Martin Jol ex-trainer Ajax
Moderator: mods
Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax
Ik ben vooral blij dat het DB niet is geworden. Men ziet in hem een toekomstig Ajax-trainer. Ben benieuwd waarop dat gebaseerd is. Hij heeft behalve als speler in geen hoedanigheid kunnen overtuigen. Als trainer van Ajax-1 ook niet. Zie niet in waarom dat in de toekomst anders zou zijn.
Jol. Won de beker met Roda en werd het seizoen daarop ontslagen. Deed het goed bij RKC. Werd 2 keer 5e met Spurs (waar ie er bakken met geld doorheen mocht jagen). Maar dat was bij nader inzien een goede prestatie. Voor en na hem ging het veel minder. Goed seizoen met HSV, maar eind April en in Mei klapte alles in elkaar.
Geen idee. Ik heb een duaal gevoel. Het materiaal bij HSV was niet geweldig. Knap dat men lang op 3 fronten mee deed. Zeker zonder Kompany, vd Vaart en de Jong. Zeker ook gezien het spel, want dat was vaak niet best. Doelsaldo van +3 ofzo, het regende tegengoals. Kan hij Ajax van een degelijk fundament voorzien?
Hij had bij HSV een paar goede aankopen (Jansen, Petric). Maar in de winterstop, na het vertrek van de Jong, trok HSV 6 man aan. Stuk voor stuk flops. Jol is sowieso een big-spender. Denk aan Bent en Boateng bij Spurs... Lekkere combinatie met Blind!! Clubs die door Ajax benaderd zullen worden, wrijven zich bij voorbaat in de handen!
Je kunt er trouwens op wachten dat Ajax in verbinding wordt gebracht met Huddlestone. Dat is z'n oogappel. Wilde hij ook naar HSV halen.
Jol lijkt wél een man te zijn die bij spelers 'aan komt'. Hard, maar ook vaderlijk. Hij lult makkelijk en komt beschaafd over. De man is LvG-approved. Geen slechte referentie natuurlijk. Een minpuntje vind ik het voorkomen van die man. Het duidt niet op (zelf)discipline.
Ben met Jim eens dat Blind een gevaar vormt. Die zal Jol in z'n nek hijgen.
Zoals joey ooit postte: ik geloof niets meer. Ik hoop er alleen maar het allerbeste van. Jol is i.i.g. geen rookie of een omhooggevallen assistentje. Dat is al heel wat. En vergeleken bij de oplossingen van het trainersvraagstuk bij AZ en PSV komt Ajax met Jol ook prima voor de dag.
Succes, Martin Jol!!!
Jol. Won de beker met Roda en werd het seizoen daarop ontslagen. Deed het goed bij RKC. Werd 2 keer 5e met Spurs (waar ie er bakken met geld doorheen mocht jagen). Maar dat was bij nader inzien een goede prestatie. Voor en na hem ging het veel minder. Goed seizoen met HSV, maar eind April en in Mei klapte alles in elkaar.
Geen idee. Ik heb een duaal gevoel. Het materiaal bij HSV was niet geweldig. Knap dat men lang op 3 fronten mee deed. Zeker zonder Kompany, vd Vaart en de Jong. Zeker ook gezien het spel, want dat was vaak niet best. Doelsaldo van +3 ofzo, het regende tegengoals. Kan hij Ajax van een degelijk fundament voorzien?
Hij had bij HSV een paar goede aankopen (Jansen, Petric). Maar in de winterstop, na het vertrek van de Jong, trok HSV 6 man aan. Stuk voor stuk flops. Jol is sowieso een big-spender. Denk aan Bent en Boateng bij Spurs... Lekkere combinatie met Blind!! Clubs die door Ajax benaderd zullen worden, wrijven zich bij voorbaat in de handen!
Je kunt er trouwens op wachten dat Ajax in verbinding wordt gebracht met Huddlestone. Dat is z'n oogappel. Wilde hij ook naar HSV halen.
Jol lijkt wél een man te zijn die bij spelers 'aan komt'. Hard, maar ook vaderlijk. Hij lult makkelijk en komt beschaafd over. De man is LvG-approved. Geen slechte referentie natuurlijk. Een minpuntje vind ik het voorkomen van die man. Het duidt niet op (zelf)discipline.
Ben met Jim eens dat Blind een gevaar vormt. Die zal Jol in z'n nek hijgen.
Zoals joey ooit postte: ik geloof niets meer. Ik hoop er alleen maar het allerbeste van. Jol is i.i.g. geen rookie of een omhooggevallen assistentje. Dat is al heel wat. En vergeleken bij de oplossingen van het trainersvraagstuk bij AZ en PSV komt Ajax met Jol ook prima voor de dag.
Succes, Martin Jol!!!
Nee hoor, Blind wordt assistent en de opvolger van Jol als trainer. In de geest van het rapport Coronel wordt hij klaargestoomd tot de Ferguson/Wenger/Roux van Ajax. Een prima zaak!Jöhnk schreef:Ik denk wel dat Danny's macht groeiende is hoor. Die wordt gewoon TD, voor zover hij dat nog niet is.
I think I lost my fucking headache
Hij wordt assistent???
Maar daarnaast blijft hij ook technisch manager, neem ik aan.
Hé vloeibareelliquido schreef:He neefkens![]()
![]()

