Martin Jol ex-trainer Ajax

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Martin Jol is de nieuwe trainer van Ajax, positief of negatief? Roept u maar...

Ik ben tevreden, een prima keuze.
70
83%
Helaas, dat gaat weer niks worden.
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 84

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door peter » ma aug 24, 2009 10:00 am

Ik zie inderdaad absoluut geen beter voetbal en combinatiespel. Ik weet aan welke potjes je wil refereren, maar tegen PSV en nu weer tegen Sparta zag ik feitelijk niets van wat jij 'beter voetbal en combinatiespel' noemt. Tegen PSV was het ordinair countervoetbal zonder enig idee en tegen Sparta kan ik het omschrijven als trechtervoetbal, waarbij ik het woord combinatie zou vervangen voor loopvoetbal. Zoveel mogelijk met de bal aan de voet de drukte opzoeken om daarna Suarez aan te spelen en te hopen op een goal.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door LucaS » ma aug 24, 2009 10:16 am

Dat is niet helemaal waar. Rommedahl heeft een rij perfecte voorzetten gegeven, waar een echte spits minimaal 2 keer uit had gescoord.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Daily Blind » ma aug 24, 2009 10:41 am

LucaS schreef:Dat is niet helemaal waar. Rommedahl heeft een rij perfecte voorzetten gegeven, waar een echte spits minimaal 2 keer uit had gescoord.
Klopt 10 uitstekende voorzetten, buiten het bereik van de keeper, die voor een beetje spits minimaal 4 doelpunten moeten kunnen opleveren.

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door martijn401 » ma aug 24, 2009 10:43 am

Wat ben je aan die voorzetten als er niemand staat. Allemaal blind gegeven.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door peter » ma aug 24, 2009 10:46 am

Zo perfect vond ik ze ook weer niet. Kan me een voorzet herinneren die te scherp was (over de grond). Een voorzet die tot tweemaal toe net te hoog waren voor de Jong en een voorzet die wel erg diep achterin de 16 kwam.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Daily Blind » ma aug 24, 2009 10:46 am

martijn401 schreef:Wat ben je aan die voorzetten als er niemand staat. Allemaal blind gegeven.
Wat een onzin.. uitstekende voorzetten die juist in de ideale ruimte zijn gegeven. Het is de taak van de spits om in deze ruimte op te duiken. maarja hier wordt blijkbaar niet opgetraind!

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door martijn401 » ma aug 24, 2009 10:47 am

Zo'n type spits is Suarez toch niet. En al zou hij het proberen stonden er gisteren nog 4 man om hem heen.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Vedette-10- » ma aug 24, 2009 10:47 am

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 6:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Daily Blind » ma aug 24, 2009 10:52 am

martijn401 schreef:Zo'n type spits is Suarez toch niet. En al zou hij het proberen stonden er gisteren nog 4 man om hem heen.
Ja maar volgens mij mogen er wel meer mensen dan alleen de spits in de 16 komen. De bezetting in de 16 meter bij Ajax is al jaren erg slecht. En dat nog wel voor een club die bekend staat om haar aanvallende spel via de vleugels..

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door martijn401 » ma aug 24, 2009 10:56 am

Dat is waar, ik had gisteren ook gehoopt dat hij Dario zou inbrengen ipv Zeegelaar.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Daily Blind » ma aug 24, 2009 10:59 am

martijn401 schreef:Dat is waar, ik had gisteren ook gehoopt dat hij Dario zou inbrengen ipv Zeegelaar.
Dan hadden we nog meer in een trechter gespeeld. Want Dario loopt alleen maar naar binnen..Dario had gisteren niks toegevoegd of je had Suarez naar rechts moeten halen. Hierdoor had je dnek ik meer sparta spelers naar hem toegetrokken, waardoor er meer ruimte in het centrum zouden ontstaan plus dat Suarez op techniek en inzet wel voorbij deze spelers zou komen.

