De macht van zaakwaarnemers(Raiola, Lemic e.d.) binnen Ajax?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De macht van zaakwaarnemers(Raiola, Lemic e.d.) binnen Ajax?

Bericht door joey » wo jan 20, 2010 10:31 pm

Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De macht van zaakwaarnemers(Raiola, Lemic e.d.) binnen Ajax?

Bericht door jabu » vr jan 22, 2010 1:15 pm

Feest schreef:Nog nooit van deze blufkikker gehoord. Kantoor heeft 0,0 kans.
Lees dit nu pas, maar dit is complete onzin. Heeft ondertussen al aardig wat spelers onder contract en houdt zich bovendien ook met andere dingen bezig dan alleen spelersbegeleiding. Hoe dan ook, een blufkikker is het zeker niet.
Jesse schreef:Frans de Weger ken ik wel. Heb ik wel eens mee gevoetbald en ik was goede vrienden met z'n broertje. Leuke vent.
Inderdaad. Eerlijke en oprechte gozer.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De macht van zaakwaarnemers(Raiola, Lemic e.d.) binnen Ajax?

Bericht door 999 » vr jan 22, 2010 1:21 pm

FIFA handhaaft huidige situatie met spelersmakelaars zeker tot 2011

Onderzoek naar clubs

Voetbalagenten gesprekspartners van overkoepelende organisaties


DEN HAAG – Juist op het moment dat de Nederlandse voetbalmakelaars worden weggezet als een bende criminelen in het weekblad Voetbal International, opent Roberto Branco Martins zijn e-mail. De directeur van Pro Agent, de verzamelde voetbalmakelaars in Nederland, laat een uitnodiging zien van een lid van de Europese Commissie. „Om verder mee te praten over de regulering van de bedrijfstak voetbalmakelaardij. De kwalificatie van ’een bende criminelen’ kan ik daarom niet serieus nemen”, aldus Martins. „Dat rapport van de Europese Commissie is subjectief, zeg maar gerust totaal verkeerd geïnterpreteerd. Je denkt toch niet dat we zo’n uitnodiging krijgen als vertegenwoordigers van een dubieuze organisatie?”

Met het imago van de voetbalmakelaars is dus nog steeds van alles mis. Het lukt het merendeel goed functionerende makelaars maar niet om in Nederland via Pro Agent, en Europees, via de belangenorganisatie EFAA, de schimmigheid van zich af te werpen. Rob Jansen, bestuurslid bij Pro Agent en president van de EFAA: „De makelaar als schimmig figuur lijkt wel een innige behoefte bij sommige mensen. Toch is het een achterhoedegevecht. Zeker als je ziet met wie Pro Agent en EFAA tegenwoordig allemaal aan tafel zitten.” Hij somt op: FIFA, UEFA, KNVB, EPFL, de Europese competities en ECA, de Europese clubvertegenwoordigers. „Omdat wij met die organisaties willen samenwerken om te komen tot regelgeving en transparantie rond het makelaarsvak en zo de rotte appels te verwijderen.”

Het rapport dat de Europese Commissie heeft gepubliceerd over de voetbalmakelaarswereld komt niet tot een eenduidige conclusie; positief dan wel negatief over de beroepsgroep. Jansen: „Opvallend is dat wij als georganiseerde makelaars niet als enige zondebok naar voren worden geschoven betreffende misstanden in het betaalde voetbal. De conclusie luidt dat de hele transfersystematiek het probleem is met daarin een rol voor clubs, spelers en makelaars. De Europese Commissie heeft daarom opdracht gegeven voor een onderzoek naar het transfersysteem als geheel, plus alle betrokkenen.”

Jansen is als vertegenwoordiger van de spelersmakelaardij wel gewend als zondebok te worden aangewezen. „Maar je hebt zoals overal ook slechte mensen tussen clubbestuurders, spelers en trainers zitten. De basis van het probleem ligt toch bij de clubs. Die houden alles in stand en hebben kilo’s boter op hun hoofd als ze met de beschuldigende vinger naar de makelaar gaan wijzen. Er zou 10% voor arbeidsbemiddeling uit het voetbal wegvloeien. Op zich niet zo bijzonder als je ziet dat detacheringsbureaus zo’n 30% ontvangen voor arbeidsbemiddeling. Maar de clubs zijn slechts verplicht 3% te betalen. Dan kan je iemand toch niet kwalijk nemen als hij 10% vraagt en nog krijgt ook? Het blijft een vrijemarkteconomie. Clubs kunnen ook ’nee’ zeggen.”

ECA, de verzamelde Europese topclubs en gesprekspartner van de UEFA met onder meer Maarten Fontein van AZ in het bestuur, wijst trouwens nauwelijks meer naar de makelaars. Ze gaat liever de dialoog aan om tot een transparante samenwerking te komen.