Proost.

'De ontwikkelingen van de afgelopen paar dagen waren absoluut verrassend', liet de technisch directeur van HSV weten op de HSV-website. 'We hadden veel gesprekken. Beide partijen waren uiteindelijk van mening dat de beste oplossing is om uit elkaar te gaan.' Martin Jol zou nieuwe investeringen in het elftal hebben geeist om mee te kunnen blijven spelen om de titel, waar HSV niet in mee wilde gaan.
Ajax Netwerk
'We hebben Martin niet aan zijn contract tot 2010 gehouden, nadat Ajax hem een - in zijn ogen - betere aanbieding had gedaan. De club bood hem langdurige en verregaande bevoegdheden, waarin hij een betere toekomst voor zichzelf zag.'
Hij was toch wel geliefdWir sind Martin Jol sehr dankbar für die geleistete Arbeit"
Wünschen Martin Jol bei seinem neuen Verein alles Gute: Bernd Hoffmann und Dietmar BeiersdorferHamburg - Martin Jol verlässt den Hamburger SV. Diese Nachricht war am Dienstag (26.05.09) für viele Anhänger der Rothosen eine Überraschung. Der Niederländer wechselt in der kommenden Saison zu Ajax Amsterdam. Über die Gründe für den Wechsel und die Zukunft des HSV sprach hsv.de mit dem Vorstandsvorsitzenden des HSV, Bernd Hoffmann und Sportchef Dietmar Beiersdorfer.
hsv.de: Bernd Hoffmann, die Nachricht von Martin Jols Weggang hat viele überrascht. Sie auch?
Bernd Hoffmann: Die Entwicklung der vergangenen Tage kam absolut überraschend. Wir hatten zuletzt viele Gespräche. An deren Ende stand die Erkenntnis, dass es für beide Seite die beste Lösung ist, wenn wir uns trennen.
Aber der Trainer hatte noch ein Jahr Vertrag. Warum geben Sie ihn frei?
Beiersdorfer: Wir haben oft über die zukünftige Ausrichtung gesprochen, aber wir hatten einfach unterschiedliche Vorstellungen.
Hoffmann: Wir haben Martin Jol nicht zur Erfüllung seines Vertrages bis 2010 verpflichtet, weil Ajax Amsterdam ihm seinen Wunsch nach einem langfristigen Vertrag und weitreichende Kompetenzen geboten hat. Er hat dort die besseren Perspektiven für sich gesehen.
Es wird dabei immer wieder kolportiert, dass die Transferpolitik des Vereins zu zurückhaltend ist und sich darüber ein Streit entwickelt hat.
Hoffmann: Es ist das legitime Interesse eines jeden Trainers, sich die besten Spieler zu wünschen. Das deckt sich natürlich auch mit unseren Vorstellungen. Es geht allerdings bei aller Risikobereitschaft nur in wirtschaftlich vertretbarem Maß. Wir haben in den vergangenen Jahren sehr viel in die Mannschaft investiert. Und diesen Weg werden wir konsequent weitergehen. Auch im kommenden Jahr werden wir uns verstärken und eine sehr gute Mannschaft an den Start schicken.
Was ist ihr Fazit von der Zusammenarbeit mit Martin Jol?
Beiersdorfer: Wir sind Martin Jol sehr dankbar für die geleistete Arbeit. Die Mannschaft hat eine tolle Saison gespielt
Wie geht es jetzt weiter?
Hoffmann: Wir haben jetzt die Chance frühzeitig zu planen und auch personell die Weichen für die Zukunft zu stellen. Eine Transferperiode reicht weit über eine Saison hinaus. Der neue Trainer kann nun direkt Einfluss auf die Personalplanungen nehmen. Wir kennen den Trainermarkt sehr gut, wissen was wir wollen und haben einen der attraktivsten Arbeitsplätze Europas zu vergeben. Also werden wir schnell einen guten Trainer für den HSV finden.