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door martijn401 » ma aug 24, 2009 11:08 am

Dat wel , maar omdat de opbouw naar de vleugels toch al niet liep ( 1e helft ballen naar Urby kwamen ook te laat) ,had ik Dario maar gebracht en maar hopen dat er een keer gelukkig voor z'n voeten zou vallen. Hij zou zeker Suarez van een mannetje of 2 verlost hebben.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Daily Blind » ma aug 24, 2009 11:11 am

martijn401 schreef:Dat wel , maar omdat de opbouw naar de vleugels toch al niet liep ( 1e helft ballen naar Urby kwamen ook te laat) ,had ik Dario maar gebracht en maar hopen dat er een keer gelukkig voor z'n voeten zou vallen. Hij zou zeker Suarez van een mannetje of 2 verlost hebben.
Daarom snapte ik de wissel met Zeegelaar ook erg goed. Juist een buitenspeler erin brengen om het veld breed te houden om zo het spel snel te kunnen blijven spelen. Maar als de spelers (lees de middenvelders) maar alles door het midden blijven spelen.. Ja dan kan je iedereen erin brengen maar dan hadden we naar 360 minuten en 180 doelpogingen nog niet gescoord.

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door martijn401 » ma aug 24, 2009 11:16 am

Wellicht had ie beter Zeegelaar en dan Dario ipv Sulejmani kunnen brengen. Die laatste ging ook alleen maar door het midden.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Toppie » ma aug 24, 2009 11:43 am

Column: Dit is mijn club, mijn ideaal.
24-08-09


Het is weer maandag en het reguliere gezeik is weer begonnen, nadat gisteren Ajax – Sparta na 90 minuten eindigde met de stand waarmee de wedstrijd eerder ook was begonnen.
AjaxF-side.NL
- Ajax is slecht
- Ajax heeft alleen Suarez
- Van Basten was zo slecht nog niet
- Jol krijgt het zooitje ook niet aan ’t voetballen
- Anita is te klein en te licht bevonden
- We hebben geen leider
- Liever toch Vermeer in de goal

Het maakt geen reet uit welke zender je bekijkt, krant je leest of internetsite je bezoekt, want het is overal hetzelfde geouwehoer.
Wat ik me dan wel afvraag is hoe het komt dat er 50.000 “supporters” lopen te zeiken over de wedstrijd, terwijl het stadion nog geen wedstrijd vol heeft gezeten dit seizoen en tevens de (op 410 na) gehele 2e ring leeg was bij de wedstrijd Ajax – Bratislava?
Zijn het hier dan diezelfde supporters (JoArk noemde ze al in de laatste uitgave van de Meersche Helden) die afgelopen zondag enkel kwamen om Suarez weer een hattrick te zien scoren en anders enkel aanwezig zijn bij de wedstrijden tegen de kakkies of die boeren uit het zuiden?
Er zijn momenteel 4 wedstrijden gespeeld, waarvan 2 gewonnen, 1 verlies, 1 gelijk en dus staan we netjes in de bovenste groep met 3 punten minder dan de koploper(s) en het gezeik is niet om aan te horen.

Programma’s als Studio “who the fuck is Sloerie Mulder” Voetbal a Voetbal “waar heeft die Kraaij ook alweer gevoetbald?” International kijk ik al tijden niet meer, want deskundigheid is ver te zoeken en vooral het wordt objectief is iets waar ze nooit van gehoord hebben.
Jack “in ’95 was ik wel voor Ajax hoor” van Gelder geeft wekelijks even een voorzetje in negatieve zin aan tafel en dan is het enkel nog maar hopen dat er onrust ontstaat in Amsterdam.
Dat die gasten zo laag zijn qua redenatie en denkvermogen kan ik nog begrijpen, maar dat het grootste gros van zich Ajax supporters noemende personen alles maar klakkeloos overneemt verbaast mij toch het meeste.

