De Commissie

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo okt 24, 2007 8:04 pm

Waar staat dat dan, dat het ex-voetballers moeten zijn?

Hij stelt dat er langs elkaar heen wordt gewerkt. Dat kun je heel simpel oplossen door iemand boven de partijen neer te zetten die delegeert.

Neefkens
Erelid
Berichten: 577
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo okt 24, 2007 8:12 pm

AN:
22/10/2007 - Cruijff reageert op noodzakelijke organisatorische veranderingen
(Gepost door RvN)

BRON: Telegraaf.nl

Of Johan Cruijff in de commissie wil plaatsnemen die de organisatie gaat evalueren is nog onbekend. In zijn column in De Telegraaf ging hij wel alvast uitgebreid op zijn visie over de organisatie.

[....] Allemaal verschillende ideeën en visies. Terwijl Ajax ooit een systeem had waarin oud-voetballers vaak jeugdleiders of scouts werden. Al die mensen waren met elkaar opgegroeid en dus al jaren samen ieder weekeinde voor de club bezig. Ajax beschikte zo over onvoorstelbaar veel know how en ogen, waardoor bijna niets de club ontging.

Toen ik twintig jaar geleden trainer was, kwamen dankzij deze oud-spelers talenten als Frank en Ronald de Boer, Clarence Seedorf, Patrick Kluivert en Edgar Davids naar de club. Allemaal jongens die ik zelf nooit had gezien, maar die dankzij al die echte Ajacieden toch al heel jong bij de club rondliepen.

Maar in plaats van dit systeem in ere te houden, moest het ineens professioneler en werden al die vrijwilligers aan de kant geschoven. Uitgerekend de mensen die niet met zichzelf bezig waren, maar uitsluitend en alleen hun club nog beter wilden maken dan die al was. Toen zij weg werden gesaneerd, is de basis voor de huidige problemen gelegd.

Het werd steeds professioneler, er kwamen steeds meer functies en steeds meer mensen kregen een vinger in de pap. Terwijl het voor een club als Ajax primair om drie functies draait: de trainer, de hoofd opleidingen en de hoofd scouting. Als die drie het met elkaar kunnen vinden, dan kan het eigenlijk nooit fout gaan. Die eenheid vormt de basis van het geheel. Die mensen moet je verder met rust laten en vooral hun werk laten doen.
Ik heb het nu nog eens doorgelezen en ik moet bekennen dat ik hem wat tekort heb gedaan.

Het is wel wat veel vroegerwashetbeter en het is de vraag of die methode nu nog kan. Maar de korte lijnen, duidelijke leiding en het driemanschap bevallen me wel.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » wo okt 24, 2007 8:22 pm

Probleem is wel dat de huidige echte Ajacieden na hun carrière echt geen zin hebben om pro deo een beetje bij de club rond te hobbelen.

Dan willen ze genieten van hun verdiende miljoenen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo okt 24, 2007 8:31 pm

Het gaat om de korte lijnen. Zodra jan en alleman zeggenschap heeft is elke beslissing een compromis. Bovendien gaat de financieel directeur dan over het aankoopbeleid en de technisch directeur over het financiele beleid. De structuur waarbij de drie directeuren op gelijke hoogte staan slaat helemaal nergens op.

Dat over de jeugdopleiding wisten we al.

Neefkens
Erelid
Berichten: 577
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo okt 24, 2007 8:36 pm

Laten we het eens van de andere kant benaderen.
Wat heb je minimaal nodig in een club als AJAX?
Bijzondere is natuurlijk de verenigingsvorm naast de NV, dat vergt nogal wat.

Hoofdtrainer, hoofdscout en hoofd jeugdopleiding.
Je moet een echte baas hebben, iemand die op het geld let, iemand die geld binnenhaalt (commerciele activiteiten).
Door de beurs heb je ook nog een RvC nodig.

