Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Adriaanse
19
23%
Advocaat
2
2%
Rijkaard
6
7%
Koeman
3
4%
McClaren
0
Geen stemmen
Laudrup
2
2%
Hiddink
2
2%
Blind
2
2%
van Gaal
3
4%
Olsen
3
4%
Buitenlandse topper
41
49%

Totaal aantal stemmen: 83

GangstaRiB

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door GangstaRiB » ma apr 20, 2009 6:02 pm

OP AT5 is Edwin Struis lekker kritisch. Tot nu toe praat Van BAsten alleen maar over de bekende algemeenheden. Prioriteit is trouwens een stormram......... :confused.gif: Maar Vermaelen zou het in principe ook kunnen...

Krijg nog niet echt een warm gevoel van dit gesprek.
Whitey on the moon.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma apr 20, 2009 6:07 pm

Dus toch Vennegoor? Of Koevermans?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma apr 20, 2009 6:09 pm

Hij noemt geen namen, maar het is allemaal zo vrijblijvend. Het hele interview is een beetje in de sfeer alsof het Van Basten niet zoveel doet. Alsof hij binnen 5 minuten kan zeggen: Jongens, bekijk het maar dat trainerschap ik ga golfen.
Whitey on the moon.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma apr 20, 2009 6:43 pm

Een stormram? Bodul is toch tweede spits? En we zouden toch geen breedteaankopen doen? Mocht dit waar zijn, dan kan de hele mikmak wel in de prullebak, want dan snappen ze het dus écht niet.

Geven de interviewers dat idee dat MvB het allemaal niet zo veel doet of vind je MvB er zo in staan, Gangsta?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma apr 20, 2009 6:50 pm

GangstaRiB schreef:Maar Vermaelen zou het in principe ook kunnen...
Huh, zei hij dat echt? Dan krijgen we dus een soort Jelle van Damme 2.0 of zo. Die heeft ook nog eens een paar keer in de weg mogen lopen voorin.

Een fysiek sterk aanspeelpunt, wat iets heel anders is als een stormram, zou ik er best graag bij hebben. Maar de prioriteiten liggen, al een tijdje, niet in de aanval.
Nil volentibus arduum

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma apr 20, 2009 8:03 pm

Peter schreef:Een stormram? Bodul is toch tweede spits? En we zouden toch geen breedteaankopen doen? Mocht dit waar zijn, dan kan de hele mikmak wel in de prullebak, want dan snappen ze het dus écht niet.

Geven de interviewers dat idee dat MvB het allemaal niet zo veel doet of vind je MvB er zo in staan, Gangsta?
Van Basten wil het volgend jaar doen met Cvita en Bodul en wil voor de rest het team zoveel mogelijk bij elkaar houden. Struis vroeg hem welke aankoop hij wilde en Van Basten zei dat hij nog een stormram mistte, maar Vermaelen zou die rol ook kunnen vervullen omdat hij redelijk koptsterk is.

De interviewers gedroegen zich als supporters die heel graag wilden weten hoe die zeperd tegen PSV tot stond kon komen en wat hij verder van het seizoen vond. Daarop bleef Van Basten erg vaag en praatte in algemeenheden die ik nu wel kan dromen. Het team heeft vertrouwen nodig etc etc etc.

Ze haalden ook aan dat Sulejmani regelmatig in het avondleven te zien was. Van Basten had die geruchten ook gehoord, maar heeft aan vrienden van hem (jaja..) gevraagd of ze Sulejmani hebben zien lopen. Dat was niet het geval. Hij heeft hem het direct gevraagd, maar Sulejmani zweerde natuurlijk dat er niks aan de hand was. En of hij vanuit Ajax begeleiding krijgt, was volgens Van Basten ook niet het geval. Het management van Mickey begeleidt hem volledig.

Ook het gehannes met aanvoerders en basisspelers werd hem aan de schenen gelegd. Maar Van Basten vond dat niet al te erg. Hij vond Vermeer wel de betere keeper, ook na de afgelopen wedstrijden. Hij is voetballend beter, vond Van Basten.
Whitey on the moon.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma apr 20, 2009 8:30 pm

Zullen we het nieuws over van Basten gewoon in zijn eigen topic plaatsen?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma apr 20, 2009 8:42 pm

GangstaRiB schreef:
Peter schreef:Een stormram? Bodul is toch tweede spits? En we zouden toch geen breedteaankopen doen? Mocht dit waar zijn, dan kan de hele mikmak wel in de prullebak, want dan snappen ze het dus écht niet.

