Wie wordt de nieuwe trainer?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie moet de nieuwe trainer worden?

Peter Bosz
11
34%
John Van den Brom
2
6%
Louis Van Gaal
11
34%
Jaap Stam
0
Geen stemmen
Claudio Ranieri
0
Geen stemmen
Frank de Boer
1
3%
Anders
7
22%

Totaal aantal stemmen: 32

Rednose

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Rednose » wo mei 11, 2016 6:20 pm

Mr. Ajax schreef:Gaat Frank het nog laten weten vandaag of??
Ja waar blijft de rook?
Volgens mij ben ik wel toe aan een nieuwe trainer :666.gif:
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » wo mei 11, 2016 10:17 pm

Ik denk dat iedereen na 6 jaar wel toe is aan een nieuwe trainer... liefst een trainer die een wedstrijd kan laten kantelen in positieve zin ipv negatieve zoals o.a. afgelopen zondag. Denk bijvoorbeeld aan de wissel van Simeone van vorige week tegen Bayern, mede dankzij het inbrengen van Carrasco (aanvallende wissel) kon Atletico onder de druk van Bayern uitkomen.

Van de genoemde kandidaten spreekt Bosz mij het meest aan, ondanks zijn Feyenoord achtergrond. Speelde verzorgd, aanvallend voetbal met Heracles en Vitesse, alleen soms wat te naïef gezien zijn spelersmateriaal. (met Heracles uit bij Feyenoord vanaf het begin 1 op 1 gaan spelen staat mij nog voor de geest) Ik denk dat Bosz wel wat kan maken van deze jonge, talentvolle, selectie!

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » do mei 12, 2016 6:36 am

Bosz had vroeger trouwens een SK bij Ajax http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/648 ... zien-.html. Dat gemauw dat het zo'n Feyenoord man is kan ook de kast in. Het is geen John De Wolf ofzo die we aanstellen. Bovenal hij is er eentje die weer meer volgens de Cruijff filosofie werkt en dat kan ik alleen maar toejuichen.

Alleen moeten we hem wel ver weghouden van aankopen; Charisteas, Leonard, Lucius Chun Sho Lee ( voor een paar miljoen), Huyseghems, Danny Buijs, Dwight Tiendalli, Joonas Kolka, Henk Timmer, De Cuelaer, Michdal Jansen, Andwele Slory, Micheal Mols, Nuri Sahin, Gio bronckhorst, Kevin Hofland, Luigi Bruins, Roy Makaay, Tim De Cler, Manteiga, Kermit Erasmus, J.D. Tomasson, Karim El Ahmadi. brrrr :excited.gif:
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do mei 12, 2016 7:19 am

Zijn prestaties bij Maccabi zijn overigens niet slecht, want sins zijn aanstelling is er nog niet verloren. In het begin van de competitie heeft Maccabi veel punten laten liggen (door deelname CL denk ik) en dat haalt hij niet meer in. De laatste weken speelt hij 4x gelijk (van de 5), waardoor het kampioenschap bijna uit zicht is. Doelstelling zal hij dus niet halen.

wimpey

Bericht door wimpey » do mei 12, 2016 7:36 am

Ajax is financieel gezond. Ajax heeft het altijd van sportieve uitschieters moeten hebben. Met de volgende trainer moet je je als club m.i. afvragen: willen we iemand die verkrampt in die rat race om de titel en een plek in de CL meedoet? Of willen we iemand die ervoor zorgt dat we minder lege plekken in het stadion en minder zuur voor en op de buis en op fora hebben?

Wat mij betreft kiest Ajax voor de 2e optie. Dat betekent natuurlijk niet dat je een trainer aanstelt die vrijblijvend mag proberen er wat van te maken. :smallgrin.gif: Je kiest voor iemand die een track record heeft v.w.b. verzorgd en aantrekkelijk voetbal om van daaruit spelers individueel en een ploeg stappen te laten maken.

