Hoe Lemic een voet tussen de deur bij Ajax kreeg

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Michael_B

Re: Hoe Lemic een voet tussen de deur bij Ajax kreeg

Bericht door Michael_B » zo jul 26, 2009 11:13 am

Ik geloof best dat er een dergelijk netwerk is en dat daar een aantal mensen en clubs bij betrokken zijn.

Ik zie alleen de link met Ajax niet, behalve dan dat onze naam soms gebruikt wordt om interesse in speler op te wekken of de prijs op te drijven. Dat is niks nieuws, dat gebeurde altijd al.
Face your fears and live your dreams, No Fear

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jul 26, 2009 11:25 am

Voor het leesgemak (en vervolgens de bron weghalen). :smallgrin.gif: Maar goed, op AF staan veel meer van dit soort verhalen in de transferzone. Revo houdt veel bij en doet ook wat in de voetballerij.

Ajax staat natuurlijk niet bovenaan in de pikorde. Weet verder ook niet zeker hoe intensief Ajax hier binnen samenwerkt, maar het is duidelijk dat men zich in laat met Lemic. De spelers waarmee Ajax in verband wordt gebracht zijn daar bewijs van.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo jul 26, 2009 11:28 am

Enganche schreef:Voor het leesgemak (en vervolgens de bron weghalen). :smallgrin.gif: Maar goed, op AF staan veel meer van dit soort verhalen in de transferzone. Revo houdt veel bij en doet ook wat in de voetballerij.
De bron staat er gewoon bij hoor, namelijk Revo.

En volgens mij heb ik het originele bericht ook gewoon laten staan.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jul 26, 2009 11:30 am

Die link is er wel degelijk. Opeens worden spelers met Ajax in verband gebracht die behoren tot het circuit waar voorheen PSV mee te maken had. Ik noem Sulejmani, Aissati (Rodger Linse), Ivanovic, Aleksic, Obradovic, Henrique, Keirisson. Dat Ajax moeite heeft om die spelers binnen te halen, is een tweede. Ajax staat nu eenmaal niet aan de top van de piramide.

Vergeet niet dat pas duidelijk werd welke invloed Lemic bij PSV had toen het uit de hand liep.

Dit soort netwerken bestaan, en niet alleen clubs doen er zaken mee, maar trainers ook. Het is namelijk verdomd lastig om goede spelers binnen te halen als je onafhankelijk wilt blijven. Van Gaal (toen hij TD was) wilde bijvoorbeeld niets met dat soort dingen te maken hebben, met alle gevolgen van dien.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jul 26, 2009 11:37 am

Precies, Joey. Toen Lemic nog zaken deed met PSV werd Keirrison in verband gebracht met... juist.
Raymon schreef:
Enganche schreef:Voor het leesgemak (en vervolgens de bron weghalen). :smallgrin.gif: Maar goed, op AF staan veel meer van dit soort verhalen in de transferzone. Revo houdt veel bij en doet ook wat in de voetballerij.
De bron staat er gewoon bij hoor, namelijk Revo.

En volgens mij heb ik het originele bericht ook gewoon laten staan.
Kom op, Ray. Vind het best dat je een beetje kinderachtig doet, maar niet zo schijnheilig. Ajaciedjuh gaf bij het verhaal van Revo uiteraard AFals bron erbij en jij hebt de moeite gedaan om bij het quoten AF even weg te halen.

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » zo jul 26, 2009 11:45 am

Enganche schreef: Kom op, Ray. Vind het best dat je een beetje kinderachtig doet, maar niet zo schijnheilig. Ajaciedjuh gaf bij het verhaal van Revo uiteraard AF als bron erbij en jij hebt de moeite gedaan om bij het quoten AF even weg te halen.
Je bent al net zo achterdochtig als die vroegere medemod van je.

