Supportersforum

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma jan 28, 2008 10:05 pm

Op de afcasupportersclub.nl site staat al een kort verslag van de bijeenkomst ASR :
Bijeenkomst Ajax Supporters Raad (ASR)
Datum: 22-01-2008
Laatste gewijzigd: 22-01-2008
Categorie: Ajax Nieuws

Afgelopen week is op De Toekomst voor de tweede keer de Ajax Supporters Raad (ASR) bijéén gekomen. De ASR bestaat uit 11 supporters van de verschillende tribunedelen in de Arena en vertegenwoordigers van de Ajax Business Associates, de Supportersvereniging Ajax en de AFCA Supportersclub.

De Ajax Supporters Raad richt zich voornamelijk op de (vaste) bezoekers van wedstrijden in de Arena. Alle tribunedelen zijn dan ook vertegenwoordigd binnen de ASR. Zaken als de catering, bereikbaarheid, stoeltjes, aankleding stadion, etc. kunnen binnen de raad besproken worden.

Tijdens de tweede bijeenkomst van de ASR zijn een aantal zaken besproken. Zo moest voor de hoofdtribune nog een vertegenwoordiger aangesteld worden. Ook is er van binnen de ASR een voorzitter gekozen. Mike Tenniglo - vertegenwoordiger van 2e ring Zuid - is aangesteld als voorzitter van de ASR.

Tevens is er gesproken over de herkenbaarheid van de vakken vertegenwoordigers. Momenteel presenteren zij zich in de Kick Off, welke voor elke thuiswedstrijd wordt uitgedeeld. Het uiteindelijke doel is, dat alle supporters in de vakken weten wie hun vertegenwoordiger is binnen de ASR. Mogelijk dat alle seizoenkaarthouders aankomende zomer bij de nieuwe seizoenkaart voor het seizoen 2008-2009, een overzicht ontvangen van de betreffende vakkenvertegenwoordigers.

Naast nog wat andere huishoudelijke zaken is er tot slot gesproken over de ingrijpende verhuizing van de vakken 409/410 en 424/425. Dit heeft nogal wat stof doen opwaaien. Duidelijk is dat er een groot aantal supporters van de vakken 424/425 niet eens zijn met de hele gang van zaken. Ajax zal zoveel mogelijk proberen een passende oplossing te vinden.

De volgende bijeenkomst van de Ajax Supporters Raad zal zijn op woensdag 5 maart a.s.
Mocht je nog vragen hebben, wendt je dan tot je eigen vakkenvertegenwoordiger.
Officiele notulen volgen zsm. Was weer een stukkie miscommunicatie...

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 31, 2008 11:46 am

Hé Mike, je stond in het programmaboekje! :neutral.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Beloki

Bericht door Beloki » do jan 31, 2008 11:48 am

Ik wou het net zeggen. Zag het tijdens de terugreis in de trein. Eerder was ik mentaal niet in staat dat ding te lezen. :blush.gif:
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do jan 31, 2008 12:05 pm

Jep, ik stond erin. Weten jullie gelijk hoe ik eruit zie, is eens wat anders dan de foto's met een balkie ervoor.

:blush.gif:

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » do jan 31, 2008 1:41 pm

Mike, ik had er twee, maar wou ff helemaal niks van Ajax mee naar huis nemen (behalve mn vest, sjaal en handschoenen :blush.gif: ) maar wordt het zondag weer uitgedeeld?
Pompiedom

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jan 31, 2008 1:43 pm

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:Jep, ik stond erin. Weten jullie gelijk hoe ik eruit zie, is eens wat anders dan de foto's met een balkie ervoor.

Ik ben het vergeten te lezen. Ik stond voor de wedstrijd stijf van de stress en na afloop was ik niet zo lezerig. :blush.gif:

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do jan 31, 2008 3:27 pm

Thomas schreef:
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:Jep, ik stond erin. Weten jullie gelijk hoe ik eruit zie, is eens wat anders dan de foto's met een balkie ervoor.