Wat dat betreft zie ik Bosz wel zitten. Hij komt op mij vrij intelligent en welbespraakt over, hij liet Vitesse en Heracles goed voetballen vanuit een positieve spelopvatting. Vraag is of de man wil. Tel Aviv is in Januari leuker dan Amsterdam, lijkt me. En Bosz heeft meer met havens dan met grachten. :smallgrin.gif:

Waar Ajax zich - als Bosz niet wil - hopelijk verre van houdt, is Brom, Stam e.c. Ga dan voor Seedorf bijv. Als het dan toch per sé iemand met de NL nationaliteit moet zijn...

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do mei 12, 2016 8:30 am

Wat dat betreft zie ik Bosz wel zitten.
Niet serieus, maar zag je Van Basten ook niet zitten?

Beter voetbal, daar gaat het om: aanvallend, individuele acties, misschien kan ik dat nu weer een keer schrijven, want toen ik dat in 2012 deed, kreeg ik van de reacties op AT een "Bonifacius-gevoel", was blij dat het digitaal was, want ik heb geen Bijbel (of rapport Ling?) om me (tevergeefs) mee te verdedigen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey

Bericht door wimpey » do mei 12, 2016 8:35 am

Demosthenes schreef:
Dat klopt. Anderen vonden Henk ten Cate en Co Adriaanse helemaal tof.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do mei 12, 2016 9:00 am

Anderen vonden Henk ten Cate en Co Adriaanse helemaal tof.
Onder HtC werd volop aangevallen (Ik had toen een seizoenkaart, paar tegenvallers waren tegen NEC, Excelsior en wat later bleek: Sparta, waarschijnlijk door een verkeerde wissel werd het 5-2, na een 3-0 voorsprong), was erg leuk voetbal om te zien; helaas één doelpunt te weinig voor een kampioenschap. In één seizoen HtC heb ik (en ik weet zeker dat ik niet de enige ben) meer genoten dan in vijf jaar FdB.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do mei 12, 2016 9:01 am

wimpey schreef: Waar Ajax zich - als Bosz niet wil - hopelijk verre van houdt, is Brom, Stam e.c. Ga dan voor Seedorf bijv. Als het dan toch per sé iemand met de NL nationaliteit moet zijn...

Wat heeft Seedorf meer laten zien dan Brom of Stam?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey

Bericht door wimpey » do mei 12, 2016 9:12 am

Demosthenes schreef: In één seizoen HtC heb ik (en ik weet zeker dat ik niet de enige ben) meer genoten dan in vijf jaar FdB.
De man had een prima selectie, maar het rendement qua aantrekkelijk voetbal en resultaten was m.i. laag. Jij hebt het over aanvallend voetbal: ik vond zijn Ajax juist vaak erg defensief spelen. Buiten NL en qua gedrag zette ie Ajax compleet voor lul. Z'n elftal speelde zoals hij optrad: niet al te snugger. Een opgefokt figuur langs de lijn en spelers die zich binnen de lijnen te buiten gingen (Sneijder, Perez). Geen reclame voor een club van stand.
Mr. Ajax schreef: Wat heeft Seedorf meer laten zien dan Brom of Stam?
Qua karakter lijkt me Brom, Stam meer van hetzelfde (FdB). Seedorf is een kosmopoliet, hij heeft flair. Of 'm dat tot een goede trainer maakt, is idd afwachten. Maar dat ie bij Milan is gesneuveld zegt niet veel. Inzaghi en Mihailovic gingen daar ook onderuit.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do mei 12, 2016 9:44 am

Seedorf schijnt in de kleedkamer toespraken over het Leven te houden, Willem. :smallgrin.gif:

Khraa

Bericht door Khraa » do mei 12, 2016 9:44 am

Geen Brom. Die heeft het verpest met zijn gezang na Ado-Ajax.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do mei 12, 2016 9:46 am

Yopi schreef:Seedorf schijnt in de kleedkamer toespraken over het Leven te houden, Willem. :smallgrin.gif:

:biggrin.gif:

Ik kan niet vaak om Yopi lachen maar deze is leuk.
YNWA

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do mei 12, 2016 9:52 am

Iemand met het vakmanschap van Jol/HtC/Adriaanse/LvG en de mentaliteit van Frank.

