nee hoor, we zitten in maand 11 van het boekjaar. Maand 5 was in november.
***

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door LucaS » wo mei 19, 2010 9:23 pm

Nee hoor, het boekjaar loopt natuurlijk van augustus t/m juli
I think I lost my fucking headache

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Scherrer » wo mei 19, 2010 9:25 pm

Volgens mij van juli tot juni. Is wel zo logisch, want dat is ook de verlooptermijn van de arbeidscontracten in het internationale voetbal. Zou zeer onlogisch zijn om er een maand naast te gaan lopen.
***

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door LucaS » wo mei 19, 2010 9:31 pm

Jij hebt ongetwijfeld gelijk.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo mei 19, 2010 9:40 pm

Ik denk het ook; vrijwel al die contracten voor bepaalde tijd lopen af op 1 juli.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re:

Bericht door Lionel » wo mei 19, 2010 11:13 pm

LucaS schreef:En die even nodig hadden om de stap te maken. van der Wiel, Sarpong, Vertonghen komen er wellicht ook. Vermaelen zou niet misstaan in een drotere competitie
:biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Ajaciedjuh » di aug 17, 2010 5:56 am

Telesport schreef:Financieel directeur Slop van Ajax: „Moeilijk de zaak drijvend te houden”
WINNEN OF VERKOPEN

• De Ajacieden Gregory van der Wiel, André Ooijer en Urby Emanuelson trainen in Kiev. Vanuit de dug-out kijken financieel directeur Jeroen Slop, algemeen directeur Rik van den Boog, voorzitter Uri Coronel en commercieel directeur Henri van der Aat gespannen toe. De wedstrijden tegen Dinamo Kiev zijn voor Ajax ook financieel van levensbelang (foto inzet). FOTO: ROB DE JONG

KIEV – Met zijn gebruinde gezicht, zomerblouse aan en onderuitgezakt in de dug-out van het Valeriy Lobanovskiystadion wekte Jeroen Slop in geen enkel opzicht de indruk een geplaagd man te zijn. Toch is de realiteit anders, zo verklapte de financieel directeur van Ajax aan de vooravond van de Champions League-play-off tegen Dinamo Kiev. „Deze wedstrijden kunnen ons seizoen maken of breken”, aldus Slop, die afgelopen boekjaar een recordverlies van 21 miljoen euro netto presenteerde. „Als we ons plaatsen voor de groepsfase, scheelt dat miljoenen. Zo niet? Dan valt een resultaat als afgelopen jaar bepaald niet uit te sluiten.”

„Laat ik vooropstellen dat we Europa Leaguevoetbal hebben gebudgetteerd”, doceerde de Amsterdamse schatkistbewaarder, terwijl Ajax in een heerlijke temperatuur de afsluitende training afwerkte. „Ik pas ervoor om bij de KNVB een begroting in te dienen met inkomsten die nog niet zeker zijn. Hoe groot de meevaller is als we de Champions League halen, kan – en mag – ik niet zeggen, omdat er een aantal onzekere exponenten is.” De startpremie is naar verluidt echter dertien miljoen euro en dat bedrag loopt op door recettes en eventuele resultaatbonussen.

Geld, dat Ajax bijzonder goed kan gebruiken. „Het is op dit moment moeilijk om de boel drijvend te houden”, aldus Slop, die benadrukt dat Ajax zich gek genoeg nog wél zo’n rampjaar als vorig jaar kan veroorloven. „We hebben bij de beursgang 53 miljoen euro opgehaald en nog altijd zo’n 29 miljoen euro eigen vermogen. Maar vervelend is het natuurlijk wel als je zo snel inteert. Het voetbal bevindt zich nu eenmaal in een financieel moeilijke situatie. Kijk eens hoeveel clubs er in categorie 2 zitten.”

Met de wetenschap van nu had Slop in het verleden zaken anders aangepakt. „We zeiden op een gegeven moment dat het kapitaal op het veld moest staan. Maar dat kapitaal wordt pas wat waard als je verkoopt. En sinds de vorige zomer hebben we geen transfer meer gedaan. Terwijl we onder Marco van Basten wel 35 miljoen euro hebben geïnvesteerd. Oleguer, Cvitanich, Sno, Wielaert, Sulejmani, Aissati. Zeg mij maar wat een goede aankoop was.” Slop vindt niet dat de directie blaam treft. „Ik ga niet over de aan te trekken kwaliteit, zit alleen bij de onderhandelingen om er voor Ajax zo’n goed mogelijke deal uit te slepen. Voor de techniek zijn en waren er andere mensen.”