Ik ben het vergeten te lezen. Ik stond voor de wedstrijd stijf van de stress en na afloop was ik niet zo lezerig. :blush.gif:
Jij kent me wel persoonlijk, dus voor jou is de foto niet echt belangrijk.
Ajax Supporters Raad: Mike Tenniglo

De Ajax Supporters Raad werd onlangs geformeerd. In de Kick Off stellen de leden van de ASR zich voor aan hun medesupporters. Deze keer is het de beurt aan Mike Tenniglo van de 2e ring zuid.

Net als alle andere ASR-leden is ook Mike Tenniglo (35) een fanatieke supporter. Neem alleen al het feit dat hij voor elke thuiswedstrijd helemaal vanuit Heerlen komt - uitwedstrijden zijn voor hem regelmatig dichterbij. Mike komt al vanaf zijn achtste jaar bij Ajax. Eerst met zijn vader op de gezinstribune in de Meer, later met vrienden op de stads- en Diemenzijde. Mike zit in vak 429 en zit zodoende middenin de ‘transferperikelen’ die spelen in zijn tribunedeel: het is bekend dat veel supporters uit de vakken 424 en 425 niet willen verhuizen naar 409 en 410.
Tot nu toe is hij één keer aanwezig geweest bij de ASR-vergadering. Hij heeft meteen het voorzitterschap van de ASR op zich genomen wat aangeeft dat hij veel verwacht van de ASR. Hij vindt dat Ajax tot nu toe goed luistert naar de boodschappen die hij overbrengt. ,,Los van het feit dat de supporters moeite hebben met de verhuizing, vonden ze vooral de manier waarop de boodschap werd gebracht vervelend. Zonder overleg met hen is het besluit genomen. Ik heb in de ASR verteld dat dit speelt. De directie gaat nu alsnog in overleg met een afvaardiging van mijn tribunedeel.”
Zélf heeft hij ook genoeg punten en ideeën die hij wil inbrengen. Die onderwerpen liggen onder andere vooral op het vlak van het (openbaar)vervoer naar en de kaartjes voor (uit)wedstrijden, niet zo gek gezien zijn eigen woonplaats. Ook hoopt hij bij te dragen aan een betere communicatie van het bestuur en de directie naar de supporters toe. Wat dat betreft heeft hij in korte tijd al heel wat bewerkstelligd, door het overleg tussen ‘zijn’ tribune en de directie te organiseren. Mike verwacht dat na het overleg een groot deel zo’n 99 procent van de mensen op de betrokken vakken overstag zal gaan. ,,De directie heeft hierover echt goed nagedacht. Mij hebben ze het besluit ook goed toegelicht.” Ten slotte wil Mike benadrukken dat hij heel graag álle supporters van zijn vakken wil helpen en horen. Hij roept daarom iedereen op naar de Ajax-website te gaan, om eventuele vragen of verzoeken via de ASR aan hem te melden.

De andere leden van de ASR, met tussen haakjes hun tribunedeel of functie, zijn:
Dennis Bliek (invalideplatform), Ilona Oerlemans (1e ring oost), Sander Adriaansen (1e ring zuid), John van Reenen (2e ring west), Jaap Waaijenberg (1e ring west), Brenda Toonen (2e ring oost), Simon Knol (2e ring noord), Ron Jansen (1e ring noord), Luc Postma (ABA), Erwin Pieters (AFCA), Martine Eikelhof (SVA), Henk Voors (coördinator supportersbeleid Ajax), Jeroen Slop (directie), John Jaakke (bestuur), Miel Brinkhuis (manager communicatie) en Suzanne Adriaansen (manager supporterszaken en wedstrijdorganisatie).

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » do jan 31, 2008 3:30 pm

Moet AjaxTalk niet vertegenwoordigd worden ;)
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do jan 31, 2008 3:39 pm

Raymon schreef:Moet AjaxTalk niet vertegenwoordigd worden ;)
Ik zal het voorstellen oké??
Wie zijn de genomineerden?

