Ajax en Ajax CT

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Moet Ajax doorgaan met ACT?

Ja, zal in de toekomst zijn vruchten afwerpen.
23
52%
Ja, kost haast niet, baat het niet dan schaadt het niet.
18
41%
Nee, is te duur.
2
5%
Nee, Ajax moet geen spelers van ver halen.
1
2%

Totaal aantal stemmen: 44

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo jan 03, 2007 5:46 pm

Kaboem! schreef:Een jaar of wat terug waren er hier een aantal deskundigen die vonden dat beide heren maar eens wat speeltijd in Ajax 1 moesten krijgen. Hup, voor de leeuwen die jonge godenzonen!
Wat ik van Boerrigter gezien heb, vond ik bijna altijd indrukwekkend. Hij kan een Robben-achtige speler worden. Niet noodzakelijkerwijs even goed, maar wel van hetzelfde type. Maar kennelijk heb ik hem alleen op goede dagen gezien, want hij is niet eens een vaste basisspeler bij Jong Ajax. Als hij altijd zo speelde als in de wedstrijden die ik heb gezien, dan zou hij zijn debuut al gemaakt hebben. Zal dus wel niet.

Goossens: niet genoeg van gezien om een mening over te hebben. Ik ben het voorbije seizoen te weinig bij Jong Ajax geweest en nu ik voor FC Godenzonen werk, kan ik op maandagavond sowieso nooit meer naar De Toekomst.

K.
Still alive...

Kaboem

Bericht door Kaboem » wo jan 03, 2007 5:48 pm

Vaak worden er nogal verwachtingsvolle woorden over dat soort jongens geschreven en als de doorbraak dan even op zich laat wachten worden ze net zo rigoreus weer afgeschreven. Jammer.
Bertje for President!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jan 03, 2007 5:49 pm

Ik heb volgens mij op AT wel eens gelezen dat het probleem van Boerrigter voornamelijk tussen zijn oren zit.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 03, 2007 5:50 pm

Kowalczyk schreef:Goossens: niet genoeg van gezien om een mening over te hebben. Ik ben het voorbije seizoen te weinig bij Jong Ajax geweest en nu ik voor FC Godenzonen werk, kan ik op maandagavond sowieso nooit meer naar De Toekomst.

K.
Je bent tegenwoordig toch ook regisseur? Dan plan je toch gewoon een itempje over Jong Ajax. ;)

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo jan 03, 2007 5:59 pm

Thomas schreef:Je bent tegenwoordig toch ook regisseur? Dan plan je toch gewoon een itempje over Jong Ajax. ;)
Eindredacteur.

En ik moet (aandacht voor Jong Ajax of géén aandacht voor Jong Ajax) sowieso bij de live-uitzending om 19.00 uur aanwezig zijn. Kortom: geen Toekomst-bezoek voor deze jongen.

Er gaat overigens wel altijd iemand van het AT5 Nieuws naar Jong Ajax.

K.
Still alive...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jan 03, 2007 6:05 pm

Bertje schreef:Ik heb volgens mij op AT wel eens gelezen dat het probleem van Boerrigter voornamelijk tussen zijn oren zit.
Steef op 17 janurai 2005 schreef:Boerrigter zat gisteren 90 minuten op de bank bij Jong Ajax. Nuff said.

Talent heeft-ie, maar mentale hardheid en z'n spel zonder bal is bedroevend.
Aangezien Boerrigter niet veel meer is gaan spelen verwacht ik dat de situatie niet echt veranderd is.

En met niemand anders!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jan 06, 2007 6:16 pm

6/1/2007 - Programma Ajax in Kaapstad
(Gepost door RvN)

