Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Peter Bosz bij Ajax

Opzouten!
1
3%
Heb ik weinig vertrouwen in, die haalt de kerst niet.
1
3%
Ik geef hem het voordeel van de twijfel.
10
28%
Ik ben voorzichtig positief gestemd, maar Ajax blijft Ajax.
12
33%
Die gaat het wel redden in Amsterdam.
12
33%
 
Totaal aantal stemmen: 36

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Marillion » ma jun 27, 2016 3:15 pm

Sandro_Calaaabro schreef: Ik vond die andere van de Lama's leuker:

"Als de laatste man als eerste op het veld komt tijdens een uitwedstrijd MAAR hij is in zijn eigen stadion, heb je er eigenlijk vrij weinig aan".
Hij klopt nog ook, zie Danny Blind die als aanvoerder (en tevens laatste man) van Ajax als eerste het veld op kwam voorafgaand aan de uitwedstrijd tegen FC Volendam in het Olympisch stadion. Die wedstrijd ging namelijk jammerlijk met 1-0 verloren. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma jun 27, 2016 10:30 pm

Ah ja, in een maar half gevuld OS.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Mano » wo jun 29, 2016 3:42 pm

Ben trouwens wel benieuwd hoe het gaat tussen Bosz en de 2 assistenten die hij er 'gratis' bij krijgt. Bergkamp en Spijkerman.

Als ze anders over de visie denken.. Wordt Bergkamp dan plotseling de beslisser ivm de rol als cultuurbewaker?
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Cruijff » wo jun 29, 2016 3:51 pm

Mano schreef:Als ze anders over de visie denken.. Wordt Bergkamp dan plotseling de beslisser ivm de rol als cultuurbewaker?
Volgens de quotes in bovenstaande nieuws artikelen is het inpassen van Orlando Trustfull het afgelopen seizoen niet zo goed gelukt.

Steeds vaker zouden enerzijds De Boer en Trustfull met hun ideeën tegenover anderzijds Spijkerman en Bergkamp zijn komen te staan. Wellicht dus dat de ideeën die Bergkamp over voetbal heeft en die van Bosz meer op één lijn zitten dan die van Bergkamp en de Boer. Het is alleen niet heel makkelijk in te schatten, Dennis zegt niet zo veel.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Demosthenes » wo jun 29, 2016 4:30 pm

Cruijff schreef:
Mano schreef:Als ze anders over de visie denken.. Wordt Bergkamp dan plotseling de beslisser ivm de rol als cultuurbewaker?
Volgens de quotes in bovenstaande nieuws artikelen is het inpassen van Orlando Trustfull het afgelopen seizoen niet zo goed gelukt.

Steeds vaker zouden enerzijds De Boer en Trustfull met hun ideeën tegenover anderzijds Spijkerman en Bergkamp zijn komen te staan. Wellicht dus dat de ideeën die Bergkamp over voetbal heeft en die van Bosz meer op één lijn zitten dan die van Bergkamp en de Boer. Het is alleen niet heel makkelijk in te schatten, Dennis zegt niet zo veel.
Het woord 'restverdediging' is al weer gevallen.
Dennis zegt niet zo veel.
Ben niet bij de besprekingen, ik weet of 'veel zeggen' beter is dan 'niet veel zeggen'?

We zullen volgend seizoen zien of de grote rondo nog gespeeld wordt door Ajax. Ik hoop dat Ajax daar van genezen is.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Cruijff » wo jun 29, 2016 4:55 pm