De exorbitante salarissen hangen de club inmiddels als een molensteen om de nek. „Het betreft helaas allemaal langdurige contracten, die we zullen moeten respecteren.” Fans moeten zich volgens hem vooral geen zand in de ogen laten strooien door het feit dat Ajax met Rommedahl, Gabri en Pantelic een aantal dure jongens kwijt raakte. „Alle overgebleven spelers bij Ajax hebben in salaris oplopende contracten om ons te beschermen tegen arbitragezaken. Het geld dat we bespaarden aan Rommedahl, Gabri en Pantelic, raakten we weer kwijt aan de jaarlijkse opwaardering van de anderen. Daarnaast hebben we Ooijer en El Hamdaoui aangetrokken en de verbintenis van Alderweireld opengebroken.”

En dus snakt Slop snakt naar een goed resultaat tegen Dinamo Kiev. „Als club heb je maar een beperkt aantal mogelijkheden om geld binnen te halen. En sportief succes is natuurlijk de mooiste manier. Als er onder aan de streep een negatief bedrag overblijft – zoals bij Ajax – zijn er andere opties, zoals lenen bij de bank of net als Feyenoord een kapitaalfonds te starten. Supporters zitten er namelijk niet op te wachten dat de toegangsprijs wordt verdrievoudigd.”

Mocht Ajax tegen Kiev sneuvelen, dan start Slop intern een gevoelige discussie. „Dan vind ik dat we niet te krampachtig moeten doen, juist moeten nadenken over spelersverkopen. Het kan namelijk ook goed zijn om gevestigde namen te laten gaan. Al moeten we oppassen, dat we niet te veel aan kwaliteit inboeten en de Champions League de komende jaren onhaalbaar wordt. Dit is echter een eeuwenoude discussie. De hele club was in rep en roer toen Wim Kieft vertrok, maar het talent dat daarachter zat, heeft het aardig gedaan: Marco van Basten.”

Voorlopig rest Slop niks dan zijn vingers gekruist te houden. „Als we hier in Kiev een goed resultaat neerzetten, thuis in een vol huis spelen en ook nog eens doorgaan, valt er een last van mijn schouders. Dat zou een goede nieuwe stap zijn naar een gezonde toekomst.”
Hij bemoeit zich niet met technische zaken, maar vindt wel dat ze spelers moeten verkopen, omdat het vroeger ook goed ging (Van Basten). Tjah, had hij zich maar beter met de financiën bemoeit (of juist beter niet). :1evil.gif:
Trouwens een heerlijk moment om dit naar buiten te brengen. Geeft onnodige druk op de spelersgroep. En waarom wordt dan El H. nog aangetrokken!?
Puur speculeren op de verkoop van Suarez dus (en zo zijn opvolger in huis hebbende).

Nog een mooie quote. We begroten het niet, maar hebben aan het eind van het jaar wel een soortgelijk verlies! Wat een budgettering. De eerste besparing die Ajax vandaag nog moet doen, is hem eruit sodemieteren.

Zo wie zo wordt er intern naast elkaar geleefd. Jol geeft vandaag ook weer aan dat er mogelijkerwijs een extra keeper bijkomt. 'Oud en ervaren'. Zal dan ook wel weer niks kosten. :1evil.gif:


Later op de dag zal er wel weer een quote komen van VD Boog die zegt 'Dat Ajax niet hoeft te verkopen'. Er zal toch nog behoorlijk gesaneerd moeten worden bij Ajax als ze steeds 20 miljoen!? verlies draaien als ze geen CL halen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Duke » di aug 17, 2010 6:39 am

Altijd fijn, een directie met zelfkritiek. :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door 999 » di aug 17, 2010 8:12 am

Ze hadden die MVB nooit aan moeten stellen.Die echt dacht, omdat dat zijn vriendje hem dat in zijn oor fluisterde, dat hij het zevende wereld wonder van trainers was.

En natuurlijk zitten er bij andere trainers ook zo links en rechts spelers die nooit rendement hebben gehad voor AJAX.En natuurlijk is het altijd dat degene die het hardst met zijn vuist op tafel slaat degene is die uiteindelijk zijn zin krijgt.En natuurlijk hebben wij makkelijk lullen aan de zijlijn.