Vorig seizoen moesten we rond de winterstop enkel AZ voor ons dulden en riep iedereen dat we aan het eind van ’t seizoen wel even kampioen zouden worden onder San Marco, terwijl we aan het einde van de rit nog bijna als 4e eindigde en nu is een ieder al in rep & roer omdat we 3 punten achterstaan op de koploper(s).
Ondanks dat er gister niet gescoord werd zag ik wel 10 strijdende veldspelers constant de weg zoeken richting vijandelijk doel om een poging te wagen de 3 punten binnen te halen. Vorig seizoen hingen de koppies al na 5 minuten, omdat de 1e doelpoging niet slaagde en er gewoon geen enkel vertrouwen was in het team en een eventuele titel.
Natuurlijk mag er dus af en toe commentaar zijn over het verloop van een wedstrijd of de kwaliteit van een selectie, maar willen de notoire zeikers s.v.p. opzoek gaan naar ander vertier i.p.v. je eigen cluppie dag in dag uit af te lopen zeiken en tevens niet meer meezingen waarneer er door de Arena “we kunnen winnen of verliezen, maar een betere club dan deze is er niet” galmt.
:smallgrin.gif:

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Vedette-10- » ma aug 24, 2009 11:46 am

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 6:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door 999 » ma aug 24, 2009 11:46 am

Peter schreef:Ik zie de hand van Jol in ieder geval niet. Voorlopig hangt het hele elftal op aan de grillen van Suarez. Als hij niet scoort, dan is het heisa in de tent. Ook de Zeeuw wordt belangrijk gemaakt, maar vind ik tot op heden erg tegenvallen. Kan duidelijk zijn stempel nog niet drukken en vervalt vaak in hersenloze oplossingen.
Jol wisselt niet alleen qua spelers, maar ook in spelsystemen. Met de opstelling tegen Sparta werd er in ieder duidelijk gekozen voor Suarez en voor niemand anders. Rommedahl, Urby, Aissati, de Jong en de Zeeuw komen gezamenlijk nog niet tot 10 goals, dus waarom gok je daar dan op tegen een tegenstander als Sparta?
Tot slot baart me het spel vooral zorgen. Ik zie alleen maar trechtervoetbal en alles is gebaseerd op toeval en ingevingen. Bij betere veldbezettingen en positiespel komen de goals vanzelf. Kun je wel roepen dat je een lange spits nodig hebt, maar zoveel uitgespeelde kansen heb ik bijvoorbeeld niet gezien. Misschien moet je eerst maar eens bedenken hoe je die bal bij die lange spits gaat krijgen of is daar het simpele antwoord op dat we met de lange bal gaan spelen? Zou wel verklaren dat we daar op willen gokken, want ik zie weinig aanzet om met gecontroleerd positiespel op een hoger niveau te komen.
Primaire doel van positiespel is in balbezit te blijven.Meer als 66% van de wedstrijd balbezit tegen Sparta, ik denk dat het tegen Rkc niet veel anders was, tegen Slovan precies het zelfde verhaal.

AJAX speelde tegen Sparta in principe tegen een dezelfde tegenstander als tegen Slovan.Vandaar mijn opmerking aan het begin van de wedstrijd tegen Sparta of dat de jongens er iets van geleerd hadden, of dat men dat combinatiespel, waardoor je dus met grote cijfers van Slovan wint, zich doorzet tegen Sparta of dat men weer vervalt in het egoisme.Dat laatste dus.En dan niet alleen in het egoisme naar zicjzelf toe vertaald in al die schoten op goal ( want dat zijn niet afgemaakte aanvallen ), maar ook het egoisme ( al is dat er een andere vorm van ) om steeds maar weer Suarez als eindstation te zoeken, terwijl er ook deze wedstrijd weer genoeg andere keuze zijn/waren.