Demosthenes schreef:We zullen volgend seizoen zien of de grote rondo nog gespeeld wordt door Ajax. Ik hoop dat Ajax daar van genezen is.
Door derden wordt beweerd dat Bosz een hekel aan de grote rondo heeft, dat hij misschien wel iets te veel risico neemt, in ieder geval erg ver vooruit wil verdedigen. Met de linies dusdanig ver naar voren dat Mike vd Hoorn als allereerste bij het grofvuil moet worden gedumpt.
Demosthenes schreef:
Dennis zegt niet zo veel.
Ben niet bij de besprekingen, ik weet of 'veel zeggen' beter is dan 'niet veel zeggen'?
Hij schreeuwt in ieder geval nooit, je zag hem op tv ook niets tegen De Boer zeggen maar de keren dat een broadcaster van een wedstrijd op de assistent trainer inzoomt zijn moment opnamen, dat is bepaald niet 90 minuten per pot. :smile-ajax.gif:

Christian Eriksen beweerde in ieder geval in de rust van een wedstrijd wel aanwijzingen van hem te hebben gekregen:
http://www.ad.nl/eredivisie/eriksen-ik- ... ~ad256bd4/

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Demosthenes » wo jun 29, 2016 6:24 pm

Door derden wordt beweerd dat Bosz een hekel aan de grote rondo heeft, dat hij misschien wel iets te veel risico neemt, in ieder geval erg ver vooruit wil verdedigen.
Hopen dat het hem lukt de spelers zo ver te krijgen, net als die 5-seconden regel.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Dubbel » wo jun 29, 2016 6:29 pm

AMSTERDAM - Dennis Bergkamp zit komend seizoen niet meer als assistent-trainer op de bank bij wedstrijden van het eerste elftal van Ajax. De oud-aanvaller heeft bij de nieuwe hoofdcoach Peter Bosz aangegeven dat hij liever meer tijd in individuele spelers wil steken.

"Dat heb ik te respecteren", vertelde Bosz woensdag na zijn eerste veldtraining met Ajax. "Dennis blijft gewoon deel uitmaken van mijn staf. Het enige verschil is dat hij bij wedstrijden niet op de bank zal zitten. Dan zijn Hendrie Krüzen en Hennie Spijkerman mijn assistenten. Maar Dennis zal wel gewoon op de trainingen aanwezig zijn."
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetb ... /fixtures/
:biggthumpup.gif:
Ha ha, die Farizeeër is op een zijspoor gerangeerd (of zou cultuurbewaker Dennis soms echt tijdens wedstrijden individueel trainingen gaan geven?). Nu nog een kleedkamer verbod voor de Stagiair en zijn krullenjongens en het seizoen kan van start. Bosz krijgt op het eerste gezicht meer voor elkaar dan JC, Jonk en Vak 410 samen! Het kon nog wel eens wat moois worden met hem bij Ajax.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Marillion » wo jun 29, 2016 8:25 pm

Lijkt me een prima plan. Ik heb meerdere keren gelezen dat spelers enthousiast zijn over de inbreng van Bergkamp. Laat hem doen waar hij goed in is. Tegelijkertijd los je zo de toch wat onhandige situatie op dat hij als assistent op de bank zit maar tegelijkertijd vanuit het TH ook de baas is over zijn trainer.
Bosz: '80% van de aandacht gaat uit naar verdedigen'

Peter Bosz nam tijdens zijn eerste persconferentie uitgebreid de tijd om een en ander te laten zien van zijn voetbalfilosofie. Hij nuanceerde de berichten over zijn aanvallende focus. 'Tachtig procent van de aandacht gaat uit naar het verdedigen, zeker in de beginfase. En dat verdedigen begint voorin.'

De coach sprak daarbij uitgebreid over zijn vijfsecondenregel. Bij balverlies moeten de spelers niet in de teleurstelling blijven hangen, maar er juist bovenop gaan om de bal te heroveren. De gedachte is dat de tegenstander in de eerste vijf seconden de organisatie nog niet op orde heeft en balverovering dan het makkelijkst is. Cruciaal is daarbij hoe het elftal staat en dat de spelers direct kunnen omschakelen na balverlies. Lukt balherovering niet dan moet na vijf seconden de verdedigende positie worden ingenomen. 'Door het direct drukzetten wordt de verdediging ontzien. Als de druk voorin niet goed gezet wordt, komen de spelers erachter in de problemen.'

