De Rik van den Boog-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Neefkens
Erelid

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Neefkens » wo mei 06, 2009 4:38 pm

Ja en?
Snap je niet wat hij daarmee bedoelde?
Hij heeft namelijk helemaal gelijk.

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » wo mei 06, 2009 4:42 pm

Ik vond RvdB goed. Open, rustig. Ik hoorde wel een hoop coachingtermen. Respect, spiegelen...
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo mei 06, 2009 4:43 pm

Dat viel me ook op.
Ik kreeg wel de zenuwen toen het over de nieuwe trainer ging. Wie zal hij raadplegen?

Justin
Contacteer:

Bericht door Justin » wo mei 06, 2009 4:43 pm

SylvievdVaart schreef:Ik vond RvdB goed. Open, rustig. Ik hoorde wel een hoop coachingtermen. Respect, spiegelen...
Precies. Duidelijk wat cursussen gevolgd waar dergelijke termen vaak langskomen. Vooral dat 'spiegelen' kwam op een moment mijn neus uit. Verder vond ik RvdB ook duidelijk. Had nog steeds wel erg het idee dat hij iets té veel respect voor MvB had. 'Groot mens, bla die bla.' Het kwam wat idolaat over.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo mei 06, 2009 4:45 pm

Hij zei wel dat hij de analyse van Marco (dat hij te weinig bracht voor dit AJAX) deelde.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo mei 06, 2009 4:48 pm

Daar dacht ie maandag nog heel anders over.
999 schreef:
Ajax-directeur Van den Boog: „Er is wél chemie tussen de spelers en de trainer”

Na de beschamende 4-0 nederlaag bij Sparta gaf Van Basten aan dat er kennelijk geen chemie is tussen de spelers en hem. Van den Boog is het er niet mee eens. „Die is er wél.

Bang dat Van Basten zelf de handdoek in de ring gooit, is Van den Boog in elk geval niet. „We voeren al enige tijd gesprekken met elkaar en weten wat er beter kan en beter moet.”
Tot zover de inzichten van Van den Boog.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Ronald!

Bericht door Ronald! » wo mei 06, 2009 4:51 pm

Wat baal ik ervan dat dit zo gelopen is zeg. Stiekem hoopte ik op een terugkeer naar de top met een icoon als van Basten aan het roer en dan loopt het op deze manier af.

Natuurlijk liep het niet lekker, en natuurlijk waren de prestaties beneden de maat, maar die hoop is er wel altijd geweest. Zonde.

We gaan nu in ieder geval weer doen waar we als Ajax zijnde het beste in zijn: met een schone lei beginnen.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » wo mei 06, 2009 4:52 pm

Duke schreef:Daar dacht ie maandag nog heel anders over.
999 schreef:
Ajax-directeur Van den Boog: „Er is wél chemie tussen de spelers en de trainer”

Na de beschamende 4-0 nederlaag bij Sparta gaf Van Basten aan dat er kennelijk geen chemie is tussen de spelers en hem. Van den Boog is het er niet mee eens. „Die is er wél.

Bang dat Van Basten zelf de handdoek in de ring gooit, is Van den Boog in elk geval niet. „We voeren al enige tijd gesprekken met elkaar en weten wat er beter kan en beter moet.”
Tot zover de inzichten van Van den Boog.
Wat moet ie dan zeggen?
Weer op zoek naar een Interim coach..

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo mei 06, 2009 4:55 pm

Ze twijfelden toen ook al, alleen dat is iets anders dan het in de openbaarheid brengen. Je probeert het dan te verbeteren, alleen het houdt eens op.

sander

Bericht door sander » wo mei 06, 2009 5:02 pm

Ronald! schreef:Wat baal ik ervan dat dit zo gelopen is zeg. Stiekem hoopte ik op een terugkeer naar de top met een icoon als van Basten aan het roer en dan loopt het op deze manier af.

Natuurlijk liep het niet lekker, en natuurlijk waren de prestaties beneden de maat, maar die hoop is er wel altijd geweest. Zonde.

We gaan nu in ieder geval weer doen waar we als Ajax zijnde het beste in zijn: met een schone lei beginnen.
Dat gevoel heb ik ook ja. Had hoop op een van Gaal - AZ effect en van Basten als Held. Maar helaas.