Ajax vertrekt maandag voor een trainingskamp naar Zuid-Afrika. Dinsdag 16 januari keert de selectie weer terug en begint de voorbereiding op het eerste duel na de winterstop tegen FC Utrecht de zondag daaropvolgend.
Ajax Netwerk
Het programma van Ajax in Kaapstad (onder voorbehoud):
Ajax Netwerk
Dinsdag 9 januari 10.30 uur: aankomst op Cape Town International
Dinsdag 9 januari 13.30 uur: eerste training
Woensdag 10 januari 10.30 uur: training
Donderdag 11 januari: 10.30 Selectie verzorgt voetbalclinic
Donderdag 11 januari 12.30 opening Johan Cruijff football court
Vrijdag 12 januari 10.00 uur: Selectie bezoekt Robben Island
Zaterdag 13 januari 10.30 uur: training
Zondag 14 januari 15.45 uur (14.45 uur Nederlandse tijd): oefenduel Ajax Cape Town - Ajax
Maandag 15 januari: Golfdag voor selectie
Dinsdag 16 januari: einde trainingskamp, terugkeer naar Amsterdam
Ajax Netwerk

En met niemand anders!

999

Bericht door 999 » za jan 06, 2007 6:48 pm

Er wordt flink wat afgetraind op zo een trainingskamp ...
Blij met de punten ...

Harm

Bericht door Harm » za jan 06, 2007 7:02 pm

Zouden het allemaal straftrainingen zijn?

Ik zou ze op eigen gelegenheid door de townships laten lopen, misschien dat ze daar wat van leren.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za jan 06, 2007 7:03 pm

3 trainingen in een week. Dat noem ik geen trainingskamp.

Dat is kapitaalvernietiging, Harm. ;)

Harm

Bericht door Harm » za jan 06, 2007 7:17 pm

Maar je weet ook zeker dat degene die het overleven ook echte winnaars zijn, en daar is Henkie Penkie naar op zoek.

Ik denk trouwens dat het best gunstig uit kan pakken voor Ajax hoor. De spelers zullen toch wel verzekerd zijn? :twisted:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » za jan 06, 2007 7:32 pm

Wat zouden ze de rest van de dag doen? Klinkt niet echt als een trainingskamp waar veel aan zaken als positiespel en tactiek wordt gedaan.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » za jan 06, 2007 7:47 pm

De winterstop is dit jaar heel kort. Misschien vandaar.

RTVNH zal vrijdag in het Ajax-journaal een reportage uitzenden over het verblijf van Ajax in Zuid-Afrika.
Het stinkt aan alle kanten!

Harm

Bericht door Harm » za jan 06, 2007 7:48 pm

ik denk dat het voor de Ajax-spelers ook gewoon goed is als ze even kunnen ontspannen.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 08, 2007 9:01 pm

Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jan 09, 2007 12:06 pm

Cruijff heeft om duistere redenen de trip afgeblazen.

Harm

Bericht door Harm » di jan 09, 2007 12:22 pm

Waarschijnlijk mocht hij weer eens niet van zijn vrouw.

Kaboem

Bericht door Kaboem » di jan 09, 2007 1:25 pm

Hoe kunnen wij iemand die zo onder de plak zit nou serieus nemen? :hypocrite:
Bertje for President!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 10, 2007 4:20 am

'Absentie vanwege zakelijk geschil'
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op woensdag, 10 januari om 01:54

De afwezigheid van Johan Cruijff deze week bij het bezoek van Ajax aan Zuid-Afrika blijkt een pijnlijke kwestie te zijn voor de Amsterdamse club en hoofdsponsor ABN-AMRO. Dit heeft het Algemeen Dagblad via een goed ingevoerde bron laten publiceren in haar editie van woensdag.

De Amsterdammers beleggen een trainingskamp in Kaapstad en spelen onder meer een oefenduel tegen satellietclub Ajax Cape Town. Daarnaast zullen ook enkele sociale activiteiten worden ondernomen, waaronder de eerste steen voor een Johan Cruyff Court, een fraai voetbalplein voor kinderen, in het grote township Khayelitsha.

De voormalige nummer 14 was dé blikvanger van het project, dat de hoofdstedelingen samen met het dagblad De Telegraaf hadden opgezet. Na een zakelijk meningsverschil met ABN-AMRO besloot Cruijff naar verluidt echter af te haken. De bank hoopte namelijk mee te genieten van de glans van de grootheid, maar El Salvador wilde daar tevergeefs wel wat voor terugzien, bijvoorbeeld voor zijn Foundation. Oog om oog, tand om tand was het motto van Cruijff, die vervolgens verstek liet gaan bij de reis.