Bron: AN
Fit en mentaal scherp zijn is een aanbeveling als je onder Bosz wil spelen. Het niet accepteren van die teleurstelling na balverlies spreekt mij erg aan. Dat is iets wat ik gewoon niet snap omdat juist op dat moment er erg veel gebeurd op het veld. Als je dan in teleurstelling blijft hangen is dat louter egoïsme.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo jun 29, 2016 9:40 pm

De theorie is leuk, erop trainen vast ook, met frisse moed beginnen aan het seizoen met deze instelling evenzo, maar hoe zal het gaan als we tegen een zeperd (of 2) oplopen? Dan moet Bosz zich gaan onderscheiden; door te voorkomen dat de spelers als angsthazen in een Pavlovreflex terugvallen op de Grote Trage Rondo en in plaats daarvan doorgaan op de ingeslagen weg.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Marillion » wo jun 29, 2016 9:42 pm

Ja, dit is uiteraard de categorie voorbereidingspraatjes. Vrijwel alle clubs zien het op dit moment nog zitten.

Ik zag overigens net bij het sportjournaal beelden van hem op het trainingsveld in Ajax kleding. Daar moet ik eerlijk gezegd nog wel even aan wennen.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Cruijff » wo jun 29, 2016 11:53 pm

Marillion schreef:Ja, dit is uiteraard de categorie voorbereidingspraatjes. Vrijwel alle clubs zien het op dit moment nog zitten.

Ik zag overigens net bij het sportjournaal beelden van hem op het trainingsveld in Ajax kleding. Daar moet ik eerlijk gezegd nog wel even aan wennen.
Ja, dat zag er op zich wel gek uit, aan de andere kant verschilt 't trainers shirtje niet heel veel van outfits waarin hij in de jaren '90 heeft rondgelopen:

Afbeelding


Nog wat quotes:
Bosz maakt zich niet druk om spitspositie bij Ajax

Hoewel Peter Bosz momenteel met Kasper Dolberg maar één echte spits in zijn selectie heeft, maakt hij zich niet druk over de opties voor in de punt van de aanval. De nieuwe Ajax-trainer weet na het EK meer over de rol van Arek Milik komend seizoen.

Dan beslist de Poolse aanvaller, die donderdagavond met het Poolse elftal Portugal ontmoet in de kwartfinale, namelijk over zijn toekomst. Milik staat nog tot medio 2019 onder contract en Ajax heeft nog geen concreet bod ontvangen voor de EK-ganger. Schalke 04-spits en ex-Ajacied Klaas-Jan Huntelaar is nog altijd in beeld als versterking. De Colombiaanse aanwinst Mateo Casierra, die als spits uit de voeten kan, sluit binnenkort aan bij de selectie. 'Eind juli hebben we zeker een spits', zegt Bosz.

De komende weken staan voor Bosz vooral in het teken van observeren. 'Mijn ervaring is dat je spelers pas echt leert kennen als je met ze werkt', aldus de opvolger van Frank de Boer tijdens zijn persconferentie. 'Het karakter van een speler kennen is niet onbelangrijk bij het beoordelen. Ik wil bijvoorbeeld zien hoe ze omgaan met teleurstellingen. Ik heb het geluk dat Dennis, Hennie en Carlo (Bergkamp, Spijkerman en L'Ami, red.) er zijn. Daar krijg ik een heleboel informatie van. We praten daar in de trainerskamer iedere dag over.'

Bosz werd gevraagd naar zijn mening over zijn voorganger, die vaak het verwijt kreeg dat het spel niet aanvallend genoeg was. Ten onrechte, volgens de huidige Ajax-coach. 'Ik vind het onterecht dat werd gedaan alsof er alleen maar lelijk werd gevoetbald onder zijn leiding. Het is waanzinnig wat hij gepresteerd heeft. Natuurlijk zal het niet altijd even goed zijn geweest, maar dat zal het bij mij ook niet zijn.'

