Wie wordt de nieuwe Algemeen Directeur van AJAX?
Moderator: mods
Aatje weg, Leo in?

Dit was de reden dat Leo van Wijk niet direct kon instappen als voorzitter, nu wel als AD?Air France-KLM schikt kartelzaak VS
` Air France-KLM heeft een schikking
getroffen met de Amerikaanse overheid
voor het maken van prijsafspraken over
het vrachtvervoer van en naar de VS.
Air France-KLM betaalt een boete van
350 miljoen dollar voor de afspraken
die het met vier andere maatschappijen
maakte.140 Miljoen dollar komt voor
rekening van KLM,de rest wordt door de
Fransen betaald.Volgens justitie in
Amerika werden de afspraken gemaakt
tussen 2001 en 2006.Air France-KLM had
ruim 500 miljoen dollar gereserveerd
voor boetes voor kartelvorming.
Ook Martinair heeft zo'n zaak geschikt
en betaalt 42 miljoen dollar.

-
- AT Toto winner 10/11
En het is iemand die de statuur heeft om boven de partijen te staan. Iemand die zichzelf in leidinggevende posities meer dan bewezen heeft, een grote vis. Een topman mét Ajax-verhaal, beter ga je ze nooit vinden.joey schreef:Beter niet, Leo van Wijk is iemand van de vereniging.
Als hij wil moeten ze dat absoluut doen.
-
- AT Toto winner 10/11
Maar het rapport van Uri niet... En drie keer raden wie er als voorzitters van de Raad van Commissarissen een hele dikke vinger in de pap heeft bij de benoeming van een nieuwe AD.joey schreef:Die zou ik ook geen AD maken.
Op die positie hoeft niet per se een ajacied te zitten. Ik geef de voorkeur aan een professional met een afstandelijke blik.
Overigens is Van Wijk natuurlijk iemand die nu ook weer niet zo ontzettend vaak bij Ajax is te vinden om hem zijn afstandelijke blik af te nemen.
Hij zit in de ledenraad en behoort al tientallen jaren tot het old boys netwerk van Ajax. Zulke mensen, hoe capabel ook, zou ik 'aan de kant van de vereniging' laten om belangenverstrengeling te voorkomen. Het is immers de bedoeling dat de directie meer bevoegdheden krijgt.Scherrer schreef:Overigens is Van Wijk natuurlijk iemand die nu ook weer niet zo ontzettend vaak bij Ajax is te vinden om hem zijn afstandelijke blik af te nemen.
Maar moest de AD geen voetbalachtergrond hebben?
Het stinkt aan alle kanten!
Peter van de Rijt weet wie de nieuwe algemeen directeur gaat worden.
highlow.nlBenoeming Keje Molenaar op handen
Written by Administrator
Monday, 21 July 2008
Verscheidene sleutelfiguren binnen Ajax melden dat Keje Molenaar heel binnenkort benoemd wordt als algemeen directeur. Met zijn komst is de fluwelen revolutie van Uri Coronel geslaagd. Nu nog een gelouterde verdediger met veel ervaring en Ajax kan zich helemaal opmaken voor het nieuwe seizoen.
Met het aantrekken van Ismaïl Aissati toont Ajax ondubbelzinnig aan dat het aantrekken van vrachtwagens vol B-keuze-spelers voltooid verledentijd is. Om met de jubilerende Feyenoorders te spreken, het is momenteel in Amsterdam ‘geen woorden, maar daden’. Dat is een verademing voor alle volgers, maar vooral voor al die naar successen en aansprekende helden hunkerende Ajax-fans.
De talentvolle Aissati vertrok volgens eigen zeggen om exact dezelfde reden als zovelen voor hem: directeur Jan Reker komt zijn afspraken ten aanzien van spelers en technische staf niet na. Het risico van het niet nagekomen beloftes lijkt me bij het huidige Ajax niet waarschijnlijk.
Nu de benoeming van Keje Molenaar op handen schijnt te zijn, weet Ajax zich verzekerd van een algemeen directeur, die voldoende voetbalkwaliteiten koppelt aan een sluw intellect en een onbesproken levenswandel. Natuurlijk is er enige scepsis bij de achterban. Tenslotte gaf Keje steeds in de media aan niet in te willen gaan op geruchten. Maar wat hij daarbij steeds zei was: 'het is momenteel niet aan de orde'. Heel correct, want zolang hij door de Raad van Commissarissen niet daadwerkelijk gevraagd wordt, speelt het ook niet. Dus was het tot voor kort ook niet aan de orde.
