Niets weerhoudt je om nog even achterover te leunen en een paar stukken van de wedstrijd integraal terug te kijken, natuurlijk.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Achteraf baal ik dat ik gisteren nogal gespannen heb zitten kijken en me heb zitten opvreten van de gemiste kansen en daardoor niet zo heb kunnen genieten van het bij tijd en wijle uitstekende veldspel!

In een boek waar Rijkaard praat over het coachen van Barcelona gaf hij aan dat precies zo spelen als in de beste wedstrijden in 2006 met Ronaldinho, Eto'o, Xavi, Iniesta en een piepjonge Messi, maar een paar keer per jaar gebeurt.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Wat een belangrijke opdracht voor TH wordt, en waar bijvoorbeeld een Bosz niet in slaagde: Ajax in de competitie net zo laten voetballen als Europees. We zijn er goed genoeg voor, maar toch komt het er tegen de VVV’s en Heraclessen van deze wereld niet uit, alsof ze zich niet kunnen opladen. Die scherpte moet er elke week zijn. Dan wordt het een heerlijk seizoen.
Drie of vier dagen later wacht weer een wedstrijd in een ander stadion tegen een kleinere tegenstander met een heel andere speelstijl.
Wel moet Ajax in staat zijn de weerstand die de club elders in NL oproept met goed voetbal en de juiste dosis gif te kunnen beantwoorden en Europees de energie van het bruisende stadion van de tribunes afplukken. Een aantal van de tegenstanders uit de koker moet je best kunnen overrompelen.