Het gelijkspel op bezoek bij De Graafschap waardoor Ajax de titel misliep, was niet het slotstuk van zijn Ajax-periode waar De Boer op hoopte. De teleurstelling over het verloop van de laatste speeldag dreunt niet meer na in de hoofdstad. Althans, dat heeft Bosz tijdens zijn eerste werkdagen zo ervaren. 'Als je drie weken vakantie hebt, kun je je hoofd ook weer lekker fris maken. Ik heb zelf nog niets van teleurstelling gemerkt.'

De vicekampioen moet dit seizoen al vroeg pieken, want eind juli staat de heenwedstrijd in de derde voorronde van de Champions League al op de rol. 'Ik maak me daar geen zorgen over. Het enige dat we kunnen doen is zo hard mogelijk werken en ons richten op de zaken die we in de hand hebben.'

http://www.vi.nl/nieuws/bosz-maakt-zich ... j-ajax.htm

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Cruijff » do jun 30, 2016 1:31 am

Demosthenes schreef:
Dennis zegt niet zo veel.
Ben niet bij de besprekingen, ik weet of 'veel zeggen' beter is dan 'niet veel zeggen'?

We zullen volgend seizoen zien of de grote rondo nog gespeeld wordt door Ajax. Ik hoop dat Ajax daar van genezen is.
Bergkamp doet tegen de spelers met wie hij werkt blijkbaar wel vaak genoeg zijn mond open.

Vandaag (gisteren) bij de persconferentie van Polen Milik aan het woord en die is één en al lof. Zegt dat hij de afgelopen 2 jaar bij Ajax heel vaak na trainingen nog extra dingen wil doen en daar heel veel met Bergkamp aan de gang is gegaan. Dat hij Dennis Bergkamp daar dankbaar voor is en dat hij erg veel voor hem betekend.

Ook sms-en ze elkaar tijdens dit toernooi elke dag. Dennis praat blijkbaar niet alleen maar met zijn voeten, soms ook met zijn duim. :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door beelzebub » do jun 30, 2016 10:08 am

Grappig dat Bosz tegen de NOS zegt dat hij al die grote nederlagen van Feyenoord tegen Ajax uit en thuis in de jaren negentig zo zat was dat hij naar Amsterdam reed om vanuit de auto de trainingen van Van Gaal te bekijken om te zien wat hij dan zo anders deed. :ajaxsmiley.gif:

Hier de hele lap tekst: http://nos.nl/artikel/2114311-vroeger-l ... -bosz.html

Ik denk persoonlijk dat je met oelewappers als Van Gobbel, De Wolf, Fraser en Heus nooit van leven Ajax zou winnen, al was Van Gaal daar de trainer geworden.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Cruijff » do jun 30, 2016 11:45 am

beelzebub schreef:Ik denk persoonlijk dat je met oelewappers als Van Gobbel, De Wolf, Fraser en Heus nooit van leven Ajax zou winnen, al was Van Gaal daar de trainer geworden.
Weet wel zeker van niet. Niet alleen van Ajax 1995 kregen de kakkies enorm hard op hun kloten, zelfs van Ajax 1993. :smallgrin.gif: Heeft iemand nog dat filmpje waar Stefan Pettersson bij De Wolf wegdraait? :biggrin.gif:
beelzebub schreef:Grappig dat Bosz tegen de NOS zegt dat hij al die grote nederlagen van Feyenoord tegen Ajax uit en thuis in de jaren negentig zo zat was dat hij naar Amsterdam reed om vanuit de auto de trainingen van Van Gaal te bekijken om te zien wat hij dan zo anders deed. :ajaxsmiley.gif:

Hier de hele lap tekst: http://nos.nl/artikel/2114311-vroeger-l ... -bosz.html
Ja, schept toch best wel wat vertrouwen in de flinke toewijding voor zijn vak hè.
Ik heb begrepen dat het ook zeker niet zo is dat hij slechts één keer een bezoekje gebracht heeft en daar nu een beetje interessant over doet. Bosz was een regelmatige bezoeker.