Zijn er clubs met eenzelfde constructie en kunnen we daarvan leren?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo okt 24, 2007 8:37 pm

Harm schreef:Probleem is wel dat de huidige echte Ajacieden na hun carrière echt geen zin hebben om pro deo een beetje bij de club rond te hobbelen.
Ach, echte Ajacieden. In de tijd waar Cruijff het over heeft waren die ex-voetballers ook jongens die uiteindelijk bij wijs van spreken bij de amateurs terecht waren gekomen. Maar die mensen werden dan na hun carrière toch bij de club betrokken, omdat ze ergens heel goed in zijn. Cruijff wil altijd zoveel mogelijk mensen met verstand van zaken erbij betrekken, om zoveel mogelijk kennis in huis te hebben. Daarvoor hoef je niet bij Milan gevoetbald te hebben.

Neem bijvoorbeeld een techniektrainer: er zijn genoeg amateurvoetballers met een betere techniek dan veel profs, dus zou het prima kunnen de je een amateurvoetballer vraagt techniektrainingen te geven.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » wo okt 24, 2007 8:42 pm

Waarom zou je als je Wiel Coerver hebt?

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » wo okt 24, 2007 8:43 pm

Neefkens schreef:Laten we het eens van de andere kant benaderen.
Wat heb je minimaal nodig in een club als AJAX?
Bijzondere is natuurlijk de verenigingsvorm naast de NV, dat vergt nogal wat.

Hoofdtrainer, hoofdscout en hoofd jeugdopleiding.
Je moet een echte baas hebben, iemand die op het geld let, iemand die geld binnenhaalt (commerciele activiteiten).
Door de beurs heb je ook nog een RvC nodig.

Zijn er clubs met eenzelfde constructie en kunnen we daarvan leren?
Manchester?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo okt 24, 2007 8:45 pm

Neefkens schreef:Hoofdtrainer, hoofdscout en hoofd jeugdopleiding.
Je moet een echte baas hebben, iemand die op het geld let, iemand die geld binnenhaalt (commerciele activiteiten).
Door de beurs heb je ook nog een RvC nodig.
Een cententeller heb je zeker nodig, en een chef fondswerving is ook altijd handig. Je moet die mensen alleen niet het beleid laten bepalen. Als Van Geel eerst tot een akkoord met Slop moet komen voordat ie een transfer mag doen dan heeft dat alleen maar nadelen. Net zoals het onzin is dat Fontein de handtekening van Van Geel nodig heeft om de Chinese markt op te mogen.

Je moet die hoofd-scouting/TD gewoon zijn werk laten doen en verder met rust laten. Dat kun je doen door hem een vast budget te geven, maar dat kun je ook doen door een baas boven de partijen te zetten die erop toeziet dat Van Geel (en Slop, en Fontein) ongestoord zijn gang kan gaan.

Neefkens
Erelid
Berichten: 577
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo okt 24, 2007 8:46 pm

Dacht ik ook al aan, ook Bayern Munchen?

ff googlen dan maar.

Neefkens
Erelid
Berichten: 577
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo okt 24, 2007 8:49 pm

Jöhnk schreef:Dat kun je doen door hem een vast budget te geven, maar dat kun je ook doen door een baas boven de partijen te zetten die erop toeziet dat Van Geel (en Slop, en Fontein) ongestoord zijn gang kan gaan.
Dat was mijn " echte baas".

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13428
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » wo okt 24, 2007 9:02 pm

Krijgen we ook een commisie die naar de supporters gaat kijken?
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Neefkens
Erelid
Berichten: 577
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » do okt 25, 2007 9:13 am

Ik vind wel dat meegenomen moet worden hoe je de supporters weer aan je bindt. Blijkbaar ziet een groot deel van de achterban niet wat er voor nodig is om een vele-miljoenen-voetbalbedrijf goed te leiden Het feit dat een voorzitter en/of algemeen directeur geen voetbalachtergrond hebben hoeft niet te betekenen dat ze geen hart voor de zaak hebben.
Het stukje 'Nieuwe nederigheid" moet ook beter uitgedragen worden, je kunt best je doelen hoog stellen, maar wees wel realistisch over de tijd dat het duurt voordat ze bereikt zullen worden. Nu valt het gewoon altijd tegen.