Ik vind links naar dit soort artikelen (waar dan ook naartoe) erg vervelend discussieren aangezien je continu van scherm moet wisselen als je wilt lezen, quoten/reageren. Dus heb ik het verhaal van Revo even hiernaartoe gekopieerd. Ik heb niets weggehaald van de eerste posting waar de link nog gewoon in staat en heb ook helemaal geen probleem met verwijzingen naar AF. Maar de verwijzing naar AF zou een beetje raar staan aangezien het verhaal hier nu staat.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo jul 26, 2009 11:51 am

Dus als ik het goed begrijp heeft het netwerk van Lemic ons alleen Sulejmani opgeleverd, waar we ook nog eens veel te veel voor hebben betaald? Lekker dan. :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jul 26, 2009 12:00 pm

Daar komt het tot nu toe wel een beetje op neer, zo lijkt het, Duke. :smallgrin.gif:
Raymon schreef:
Enganche schreef: Kom op, Ray. Vind het best dat je een beetje kinderachtig doet, maar niet zo schijnheilig. Ajaciedjuh gaf bij het verhaal van Revo uiteraard AF als bron erbij en jij hebt de moeite gedaan om bij het quoten AF even weg te halen.
Je bent al net zo achterdochtig als die vroegere medemod van je.

Ik vind links naar dit soort artikelen (waar dan ook naartoe) erg vervelend discussieren aangezien je continu van scherm moet wisselen als je wilt lezen, quoten/reageren. Dus heb ik het verhaal van Revo even hiernaartoe gekopieerd. Ik heb niets weggehaald van de eerste posting waar de link nog gewoon in staat en heb ook helemaal geen probleem met verwijzingen naar AF. Maar de verwijzing naar AF zou een beetje raar staan aangezien het verhaal hier nu staat.
Dus als iemand een link plaatst naar een artikel van de Telegraaf en jij kopiëert het artikel vervolgens om het op AT te plaatsen, dan zet je de bron er ook niet meer bij? Right.

Nogmaals, je hebt de moeite er voor genomen om bij het quoten AF zelfs weg te halen, dus zeg nou niet dat je geen probleem hebt met verwijzingen naar AF. Dat eerste is een beetje kinderachtig, maar soit. De poging om het heel casual en toevallig te laten lijken wordt echter een beetje sneu.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jul 26, 2009 12:16 pm

Duke schreef:Dus als ik het goed begrijp heeft het netwerk van Lemic ons alleen Sulejmani opgeleverd, waar we ook nog eens veel te veel voor hebben betaald? Lekker dan. :excited.gif:
Maar hij heeft ook Sneijder en KJH 'weggebracht', die ook veel te duur waren. Dus dat heft elkaar weer op. Maar inderdaad, Lemic kost veel geld. PSV betaalde bijvoorbeeld een vermogen voor Kezman, die ze naderhand met verlies hebben moeten verkopen. Maar ja, dan zullen voorstanders van zulke deals zeggen, dat PSV dankzij dat netwerk bijvoorbeeld Alex kreeg en de halve finale van de CL heeft gehaald, waardoor er veel werd verdiend. Hiddink (die ook in dat netwerk zit) redeneerde in elk geval zo.

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » zo jul 26, 2009 12:17 pm

Enganche schreef:Dus als iemand een link plaatst naar een artikel van de Telegraaf en jij kopiëert het artikel vervolgens om het op AT te plaatsen, dan zet je de bron er ook niet meer bij? Right.

Nogmaals, je hebt de moeite er voor genomen om bij het quoten AF zelfs weg te halen, dus zeg nou niet dat je geen probleem hebt met verwijzingen naar AF. Dat eerste is een beetje kinderachtig, maar soit. De poging om het heel casual en toevallig te laten lijken wordt echter een beetje sneu.
Wettelijk gezien is het kopieeren van sites zoals De Telegraaf nogal een grijs gebied, namelijk dat het waarschijnlijk niet helemaal legaal is. Vandaar dat de verwijzing naar De Telegraaf, VI, Nu.nl of iets dergelijks er vaak bij moet. In principe zou de auteur van het verhaal genoeg moeten zijn maar dat weet ik dus niet zeker.

Als er een artikel van AF wordt geplaatst (artikel, niet link) dan zal ik nooit AF weg halen. En heb ik ook nog nooit gedaan volgens mij. Maar als ik zelf het artikel op AT plaats dan zet ik daar de auteur bij aangezien het niets met AF (of ANN etc) te maken heeft.