Het schijnt namelijk dat hij zowel vlak naast de parkeerplaats als op het terrein van Voorland tot twee keer toe herkend is en toen de stuipen op het lijf gejaagd werd. :ajaxsmiley.gif: :ajaxsmiley.gif:

En een week later op zijn vrije dag toch weer teruggekomen. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Duke » do jun 30, 2016 12:23 pm

Wat ik mooi vind aan Bosz is dat hij een duidelijke visie heeft op het voetbal dat hij wil spelen. Met mindere ploegen is hij daar al succesvol mee geweest, met betere spelers zou dat alleen maar makkelijker moeten gaan, zou je denken.

http://www.ajaxlife.nl/updates/niet-sch ... verdedigen
http://www.ajaxlife.nl/updates/vlakken- ... -voor-bosz
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Cruijff » do jun 30, 2016 12:35 pm

Duke schreef:Wat ik mooi vind aan Bosz is dat hij een duidelijke visie heeft op het voetbal dat hij wil spelen. Met mindere ploegen is hij daar al succesvol mee geweest, met betere spelers zou dat alleen maar makkelijker moeten gaan, zou je denken.
Wat ook voor hem pleit is dat hij, kennis hebbende van zijn beperkingen, extreem ambitieus is.
Als voetballer wist hij dat hij zeker niet tot de besten behoorde, toch was hij aanwezig bij EK/WK toernooi(en?), in ieder geval bij het EK van 1992 onder Rinus Michels.

In die tijd schreef hij alle oefenvormen in een schriftje op die hij voor de kiezen kreeg, lang niet alleen bij Michels, ook van zijn andere trainers. Hij was al bezig met een carrière na het voetballen zelf omdat hij daar geen wereldtop in zou worden.

Toch schopte hij het als voetballer nog vrij ver. Won zelfs een landstitel met Feyenoord, hoeveel mensen substantieel jonger dan Bosz kunnen hem dat nazeggen? :smallgrin.gif:


Als voetballer liet hij zich op jonge leeftijd niet piepelen door Vitesse. In Arnhem wilde men hem als nog veel minder dan een semiprof een piepklein contractje aanreiken. Dan ging hij liever als amateur bij AGOVV spelen om later in Frankrijk en bij Feyenoord salarissen te verdienen die in de jaren '90 bij Vitesse niemand ontving.

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Mr. Ajax » do jun 30, 2016 2:02 pm

Ik vind hem wel behoorlijk duidelijker ivm Frank als het over voetbal gaat. Niet dat hij er heel diep op inging tijdens de persco gisteren, maar volgens mij kon iedereen precies begrijpen waar ie het over heeft. Moest meteen terugdenken aan een filmpje van Frank met z'n whiteboard, stond ie vooral tegen zichzelf te lullen... Dat vind ik dus ook ontzettend belangrijk, het zijn uiteindelijk de spelers die je visie moeten uitvoeren, en dus moet je het als trainer zijnde goed en helder over kunnen brengen.


Maareh... Peter Bosz in een Ajax pak, dat is inderdaad nog effe wennen...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Cruijff » do jun 30, 2016 2:45 pm

Mr. Ajax schreef:Maareh... Peter Bosz in een Ajax pak, dat is inderdaad nog effe wennen...
Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding. :icon_mrgreen.gif: Nee, geintje. :smile-ajax.gif:
Mr. Ajax schreef:Ik vind hem wel behoorlijk duidelijker ivm Frank als het over voetbal gaat. Niet dat hij er heel diep op inging tijdens de persco gisteren, maar volgens mij kon iedereen precies begrijpen waar ie het over heeft. Moest meteen terugdenken aan een filmpje van Frank met z'n whiteboard, stond ie vooral tegen zichzelf te lullen... Dat vind ik dus ook ontzettend belangrijk,
Klopt helemaal wat jij zegt.
Na 4 landstitels op rij is het opeens zo geworden dat veel mensen De Boer erg serieus nemen over voetbal... een misvatting, over het algemeen lult hij maar wat. :smallgrin.gif:

Het is niet voor niets dat een bijna al 20 jaar lopende radioshow nog steeds een zeer populair item heeft waarin Evers De Boer(tjes) op een hilarische manier nadoet. Logische succesformule, ze hebben een extreem herkenbare, over de top nasale, bijna lachwekkende stem.