Natuurlijk, is geen Barcalona wat er nu staat te spelen.Maar dat er verbeteringen zijn onder Jol lijkt me meer als duidelijk.Dat dat zich niet vertaald in doelpunten tja, blijkbaar is onze spits dan opeens ook weer niet in staat het verschil te maken.Trouwens opgevallen hoeveel Suarez met het hoofd naar beneden staat te voetballen.Maar goed, dat terzijde.

Rommedahl is geen klasbak, maar zoals aangegeven door anderen hier, de voorzetten tegen Sparta waren gewoon goed.Daar hoef je maar tegenaan te lopen ( iets wat b.v.KJH regelmatig deed ) en dan ben je als keeper kansloos.

Zoals eerder aangegeven valt het me van Jol tegen dat ie blijft zoeken, ik had verwacht dat ie consequenter zou zijn en zou kiezen voor een vast geheel.Wedstrijd na wedstrijd.Maar dat neemt niet weg dat op 1 wedstrijd na je gewoon de bovenliggende partij was, het team dat de meeste recht had op de overwinning gezien het voetbalspel ... en dat is ook wel eens anders geweest. ...
Laatst gewijzigd door 999 op ma aug 24, 2009 11:52 am, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Toppie » ma aug 24, 2009 11:49 am

Vedette-10- schreef:Ik kan alleen wel concluderen dat Van Basten meer verstand van aanvallend voetbal heeft dan Jol.
Jij wordt ook met de dag gekker geloof ik. Ben je weleens in een stadion uberhaupt geweest ?

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Vedette-10- » ma aug 24, 2009 11:50 am

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 6:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Neefkens » ma aug 24, 2009 7:18 pm

JC over Jol
ma 24 aug 2009, 08:18
Goede zet van Martin Jol

BARCELONA - Zo’n veertien jaar geleden deden de oud-spelers van Ajax een speciale oproep richting het toenmalige bestuur. „Wat je ook doet, hou de club bij elkaar.” We doelden daarmee op het voornemen om met de A-selectie de ArenA in te trekken, maar de rest van de club op De Toekomst te stallen. We waren bang dat zo de ziel van Ajax zou worden aangetast. Helaas is dat ook uitgekomen.

Mensen die bij Ajax zijn opgegroeid, weten precies wat ik bedoel. Voor de buitenwacht misschien een detail, maar het is de essentie van Ajax.
Daarom is richting de nieuwe trainer Martin Jol een groot compliment op zijn plaats. Na veertien jaar heeft hij de huidige voorzitter er eindelijk van kunnen overtuigen, dat het toch beter is als héél Ajax op één plek zit. Ik haal bewust de voorzitter erbij, omdat Uri Coronel veertien jaar geleden deel uitmaakte van het bestuur dat deze pijnlijke beslissing nam. Hij was als bestuurslid zelfs belast met het project om van De Meer naar de ArenA en De Toekomst te verhuizen.
Gelukkig heeft Jol hem nu zover gekregen om alles terug te draaien. Weliswaar veertien jaar te laat, maar beter laat dan nooit.
Dat het hoog tijd werd om alles weer samen te voegen, is ook uit de competitiestart gebleken. Van de week heb ik Ajax-Slovan Bratislava gezien en ondanks de uitstekende uitslag kon je ook tijdens deze wedstrijd constateren dat er nog veel werk aan de winkel is. Daarom is het een goede zaak dat het internationale voetbal veilig is gesteld. Verder ga ik nu nog niet in op technische en tactische zaken, omdat het te vroeg is om al een echt oordeel over de ploeg te hebben. Bovendien is de technische staf nog flink aan het puzzelen.
Daarom is de samenvoeging van de club ook zo’n sterke zet geweest. Omdat de problemen er hopelijk sneller door worden opgelost. Nu iedereen op De Toekomst dicht bij elkaar zit, wordt er automatisch meer gecommuniceerd, is er daardoor beter overleg en heb je ook een beter overzicht. Zo krijg je alles beter en sneller op één lijn.
Ook bij Barcelona werkt dit uitstekend. Al een paar jaar beschikt de club buiten de stad over een complex waar de jeugd traint en het tweede speelt. De ploeg waar de huidige hoofdcoach Pep Guardiola jarenlang trainer van was. Het eerste wat Guardiola deed, toen hij vorig jaar bij het eerste kwam, was met de A-selectie naar dat trainingscomplex verhuizen. Zo kon hij op één plek alles veel beter overzien.
Tot slot mijn relatie met de NOS. Van de week werd ik geconfronteerd met vragen, dat de boel was afgeketst omdat ik te veel geld zou vragen. Onzin! Er is maar één reden en dat heeft alles met de invulling van de sportprogramma’s te maken. Ik juich kritiek toe, zolang die inhoudelijk is én hout snijdt. Helaas zie ik dat bij de NOS steeds minder gebeuren. Sommige analisten en commentatoren geven geen inhoudelijke kritiek, maar spelen uit de losse pols op de man.
Vorige week zag ik de samenvatting van Heracles-Feyenoord, waar doelman Rob van Dijk het heel goed deed. Nu zo’n beetje alle keepers geblesseerd zijn, helpt hij op zijn veertigste Feyenoord op een fantastische manier uit de nood.
Maar wat riep de verslaggever toen hij een bal verkeerd uittrapte? „Je kan wel zien dat-ie veertig is…”
Misschien lollig bedoeld, maar volkomen respectloos.
De T.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door goodfella » ma aug 24, 2009 7:47 pm