Hmm, dus Blind wordt assistent van Jol samen met van 't Schip, maar blijft ook technisch manager? Zo zo.Jöhnk schreef:Hij wordt assistent???
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Even kort:
Ik kan er aardig goed mee leven. Hopelijk valt het aankoopbeleid mee, want daar heb ik dan weer wat minder vertrouwen in. Nu als de sodemieter de staf compleet maken en dan aankopen doen. Linkshalf, linksback, buitenspeler.
Ik kan er aardig goed mee leven. Hopelijk valt het aankoopbeleid mee, want daar heb ik dan weer wat minder vertrouwen in. Nu als de sodemieter de staf compleet maken en dan aankopen doen. Linkshalf, linksback, buitenspeler.
Neefkens schreef:Hé vloeibareelliquido schreef:He neefkens![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Proost.

Blij met de punten ...
Dat lijkt me niet, want Jol is net aangesteld als 'alleenheerser' (om die uitermate populaire term er maar weer eens tegenaan te gooien, want het is in ieder geval makkelijk bij het aanwijzen van de zondebok) op technisch gebied.Jöhnk schreef:Ik denk wel dat Danny's macht groeiende is hoor. Die wordt gewoon TD, voor zover hij dat nog niet is.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
AJAX bepaalt dus wie de assistenten worden? En Jol is de grote baas geworden met veel verantwoordelijkheden?
Dan is rapport Coronel nu volledig ingevuld.
Blind heeft dus eigenlijk minder macht gekregen en zal wellicht samen met Frank de Boer straks gaan strijden om de trainersfunctie onder Jol.
Hèhè, eindelijk goed nieuws.
Dan is rapport Coronel nu volledig ingevuld.

Blind heeft dus eigenlijk minder macht gekregen en zal wellicht samen met Frank de Boer straks gaan strijden om de trainersfunctie onder Jol.
Ben eigenlijk geen Jol fan, vind hem een beetje een Koeman type. Kan aardig lullen, doet het goed in het begin, en daarna gaat het mis.
Maar ik ben wel blij dat hij een allesbeherende functie krijgt, want conflicten tussen TDs en trainers hebben door de jaren heen niks behalve problemen opgeleverd voor Ajax.
Maar ik ben wel blij dat hij een allesbeherende functie krijgt, want conflicten tussen TDs en trainers hebben door de jaren heen niks behalve problemen opgeleverd voor Ajax.
Laten we het hopen anders wordt het passant nr 7Neefkens schreef:

Ssssssssstttttttt.
Hij voldoet aan alle eisen die gesteld waren, dat is positief. Ik moet wel wennen aan Jol als voetbalbaas bij AJAX, ik had nooit zoveel met hem op eigenlijk. Dus laat ik hem maar het vertrouwen geven dat hem toekomt.