Wie is trouwens de belangrijkste klant van AJAX? Zijn dat nog steeds de supporters? Eigenlijk dé vraag voor elk bedrijf: waar zit mijn klant, hoe bereik ik die, wanneer zijn ze tevreden, hoe meet ik dat?

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » do okt 25, 2007 9:44 am

Jöhnk schreef: Je moet die hoofd-scouting/TD gewoon zijn werk laten doen en verder met rust laten. Dat kun je doen door hem een vast budget te geven, maar dat kun je ook doen door een baas boven de partijen te zetten die erop toeziet dat Van Geel (en Slop, en Fontein) ongestoord zijn gang kan gaan.
Precies. Je kunt hem altijd achteraf nog bedanken voor de verkoop van bijvoorbeeld Sneijder of Perez.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do okt 25, 2007 10:11 am

Maar dat kan nu ook wel. Als Van Geel schippert (bijvoorbeeld inzake Perez, die hij vermoedelijk best wel wilde behoude) dan heeft ie ook de verantwoordelijkheid te nemen voor zijn geschipper. Mijn punt is dat je het geschipper moet voorkomen.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do okt 25, 2007 10:29 am

Nihad schreef:Krijgen we ook een commisie die naar de supporters gaat kijken?
Supportersforum oa.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do okt 25, 2007 10:30 am

Ergens ter hoogte van de TD-positie zit in de clubstructuur in elk geval iets mis; zoveel is zeker.

De TD hoort het spelersbeleid voor de langere termijn te voeren. De hoofdtrainer (een relatieve passant, in vergelijking tot de TD) mag meepraten over het spelersbeleid op korte termijn. Dat klinkt logisch, maar in de praktijk werkt het niet.

Perez was een Van Geel-aankoop en Van Geel wilde hem ook dolgraag houden. Maar Ten Cate wilde per se van hem af. Dus Perez werd verkocht, door een waarschijnlijk tandenknarsende Van Geel.

Van Geel wilde, als verdediger voor de breedte, Emmanuel Boakye een nieuw contractje aanbieden. Dat wilde Ten Cate niet: die vond Jurgen Colin "drie klassen beter" dan Boakye. En zo geschiedde.

Vervolgens taait Ten Cate af, en zit Van Geel dus met een 'Ten Cate-selectie' zónder Perez en mét Colin. Daar gaat je beleid voor de langere termijn. Deze gang van zaken is domweg het failliet van het TD-schap in zijn huidige vorm.

Dat deugt dus niet. Van Geel is op dit moment aan handen en voeten gebonden bij het uitvoeren van zijn eigen beleid. Daar moet iets veranderen in de structuur, want het hele idee is onwerkbaar: je kunt van een hoofdtrainer moeilijk eisen dat hij met spelers werkt die de TD wel wil hebben, maar hijzelf niet.

In de organisatie is de taakverdeling tussen hoofdtrainer en TD gewoon verkeerd. Het is niet voor niets dat er nu een aantal achtereenvolgende 'koppeltjes' bonje hebben gekregen (Van Gaal/Koeman, Van Geel/Blind, Van Geel/Ten Cate).

Op deze manier moeten we de zaak onder de loep nemen. Iedereen doet zijn werk naar eer en geweten en is capabel genoeg. Het gaat er niet om 'schuldigen' aan te wijzen. Het gaat erom de structuur werkbaarder te maken.