Ajax heeft behoefte aan trainers die een team kunnen opbouwen. Feitelijk speelt Ajax met een half elftal vol A-jeugd. Niks mis mee, maar daar kun je geen Hiddink of Mourinho type bij hebben.
Whitey on the moon.

999

Bericht door 999 » do mei 12, 2016 9:58 am

Peter Bosz is bij Ajax nummer één op het lijstje met mogelijke opvolgers van De Boer, die in 2011, 2012, 2013 en 2014 landskampioen werd. De oud-coach van Vitesse staat momenteel onder contract bij Maccabi Tel Aviv, waar Jordi Cruijff als technisch directeur aan het roer staat.
Aldus de Telegraaf ...
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » do mei 12, 2016 10:05 am

Yopi schreef:Seedorf schijnt in de kleedkamer toespraken over het Leven te houden, Willem. :smallgrin.gif:
Oh. :blush.gif: Is ie ook van de Totale Mens? :neutral.gif:

Ik weet 't allemaal niet joh. Het liefst zie ik De Manager als trainer van Ajax-1. Als ie nog energie heeft voor een laatste kunstje. Maar kan me niet voorstellen dat die zin heeft in dit TH.

Het Vitesse van Bosz vond ik wel om aan te zien. Misschien weet hij een ploeg neer te zetten die voor aansprekend voetbal zorgt. En als 'm dat niet lukt, dan lukt 't 'm niet. :smallgrin.gif: PL, CL, BuLi: ik krijg m'n portie goed voetbal elders sowieso wel.

wimpey

Bericht door wimpey » do mei 12, 2016 10:07 am

GangstaRiB schreef:Iemand met het vakmanschap van Jol/HtC/Adriaanse/LvG en de mentaliteit van Frank.
Frank heeft in z'n uppie in korte tijd meer gepresteerd dan die eerste 3 in decennia, lijkt me.

Ik zou dus gaan voor: iemand met vakmanschap, zonder allerlei persoonlijke favorietjes op te dreunen. En mentaliteit als deel van vakmanschap zien.

Alexander

Bericht door Alexander » do mei 12, 2016 10:11 am

Wel levensgevaarlijk om Overmars samen met de stagiaire de belangrijkste man aan te laten stellen.

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » do mei 12, 2016 10:36 am

Demosthenes schreef:

Beter voetbal, daar gaat het om: aanvallend, individuele acties, misschien kan ik dat nu weer een keer schrijven, want toen ik dat in 2012 deed, kreeg ik van de reacties op AT een "Bonifacius-gevoel", was blij dat het digitaal was, want ik heb geen Bijbel (of rapport Ling?) om me (tevergeefs) mee te verdedigen.
Het is eigenlijk wel ironisch maar Van Basten maakte in die korte tijd dat hij aanving met zijn loopbaan wel indruk. We hadden de prestaties met Jong Ajax in de halve finale van de beker. De KNVB was ook enthousiast over VB, had toen ook te maken met de cursus waarin VB een van de best scorende leerlingen was. Van Bastens makke bleek in de praktijk te liggen waar hij op vlak van peoplesmanager door het ijs zakte. Frank De Boer scoorde bij de KNVB cursus dan weer uiterst matig op de tactische testen maar wist - zeker in zijn eerste jaren - wel de groep mee te nemen en te focussen.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

wimpey

Bericht door wimpey » do mei 12, 2016 10:49 am

Alexander schreef:Wel levensgevaarlijk om Overmars samen met de stagiaire de belangrijkste man aan te laten stellen.
Ja. De directie is al een aantal jaren de achilleshiel. Kwaakke, vd Loog, Fontein, de stagiair, Van Geel, Blind, Overmars. En dan had Ajax nog het fortuin dat de rechter een stokje voor de aanstelling van Van Gaal stak.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do mei 12, 2016 10:59 am

Met De Boer hadden we de meest succesvolle coach in jaren. In die zin is het vrij bijzonder dat je dan terugverlangt naar 'vakmannen' als Co, Jol en HtC.