Beloki

Bericht door Beloki » wo mei 06, 2009 5:55 pm

In de persco zei hij oa.
„Het is weer echt onze bedoeling om een coach voor de lange termijn aan te stellen”, benadrukte Van den Boog. „Iemand die Ajax goed kent en hier lang wil blijven.”
Als ze maar niet weer iemand uit het bekende ex-Ajax circuit gaan trekken, maar eindelijk eens over de grenzen durven kijken.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Jesse

Bericht door Jesse » wo mei 06, 2009 10:27 pm

Ik ben bang van niet. Ik heb eerlijk gezegd bijzonder weinig vertrouwen in het bestuur van Ajax.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Harm

Bericht door Harm » wo mei 06, 2009 10:27 pm

Waar zit Aad de Mos tegenwoordig?

LucaS

Bericht door LucaS » wo mei 06, 2009 10:29 pm

Ik vind die omschrijving op het lijf van Blind geschreven!
I think I lost my fucking headache

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » wo mei 06, 2009 10:49 pm

Blind en Kotser als co
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Harm

Bericht door Harm » do mei 07, 2009 8:51 am

Een babylonische spraakverwarring? :smallgrin.gif:

Michael_B

Bericht door Michael_B » do mei 07, 2009 9:10 am

LucaS schreef:Ik vind die omschrijving op het lijf van Blind geschreven!
Vooral dat stukje over ervaring dan zeker?
Face your fears and live your dreams, No Fear

LucaS

Bericht door LucaS » do mei 07, 2009 9:19 am

„Het is weer echt onze bedoeling om een coach voor de lange termijn aan te stellen”, benadrukte Van den Boog. „Iemand die Ajax goed kent en hier lang wil blijven.”
Hij heeft het nergens over ervaring. Tenminste niet in dit stuk. Maar Blind heeft natuurlijk ervaring met het trainen van een nationale topclub.

Jim

Bericht door Jim » do mei 07, 2009 9:30 am

Mwah, kun je net zo goed, zo niet beter iemand als Thijs nemen. Die schijnt wat te doen binnen Ajax, dus kent de club goed en zal vast lang willen blijven. Hij zal bovendien waarschijnlijk een stuk goedkoper zijn.
En voor de resultaten hoef je het helemaal niet te laten. Bedoel, ook Thijs zal er ongetwijfeld moeiteloos in slagen minstens 60 punten bij elkaar te sprokkelen.

LucaS

Bericht door LucaS » do mei 07, 2009 9:58 am

Je kunt vinden wat je wil (uiteraard) over de capaciteiten van Blind als trainer, maar hem te omschrijven als iemand die wat doet binnen Ajax, is een belediging voor de vele jaren die Blind voor onze club heeft gewerkt. Waarschijnlijk heeft Blind langer voor onze club gewerkt als Thijs leeft (nou vooruit, dat zal hij net niet halen).

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » do mei 07, 2009 11:07 am

Harm schreef:Een babylonische spraakverwarring? :smallgrin.gif:
Was expres. Zo noemen we hem hier thuis. Lucas zet er nog wel eens een t achter.

Thom

Bericht door Thom » do mei 07, 2009 11:16 am

Harm schreef:Waar zit Aad de Mos tegenwoordig?
grapje zeker?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

wimpey

Bericht door wimpey » do mei 07, 2009 6:49 pm

Nu is RvdB aan zet. Hij had het m.b.t. MvB over 'continuiteit', over '5 tot 10 jaar'. Dat moet dan ook op de opvolger van MvB van toepassing zijn. En dan kan een aantal genoemde namen van kandidaten al doorgehaald worden.

Continuiteit en Adriaanse gaat niet samen. Hij is de laatste jaren een voetbalzigeuner. Is bovendien in de 60.

Continuiteit en Koeman gaat evenmin samen. Een opportunistische jobhopper, die als trainer nog geen contract heeft uitgediend. Komt nog bij dat Koeman´s elftallen later (Ajax), maar meestal vroeger (Benfica, PSV, Valencia) door hun hoeven zakken.

Vraag is of RvdB de 'comfort zone' durft te verlaten en de 'praktijkjongens' links durft te laten liggen. Ik las een uitspraak van RvdB dat de nieuwe man Ajax moet kennen. Het waarom is me niet duidelijk. Een goede trainer kan er overal wat van maken. Wenger kende Arsenal niet toen hij er begon. Mourinho Chelsea niet.