Maar het vermogen wat deze gasten ( Darío Cvitanich, Miralem Sulejmani, Ismaïl Aissati, Oleguer Presas, Evander Sno, Robbie wielaert ) hebben gekost en het rendement wat dat heeft opgebracht staat in schril contrast tot wat al die andere trainers binnen hebben gehaald.

Frappant is dat nu AJAX noodgedwongen een ( paar ) oudere speler haalt om de breedte wat op te vullen, om de eventuele jeugdspeler(s) wat meer tijd te geven, bijna heel AT van zijn stoel valt.Atouba, Ooijer en een paar gehaalde spelertjes in de jeugd is niet het probleem .. Dat probleem was er al veel eerder.

Soms zit het ook nog eens tegen wat blessures betreft.Je kan je afvragen of Atouba de speler voor AJAX is, maar wel beter als Anita.Lodeiro met zijn blessure, die beter is dan Aissati.Dan staat er misschien niet de speler in het veld die men wil zien, maar voor de time being is het elftal dan wel wat sterker/degelijker.En dan pak je misschien wel het kampioenschap.En de noodzakelijke poen.

Verder vraag ik me ook af, ik kan alleen maar afgaan op de beelden van AJAX TV, welke speler(s) uit de jeugd er klaar staan om bij een eventueel vertrek of langdurige blessure van een BASIS speler die die positie dan in kunnen vullen zonder dat er sprake is van verlies aan kwaliteit enz.Hoe goed zijn onze jeugdspelers daadwerkelijk, fysiek bekwaam en klaar voor het grote werk.Want dat moeten ze dan wel zijn ......

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door peter » di aug 17, 2010 8:23 am

Ah Slop roert zich weer eens. Dit stukje bevestigt eigenlijk alles. Ajax staat er verdomd slecht op en Slop is zelf zo incapabel als wat.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door D_skilled » di aug 17, 2010 8:28 am

Onbegrijpelijk dat ie er nog zit. Zulke incapabele directeuren brengen Ajax naar de afgrond.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door joey » di aug 17, 2010 9:04 am

Duke schreef:Altijd fijn, een directie met zelfkritiek. :excited.gif:
Daarom gaat het ook zo goed. Nu nog even VDB die roept dat er niets aan de hand is. :hypocrite.gif:

In elk geval is Slop duidelijk genoeg. Ajax begroot veel te optimistisch. Want elk jaar CL, dat is een utopie.

Ik hoop dat iedereen dit heel goed op zich laat inwerken. Ze hebben het dus zo geregeld dat de gaten gevuld moeten worden met geld waarvan je niet weet of het komt (namelijk uit transfers). Dat is dus gekkenwerk.

Ik vind het niet redelijk dat Van Basten overal de schuld van krijgt. Ik ben heel kritisch op hem geweest, veel kritischer dan de meesten, maar dit vind ik niet in de eerste plaats zíjn fout. Wie geeft een trainer nou zomaar vijfendertig miljoen, zonder controle? Dat is vragen om problemen.

Nog een ding: waar hebben we een RVC voor? Doen die mensen wel eens iets bij Ajax, behalve borrelen?????? :1evil.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Ajaciedjuh » di aug 17, 2010 11:04 am

Idd. Incapabel, opzouten ermee. Ze begroten volgens mij juist geen CL en daarmee hebben ze dus structureel tekort. Vandaar waarschijnlijk ook in cat. 2.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door joey » di aug 17, 2010 11:22 am

Ik ben beroerd van dat bericht. Letterlijk. Ik loop al een paar uur met een knoop in mijn maag rond. Wat doen ze met onze club?? Op deze manier gaan we onherroepelijk F. achterna. Ik maak me grote zorgen. :blush.gif:

Weet je wat het is? Als het per ongeluk goed afloopt, gaan ze gewoon zo door. Dan vinden ze dat ze het prima gedaan hebben. Het bewijs? In het verleden is het al zo gegaan. Toen liep het allemaal net goed af, door de transfers van Zlatan, Sneijder, Babel en KJH.

Wil Ajax toekomst hebben, dan moet het radicaal anders. Geen Russische roulette meer. Zuinig beleid, af en toe een (verantwoorde) transfer (echte versterking) en verder werken met de jeugd. Zoals de bedoeling was, dus. Vasthouden aan die lijn en geen trainers aanstellen die steeds willen kopen. En vooral geen CL meer begroten, want het is een utopie dat Ajax elk jaar zal meedoen aan dat toernooi.