Van Basten wil het volgend jaar doen met Cvita en Bodul en wil voor de rest het team zoveel mogelijk bij elkaar houden. Struis vroeg hem welke aankoop hij wilde en Van Basten zei dat hij nog een stormram mistte, maar Vermaelen zou die rol ook kunnen vervullen omdat hij redelijk koptsterk is.

De interviewers gedroegen zich als supporters die heel graag wilden weten hoe die zeperd tegen PSV tot stond kon komen en wat hij verder van het seizoen vond. Daarop bleef Van Basten erg vaag en praatte in algemeenheden die ik nu wel kan dromen. Het team heeft vertrouwen nodig etc etc etc.

Ze haalden ook aan dat Sulejmani regelmatig in het avondleven te zien was. Van Basten had die geruchten ook gehoord, maar heeft aan vrienden van hem (jaja..) gevraagd of ze Sulejmani hebben zien lopen. Dat was niet het geval. Hij heeft hem het direct gevraagd, maar Sulejmani zweerde natuurlijk dat er niks aan de hand was. En of hij vanuit Ajax begeleiding krijgt, was volgens Van Basten ook niet het geval. Het management van Mickey begeleidt hem volledig.

Ook het gehannes met aanvoerders en basisspelers werd hem aan de schenen gelegd. Maar Van Basten vond dat niet al te erg. Hij vond Vermeer wel de betere keeper, ook na de afgelopen wedstrijden. Hij is voetballend beter, vond Van Basten.
Bedankt voor het verslag!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Toppie

Bericht door Toppie » di apr 21, 2009 7:09 am

Duke schreef:
GangstaRiB schreef:

Bedankt voor het verslag!

Ik heb hem wel gezien bij de MAC s' avonds . Iedereen heeft toch recht op eten. Hij had een t-shirt aan met de tekst Gek op MAC :smallgrin.gif:

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di apr 21, 2009 12:09 pm

Vermeer voetballend beter? Hou op toch op van Basten. Elke bal die Vermer krijgt beland over de zijlijn of in de tribunes.

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di apr 21, 2009 1:34 pm

Ben ik het ook niet mee eens.

Ik vind het niveauverschil, alles bij elkaar, niet zo heel groot. Allebei kunnen ze best goed keepen, maar ze zijn allebei niet zulke beste 'praters' in de zestien - en ze zijn allebei vatbaar voor rare blunders.

Het klinkt heel flauw omdat ze toevallig allebei een donkere huidskleur hebben, maar de fouten van Vermeer doen me een beetje aan die van Stanley Menzo denken: laag schot in de korte hoek, balletjes niet klem hebben, etc.

Bij Stekelenburg is het probleem eerder dat hij op de lijn blijft staan op ballen die hij absoluut moet stompen, en dat hij rare fouten maakt zoals in Nijmegen tegen NEC.

Wat dat betreft zijn het allebei geen zekerheidjes en al helemaal geen keepers die per saldo punten voor je pakken.

K.
Still alive...

jamie

Bericht door jamie » di apr 21, 2009 1:35 pm

Je hebt helemaal gelijk Zlatan. Als ik Vermeer zie keepen moet ik aan Menzo of Bruce Grobbelaar denken.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di apr 21, 2009 1:42 pm

Kowalczyk schreef: Het klinkt heel flauw omdat ze toevallig allebei een donkere huidskleur hebben, maar de fouten van Vermeer doen me een beetje aan die van Stanley Menzo denken: laag schot in de korte hoek, balletjes niet klem hebben, etc.
Dat heb ik in het verleden ook al eens aangegeven en ik bedoel het ook niet racistisch maar vind het opvallend dat donkere keepers vaak van die rare fratsers zijn.. Menzo die ballen in eigen doel slaat, maar ook bijv. die Franse keeper van destijds Lama, ook zo'n rare vogel of die donkere keeper die Sparta een paar jaar terug had.. ook zoiets.

LucaS

Bericht door LucaS » di apr 21, 2009 1:45 pm

Grobbelaar en Didulica kunnen ook aardiger grabbelen, zo wit als het maar zijn kan.
I think I lost my fucking headache

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di apr 21, 2009 1:51 pm

brigade zuid schreef:Dat heb ik in het verleden ook al eens aangegeven en ik bedoel het ook niet racistisch maar vind het opvallend dat donkere keepers vaak van die rare fratsers zijn.. Menzo die ballen in eigen doel slaat, maar ook bijv. die Franse keeper van destijds Lama, ook zo'n rare vogel of die donkere keeper die Sparta een paar jaar terug had.. ook zoiets.
En Grandel! Hahaha.

