Boabdil schreef:Ajax is bijna failliet gegaan door dit soort beleid.![]()
Mensen zijn vlug vergeten waar we vandaan zijn gekomen, zeg.
Je bedoelt dat Zlatanist dit vergeten is? Het is namelijk een discussiepunt, niet mijn mening.
Maar ik denk wel dat het onzin is dat dit perse onverantwoord beleid is. Je kunt prima harde financiele kaders/spelregels hanteren en zelfs overschotten creeren (!), maar binnen die kaders serieuze pogingen doen om spelers als Tadic, Promes, Narsingh, Maher, Assaidi te halen.
De vraag is niet of dit goede spelers zijn, dat is een andere discussie. Maar je kunt je wel afvragen of het te verantwoorden is dat je speler X wilt hebben (b.v. Narsingh), dat je die transfer vervolgens op een paar ton laat stuklopen, terwijl er geen financiele noodzaak is en je 20M winst maakt in dat jaar. Als je duurdere aankopen doet (Narsingh), zul je nog steeds flaters slaan (zoals ook met Van der Hoorn en Duarte), maar het lijkt me toch logisch dat je binnen de financiele ruimte die er is, probeert om zoveel mogelijk je nummer 1 keuzes te halen.
Gek genoeg is de lijn-Cruijff om dat niet te doen, terwijl je toch ook als lijn-Cruijff zou kunnen zien dat het voetbal centraal is en dat de technische staf de meest gewenste voetballers zou moeten halen (mits verenigbaar met verantwoorde financieen).