Ja waar blijft de rook?Mr. Ajax schreef:Gaat Frank het nog laten weten vandaag of??
Volgens mij ben ik wel toe aan een nieuwe trainer

Moderator: mods
Ja waar blijft de rook?Mr. Ajax schreef:Gaat Frank het nog laten weten vandaag of??
Niet serieus, maar zag je Van Basten ook niet zitten?Wat dat betreft zie ik Bosz wel zitten.
Dat klopt. Anderen vonden Henk ten Cate en Co Adriaanse helemaal tof.Demosthenes schreef:Niet serieus, maar zag je Van Basten ook niet zitten?Wat dat betreft zie ik Bosz wel zitten.
Onder HtC werd volop aangevallen (Ik had toen een seizoenkaart, paar tegenvallers waren tegen NEC, Excelsior en wat later bleek: Sparta, waarschijnlijk door een verkeerde wissel werd het 5-2, na een 3-0 voorsprong), was erg leuk voetbal om te zien; helaas één doelpunt te weinig voor een kampioenschap. In één seizoen HtC heb ik (en ik weet zeker dat ik niet de enige ben) meer genoten dan in vijf jaar FdB.Anderen vonden Henk ten Cate en Co Adriaanse helemaal tof.
wimpey schreef: Waar Ajax zich - als Bosz niet wil - hopelijk verre van houdt, is Brom, Stam e.c. Ga dan voor Seedorf bijv. Als het dan toch per sé iemand met de NL nationaliteit moet zijn...
De man had een prima selectie, maar het rendement qua aantrekkelijk voetbal en resultaten was m.i. laag. Jij hebt het over aanvallend voetbal: ik vond zijn Ajax juist vaak erg defensief spelen. Buiten NL en qua gedrag zette ie Ajax compleet voor lul. Z'n elftal speelde zoals hij optrad: niet al te snugger. Een opgefokt figuur langs de lijn en spelers die zich binnen de lijnen te buiten gingen (Sneijder, Perez). Geen reclame voor een club van stand.Demosthenes schreef: In één seizoen HtC heb ik (en ik weet zeker dat ik niet de enige ben) meer genoten dan in vijf jaar FdB.
Qua karakter lijkt me Brom, Stam meer van hetzelfde (FdB). Seedorf is een kosmopoliet, hij heeft flair. Of 'm dat tot een goede trainer maakt, is idd afwachten. Maar dat ie bij Milan is gesneuveld zegt niet veel. Inzaghi en Mihailovic gingen daar ook onderuit.Mr. Ajax schreef: Wat heeft Seedorf meer laten zien dan Brom of Stam?
Yopi schreef:Seedorf schijnt in de kleedkamer toespraken over het Leven te houden, Willem.
Aldus de Telegraaf ...Peter Bosz is bij Ajax nummer één op het lijstje met mogelijke opvolgers van De Boer, die in 2011, 2012, 2013 en 2014 landskampioen werd. De oud-coach van Vitesse staat momenteel onder contract bij Maccabi Tel Aviv, waar Jordi Cruijff als technisch directeur aan het roer staat.
Oh.Yopi schreef:Seedorf schijnt in de kleedkamer toespraken over het Leven te houden, Willem.
Frank heeft in z'n uppie in korte tijd meer gepresteerd dan die eerste 3 in decennia, lijkt me.GangstaRiB schreef:Iemand met het vakmanschap van Jol/HtC/Adriaanse/LvG en de mentaliteit van Frank.
Het is eigenlijk wel ironisch maar Van Basten maakte in die korte tijd dat hij aanving met zijn loopbaan wel indruk. We hadden de prestaties met Jong Ajax in de halve finale van de beker. De KNVB was ook enthousiast over VB, had toen ook te maken met de cursus waarin VB een van de best scorende leerlingen was. Van Bastens makke bleek in de praktijk te liggen waar hij op vlak van peoplesmanager door het ijs zakte. Frank De Boer scoorde bij de KNVB cursus dan weer uiterst matig op de tactische testen maar wist - zeker in zijn eerste jaren - wel de groep mee te nemen en te focussen.Demosthenes schreef:Niet serieus, maar zag je Van Basten ook niet zitten?Wat dat betreft zie ik Bosz wel zitten.
Beter voetbal, daar gaat het om: aanvallend, individuele acties, misschien kan ik dat nu weer een keer schrijven, want toen ik dat in 2012 deed, kreeg ik van de reacties op AT een "Bonifacius-gevoel", was blij dat het digitaal was, want ik heb geen Bijbel (of rapport Ling?) om me (tevergeefs) mee te verdedigen.
Ja. De directie is al een aantal jaren de achilleshiel. Kwaakke, vd Loog, Fontein, de stagiair, Van Geel, Blind, Overmars. En dan had Ajax nog het fortuin dat de rechter een stokje voor de aanstelling van Van Gaal stak.Alexander schreef:Wel levensgevaarlijk om Overmars samen met de stagiaire de belangrijkste man aan te laten stellen.
Vakman Jol wilde na een jaar Ajax al een zomers vertrek naar Fulham afdwingen. En de staat waarin Ajax verkeerde toen FdB het van deze vakman en z'n broer overnam...Peter schreef:Met De Boer hadden we de meest succesvolle coach in jaren. In die zin is het vrij bijzonder dat je dan terugverlangt naar 'vakmannen' als Co, Jol en HtC.
Eens. Maar ik ben nog steeds van mening dat Ajax qua veldspel verder kwam onder HtC en Jol. HtC net op een doelpunt geen kampioen, Jol die door de voorronde CL kwam. Dat laatste is Frank nooit gelukt. Het waren misschien niet de meest stabiele persoonlijkheden, maar ze gaven wel handvaten aan jonge spelers.wimpey schreef:Frank heeft in z'n uppie in korte tijd meer gepresteerd dan die eerste 3 in decennia, lijkt me.GangstaRiB schreef:Iemand met het vakmanschap van Jol/HtC/Adriaanse/LvG en de mentaliteit van Frank.
Ik zou dus gaan voor: iemand met vakmanschap, zonder allerlei persoonlijke favorietjes op te dreunen. En mentaliteit als deel van vakmanschap zien.
We weten toch allemaal hoe de voetballerij zo'n beetje werkt?Laten we hopen dat zijn opvolger in godsnaam rustig kan en mag werken aan een elftal. Niet dat er na 6 maanden alweer collums in de Telegraaf gaan verschijnen.
Frank werd op een doelpunt na ook geen kampioen.GangstaRiB schreef: HtC net op een doelpunt geen kampioen, Jol die door de voorronde CL kwam.