Nee, serieus: ik wil absoluut niet beweren dat zwarte keepers vaker grabbelaars zijn, in principe.

Het klinkt alleen zo suf: Stekelenburg doet aan Van der Sar denken (omdat hij lang is), Vermeer doet aan Menzo denken (huidskleur) en dan doet Verhoeven van Volendam zeker aan Piet Schrijvers denken?

Dat bedoelde ik. Ik vind Vermeer op zich niet echt op Menzo lijken, qua stijl. Maar hij maakt wel hetzelde type fouten: korte hoek en ballen loslaten. That's all.

K.
Still alive...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di apr 21, 2009 1:53 pm

LucaS schreef:Grobbelaar en Didulica kunnen ook aardiger grabbelen, zo wit als het maar zijn kan.
Ja dat weet ik ook wel.. maargoed er zijn weinig donkere keepers dus in verhouding valt het dan gewoon op.

jamie

Bericht door jamie » di apr 21, 2009 1:57 pm

We moeten Barthez niet vergeten!

Ronald!

Bericht door Ronald! » di apr 21, 2009 1:59 pm

jamie schreef:We moeten Barthez niet vergeten!
Juist, daar moest ik ook aan denken.

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » di apr 21, 2009 2:07 pm

Ik vond dat Van Basten het prima deed bij Godenzonen gister (de uitzending is overigens hier http://www.at5.nl/tv/godenzonen-co terug te kijken).

Toppie

Bericht door Toppie » di apr 21, 2009 3:37 pm

Jeroen427 schreef:Ik vond dat Van Basten het prima deed bij Godenzonen gister (de uitzending is overigens hier http://www.at5.nl/tv/godenzonen-co terug te kijken).
Bodul als opvolger van Huntelaar die gaat het toch niet redden man pppfffff
Dario is te licht en leuk tegen Willem II. Ik zie het zelfde als met Sneijder er komt geen gelijkwaardige vervanger de kroon juwelen worden verkocht en dan automatisch het kampioenschap. Dus dat is al een reden dat je de komende jaren geen kampioen word. De groep bij elkaar houden jajajaja het gaat om de verkoop prijs MARCO dus Suarez vertrekt weer op 30 aug voor 30 miljoen. En dan weer 1 jaar wachten op de volgende en de volgende.

En zo neem je je supporters in de maling. :kots:

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » di apr 21, 2009 3:43 pm

Tegen zoveel lulkoek kan ik echt niet opboksen, Toppie.

Toppie

Bericht door Toppie » di apr 21, 2009 3:56 pm

Jeroen427 schreef:Tegen zoveel lulkoek kan ik echt niet opboksen, Toppie.
Hoe heb jij het de laatste jaren ervaren dat de aankoop of de verkoop het succes bepaalde (welk succes)

Lulkoek als de waarheid staat zoals die is :excited.gif:

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » di apr 21, 2009 3:58 pm

Ik denk dat Dario er wel komt, maar jij hebt je oordeel el weer lekker snel klaar. En Darko is geen opvolger van Klaas.

Toppie

Bericht door Toppie » di apr 21, 2009 4:04 pm

Jeroen427 schreef:Ik denk dat Dario er wel komt, maar jij hebt je oordeel el weer lekker snel klaar. En Darko is geen opvolger van Klaas.
Heel simpel Bodul en Dario zijn te licht en zullen het niet redden en als Suarez geblesseerd is dan hebben we een middelmatig ploegje. Die van Basten leeft in een andere wereld , maar veel plezier Jeroen je zal je weer verbijten op vak427 volgend jaar :aai.gif:

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di apr 21, 2009 4:22 pm

Jeroen427 schreef:Ik vond dat Van Basten het prima deed bij Godenzonen gister (de uitzending is overigens hier http://www.at5.nl/tv/godenzonen-co terug te kijken).
Net in z'n geheel zitten kijken, dat programma.

Ik vond het best aardig, hoor. Interview was aardig voorbereid, prima gedaan, alles zat er wel zo'n beetje in. En Van Basten deed het ook goed. Je stak niet echt heel veel wezenlijk nieuws op (maar toch wel wat kleine dingetjes), maar goed: dat is niet de enige factor die de geslaagdheid van zo'n programma bepaalt.

Een goede uitzending, met een redelijke Van Basten.

K.
Still alive...

Gesloten