wimpey

Bericht door wimpey » do mei 12, 2016 11:22 am

Peter schreef:Met De Boer hadden we de meest succesvolle coach in jaren. In die zin is het vrij bijzonder dat je dan terugverlangt naar 'vakmannen' als Co, Jol en HtC.
Vakman Jol wilde na een jaar Ajax al een zomers vertrek naar Fulham afdwingen. En de staat waarin Ajax verkeerde toen FdB het van deze vakman en z'n broer overnam... :excited.gif:

Co bakte er toch ook niet veel van bij Ajax. Maar die heeft ook een fanclub, die dat simpelweg negeert en daar een eigen draai aan geeft. Ik vind 'm op TV prima overkomen, maar hij heeft wel eens aangegeven zichzelf niet te zijn geweest bij Ajax. Is toch qua druk wat anders dan AZ of ADO...

De onbeschofte faalhaas HtC en vakman in een zin is helemaal onzin. Met die selectie was FdB fluitend kampioen geworden.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do mei 12, 2016 12:21 pm

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef:Iemand met het vakmanschap van Jol/HtC/Adriaanse/LvG en de mentaliteit van Frank.
Frank heeft in z'n uppie in korte tijd meer gepresteerd dan die eerste 3 in decennia, lijkt me.

Ik zou dus gaan voor: iemand met vakmanschap, zonder allerlei persoonlijke favorietjes op te dreunen. En mentaliteit als deel van vakmanschap zien.
Eens. Maar ik ben nog steeds van mening dat Ajax qua veldspel verder kwam onder HtC en Jol. HtC net op een doelpunt geen kampioen, Jol die door de voorronde CL kwam. Dat laatste is Frank nooit gelukt. Het waren misschien niet de meest stabiele persoonlijkheden, maar ze gaven wel handvaten aan jonge spelers.
Frank de Boer heeft de huisstijl compleet laten varen... onder Jol en HtC (of andere 'buitenstaanders') werd moord en brand geschreeuwd.
Frank heeft heel lang kunnen teren op de eerste 2 kampioenschappen, terwijl na het tweede jaar er qua veldspel al aardig de klad in kwam, uitschieters daargelaten.
Laten we hopen dat zijn opvolger in godsnaam rustig kan en mag werken aan een elftal. Niet dat er na 6 maanden alweer collums in de Telegraaf gaan verschijnen.
Whitey on the moon.

Sandro

Bericht door Sandro » do mei 12, 2016 12:32 pm

Laten we hopen dat zijn opvolger in godsnaam rustig kan en mag werken aan een elftal. Niet dat er na 6 maanden alweer collums in de Telegraaf gaan verschijnen.
We weten toch allemaal hoe de voetballerij zo'n beetje werkt?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

wimpey

Bericht door wimpey » do mei 12, 2016 12:49 pm

GangstaRiB schreef: HtC net op een doelpunt geen kampioen, Jol die door de voorronde CL kwam.
Frank werd op een doelpunt na ook geen kampioen. :smallgrin.gif:

HtC had een volwassen team waarmee ie geen kampioen wist te worden. 75 punten maar. Jol had Suarez. Prima om trainers te vergelijken, maar ik zou het gereedschap waarmee ze werken wel in ogenschouw nemen.

Cocu bakte er eerst niets van, daarna wordt ie 2 keer kampioen. Dat ligt niet uitsluitend aan zijn ontwikkeling als trainer... De Boer heeft - gezien het niveau van de organisatie - bij Ajax alles zelf moeten doen. Heeft fouten gemaakt, maar als jonge trainer al een flinke bagage. Hij wordt nu zo 'goed' gemaakt als z'n laatste wedstrijd, terwijl de prestaties van eerdere trainers worden geromantiseerd en uit z'n verband worden getrokken.

Ik kan me t.t.v. CA, HtC en Jol (ook) ritsen aan slechte wedstrijden herinneren namelijk. O.l.v. LVG zaten er ook matige seizoenen tussen.

Plaats reactie