Maar hoe gek die Evers de persiflage soms ook maakt, wat hij over voetbal roept is in sommige gevallen minder gezwets dan menig zinsopbouw van Frank. :blush.gif: Kun je nagaan. :smallgrin.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Demosthenes » do jun 30, 2016 5:32 pm

Peter Bosz in de NRC (Als hij goed wordt geciteerd, maar dat zal toch wel):
„De manier van spelen staat dichtbij wat ze in de Ajax-jeugd leren. Aanpassing voor die jongens zal gering zijn. Het gaat om details. Bij mijn spel is een voorwaarde dat je compact speelt. Tien meter naar voren of naar achteren brengt veel verschil voor de verdediging, die veel ruimte in de rug krijgt.” Dat is altijd het risico geweest in elftallen van Bosz: de hoge laatste linie.
http://www.nrc.nl/next/2016/06/30/niet- ... it-2982729

De Ajaxjeugd heeft inderdaad altijd zo gespeeld, al denk ik dat Bosz de laatste jaren niet is wezen kijken.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Marillion » do jun 30, 2016 6:13 pm

Dat hij meerdere keren stiekem in Amsterdam is komen kijken kan ik wel waarderen. Dat zegt ook wel iets over hoe leergierig en ambitieus hij was.

Het was De Wolf of Van Gobbel waarschijnlijk niet gelukt wegens te herkenbaar. Maar die jongens hadden er toch niets van begrepen. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Toppie » wo jul 06, 2016 7:45 am

Is het raar, dat ik denk als Peter Bosz met bijna de zelfde spelers als vorig seizoen doorgaat, dat we eigenlijk er helemaal niks mee opschieten en we dan weer elke week allemaal ons kapot zitten ergeren aan het spel en resultaat ? :blush.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Demosthenes » wo jul 06, 2016 9:03 am

Toppie schreef:Is het raar, dat ik denk als Peter Bosz met bijna de zelfde spelers als vorig seizoen doorgaat, dat we eigenlijk er helemaal niks mee opschieten en we dan weer elke week allemaal ons kapot zitten ergeren aan het spel en resultaat ? :blush.gif:
Fischer, Andersen en van der Hoorn zijn uit de selectie verdwenen, twee Columbianen komen erbij en misschien vertrekt Milik nog. Er zijn nogal wat overbodige spelers vertrokken, jonge spelers zijn sterker geworden en hij heeft beloofd anders te gaan voetballen, kortom: het wordt anders, misschien 5-3 i.p.v. 2-0 of liever 3-2 i.p.v 2-2.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door beelzebub » wo jul 06, 2016 9:37 am

Hmmz, hopelijk kakken we dan niet in na de winterstop Demo. Dat schortte de laatste jaren aan de door hem geocachte teams... :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Andriy Demchenko
Berichten: 5012
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Andriy Demchenko » wo jul 06, 2016 11:03 am

Toppie schreef:Is het raar, dat ik denk als Peter Bosz met bijna de zelfde spelers als vorig seizoen doorgaat, dat we eigenlijk er helemaal niks mee opschieten en we dan weer elke week allemaal ons kapot zitten ergeren aan het spel en resultaat ? :blush.gif:
Ja, dit vind ik persoonlijk raar. Voetbal is zoveel meer dan de poppetjes, het is hoe je neerzet, ze coacht, met welke intenties etc.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Plaats reactie