Ook de FIFA heeft z’n koers drastisch bijgesteld. In conceptnota’s wilde de wereldvoetbalbond het makelaarsgebeuren totaal dereguleren per 1 januari 2010. Het zou de bakker op de hoek kunnen verleiden om Ronaldo te begeleiden. Uit alle geledingen kwam een storm van protest op. „Intussen heeft de FIFA alle voornemens laten varen en blijft alles voorlopig bij het oude. „Zeker tot 2011”, aldus Branco Martins. Opnieuw opent de directeur van Pro Agent zijn mailbox. „Hier, een uitnodiging van de FIFA om mee te praten over een nieuwe regelgeving betreffende de voetbalmakelaardij.”

De panelen schuiven nadrukkelijk. Zaakwaarnemers worden van bannelingen, paria’s langzaam maar zeker gesprekspartners. „Wij hebben een hogere organisatiegraad en worden door alle organisaties in het profvoetbal steeds serieuzer genomen en daarom uitgenodigd aan tafel.” De oplossingen die Jansen en Branco Martins voor ogen hebben om de wantoestanden de nek om te draaien, delen ze graag met de Europese Commissie en de FIFA. „Verder bestuderen we de oplossing waarvoor de Europese basketbalbond heeft gekozen. Zij zijn ’ons probleem’ te lijf gegaan door de makelaars op te nemen in hun regulering. Als makelaarsvertegenwoordigers zullen wij dit zeker bespreken met de Europese Commissie en FIFA.”

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De macht van zaakwaarnemers(Raiola, Lemic e.d.) binnen Ajax?

Bericht door joey » do jan 28, 2010 12:45 pm

Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De macht van zaakwaarnemers(Raiola, Lemic e.d.) binnen Ajax?

Bericht door 999 » do jan 28, 2010 12:51 pm

.. .van tien duizenden jongeren ( staat niet tienduizenden voetbal jongeren ) . naar duizend .. naar honderd .. naar eentje gevonden ..

Waar is dat EU rapport ?.

Wacht effe, vooral dat NU IN DE WINKEL is echt schokkend ...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De macht van zaakwaarnemers(Raiola, Lemic e.d.) binnen Ajax?

Bericht door joey » do jan 28, 2010 12:58 pm

Bagatelliseer het maar. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De macht van zaakwaarnemers(Raiola, Lemic e.d.) binnen Ajax?

Bericht door 999 » do jan 28, 2010 1:01 pm

joey schreef:Bagatelliseer het maar. :excited.gif:
Waar is dat EU rapport waar aan de V.I. kan zien dat er elk jaar tien duizenden voetbal jongeren verdwijnen in de E.U. ?.Ik wil dat wel eens lezen ...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De macht van zaakwaarnemers(Raiola, Lemic e.d.) binnen Ajax?

Bericht door joey » do jan 28, 2010 1:29 pm

Hoeveel het er zijn, weet niemand precies. Maar dat het op grote schaal voorkomt is inmiddels wel duidelijk.

http://www.nrc.nl/sport/article2179041. ... onder_club
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De macht van zaakwaarnemers(Raiola, Lemic e.d.) binnen Ajax?

Bericht door 999 » do jan 28, 2010 4:10 pm

Die twee hebben het over feiten en cijfers uit het E.U. rapport en nu ga jij mij vertellen dan men niet precies weet hoeveel voetballende jongeren het zijn ?.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De macht van zaakwaarnemers(Raiola, Lemic e.d.) binnen Ajax?

Bericht door joey » do jan 28, 2010 4:37 pm

Dat cynisme past je niet, Voetske. Jij leeft van harte mee met oudjes die op straat hun handtasje kwijtraken, maar deze abjecte vorm van kinderhandel laat je blijkbaar koud. Raar is dat.

Ik heb dat rapport niet gelezen. Kan het niet vinden ook. Maar in dit heeft men het over duizenden jongetjes, vaak niet ouder dan twaalf, die in Frankrijk worden gedumpt en minstens 800 die in Parijs alleen al in de illegaliteit zitten. Ik denk dat je alleen maar schattingen kunt maken van het aantal verhandelde kinderen, want zelf melden ze zich niet en die makelaars zullen ook niet helpen tellen.

Het is een bekend probleem. Vooral in België wordt flink aangerommeld. Gelukkig moeten spelers die niet uit de EU komen in Nederland zoveel verdienen, dat onze 'markt' niet interessant is voor de duistere figuren die met die jongens leuren.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De macht van zaakwaarnemers(Raiola, Lemic e.d.) binnen Ajax?

Bericht door 999 » do jan 28, 2010 5:10 pm

joey schreef:Dat cynisme past je niet, Voetske. Jij leeft van harte mee met oudjes die op straat hun handtasje kwijtraken, maar deze abjecte vorm van kinderhandel laat je blijkbaar koud. Raar is dat.