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » do jan 31, 2008 4:02 pm

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:
Raymon schreef:Moet AjaxTalk niet vertegenwoordigd worden ;)
Ik zal het voorstellen oké??
Wie zijn de genomineerden?
Ik denk dat jij deze taak wel op je kunt nemen hoor :ajaxscarf.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do mar 27, 2008 3:07 pm

Gracht blijft gracht in Arena
nieuws Door: Redactie op 26 mrt 2008

De Ajax Supporters Raad (ASR) is voor 12 maart voor derde keer bij elkaar gekomen. Er kwamen antwoorden op een paar prangende supportersvragen. Belangrijkste punten: de Arena gaat de stoeltjes pas over (minimaal) acht jaar vervangen en de gracht wordt niet dichtgebouwd. Om alle behandelde punten te bekijken druk je op ‘lees verder'.

- Wachttijden bij de ingang Oost 2e ring. Gekeken zal worden of het probleem snel aangepakt kan worden, bijvoorbeeld door het plaatsen van extra tourniquets en daarnaast zal worden geprobeerd om de mensen eerder in het stadion te krijgen.

- Legitimatie plicht op Zuid 1e ring. Vanuit de overheid is de legitimatieplicht op Zuid nog steeds van toepassing. Vanuit de supporters is de vraag gekomen waarom de uitkaart (seizoen- of clubcard met pasfoto) niet voldoende is omdat je bij het aanvragen van de kaart ook je legitimatie moet tonen?

- Verkeersdrukte rondom de Amsterdam Arena. Binnekort is er een vast verkeersplan voor autoverkeer rondom het stadion zodat het duidelijk is welke route te volgen is. De afgelopen tijd wisselde deze route vaak waardoor er voor de supporter onduidelijkheid ontstond. De NS is gemaand te zorgen dat alles functioneert zodat supporters na afloop van de wedstrijd ook via het nieuwe station Bijlmer Arena snel weg kunnen.

- Verhuizing Ajax naar de Toekomst. Omdat de Arena het hoofdgebouw gaat uitbreiden zal men op de kantoren van Ajax overlast ondervinden. Wellicht dat dit eerst in een noodgebouw zal zijn om vervolgens een definitief kantoor neer te zetten.

- Opstelling politie/ME bij thuiswedstrijden. De politie is bij thuiswedstrijden aanwezig een heeft een negatieve houding. Iets wat door de supporters verkeerd opgevat kan worden. Bij een volgende meeting zal een supportersbegeleider van de politie toelichten op welke manier zijn inzetten.

- Parkeren/afzetten gehandicapten supporters. In het verleden kon men via het dek om de supporters bij het platform af te zetten. Sinds kort is dit niet meer mogelijk omdat het de doorstroming van het verkeer op het parkeerdek belemmerde. Momenteel kan men via de parkeergarage bij de lift worden afgezet. Aangezien er maar twee rolstoelen en begeleiders per keer naar boven kunnen is deze situatie n iet ideaal. Gekeken wordt naar een betere oplossing

- De stoeltjes in de ArenA zullen nog minimaal 8 jaar blijven. De ArenA heeft aangegeven dat de stoeltjes een levensduur hebben van minimaal 10 tot 20 jaar. De ArenA beslist of de stoeltjes vervangen moeten worden, zodra dat het geval is heeft Ajax aangegeven de stoeltjes in de kleuren rood/wit te willen hebben.

- Bouw nieuw stadion. Ajax heeft duidelijk aangegeven geen nieuw stadion te willen, maar meer ziet in een verbouwing en uitbreiding van de Arena. Dit gaat op korte termijn echter niet gebeuren.

- De gracht. Kort en binden besluit, deze wordt niet dicht gebouwd.

- Verplaatsing supporters 409/410-424/425
Alles is (als het goed is) nu geregeld met de mensen die van vak gaan verwisselen. Indien men hierover nog vragen heeft, staat er op de Ajax-website een soort van Q&A, waar de meest gestelde vragen met antwoorden zijn geplaatst. Uiteraard kan men voor vragen nog steeds terecht bij de afdeling Supporterszaken.