Hij voldoet aan alle eisen die gesteld waren, dat is positief. Ik moet wel wennen aan Jol als voetbalbaas bij AJAX, ik had nooit zoveel met hem op eigenlijk. Dus laat ik hem maar het vertrouwen geven dat hem toekomt.

- LouisXIV & co
Blind als assistent vind ik vrij bizar. Die neemt dus over twee jaar het stokje over. Als iedereen er dan nog zit. Minpuntje van deze deal.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!
- peter
Jol is geen type schoolmeester dus in die zin is het niet helemaal passend in het profiel van Rik vdBoog. Ik neem ook aan dat Co eerste keuze was, want het profiel was op zijn lijf geschreven.
Overigens vind ik het moeilijk kiezen, want ik vind Jol geen prima keuze. Uit de keuze voor Blind en Jol vind ik het een goede keuze, dat dan weer wel. Gematigd positief dus, want het was niet makkelijk voor vdBoog.
Overigens vind ik het moeilijk kiezen, want ik vind Jol geen prima keuze. Uit de keuze voor Blind en Jol vind ik het een goede keuze, dat dan weer wel. Gematigd positief dus, want het was niet makkelijk voor vdBoog.
@L14: Waar leid je dat nou weer uit af? De meest verschrikkelijke dingen zijn gezegd hier over Blind, niets is er van uit gekomen. vdBoog is gewoon de baas gebleken. Jol heeft een contract voor 3 jaar, laten we nu gewoon de man eens de kans geven zonder nu al weer complottheorieën over Blind te gaan verzinnen. In die tijd (en 3 jaar is vreselijk lang in de voetballerij) zien we wel hoe het zich ontwikkelt.
Hangt ervan af wat je onder 'schoolmeester' verstaat. Jol heeft inderdaad geen vorm van een lerarenopleiding gedaan, wat hier nog wel eens als voorwaarde werd gesteld (belachelijk mijns inziens). Wel werkt hij graag met jonge spelers en hamert hij op (spel)discipline.Peter schreef:Jol is geen type schoolmeester dus in die zin is het niet helemaal passend in het profiel van Rik vdBoog. Ik neem ook aan dat Co eerste keuze was, want het profiel was op zijn lijf geschreven.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- peter
Hmm, ik link Jol niet met discipline.
De zwaar geflopte Juande zei dit er over:
Opvolger Jol haalt discipline aan bij Spurs
-----------------------------------------------------------------------------
(Novum/AP) - Juande Ramos is van plan de discipline bij de spelers van Tottenham Hotspur flink aan te halen. De opvolger van trainer Martin Jol bij de kwakkelende Engelse club constateerde tijdens zijn eerste werkdagen vooral een gebrek aan fitheid bij het elftal, liet hij dinsdag op een persconferentie weten. "Ik weet niet hoe Martin hier trainde, maar tijdens mijn trainingen ga ik vooral zorgen dat er discipline in het team komt."
En een jaar was het exit Ramos.Peter schreef:Hmm, ik link Jol niet met discipline.
Opvolger Jol haalt discipline aan bij Spurs
-----------------------------------------------------------------------------
(Novum/AP) - Juande Ramos is van plan de discipline bij de spelers van Tottenham Hotspur flink aan te halen. De opvolger van trainer Martin Jol bij de kwakkelende Engelse club constateerde tijdens zijn eerste werkdagen vooral een gebrek aan fitheid bij het elftal, liet hij dinsdag op een persconferentie weten. "Ik weet niet hoe Martin hier trainde, maar tijdens mijn trainingen ga ik vooral zorgen dat er discipline in het team komt."
Blij met de punten ...
Daar is Ramos geweldig in geslaagd, Peter. Bij Real Madrid trouwens ook.
Wat is jouw mening over onze nieuwe trainer, Voetske?999 schreef: En een jaar was het exit Ramos.
- peter