Dus als jij je nou bezig houdt met zaken waar je verstand van hebt, zoals voetbal, en jezelf kan weerhouden om te denken wat ik denk dan komt het wel goed.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jul 26, 2009 12:23 pm

Er was gewoon geen enkele logische reden om bij het quoten out of your way te gaan om de link naar AF weg te halen en alleen Revo als bron te laten staan. Tenzij je dat natuurlijk gewoon zelf wilde omdat je liever niet wil dat men doorklikt naar AF. Dat is wat ik zeg (nergens wil ik de discussie met je aan gaan over kopiëerrechten of iets dergelijks) en dat staat als een paal boven water. En daarmee basta.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo jul 26, 2009 12:28 pm

Lekker boeiend allemaal. Het verhaal van die Revo is wel interessant, trouwens. Voor mij niet nieuws, maar ik denk dus ook dat het inderdaad zo gaat.

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » zo jul 26, 2009 12:30 pm

Enganche schreef:Er was gewoon geen enkele logische reden om bij het quoten out of your way te gaan om de link naar AF weg te halen en alleen Revo als bron te laten staan. Tenzij je dat natuurlijk gewoon zelf wilde omdat je liever niet wil dat men doorklikt naar AF. Dat is wat ik zeg (nergens wil ik de discussie met je aan gaan over kopiëerrechten of iets dergelijks) en dat staat als een paal boven water. En daarmee basta.
De link staat er nog in het originele bericht dus als ik perse wil dat men niet doorklikt naar AF dan zou ik dat wel hebben verwijderd.

Waarom zou ik in mijn quote linken naar AF aangezien dat hetzelfde artikel is als dat nu op AT staat? En aangezien Revo ook op AT aangemeld is lijkt het me niet noodzakelijk om te zeggen 'Revo van AF' of 'Revo van AT'. Het artikel is geschreven door Revo en dat staat er bij.

En inderdaad, daarmee basta.

jabu

Bericht door jabu » zo jul 26, 2009 2:16 pm

joey schreef:Die link is er wel degelijk. Opeens worden spelers met Ajax in verband gebracht die behoren tot het circuit waar voorheen PSV mee te maken had. Ik noem Sulejmani, Aissati (Rodger Linse), Ivanovic, Aleksic, Obradovic, Henrique, Keirisson. Dat Ajax moeite heeft om die spelers binnen te halen, is een tweede. Ajax staat nu eenmaal niet aan de top van de piramide.
Natuurlijk zal Ajax met bepaalde spelers uit netwerken in verband gebracht worden. Ajax wordt met zoveel spelers in verband gebracht. Maar behoren Coates, Lugano, Dario Simic, Bale, Oguchi Onyewu, Atouba, Nelson Rivas, Mathijssen, Knezevic, Boulahrouz, Braafheid, Emil Johansson, Nicolai Boilesen, Johan Djourou, Loovens, Prediger, Rasmus Elm, Honda, Defour, Vogel, Seedorf, VoH, Engelaar, Pranjic, Nemanja Matic, Anas Sharbini, Bruno Aguiar, Van der Vaart, Strootman, Mats Rits, Filip Djuricic, Tomislav Juric, Lauri Dalla Valle, Aviram Baruchyan, Enoh, Mido, Berg, Mabhuti Khenyeza, Kanu, Sekou Cissé, Elia, Joaquín, Oussama Darragi, Ben Sahar, Bojan Krkic, Edinson Cavani, Janko, Klasnic, Sabrin Sburlea, Wanderson, Van Wolfwinkel, Per Ciljan Skjelbred en Nathan Dyer ook tot ‘het alles bepalende netwerk’?

LucaS

Bericht door LucaS » zo jul 26, 2009 4:19 pm

Raymon schreef:
Enganche schreef:Dus als iemand een link plaatst naar een artikel van de Telegraaf en jij kopiëert het artikel vervolgens om het op AT te plaatsen, dan zet je de bron er ook niet meer bij? Right.

Wettelijk gezien is het kopieeren van sites zoals De Telegraaf nogal een grijs gebied, namelijk dat het waarschijnlijk niet helemaal legaal is. Vandaar dat de verwijzing naar De Telegraaf, VI, Nu.nl of iets dergelijks er vaak bij moet. In principe zou de auteur van het verhaal genoeg moeten zijn maar dat weet ik dus niet zeker.

Als er een artikel van AF wordt geplaatst (artikel, niet link) dan zal ik nooit AF weg halen. En heb ik ook nog nooit gedaan volgens mij. Maar als ik zelf het artikel op AT plaats dan zet ik daar de auteur bij aangezien het niets met AF (of ANN etc) te maken heeft.

Dus als jij je nou bezig houdt met zaken waar je verstand van hebt, zoals voetbal, en jezelf kan weerhouden om te denken wat ik denk dan komt het wel goed.
Ach, Enchance, de nieuwsberichten op AF zij altijd letterlijk van kranten en andere sites overgetypt en een bronvermelding is zelden te vinden. Een typisch voorbeel van pot en ketel
I think I lost my fucking headache

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jul 26, 2009 11:37 pm

Daar kan ik niets op zeggen, want ik doe niets met de nieuwspagina (ik kijk zelden tot nooit op Ajax-nieuwssites) en ben sowieso geen mod meer op AF. Wanneer ik een bericht van AT kopiëer dan zet ik AT erbij als bron. Ik ben in dit geval dus geen pot. :wink.gif: Verder is het geen issue meer.

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » ma jul 27, 2009 7:40 am

Volgens mij was het niet eens een issue, maar goed...helder weer allemaal...en back to de voet van... :neutral.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » ma aug 03, 2009 8:16 pm

Misschien dat Joey nu eindelijk eens een keer blij is met Danny. Vasovic op AN
laat ik het zo zeggen: als het aan Lemić ligt, komt Obradović nooit naar Ajax.

Lang verhaal met gevoelig info, komt er op neer dat hij letterlijk nog een rekening open heeft staan bij ene D. Blind.

Snap overigens niet dat de Nederlandse media niet meer achter dit verhaal aanzit. Zijn die echt zo pro-Ajax in Holland?

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma aug 03, 2009 8:26 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 9:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di aug 04, 2009 7:43 am

AS schreef:Bodul positief tegenover verhuur

dinsdag 04 augustus, door SV, Amsterdam, 08:41u, Ajax Showtime
Ajax-spits Darko Bodul staat positief tegenover een verhuurperiode. Dat heeft Ajax Showtime vernomen van betrouwbare bronnen. De spits heeft enkele aanbiedingen gehad.

Hij wil graag aan voetballen toe komen dit seizoen. Bodul is overigens van zaakwaarnemer verandert. Kay Lerby vertegenwoordigt niet meer de belangen van Bodul, maar zijn broer en de in Nederland bekende Vlado Lemic.

Naar verluidt hebben Sparta en Haarlem in ieder geval belangstelling voor de aanvaller van Jong Ajax.
Ze hebben elkaar toch nodig of is dit de reden dat Bodul buiten de 1ste selectie lijkt te vallen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

peter

Bericht door peter » di aug 04, 2009 7:53 am

Lemic heeft een rekening open staan met Blind? Vast wel. Vorig seizoen Sulejmani naar Ajax en wie was er toen Technisch Coördinator? Juist ja. Wie heeft nu al zijn taken neer gelegd op het technische vlak? Juist ja. En dan zou Lemic juist nu een rekening open hebben staan? Met een assistent?

LucaS

Bericht door LucaS » di aug 04, 2009 8:04 am

Het zou zo maar kunnen dat Ajax bij monde van Blind Lemic heeft laten weten een van zijn befaamde facturen voor niet-verrichte werkzaamheden niet te betalen.

Aristides

Bericht door Aristides » di aug 04, 2009 8:04 am

Peter schreef:Lemic heeft een rekening open staan met Blind? Vast wel. Vorig seizoen Sulejmani naar Ajax en wie was er toen Technisch Coördinator? Juist ja. Wie heeft nu al zijn taken neer gelegd op het technische vlak? Juist ja. En dan zou Lemic juist nu een rekening open hebben staan? Met een assistent?
Mee eens.

(...) of met de toekomstige trainer? Als Lemic iets kan verdienen, let hij niet op de assistent-trainer.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

peter

Bericht door peter » di aug 04, 2009 8:05 am

LucaS schreef:Het zou zo maar kunnen dat Ajax bij monde van Blind Lemic heeft laten weten een van zijn befaamde facturen voor niet-verrichte werkzaamheden niet te betalen.
Dat zou kunnen, maar ik denk niet dat ze die verantwoordelijkheid bij Blind neerleggen.

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 04, 2009 9:01 am

Vandaar misschien dat Danny Blind het inmiddels 'te druk' heeft om TM te spelen. :smallgrin.gif: Lemic heeft gezorgd voor een flinke cashflow.

Plaats reactie