De leden van de ASR, met tussen haakjes hun tribunedeel of functie, zijn: Dennis Bliek (invalideplatform), Ilona Oerlemans (1e ring oost), Brenda Toonen (2e ring oost), John van Reenen (2e ring west), Jaap Waaijenberg (1e ring west), Mike Tenniglo (2e ring zuid), Simon Knol (2e ring noord), Ron Jansen (1e ring noord), Sander Adriaansen (1e ring zuid), Luc Postma (ABA), Erwin Pieters (AFCA), Martine Eikelhof (SVA), Henk Voors (coördinator supportersbeleid Ajax), Jeroen Slop (directie), John Jaakke (bestuur), Miel Brinkhuis (manager communicatie) en Suzanne Adriaansen (manager supporters- en wedstrijdzaken).

Daniel

Bericht door Daniel » do mar 27, 2008 3:46 pm

Oftewel, er verandert geen kloot..

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do mar 27, 2008 4:13 pm

Zijn wij ff flink genaaid met die stoeltjes.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mar 27, 2008 4:16 pm

Als we die stoeltjes nou eens massaal in die gracht flikkeren. Dan hebben we twee vliegen in één klap.... :666.gif:
Nil volentibus arduum

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » do mar 27, 2008 4:34 pm

http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/foru ... #post48359
Told you so. Nu ja, ongeveer dan. Mij werd een iets langere termijn voor de neus gehouden.

Jammer, maar ik ging er dus niet meer van uit.

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do mar 27, 2008 5:05 pm

De situatie mbt de stoeltjes:
De stoeltjes hebben een economische levensduur van 20 jaar. Dat is dus de termijn waarop ze afgeschreven worden
De Technische levensduur kan zelfs nog langer zijn.

Over 8 jaar loopt de economische levensduur dus af.
Willen we de stoeltjes nu vervangen zou dat 5 miljoen Euro gaan kosten. Deze kostenindicatie komt van Ajax, ik kan niet staven of deze op werkelijkheid gebaseerd is.

Ajax wil nu geen 5 miljoen Euro uitgeven voor het vervangen van de stoeltjes. Er is gesproken met de ArenA (de eigenaar van het stadion). De ArenA wil tegemoet komen bij evt wensen vanuit Ajax voor wat betreft de nieuwe stoeltjes.

Er zijn inderdaad geruchten geweest dat de levensduur maar 10 jaar zou zijn, maar dat is dus niet waar.

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do mar 27, 2008 5:07 pm

Daniel_vT schreef:Oftewel, er verandert geen kloot..
Hoezo.
Dacht je dat Keulen en Aken op 1 dag gebouwd zijn.
Ook de AFCA supportersclub en de SVA krijgen dingen niet veranderd.

Je moet niet verwachten dat met de komst van de ASR alles opeens anders zal zijn.
Echter: het is nu wel zo dat doordat het stoeltjes-thema bij de ASR op de agenda stond, Ajax nu duidelijkheid heeft gegeven in de situatie zoals die nu is.
De SVA en AFCA Supportersclub willen ook het liefst de stoeltjes veranderd zien of het oude logo terug, maar dat lukt hun ook niet. Ik kan niet begrijpen dat de ASR hierop afgerekend wordt en de andere organen niet...
Wij kunnen alleen advies geven en in discussie blijven met Ajax. Soms een luis in de pels zijn.

Het gaat er ook om dat dingen besproken worden en dat Ajax openheid geeft over zaken die spelen.
Niet alles zal zo lopen zoals wij vanuit de ASR graag zouden willen zien, maar misschien dat het met een redelijke verklaring vanuit Ajax kant beter te begrijpen is waarom een aantal zaken zo lopen zoals ze lopen.

Dingen die tijdens de afgelopen ASR besproken zijn komen bijv. op een actielijst. Niet alles is per direct op te lossen, daar zijn vaak weer derde partijen voor nodig.

Persoonlijk hoop ik wel dat vanuit Ajax meer punten komen voor de ASR, dat is in de eerste 3 bijeenkomsten niet het geval geweest. Daar kan nog een hoop in verbeteren.

De ASR bestaat uit allemaal vrijwilligers die het beste voor hebben met Ajax. Juist als iedereen wat positiever achter de ASR zou staan zal dat leiden tot meer resultaat.