Ik heb dat rapport niet gelezen. Kan het niet vinden ook. Maar in dit heeft men het over duizenden jongetjes, vaak niet ouder dan twaalf, die in Frankrijk worden gedumpt en minstens 800 die in Parijs alleen al in de illegaliteit zitten. Ik denk dat je alleen maar schattingen kunt maken van het aantal verhandelde kinderen, want zelf melden ze zich niet en die makelaars zullen ook niet helpen tellen.

Het is een bekend probleem. Vooral in België wordt flink aangerommeld. Gelukkig moeten spelers die niet uit de EU komen in Nederland zoveel verdienen, dat onze 'markt' niet interessant is voor de duistere figuren die met die jongens leuren.
Onzin.Ik mag toch wel vragen om het rapport waarin wordt beweert dat er TIENDUIZENDEN JONGE VOETBALLERS van de radar verdwijnen ?.Dat rapport zou een onderzoek van de EU zijn.Nou dan wil ik dat wel eens zien hoe dat in elkaar zit .. Wie daar verantwoordelijk voor is .. of dat daar clubs een hele grote vinger in de pap hebben, of dat het gelukszoekers zijn, net als de illegalen die deze kant op komen met het idee dat het hier allemaal rozengeur en manenschijn is ..

Jij als geen ander wil altijd linkjes naar bewijzen, en staat te stampvoeten als er zo'n dikke vette kop boven een artikel staat .. dat wil nu ik ook wel eens een keer .. En dan, als ik dat rapport gezien heb geef ik pas commentaar .. te meer omdat die V.I. en al die Watchers regelmatig dingetjes vertellen die net even anders zijn ...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De macht van zaakwaarnemers(Raiola, Lemic e.d.) binnen Ajax?

Bericht door joey » do jan 28, 2010 5:31 pm

In het filmpje is sprake van duizenden spelers.

Ga jij ze tellen, Voetske? Het zijn er veel, want deze praktijken zijn al vele jaren aan de gang en die jongens kunnen of durven vaak niet terug.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De macht van zaakwaarnemers(Raiola, Lemic e.d.) binnen Ajax?

Bericht door 999 » do jan 28, 2010 6:46 pm

Tja, ik vind het toch wel typisch.Als er artikelen zijn die het voetbal en AJAX afzeiken dan neem jij dat klakkeloos aan, maar als er positieve dingen te melden dan verwijs jij dat naar het rijk der fabelen ..

Ik vraag gewoon een linkje naar dat rapport, meer niet.Volgens mij is daar niks mis mee.Ik wil gewoon weten hoe men het een en ander uitlegt in dat rapport.Wat is daar verkeerd aan ?.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De macht van zaakwaarnemers(Raiola, Lemic e.d.) binnen Ajax?

Bericht door joey » do jan 28, 2010 10:02 pm

Zoek het zelf maar. Ik kan het niet vinden.

Misschien kan iemand die VI leest hier meer over zeggen????
Het stinkt aan alle kanten!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: De macht van zaakwaarnemers(Raiola, Lemic e.d.) binnen Ajax?

Bericht door Feest » do jan 28, 2010 10:03 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 12:05 am, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De macht van zaakwaarnemers(Raiola, Lemic e.d.) binnen Ajax?

Bericht door joey » do jan 28, 2010 10:04 pm

Wil je ontkennen dat deze misstanden bestaan? :confused.gif:

Van die journalisten ben ik nooit zo onder de indruk geweest. Maar het onderwerp dat ze aansnijden is wél interessant. Wat gebeurt er met die 'stagiaires' uit Afrika? Hoe moeten die jongens verder als ze door clubs worden afgewezen? En wie verdienen er allemaal aan deze slavenhandel?
Laatst gewijzigd door joey op do jan 28, 2010 10:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: De macht van zaakwaarnemers(Raiola, Lemic e.d.) binnen Ajax?

Bericht door Feest » do jan 28, 2010 10:05 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 12:04 am, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De macht van zaakwaarnemers(Raiola, Lemic e.d.) binnen Ajax?

Bericht door joey » do jan 28, 2010 10:15 pm

Heb jij de VI gelezen, Steef? Is dat rapport van de EU goed onderbouwd?
Het stinkt aan alle kanten!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: De macht van zaakwaarnemers(Raiola, Lemic e.d.) binnen Ajax?

Bericht door Feest » do jan 28, 2010 10:26 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 12:04 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: De macht van zaakwaarnemers(Raiola, Lemic e.d.) binnen Ajax?

Bericht door raymon » do jan 28, 2010 11:42 pm

De makelaar als schimmig figuur lijkt wel een innige behoefte bij sommige mensen

nuff said.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Plaats reactie