"Hij is niet ziek, maar kon echt niet met ons mee" zo lichtte algemeen directeur Maarten Fontein maandagmiddag de absentie van Cruijff nog toe. Geconfronteerd met het grote conflict lieten zowel Ajax als ABN Amro dinsdag niks los. “Wij weten van niets.”

Fontein relativeerde vervolgens tegenover het AD de absentie van de blikvanger. “Dit project omvat veel meer dan alleen deze week", aldus de beleidsmaker. "Het is gewoon jammer, dat wel. Maar we hebben bij Ajax nog volop blikvangers over.’’

voetbalzone.nl

Jim

Bericht door Jim » wo jan 10, 2007 8:07 am

Vermoedde nog even dat hij kwaad was omdat Ajax het 4-3-3 niet meer heilig verklaart. Maar het gaat schijnbaar toch weer over geld.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo jan 10, 2007 8:44 am

Hier het aangehaalde artikel uit het AD:
Ajax-missie zonder dé blikvanger
Door SJOERD MOSSOU

KAAPSTAD - Het bezoek van Ajax aan Zuid-Afrika behelst meer dan een trainingskamp alleen. De spelers van de Amsterdamse club trainen weliswaar hard, maar Missie Kaapstad is ook een groot sociaal project. Dat wordt morgen officieel afgetrapt. Echter zónder de grote blikvanger Johan Cruijff. Hij zou komen, maar zegde af als gevolg van onder meer een zakelijk geschil achter de schermen.

Met een feestelijke ceremonie lanceert Ajax morgen zijn Missie Kaapstad. In het grote township Khayelitsha wordt de eerste steen gelegd voor een Johan Cruyff Court, een fraai voetbalplein voor kinderen.

Vraag is alleen wie die steen precies gaat leggen, nu de hoofdgast ontbreekt op het bal. Om ‘persoonlijke redenen’, zoals hij zichzelf meldde, ontbrak Cruijff gisteren in het vliegtuig vol Ajacieden dat arriveerde op Cape Town Airport.

De voormalige nummer 14 was dé blikvanger van het project, dat Ajax opzette met dagblad De Telegraaf. Na een zakelijk meningsverschil met ABN-AMRO, de hoofdsponsor van de Amsterdamse club, besloot Cruijff af te haken, zo bevestigt een goed ingevoerde bron.

De bank hoopte mee te genieten van de glans van de grootheid, maar de oud-voetballer wilde daar wel wat voor terugzien. Waarom geen geld voor zijn Foundation, bijvoorbeeld? Maar dat kwam er niet; Cruijff ontbreekt in Kaapstad.

Een pijnlijke kwestie voor de Amsterdamse club én zijn grootste geldschieter. ,,Wij weten van niets,’’ zeggen beide partijen dan ook, geconfronteerd met het conflict.
Ajax-directeur Maarten Fontein relativeert de afwezigheid van Cruijff. ,,Dit project omvat veel meer dan alleen deze week,’’ zegt de beleidsmaker. ,,Het is jammer, dat wel. Maar we hebben bij Ajax nog volop blikvangers over.’’

Toch verdient de Missie Kaapstad een minder pijnlijke aftrap. Naast de aanleg van het Johan Cruijff Court, omvat het project de bouw van een nieuw stadion voor Ajax Cape Town. De satellietclub van de Amsterdammers speelt zijn wedstrijden in drie verschillende stadions in en om Kaapstad, allemaal ver weg van de townships.

En juist in die arme wijken, weet Fontein, wonen de échte voetballiefhebbers van Zuid-Afrika.
,,Door mét die mensen een stadion te gaan bouwen, geef je Ajax Cape Town een ziel,’’ zegt Fontein. ,,Voor de bewoners moet de club het kloppend hart van de gemeenschap worden.’’

De selectie van Henk ten Cate trainde gisteren voor het eerst op Ikamva, het oefencomplex van Ajax Cape Town. Ook dat terrein ligt in een rijke buitenwijk, terwijl meer dan de helft van alle jeugdspelers in de townships woont.