Opbouwende kritiek hoor ik graag. Je kan altijd PM-en.
En vragen voor de ASR kunnen via de Ajax site gesteld worden, of ook rechtstreeks aan mij. Ik zal het dan doorsturen naar de betreffende vakvertegenwoordig(st)er.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do mar 27, 2008 5:19 pm

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:De situatie mbt de stoeltjes:
De stoeltjes hebben een economische levensduur van 20 jaar. Dat is dus de termijn waarop ze afgeschreven worden
De Technische levensduur kan zelfs nog langer zijn.

Over 8 jaar loopt de economische levensduur dus af.
Willen we de stoeltjes nu vervangen zou dat 5 miljoen Euro gaan kosten. Deze kostenindicatie komt van Ajax, ik kan niet staven of deze op werkelijkheid gebaseerd is.

Ajax wil nu geen 5 miljoen Euro uitgeven voor het vervangen van de stoeltjes. Er is gesproken met de ArenA (de eigenaar van het stadion). De ArenA wil tegemoet komen bij evt wensen vanuit Ajax voor wat betreft de nieuwe stoeltjes.

Er zijn inderdaad geruchten geweest dat de levensduur maar 10 jaar zou zijn, maar dat is dus niet waar.
Er is ons twee jaar terug toegezegd dat de stoeltjes geleidelijk zouden worden vervangen. Een deel zou in die winterstop al gaan gebeuren. Allemaal zoethoudertjes dus.

999

Bericht door 999 » do mar 27, 2008 7:05 pm

Wees dan ook een beetje creatief, na een verloren play-off partij begin je gewoon zelf met het vervangen van de stoeltjes, het voorwerk dan toch .. :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do mar 27, 2008 8:35 pm

Spijker schreef: Er is ons twee jaar terug toegezegd dat de stoeltjes geleidelijk zouden worden vervangen. Een deel zou in die winterstop al gaan gebeuren. Allemaal zoethoudertjes dus.
Precies, ik was zelfs bij die bijeenkomst waar dat gezegd werd.. Mike ik waardeer je inzet maar het is best logisch als er nu reacties komen als 'er veranderd geen kloot'.

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 27, 2008 9:43 pm

Daar kan Mike niets aan doen. Ajax wil gewoon niet.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do mar 27, 2008 9:45 pm

Weet ik, maar Mike was een beetje gepikeerd over het feit dat er gezegd wordt dat er dus geen kloot veranderd. Eigenlijk alleen maar slecht nieuws: geen nieuw stadion, gracht blijft, stoeltjes blijven.. eigenlijk valt er nu niks meer te veranderen toch? ja de grasmat.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mar 27, 2008 9:47 pm

Ze spreken Mike er toch ook niet persoonlijk op aan? Ik kan me ook herinneren dat Ajax toezeggingen heeft gedaan in die richting. Die blijken dus niet veel waard te zijn.

Nu zijn die stoeltjes niet zo'n prioriteit voor mij. Ik heb liever dat ze zorgen voor een fatsoenlijke grasmat en daarnaast wat met die gracht doen. Als het vol zit zie je die stoeltjes toch niet.
Nil volentibus arduum

Ronald!

Bericht door Ronald! » do mar 27, 2008 11:35 pm

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:Opbouwende kritiek hoor ik graag. Je kan altijd PM-en.
Top Mike. PM-en werkt inderdaad :onfire.gif: Twee maanden wachten, dat wel (geen probleem), en nu hebben we meer info over de stoeltjes. De Nieuwe Transparantie is een feit :hypocrite.gif:

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr mar 28, 2008 8:43 am

brigade zuid schreef:
Spijker schreef: Er is ons twee jaar terug toegezegd dat de stoeltjes geleidelijk zouden worden vervangen. Een deel zou in die winterstop al gaan gebeuren. Allemaal zoethoudertjes dus.
Precies, ik was zelfs bij die bijeenkomst waar dat gezegd werd.. Mike ik waardeer je inzet maar het is best logisch als er nu reacties komen als 'er veranderd geen kloot'.
Welke bijeenkomst is dat geweest? Zijn er notulen van?
Dan wil ik die toezeggingen graag weer terugspelen richting Ajax.
Dan wil ik weten waarom dingen toen ze gesteld zijn en nu dus totaal anders liggen.
Alvast bedankt.

Plaats reactie