Nee, ik heb geen verstand van financieel beleid. Maar mijn huishoudboekje is tenminste op orde.
Het stinkt aan alle kanten!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Scherrer » di aug 17, 2010 11:38 am

Joey, ze begroten geen CL, dat is al meerdere keren gezegd.

Voor de rest bevestigt dit artikel met name wat veel AT'ers (en ik ook) al dachten: als we de CL niet halen breekt de pleuris uit. Dat gaat écht niet gezellig worden. Ik voorspel een vertrek van Jol, Suarez en Van der Wiel. Blind als coach en één of twee haastige versterkingen om het leed te verzachten.

Het enige dat ik écht schrijnend en zelfs schokkend vind, is het complete gebrek aan zelfkritiek bij Slop. Hij presenteert het alsof alles hem overkomt en hij er niets aan kan doen. Kwatsch, hij is zelf de financiële baas en dus ook volledig verantwoordelijk. De man is gewoon grenzeloos incapabel en waarschijnlijk een enorm lulletje rozenwater die zich door iedere blaaskaak (of die nu Blind, Van Basten of Jol heet) laat overtuigen om nog meer geld uit te geven. Dan ben je gewoon ongeschikt voor je baan. Onbegrijpelijk dat een RvC of een VdB hem er niet gewoon uitflikkert.
***

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door 999 » di aug 17, 2010 11:43 am

joey schreef:Ik ben beroerd van dat bericht. Letterlijk. Ik loop al een paar uur met een knoop in mijn maag rond. Wat doen ze met onze club?? Op deze manier gaan we onherroepelijk F. achterna. Ik maak me grote zorgen. :blush.gif:

Weet je wat het is? Als het per ongeluk goed afloopt, gaan ze gewoon zo door. Dan vinden ze dat ze het prima gedaan hebben. Het bewijs? In het verleden is het al zo gegaan. Toen liep het allemaal net goed af, door de transfers van Zlatan, Sneijder, Babel en KJH.

Wil Ajax toekomst hebben, dan moet het radicaal anders. Geen Russische roulette meer. Zuinig beleid, af en toe een (verantwoorde) transfer (echte versterking) en verder werken met de jeugd. Zoals de bedoeling was, dus. Vasthouden aan die lijn en geen trainers aanstellen die steeds willen kopen. En vooral geen CL meer begroten, want het is een utopie dat Ajax elk jaar zal meedoen aan dat toernooi.

Nee, ik heb geen verstand van financieel beleid. Maar mijn huishoudboekje is tenminste op orde.
Dit is wel heel gemakkelijk.Vooral dat " echte versterking " .. en dan mag ik het MVB niet aanrekenen dat is zo met geld heeft staan te smijten en ook nog eens een prut trainer was ?.Want dat was ie ook nog eens, over de rug van AJAX het trainerschap willen leren.

Kijk ik kan best begrijpen dat je kwaad bent.Maar dat andere daar hoor ik niemand over .. WAAR is dan al dat extreme talentvolle jeugdig spul in Nederland wat alleen bij AJAX zou willen voetballen ?.Maar dan nog, vroeger was AJAX de gateway naar het grote buitenland, naar de grote clubs.In principe had AJAX die status.Dat alleenrecht heeft AJAX allang niet meer.

Zijn ze nog wel te vinden ?.Die Bergkampjes waarvan je de ouders met een zak aardappelen kon paaien om toch maar hun talentje bij AJAX te laten voetballen, ik zie er niet een in Nederland.Ja, wel gehypte spelers die na een schijnbeweging volgens de media de nieuwe van Basten zijn .. en vervolgens blijkt dus dat het weer net niet is ..

Talenten opleiden prima.Maar dan moet je wel als jeugdspelertje talent in je hebben, want anders kun je opleiden totdat je een ons weegt ..
Laatst gewijzigd door 999 op di aug 17, 2010 11:45 am, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door joey » di aug 17, 2010 11:43 am

We hebben weinig keus, Voetske. De tijd van kopen is voorbij.
Dat Van Basten met geld heeft lopen smijten weet ik ook wel. Ik heb daar toen al vraagtekens bij gezet. Maar een trainer neemt de ruimte die hij van de club krijgt. We hebben een bataljon duurbetaalde managers in dienst, díe moeten zorgen voor de juiste randvoorwaarden. Niet de trainer. Zoals Scherrer zegt, zo´n Slop is gewoon een pushover. Hij laat zich door iedereen piepelen. Door Koe, door Van Basten, door Jol.