K.
Still alive...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do okt 25, 2007 10:46 am

Kowalczyk schreef:In de organisatie is de taakverdeling tussen hoofdtrainer en TD gewoon verkeerd. Het is niet voor niets dat er nu een aantal achtereenvolgende 'koppeltjes' bonje hebben gekregen (Van Gaal/Koeman, Van Geel/Blind, Van Geel/Ten Cate).
Vergeet Beenhakker niet. Die was ook opeens weg. Al blijft Leo natuurlijk een rare snuiter, wat dat betreft.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13428
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » do okt 25, 2007 10:58 am

Misschien moeten we van de functie TD wel af en terug gaan naar de tijd dat de trainer ook zelf de spelers kocht.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do okt 25, 2007 11:00 am

Neefkens schreef:Het stukje 'Nieuwe nederigheid" moet ook beter uitgedragen worden, je kunt best je doelen hoog stellen, maar wees wel realistisch over de tijd dat het duurt voordat ze bereikt zullen worden. Nu valt het gewoon altijd tegen.
De Nieuwe Nederigheid heeft ook te maken met de manier waarop je je manifesteert, als Ajax zijnde. Dat gaat de club aan, maar ook ons, als supporters.

Ik zou er totaal geen problemen mee hebben als Ajax zijn ambitie als volgt zou verwoorden: "Ajax heeft de hoogste begroting van Nederland en een uitstekende jeugdopleiding. Daarom vinden we dat wij de dominante club van Nederland zouden moeten zijn. We vinden dat Ajax in principe meer landstitels moet winnen dan andere Nederlandse clubs, en dat Ajax van alle Nederlandse voetbalclubs de beste resultaten zou moeten boeken in Europa."

Wanneer je evalueert? Wanneer je een trainer ontslaat? Wanneer je een bestuur of een directie afrekent op het niet behalen van de gewenste resultaten? Dat houd je lekker intern, al was het maar omdat je daar ook niet dogmatisch in moet zijn: de ene trainer die twee keer achter elkaar geen kampioen wordt, is misschien wel degelijk een hele goeie (Louis van Gaal: geen kampioen in 1992 en 1993, zijn eerste twee seizoenen), terwijl je van een andere trainer na tien maanden al kunt zien dat hij niet de juiste man is, zelfs al staat hij bovenaan. Beoordeel gewoon de situatie op een inhoudelijke manier - en niet op basis van een kinderlijk, drammerig, stampvoetend beleidsplan dat één landstitel per twee jaar eist.

Met zo'n beleidsplan maak je een hele nare indruk, en je geeft er bovendien de pers en de achterban een wapen mee in handen: hier heb je alvast de stok waarmee je ons mag slaan als we geen kampioen worden. Je creëert een onnodig hoge druk van buitenaf en maakt er een drammerige, hooghartige indruk mee. 't Is een kwestie van toon.

Bovendien: wie zijn wij, als Ajax-supporters, eigenlijk nog om van tegenstanders te beweren dat het "geen aantrekkelijke tegenstanders zijn"? Hoe aantrekkelijk zijn we eigenlijk zélf nog, voor een andere club? In hoe veel Europese wedstrijden heeft Ajax de laatste vijf jaar aantrekkelijk, dominant, technisch verzorgd, aanvallend voetbal gespeeld? Hoe vaak maken we de Ajax-mythe eigenlijk nog waar?

Toen Arminia Bielefeld in het voorseizoen een oefenwedstrijd tegen Ajax aankondigde, waren de Arminia-fans teleurgesteld: ze hadden gehoopt op een aantrekkelijke, grote club. Falkirk FC heeft een stadionnetje waar 6.000 mensen in passen. Toen de club Ajax strikte voor een oefenwedstrijd, dacht men dat het stamp- en stampvol zou zitten. Er kwamen nog geen 2500 mensen.

Hoe aantrekkelijk zijn we nog? Hoe veel recht van spreken hebben we eigenlijk nog? Laten we eerst weer eens een paar grote clubs uit Europa wippen en een aantal kleinere ploegen totaal van de mat tikken voor we ons 'het grote Ajax' voelen. Lijkt me niet meer dan normaal, toch?