Inmiddels vernam ik van verschillende mensen binnen Ajax, dat de eerste oriënterende gesprekken tussen bestuur en Molenaar hebben plaatsgevonden. De geslaagde vennoot van Abma Schreurs Advocaten en Notarissen is een gerespecteerd advocaat. Als voormalig speler, ware voetbalkenner en echte Ajacied kan hij volledig uitvoering geven aan het laatste belangrijke punt uit het rapport Coronel dat nog openstond: de algemene directeur met voetbalachtergrond.
Wederom bewijst Uri Coronel dat hij in een recordtijd in alle rust en met zachte hand, de dolende club weer gezicht geeft. Opvallend blijft het, dat hij in staat is geweest om in zo’n korte tijd het chagrijn van de gezichten weer heeft omgetoverd in een hoopvolle glimlach. Mensen zoals Uri Coronel zijn zeldzaam. Ook in het bedrijfsleven, laat staan in de huidige Nederlandse politiek, waar ‘onze’ leiders zelfs de middelmaat niet benaderen, is het zoeken naar een speld in een hooiberg. Ajax had Coronel al jarenlang achter de hand, maar pas toen de nood het hoogste was, mocht hij zijn intrede doen.
De voetbalwereld kent heel andere normen en waarden dan de doorsnee maatschappij. Martin van Geel liet AZ verweesd achter, faalde volkomen in zijn laatste twee Ajax jaren en diende op staande voet Amsterdam te verlaten. Hij gaat nu bij Roda JC in Kerkrade aan de slag. Hoe vaak mag je blunderen en een club bijna laten verdrinken voor je te horen krijgt, Martin ga iets anders doen ver buiten de voetbalwereld?
Ook bij Willem II is het verstand zoek. In Tilburg hebben ze de slechtste trainer uit de historie van het betaald voetbal benoemd. Niet dankzij deze Andries Jonker wist Willem II ternauwernood een plek in de Eredivisie te behouden. Als beloning voor deze wanprestatie mag Jonker niet alleen ‘hoofdtrainer spelen’ maar is hij ook nog technisch directeur. Ongekende dommigheid. Dit maakt mij boos, want zoiets gun je de Tilburgse voetballiefhebbers niet.
Maar bij Ajax is het vrede en de oase van rust is niet gespeeld, maar voortgevloeid uit het nieuwe beleid. Alleen moeten nu nog wel een mannetje of 5, 6, 7 verkocht of verhuurd worden. Namen kunt u zelf wel invullen; u weet wie het zijn. Ajax heeft nog altijd een overschot aan onwaardige spelers. Leuke jongens misschien, maar niet voor het niveau Ajax. En de club moet nog snel iets doen aan de verdediging. In Noordwijk bleek bij de eerste oefenwedstrijd, dat daar nog altijd de grootste aandacht naar toe dient te gaan.
Er moet nog altijd een voorstopper gevonden worden, die voetballend en verdedigend de vacature Heitinga en Stam kan invullen. Ik heb een aantal namen in mijn hoofd, maar datzelfde geldt waarschijnlijk u als lezer ook. Wij worden niet gevraagd om mee te denken met het Ajax-bestuur. Rest mij niets anders dan mijn visie wekelijks met u te delen.
Ik wens u fijne en gezellige oefenwedstrijden en Jaap Stam een prachtig afscheid. Tot volgende week!
Peter van de Rijt
Ik denk dat Molenaar geschikt is om bij Ajax de job van algemeen directeur te gaan vervullen. Hij past in de profielschets die is ontstaan na het rapport van de commissie-Coronel. Bovendien heeft hij een heldere voetbalvisie, de man weet duidelijk waarover hij praat. Ik meen dat het wanbeleid en geklungel van de afgelopen jaren niet had plaatsgevonden als Molenaar bij Ajax werkzaam was geweest.
Minpuntje: Molenaar loopt wel heel erg weg met Johan Cruijff en is iemand die duidelijk het Cruijff-evangelie verkondigt. De visie van Cruijff is in mijn ogen echter lang niet altijd zaligmakend.
Minpuntje: Molenaar loopt wel heel erg weg met Johan Cruijff en is iemand die duidelijk het Cruijff-evangelie verkondigt. De visie van Cruijff is in mijn ogen echter lang niet altijd zaligmakend.
Neef zal niet blij zijn om dat te horen.Siemen schreef:Die wordt het dus wel (als ik mijn bronnen mag geloven). Keje Molenaar is al maandenlang in beeld voor die functie. Sterker nog: er is eigenlijk niet echt een andere kandidaat (geweest). Coronel en Molenaar zijn twee handen op één buik. Als je ze spreekt zijn ze zeer lyrisch over elkaar.

Het stinkt aan alle kanten!