Als reactie op Scherrer: Oké, maar we hebben dat geld uit de CL dus wel structureel nodig. Anders draaien we verlies.

Waarom ze Slop er niet uitgooien? Omdat ze zelf net zo incapabel zijn. Blijkbaar vinden ze de redenering van Slop nog niet zo gek.
Laatst gewijzigd door joey op di aug 17, 2010 11:49 am, 3 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door brigade zuid » di aug 17, 2010 11:43 am

joey schreef:Ik ben beroerd van dat bericht. Letterlijk. Ik loop al een paar uur met een knoop in mijn maag rond. Wat doen ze met onze club?? Op deze manier gaan we onherroepelijk F. achterna. Ik maak me grote zorgen. :blush.gif:
Yep, we staan er echt slecht op. Wat is deze mooie club in een aantal jaar behoorlijk naar de klote geholpen.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door goodfella » di aug 17, 2010 12:00 pm

Scherrer schreef:Joey, ze begroten geen CL, dat is al meerdere keren gezegd.

Voor de rest bevestigt dit artikel met name wat veel AT'ers (en ik ook) al dachten: als we de CL niet halen breekt de pleuris uit. Dat gaat écht niet gezellig worden. Ik voorspel een vertrek van Jol, Suarez en Van der Wiel. Blind als coach en één of twee haastige versterkingen om het leed te verzachten.

Het enige dat ik écht schrijnend en zelfs schokkend vind, is het complete gebrek aan zelfkritiek bij Slop. Hij presenteert het alsof alles hem overkomt en hij er niets aan kan doen. Kwatsch, hij is zelf de financiële baas en dus ook volledig verantwoordelijk. De man is gewoon grenzeloos incapabel en waarschijnlijk een enorm lulletje rozenwater die zich door iedere blaaskaak (of die nu Blind, Van Basten of Jol heet) laat overtuigen om nog meer geld uit te geven. Dan ben je gewoon ongeschikt voor je baan. Onbegrijpelijk dat een RvC of een VdB hem er niet gewoon uitflikkert.
En dan moeten ze binnen 7 dagen alles zien te verpatsen? :smallgrin.gif: Laat Jol maar richting Aston Villa gaan.

Gaat ze niet lukken. De poen in Europa is op. Slop is overigens verantwoordelijk voor het gehele beleid; als lid van de raad van bestuur.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door 999 » di aug 17, 2010 12:16 pm

joey schreef:We hebben weinig keus, Voetske. De tijd van kopen is voorbij.
Dat Van Basten met geld heeft lopen smijten weet ik ook wel. Ik heb daar toen al vraagtekens bij gezet. Maar een trainer neemt de ruimte die hij van de club krijgt. We hebben een bataljon duurbetaalde managers in dienst, díe moeten zorgen voor de juiste randvoorwaarden. Niet de trainer. Zoals Scherrer zegt, zo´n Slop is gewoon een pushover. Hij laat zich door iedereen piepelen. Door Koe, door Van Basten, door Jol.

Als reactie op Scherrer: Oké, maar we hebben dat geld uit de CL dus wel structureel nodig. Anders draaien we verlies.

Waarom ze Slop er niet uitgooien? Omdat ze zelf net zo incapabel zijn. Blijkbaar vinden ze de redenering van Slop nog niet zo gek.
Tja, het gaat me niet eens om het kopen.Ik vraag waar ze zijn die Sneijdertjes ( dat jeugdig spul ) in Nederland die we dan zouden moeten gaan halen, die voor een zak appels en twee peren naar AJAX komen.Waar zijn de keepers of keepertje die naar AJAX willen komen ?.En dan wel volgens de nieuwe regels hé nl. betaalbaar kwa talanten-transfersom en salaris, kwa vergoeding van zo'n talentje ?.

Nogmaals, ik zie alleen maar AJAX TV, maar hoeveel van wat er binnen nu en een half jaar aan zit te komen kwa jeugd/1eElftal spelers voldoet aan de NORM om echt AJAX 1 waardig te zijn ?.En als ze dan komen en er wordt aan zo'n " talentje " getrokken door buitenlandse clubs dan maar niet meer meegaan in contracten en salarissen ?.
Laatst gewijzigd door 999 op di aug 17, 2010 12:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Jöhnk » di aug 17, 2010 12:17 pm

Dat werd destijds ook over Sneijder gezegd. Weet ik nog heel goed.

Plaats reactie