Daarom zeg ik het er zelf al bij. GEFLOPTE Ramos. Ik vond het alleen wel apart, want in mijn beleving is Jol ook niet zo'n disciplinaire trainer, hoor.
Hoe was hij bij HSV, wimpey?
Hoe was hij bij HSV, wimpey?
Ik ben gematigd positief gestemd over de komt van Jol. Van de beschikbare (en bij Ajax bekende...) opties veruit de beste. Verrassende optie ook, aangezien velen hem als onhaalbaar bestempelden. Dat is dus goed gedaan van VdB, evenals het buiten de deur houden van de pers (nog nooit iemand gelukt de laatste 15 jaar) en het niet betalen van een afkoopsom.
Het is in ieder geval een echte trainer (goed ruiter) en een ervaren man. Heeft ook ervaring met druk van de pers vanuit zijn periode in Engeland maar ook in Duitsland. Lijkt me iemand die houdt van een gedisciplineerde sfeer met de mogelijkheid tot een geintje erbij. Mix tussen Co en Rijkaard zeg maar.
Zijn elftallen spelen vaak combinatievoetbal over de grond en hij houdt van vaste patronen. Lijkt me een man meteen idee, een visie. Iets wat ik al jaren mis wanneer ik naar Ajax kijk. Spelers staan vaak stil en hebben geen idee wat de anderen (gaan) doen.
Al met al een betere optie dan Rijkaard, Koeman, Blind (veruit), Verbeek, Jans en Foppe.
Ik ben dus tevreden.
Minpunt: heeft de naam een big-spender te zijn en heeft (voor zover mij bekend) een nogal ongelukkige hand in aankopen. Hopen dat hij de scouting gaat professionaliseren en Moniz meeneemt.
Het is in ieder geval een echte trainer (goed ruiter) en een ervaren man. Heeft ook ervaring met druk van de pers vanuit zijn periode in Engeland maar ook in Duitsland. Lijkt me iemand die houdt van een gedisciplineerde sfeer met de mogelijkheid tot een geintje erbij. Mix tussen Co en Rijkaard zeg maar.
Zijn elftallen spelen vaak combinatievoetbal over de grond en hij houdt van vaste patronen. Lijkt me een man meteen idee, een visie. Iets wat ik al jaren mis wanneer ik naar Ajax kijk. Spelers staan vaak stil en hebben geen idee wat de anderen (gaan) doen.
Al met al een betere optie dan Rijkaard, Koeman, Blind (veruit), Verbeek, Jans en Foppe.
Ik ben dus tevreden.
Minpunt: heeft de naam een big-spender te zijn en heeft (voor zover mij bekend) een nogal ongelukkige hand in aankopen. Hopen dat hij de scouting gaat professionaliseren en Moniz meeneemt.
Face your fears and live your dreams, No Fear
- LouisXIV & co
Er zijn al tijden de geruchten dat Blind zichzelf naar voren duwt. Ook dat er een wisseltruc bedacht is. Nu bevestigd is dat Blind een veldassistent van Jol wordt, blijkt dus dat Blind inderdaad behoorlijk veel macht/vriendjes binnen Ajax heeft. Ik schat zo in dat over twee jaar de wissltruc plaatsvindt en dat Jol en Blind van plaats ruilen. Maar kan ook best na drie jaar hoor. Hoe dan ook: Blind is de coming man. Frank de Boer moet in de wachtkamer.Neefkens schreef:@L14: Waar leid je dat nou weer uit af? De meest verschrikkelijke dingen zijn gezegd hier over Blind, niets is er van uit gekomen. vdBoog is gewoon de baas gebleken. Jol heeft een contract voor 3 jaar, laten we nu gewoon de man eens de kans geven zonder nu al weer complottheorieën over Blind te gaan verzinnen. In die tijd (en 3 jaar is vreselijk lang in de voetballerij) zien we wel hoe het zich ontwikkelt.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!
Tot nu toe trouwens 97% positief met 30 tegen 1. Voetske is die 1, of Peter?
Opvallende stats voor een net aangestelde trainer van Ajax
Opvallende stats voor een net aangestelde trainer van Ajax

Face your fears and live your dreams, No Fear