Het mes snijdt nog aan twee kanten ook: we worden er sympathieker van, en tegelijkertijd creëer je binnen de club ook nog een klimaat waarin het voor trainers en spelers makkelijker is om het beste van zichzelf te laten zien. Tel uit je winst. Met het omlaagschroeven van de ambitie heeft de Nieuwe Nederigheid niets te maken.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do okt 25, 2007 11:15 am

Having said that...

Weet je aan wie ik onderhand écht een hekel begin te krijgen?

Aan Maarten Fontein.

Ik las zijn uitspraken over het bekertoernooi. Fontein vindt het een hele slechte zaak dat AZ en PSV uit de beker liggen. Volgens hem moeten we (zeker nu bekerwinst wellicht een plek in de voorronde van de Champions League-plek gaat opleveren) een nieuwe structuur verzinnen, die het onmogelijk maakt dat grote clubs al in zo'n vroeg stadium worden uitgeschakeld. Want uiteindelijk moeten we ervoor zorgen dat de beste Nederlandse clubs Europa in gaan.

Op zulke momenten schaam ik me kapot voor mijn club. Iedereen die vindt dat Ajax een nare, arrogante, koude NV is, heeft op zo'n moment eventjes groot gelijk. En dat ik dát op zulke momenten even moet bekennen, doet veel meer pijn dan honderd nederlagen.

Bovendien is het zo krom als een hoepel, want om diezelfde reden zou Fontein dan toch ook 100% tégen de play-offs moeten zijn? Maar nee. Dat vindt hij natuurlijk iets heel anders (en nee, dat heeft niets met geld te maken, maar puur met extra spectaculaire wedstrijden voor onze supporters, bladibla).

Ja hoor, Maarten... Stel je voor dat er in het bekertoernooi zoiets als een stunt mogelijk is. Dat zou natuurlijk een mooie boel worden. Stel je voor: straks wordt het nog een spannend toernooi zoals de F.A. Cup vroeger, waarin de gekste dingen mogelijk zijn. Daar moet een stokje voor gestoken worden!

Hoe eerder zo'n figuur uit de voetballerij verdwijnt, hoe beter. Het is juist gewéldig als Ajax eruit vliegt tegen Kozakken Boys. Dat is namelijk Nederlands voetbalerfgoed dat je je tien jaar later nog herinnert. Een memorabel moment. Twee jaar geleden is de huidige KNVB-bekerstructuur juist ingevoerd om het, zo goed en zo kwaad als het gaat, wat spannender te maken. Daarvoor fietsten de topclubs in vier wedstrijdjes naar de finale. Nu zijn dat er een stuk of zeven. Mag het misschien?

Fontein wil amateurclubs uit de beker weren. Wat voor enorme lul ben je dan? Dat is ronduit boosaardig, zo'n gedachte. Schadelijker voor het mooie voetbalspel dan hooligans ooit zouden kunnen zijn. Scháám je.

En ondertussen is 'ie wel vóór de play-offs, terwijl we al hebben gezien dat die het mogelijk maken dat de sterke nummer twee zijn welverdiende Champions League-kwalificatieplek kwijtraakt aan de modderende, ploeterende nummer vier, die vervolgens het Nederlandse voetbal voor paal mag zetten tegen FC Kopenhagen. Doe dáár eens wat aan, meneer Fontein. Dat heel Leeuwarden een nacht op zijn kop staat omdat Cambuur AZ uit de beker geeft gekegeld (en nog verdiend ook), is helemaal niet zo verschrikkelijk voor het voetbal, hoor. Maar misschien ben ik gek.

En ondertussen maar zwammen over China. Dat gaan we wel even veroveren. Ja, hoor... Pomp daar je geld maar in. En dan maar hopen dat die Chinezen allemaal een shirtje gaan kopen met Urzaiz, Colin of Delorge erop, van een club die niet in de Champions League speelt omdat ze nat zijn gegaan tegen Slavia Praag. Daar worden ze vast graag supporter van, die Chinezen, van zo'n club.