Uiteindelijk moet ook het oefencomplex mee verhuizen, maar dat is de volgende stap. ,,In juli willen we met de bouw van het stadion beginnen,’’ aldus Fontein. ,,Het is de bedoeling dat het complex als trainingsstadion gaat dienen voor het WK 2010. In de eerste plannen mikken we op een capaciteit van zo’n tienduizend toeschouwers.’’

Ajax Cape Town, een middenmoter in de competitie, trekt nu zo’n vierduizend fans voor een gemiddeld competitieduel. In Zuid-Afrika kunnen slechts de topclubs Kaizer Chiefs en Orlando Pirates rekenen op gevulde stadions.

Niet toevallig vinden beide rivalen hun oorsprong in Soweto, een enorm township aan de rand van Johannesburg. Zo’n 80 procent van de Zuid-Afrikaanse voetballiefhebbers is supporter van Chiefs óf Pirates.

In de Zuid-Afrikaanse media zijn de plannen van Ajax voorlopig bijzaak. Kaapstad maakte zich de laatste maanden vooral druk om het nog te bouwen WK-stadion, dat plaats moet bieden aan 64.000 toeschouwers. Sinds deze week zijn de vergunningen rond en kan met de bouw worden begonnen.

Wie het stadion ná 2010 moet gaan bespelen, weet niemand. Santos, de tweede profclub van Kaapstad, trekt nog minder toeschouwers dan Ajax.

Dat het aan passie niet ontbreekt bij de Zuid-Afrikanen, bleek gisteren niettemin op het vliegveld van Kaapstad. Tientallen Ajax Cape Town-supporters trakteerden de Amsterdamse selectie op een warm onthaal, compleet met uitbundige muziek. De spelers van Ajax liepen door een roodwitte erehaag van mensen naar de bus.

Zondag spelen zij tegen hun dochterclub in Kaapstad, tot die tijd wordt er getraind. ,,Want daar zijn wij hier in de eerste plaats voor,’’ benadrukte Ten Cate. ,,Het is mooi om hier te zijn, maar voor de selectie staat dat voorop.’’
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Harm

Bericht door Harm » wo jan 10, 2007 10:44 am

Duke schreef:Hier het aangehaalde artikel uit het AD:
Ajax-missie zonder dé blikvanger
Door SJOERD MOSSOU

KAAPSTAD - Het bezoek van Ajax aan Zuid-Afrika behelst meer dan een trainingskamp alleen. De spelers van de Amsterdamse club trainen weliswaar hard,
www.ad.nl
Ze trainden toch maar drie keer?

Ik vind het wel een beetje vreemd dat Cruijff niet mee is. Ik kan best begrijpen dat hij graag geld had gehad voor zijn Courts (ik vind het een heel goed initiatief). En misschien had ABN ook wel wat moeten storten.

Maar als hij echt het beste voor had met de kansloze jeugd in Afrika, dan had hij gewoon moeten gaan. Voor die kinderen zou het een geweldige belevenis zijn. En hij had toch ook kunnen weigeren om verdere promotionele activiteiten voor Ajax/ ABN te doen?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 10, 2007 12:25 pm

10/1/2007 - Teleurstellende Zuid-Afrikaan moet in Nederland blijven
(Gepost door RvN)

BRON: De Telegraaf

Ajax heeft de 19-jarige Stanton Lewis niet meegenomen voor het trainingskamp in Zuid-Afrika. Afgelopen zomer tekende hij na een stage voor vier jaar. "Tot op heden stelt hij teleur. Hij maakte van alle stagiaires uit Kaapstad de beste indruk, maar kwam hier vervolgens met een grote conditionele achterstand. Dat leidde weer tot allerlei blessures. Bovendien heeft hij moeite met de speelwijze. Na een uitvoerig gesprek blijkt hij gelukkig over genoeg zelfkritiek te beschikken. Lewis moet nog grote stappen gaan maken. Daarom konden we hem ook niet belonen met deze trip, zoals dat bij de andere drie wel gebeurde" aldus Martin van Geel in De Telegraaf.

AN

999

Bericht door 999 » wo jan 10, 2007 12:26 pm

Om nu te zeggen dat je van het weer in Kaapstad mentaal harder wordt ..
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » wo jan 10, 2007 12:28 pm

is hij nou 19 of 20?
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie