Wie moet Henk ten Cate opvolgen?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie moet Henk ten Cate opvolgen?

Martin Jol
5
6%
Jose Mourinho
21
27%
Marco van Basten
14
18%
Louis van Gaal
15
19%
Adrie Koster
3
4%
Co Adriaanse
10
13%
Iemand anders, te weten:
10
13%

Totaal aantal stemmen: 78

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 03, 2007 9:03 am

Ach, die profieleisen... Potsierlijk gedoe. :smallgrin.gif: :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey

Bericht door wimpey » ma dec 03, 2007 9:49 am

Thomas schreef: Ik heb niets tegen Koster hoor, maar dit is gewoon onzin. Wat er vorig seizoen rond Werder-Ajax plaatsvond was gewoon ongekend.
Dat the Creep daar Perez en KJH op de bank zette en Donald en Roger liet spelen was inderdaad ongekend, Thomas! Net zoals de 7-1-2 tactiek aldaar ongekend was. En een enorm succes.
Bovendien had hij nog niet de beschikking over een fitte Luque.
Ja, Luque is inderdaad een aanwinst van jewelste! Teiltje: puke.

Koster roeit met de riemen die ie heeft. Die riemen zijn nogal kort. Op vrijwel iedere speler die gisteren op de mat stond, is een waslijstje van tekortkomingen van toepassing. Koster heeft i.m.o. voor enig vertrouwen, rust en duidelijkheid gezorgd. Hij loste het binnenbrandje prima op (i.p.v. zoals zijn voorganger kleedkamergeheimen 'anoniem' te laten lekken) en de intentie van spelen is conform de manier waarop Ajax hoort te spelen. Alle azijnzeikerds die nu ineens willen doen alsof het gisteren een 'all time low' was: denk nog even terug aan Groningen-thuis, Heracles-uit, Sparta-uit, 2 * Slavia, 2 * Zagreb.

Liever Koster dan een proleet die enkel met smoesjes op de proppen komt, aan vriendjespolitiek doet, liegt en bedriegt, zichzelf steeds vrijpleit en enkel aan zichzelf denkt.

Die profielschets voor de nieuwe trainer is trouwens een lacherdje. 'Internationale allure', ja, daar heb je na 2 seizoenen onder the Creep wat aan. In September speelden we al niet meer internationaal, dus wat heb je dan aan internationale allure?! Laat Ajax eens beginnen om weer voor nationale allure te zorgen!

Wat was trouwens de internationale allure van the Creep. Hij gaat misschien 2 weken per jaar met de caravan op vakantie naar het Sauerland?!

Harm

Bericht door Harm » ma dec 03, 2007 9:59 am

Thomvak425 schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Bertje schreef:Laat Barca Rijkaard dan maar heel snel ontslaan. Heeft iemand nog een mooie zus om Ronaldinho en co een paar nachtjes bezig te houden? Die van mij zijn nog minderjarig.
Des te beter; dat maakt onze onderhandelingspositie alleen maar sterker.
:biggrin.gif: :headbang.gif:
Heb jij nog minderjarige zussen?

wimpey

Bericht door wimpey » ma dec 03, 2007 10:05 am

Bertje schreef:
Jesse schreef:Ik dacht dat ik gek werd toen MKD mocht warmlopen. Brrr...
Heeft-ie minder gepresteerd dan een aantal spelers die al het hele seizoen spelen?
Colin moeten we hebben, Bert! Het liefst 3 stuks Colin!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 03, 2007 10:19 am

Wie zou jij graag als nieuwe trainer zien, Wimpey?

sudesh

Bericht door sudesh » ma dec 03, 2007 10:26 am

Morgen zal Van Basten wel aankondigen dat hij na dit seizoen vertrekt bij de KNVB en graag als clubcoach aan het werk wil. Zal me niets verbazen als hij het wordt.

Rijkaard zou ik echter als nieuwe trainer willen zien van Ajax.

wimpey

Bericht door wimpey » ma dec 03, 2007 10:30 am

joey schreef:Wie zou jij graag als nieuwe trainer zien, Wimpey?
Nou, als je Rijkaard kan krijgen...

Van Basten mag wat mij betreft ook, ben benieuwd naar de clubtrainer Van Basten.

Koster doet m.i. trouwens verdienstelijk werk. Ik geef het je te doen met de huidige selectie. Dit Ajax kan jongens als vd Wiel en Vermaelen niet eens missen, dat is toch een veeg teken.

Als gezegd: ik vind die profielschets een drama. Een club die in September al niet meer internationaal speelt, heeft zgn. een trainer van internationale allure nodig. Leg nou eerst nationaal maar eens een solide basis en kijk dan verder. Niet andersom.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 03, 2007 10:32 am

Mij ergert het meest dat MVG met gezwollen taal over profielschetsen aankomt, maar dat als punt bij paaltje komt zijn transferbeleid nattevingerwerk blijkt te zijn. Ik zie zo weinig visie.

Waarom Van Basten, Wimpey? Je vindt dat hij het goed doet als bondscoach? Ik denk trouwens ook dat Marco gaat vertrekken bij de KNVB. Anders zei hij wel dat hij door wilde.

Daniel

Bericht door Daniel » ma dec 03, 2007 10:37 am

Ik ben ook benieuwd naar de club coach Van Basten, maar ik vind het een te groot risico om hem aan te nemen. Hij is geen zekerheid, dat is dan ook moeilijk te vinden maar Van Basten is zeker met zijn huidige situatie bij Oranje verre van een zekerheid.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma dec 03, 2007 10:44 am

Iedere coach die we nu aantrekken is een risico. Als het Rijkaard wordt, dan is het maar afwachten of hij kan werken met een kwalitatief matige selectie. Gaat hij onze jongens beter maken? Kijk, bij Barcelona is het vooral 'people management', want al die gasten hoef je niet meer te vertellen hoe je door moet dekken of vrij moet lopen.

Van Basten heeft als risico dat je hem helemaal niet kan meten. De verhalen bij Jong Ajax waren positief en bij Oranje doet hij het ook naar de mogelijkheden die er zijn. Aankoopbeleid? Daar is MvG voor, maar je mag toch niet hopen dat MvB een advies tot aankoop geeft voor jongens als Denneboom en Bobson.

Zo kun je iedere trainer afrekenen. Ik denk alleen wel dat je iemand moet hebben waar de spelersgroep tegenop kijkt. Ik zou het in ieder geval toejuichen als we iemand krijgen die ook de cultuur van de club (Lees: de interne slangenkuil), waardoor je dus wel uitkomt bij Rijkaard of vBasten.

Daniel

Bericht door Daniel » ma dec 03, 2007 10:46 am

En Van Gaal, en dat is ook een zekerheid.

wimpey

Bericht door wimpey » ma dec 03, 2007 10:49 am

joey schreef:Mij ergert het meest dat MVG met gezwollen taal over profielschetsen aankomt, maar dat als punt bij paaltje komt zijn transferbeleid nattevingerwerk blijkt te zijn. Ik zie zo weinig visie.
Ik vraag me af wat die Van Der Zee doet. Van Geel die zelf naar Brazilie gaat, ik hoop maar dat het daarbij gaat om een eindbeoordeling op basis van scoutingsrapporten. Als ie zelf de scouting voor rekening gaat nemen... :1evil.gif:
Waarom Van Basten, Wimpey? Je vindt dat hij het goed doet als bondscoach? Ik denk trouwens ook dat Marco gaat vertrekken bij de KNVB. Anders zei hij wel dat hij door wilde.
Ik denk dat ie blijft en richting 2010 gaat. Ik vind dat ie het redelijk goed doet als bondscoach, ja. Met spelers van Wigan, Villa, Ajax (!), AZ en een beperkte stopper van HSV kun je geen wonderen verwachten. Zijn er spelers die ie over het hoofd ziet? Ik zie ze niet. Jij? Ik vind trouwens wel dat Marco wat weinig passioneel overkomt, maar dat was bij bijv. Cruijff niet anders.

Wie zie jij graag als nieuwe trainer?

wimpey

Bericht door wimpey » ma dec 03, 2007 10:54 am

Peter schreef:Iedere coach die we nu aantrekken is een risico. Als het Rijkaard wordt, dan is het maar afwachten of hij kan werken met een kwalitatief matige selectie. Gaat hij onze jongens beter maken? Kijk, bij Barcelona is het vooral 'people management', want al die gasten hoef je niet meer te vertellen hoe je door moet dekken of vrij moet lopen.
Dat is zeker een risico, ja. Kunnen vml. wereldtoppers als MVB, Rijkaard, Ronald Koeman etc. spelers beter maken en met minder getalenteerde spelers omgaan, is idd de vraag. Ik denk individueel wel, maar om een groep als groep beter te maken? Ik heb Bassie wel eens een training zien geven bij Oranje en Rijkaard bij Barca. Deed me denken aan de stijl van Cruijff: ze laten de hoofdlijnen aan een veldtrainer over en pikken er spelers individueel uit om ze te wijzen op wat beter moet.

Zaak lijkt me dan ook om naast Van Basten of Rijkaard een goede veldtrainer neer te zetten, die de 'basis' bewaakt. Dat lijkt me dan wel iets voor iemand als Koster.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 03, 2007 10:57 am

Op het gebied van people management moet Van Basten nog een hoop leren. Hij is een harde man op het meedogenloze af. Wie hij niet kan gebruiken, serveert hij af. Zo was hij al als speler.
Zijn selectiebeleid doet me aan dat van Cruijff denken. Goede vondsten én rare flaters. Zijn zelfvertrouwen is onbegrensd, hij roept desnoods de keeper van Omniworld op als hij het in hem ziet zitten. Dat heeft voor- en nadelen. In elk geval moet hij goed in de gaten gehouden worden door TD en scouting, mocht hij naar Ajax komen.
Wat de resultaten van Oranje betreft ben ik het met je eens. Die zijn optimaal. Veel meer zit er niet in. Oranje heeft niet meer de kwaliteit van een jaar of wat terug.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma dec 03, 2007 11:18 am

Dat ben ik met je eens. Van Basten heeft een hele generatie moeten vervangen, dat is niet niks.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma dec 03, 2007 12:31 pm

wimpey schreef:Koster doet m.i. trouwens verdienstelijk werk. Ik geef het je te doen met de huidige selectie. Dit Ajax kan jongens als vd Wiel en Vermaelen niet eens missen, dat is toch een veeg teken.
Ik ben het met je eens dat onze selectie niet bepaald overloopt van kwaliteit, maar dit was onder Ten Cate ook al het geval. Gold dat toen niet?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 03, 2007 12:31 pm

wimpey schreef:Colin moeten we hebben, Bert! Het liefst 3 stuks Colin!
Als een tang op een varken, Wim, maar dat weet je zelf ook.
Daniel_vT schreef:Ik ben ook benieuwd naar de club coach Van Basten, maar ik vind het een te groot risico om hem aan te nemen. Hij is geen zekerheid, dat is dan ook moeilijk te vinden maar Van Basten is zeker met zijn huidige situatie bij Oranje verre van een zekerheid.
Als er zekerheidjes zouden bestaan, had Chelsea een mooi rijtje Europacups staan.
Peter schreef:Als het Rijkaard wordt, dan is het maar afwachten of hij kan werken met een kwalitatief matige selectie.
Daar kun je ook andere mensen voor aanstellen.
Gaat hij onze jongens beter maken? Kijk, bij Barcelona is het vooral 'people management', want al die gasten hoef je niet meer te vertellen hoe je door moet dekken of vrij moet lopen.
Voor de komst van Rijkaard was daar anders niets van te zien.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 03, 2007 12:34 pm

Thomas schreef:
wimpey schreef:Koster doet m.i. trouwens verdienstelijk werk. Ik geef het je te doen met de huidige selectie. Dit Ajax kan jongens als vd Wiel en Vermaelen niet eens missen, dat is toch een veeg teken.
Ik ben het met je eens dat onze selectie niet bepaald overloopt van kwaliteit, maar dit was onder Ten Cate ook al het geval. Gold dat toen niet?
Verschil is dat Ten Cate hem mede heeft kunnen samenstellen.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 03, 2007 12:49 pm

Volgens El Mundo Deportivo wil Van Basten niet naar Barça of Milan maar kiest hij tussen Ajax en de KNVB. Hij zou in Nederland willen blijven wonen vanwege de schoolopleiding van zijn kinderen.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma dec 03, 2007 12:52 pm

Tja, past wel goed in het beeld dat inmiddels is ontstaan. Betekent alleen wel dat hij pas na het EK bij Ajax zal beginnen. Lijkt me geen ideale situatie.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 03, 2007 12:54 pm

Heeft hij wel eens eerder gezegd - niet dat hij tussen de KNVB en Ajax kiest - dus dat lijkt me logisch.

wimpey

Bericht door wimpey » ma dec 03, 2007 1:16 pm

Thomas schreef:
Zie antwoord van Bert. Koster heeft enkel spelers uit Ajax-2 kunnen toevoegen. HtC was het blijkbaar eens met het aantrekken van Luque, Colin e.c., want hij had als trainer hun komst kunnen veto-en.

wimpey

Bericht door wimpey » ma dec 03, 2007 1:19 pm

joey schreef:Volgens El Mundo Deportivo wil Van Basten niet naar Barça of Milan maar kiest hij tussen Ajax en de KNVB. Hij zou in Nederland willen blijven wonen vanwege de schoolopleiding van zijn kinderen.
Dan denk ik toch nog steeds dat Bassie niet komt en gewoon bondscoach blijft.

Misschien wil Frank na Barca weer een vervallen topclub uit de shit proberen te trekken. Hij is al eens met redelijk succes bij Ajax teruggekeerd he, dus wie weet...

Daniel

Bericht door Daniel » ma dec 03, 2007 3:41 pm

Bertje schreef:
Daniel_vT schreef:Ik ben ook benieuwd naar de club coach Van Basten, maar ik vind het een te groot risico om hem aan te nemen. Hij is geen zekerheid, dat is dan ook moeilijk te vinden maar Van Basten is zeker met zijn huidige situatie bij Oranje verre van een zekerheid.
Als er zekerheidjes zouden bestaan, had Chelsea een mooi rijtje Europacups staan.
Daarom zeg ik ook; Zekerheid is dan ook moeilijk te vinden. Maar we kunnen er toch wel zeker van zijn dat bijv. een Van Gaal of Rijkaard meer een zekerheid is dan Van Basten als club coach..

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 03, 2007 3:44 pm

Hangt van je materiaal, je organisatie en je overige stafleden af.

Voetbal is geen één plus één, maar één plus één plus één plus één plus één etc.

Gesloten