Echt, ik begin er steeds meer van overtuigd te raken dat die man een beetje getikt is.

K.
Laatst gewijzigd door Kowalczyk op do okt 25, 2007 11:29 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Still alive...

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11440
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » do okt 25, 2007 11:26 am

Ledenraad Ajax houdt touwtjes stevig in handen

www.voetbalonline.nl, 25 oktober 2007 12:01 - Het is maar zeer de vraag of er bij Ajax in de komende tijd er echt iets wezenlijks zal gaan veranderen. Ondanks het feit dat het bestuur het wilde doen, zal nu de ledenraad zelf bepalen welke personen er zitting zullen nemen in de commissie die de organisatie gaat evalueren. Binnen twee weken moet de commissie zijn geïnstalleerd. Uit deze gang van zaken blijkt nog maar eens overduidelijk dat de feitelijke leding van de club in handen is van de ledenraad en het is de vraag of dit te rijmen valt met het feit dat Ajax een beursgenoteerde onderneming is.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do okt 25, 2007 11:32 am

Toppie schreef:
Ledenraad Ajax houdt touwtjes stevig in handen

www.voetbalonline.nl, 25 oktober 2007 12:01 - Het is maar zeer de vraag of er bij Ajax in de komende tijd er echt iets wezenlijks zal gaan veranderen. Ondanks het feit dat het bestuur het wilde doen, zal nu de ledenraad zelf bepalen welke personen er zitting zullen nemen in de commissie die de organisatie gaat evalueren. Binnen twee weken moet de commissie zijn geïnstalleerd. Uit deze gang van zaken blijkt nog maar eens overduidelijk dat de feitelijke leding van de club in handen is van de ledenraad en het is de vraag of dit te rijmen valt met het feit dat Ajax een beursgenoteerde onderneming is.
Wat een onzinbericht... Als meerderheidsaandeelhouder houdt de vereniging AFC Ajax toezicht op de NV Ajax. Lijkt me, cultureel gezien, een gezonde gang van zaken.

En als het beleid van de club onderzocht moet worden door een commissie, dan moet die commissie niet worden samengesteld door het bestuur zélf, maar door de Ledenraad, die eventueel de macht heeft het bestuur naar huis te sturen.

Wat is daar gek aan?

Als het onwenselijk is dat de AFC Ajax (met de Ledenraad als hoogste orgaan) de baas is over de NV, wat willen we dan? Een andere partij een meerderheidsbelang toestaan en dus een soort Chelsea worden?

De macht van de Ledenraad geeft juist aan dat Ajax geen 'kille onderneming' is, maar dat de NV nog altijd stevig aan de ketting van de aloude vereniging ligt. Dat willen we toch juist?

K.
Still alive...

Neefkens
Erelid
Berichten: 577
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » do okt 25, 2007 11:52 am

Het feit dat dit maar bij een paar mensen blijkbaar écht duidelijk is, zegt al genoeg. Het is te ingewikkeld, niet transparant en al helemaal niet voor de gemiddelde supporter.

Eenvoud, korte lijnen.

Fontein heeft verschrikkelijk goede dingen gedaan, veel geld binnen gehaald, commerciëel gehaaid. Daar moet hij het bij houden, als hij zich daarbuiten begeeft dan gaat het helemaal mis. Bekertoernooi is een goed voorbeeld daarvan. Hij is dus ook absoluut geen echte algemeen directeur, die bindend en vormend is en het gezicht naar buiten (ook op voetbalgebied).

Zou het concept dat in UK veel wordt gebruikt (de manager zoals een Wenger etc.) iets zijn voor ons?
Je hangt wel álles aan zo'n man op, dat kan een risico zijn.

Ik word steeds benieuwder wie er in die cie komen. :blush.gif:

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » do okt 25, 2007 11:57 am

Kowalczyk is los olé, olé! :headbang.gif: :biggthumpup.gif:
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Plaats reactie