Ik hoop dat RvdB verder kijkt dan z'n snufferd lang is. Jürgen Klopp van Dortmund kunnen we helaas niet halen. Heeft net bijgetekend. Magath gaat naar Schalke. Jammer. Rangnick bij Hoffenheim of Labbadia bij Leverkusen weghalen wordt ook lastig. Rond Favre is het onrustig. Vakman pur sang. Heeft van Hertha een titelkandidaat gemaakt. Armin Veh doet sinds Stuttgart niets. Vakman, autoritair, een type Van Gaal.

Als het dan tóch een Nederlander moet zijn, ga dan met een zak met geld naar Hamburg. Of naar St. Petersburg.

Met die mannen met ervaring en een aantoonbare achtergrond als trainer kom je m.i. een stuk verder dan met bijv. Laudrup of Rijkaard. Frenk is een topkerel, echte Ajacied. Maar Barca is wel effe wat anders dan Ajax. Bij Barca moet je de puzzelstukjes in elkaar leggen. Bij Ajax zijn er geen puzzelstukjes. Geen puzzel. Bij Ajax krijg je als trainer een boom.

Minimum criterium aan de nieuwe trainer is wat mij betreft twee succesvolle projecten met een looptijd van minimaal 2 jaar als trainer. F*ck die rookies.

Steek die munten nou eens niet in een matige Argentijn of Roemeen, maar in een toptrainer!!

Zuidema

Bericht door Zuidema » do mei 07, 2009 6:52 pm

wimpey schreef: Maar Barca is wel effe wat anders dan Ajax. Bij Barca moet je de puzzelstukjes in elkaar leggen. Bij Ajax zijn er geen puzzelstukjes. Geen puzzel. Bij Ajax krijg je als trainer een boom.
:drecul.gif:

Michael_B

Bericht door Michael_B » do mei 07, 2009 6:56 pm

wimpey schreef:Nu is RvdB aan zet. Hij had het m.b.t. MvB over 'continuiteit', over '5 tot 10 jaar'. Dat moet dan ook op de opvolger van MvB van toepassing zijn. En dan kan een aantal genoemde namen van kandidaten al doorgehaald worden.

Continuiteit en Adriaanse gaat niet samen. Hij is de laatste jaren een voetbalzigeuner. Is bovendien in de 60.

Continuiteit en Koeman gaat evenmin samen. Een opportunistische jobhopper, die als trainer nog geen contract heeft uitgediend. Komt nog bij dat Koeman´s elftallen later (Ajax), maar meestal vroeger (Benfica, PSV, Valencia) door hun hoeven zakken.

Vraag is of RvdB de 'comfort zone' durft te verlaten en de 'praktijkjongens' links durft te laten liggen. Ik las een uitspraak van RvdB dat de nieuwe man Ajax moet kennen. Het waarom is me niet duidelijk. Een goede trainer kan er overal wat van maken. Wenger kende Arsenal niet toen hij er begon. Mourinho Chelsea niet.

Ik hoop dat RvdB verder kijkt dan z'n snufferd lang is. Jürgen Klopp van Dortmund kunnen we helaas niet halen. Heeft net bijgetekend. Magath gaat naar Schalke. Jammer. Rangnick bij Hoffenheim of Labbadia bij Leverkusen weghalen wordt ook lastig. Rond Favre is het onrustig. Vakman pur sang. Heeft van Hertha een titelkandidaat gemaakt. Armin Veh doet sinds Stuttgart niets. Vakman, autoritair, een type Van Gaal.

Als het dan tóch een Nederlander moet zijn, ga dan met een zak met geld naar Hamburg. Of naar St. Petersburg.

Met die mannen met ervaring en een aantoonbare achtergrond als trainer kom je m.i. een stuk verder dan met bijv. Laudrup of Rijkaard. Frenk is een topkerel, echte Ajacied. Maar Barca is wel effe wat anders dan Ajax. Bij Barca moet je de puzzelstukjes in elkaar leggen. Bij Ajax zijn er geen puzzelstukjes. Geen puzzel. Bij Ajax krijg je als trainer een boom.

Minimum criterium aan de nieuwe trainer is wat mij betreft twee succesvolle projecten met een looptijd van minimaal 2 jaar als trainer. F*ck die rookies.

Steek die munten nou eens niet in een matige Argentijn of Roemeen, maar in een toptrainer!!
Amen!
Face your fears and live your dreams, No Fear

Plaats reactie