Daniel_vT schreef:Dat de afwerking en de verdediging het te wensen over laat ligt voornamelijk ook aan de geringe kwaliteit van de spelers.
En laat het voetbal nu juist uit deze 2 dingen bestaan; een goede afwerking en dito verdediging. Zeegelaar wordt aan zijn linkerkant gedekt en krijgt de bal toch in zijn linkervoet aangespeeld. Een klein detail. Waar ik echt gek van wordt is zo'n Vermaelen en Maduro die bij Ajax redelijk waren, maar vervolgens wel basisspeler bij Arsenal en Valencia zijn op dit moment. :1evil.gif:

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Neefkens » ma aug 24, 2009 7:56 pm

Bij AJAX wordt (door de supporters) vooral gelet op de zwakke punten, bij Valencia en Arsenal worden hun sterke punten gezien en gewaardeerd.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Giacomo Puccini » ma aug 24, 2009 8:06 pm

Niet paniekeren, Jol is pas net bezig en op de transfermarkt staat nog genoeg te gebeuren. Een nieuwe coach probeert wat dingen uit, dat is normaal. Als hij over 2 maanden nog steeds veel wisselt is het een ander verhaal, maar dat hij verschillende mensen in de eerste wedstrijden een kans wil geven valt te billijken. Want laten we eerlijk zijn, we hebben er nou niet bepaald 11 die er een eind bovenuit steken. Naar een vast team moet je toewerken, maar niet voordat je weet welk vlees je in de kuip (Arena) hebt.
Ajax!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Vedette-10- » ma aug 24, 2009 8:22 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 6:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door 999 » ma aug 24, 2009 10:18 pm

Neefkens schreef:JC over Jol
ma 24 aug 2009, 08:18
Goede zet van Martin Jol

BARCELONA - Zo’n veertien jaar geleden deden de oud-spelers van Ajax een speciale oproep richting het toenmalige bestuur. „Wat je ook doet, hou de club bij elkaar.” We doelden daarmee op het voornemen om met de A-selectie de ArenA in te trekken, maar de rest van de club op De Toekomst te stallen. We waren bang dat zo de ziel van Ajax zou worden aangetast. Helaas is dat ook uitgekomen.

Mensen die bij Ajax zijn opgegroeid, weten precies wat ik bedoel. Voor de buitenwacht misschien een detail, maar het is de essentie van Ajax.
Daarom is richting de nieuwe trainer Martin Jol een groot compliment op zijn plaats. Na veertien jaar heeft hij de huidige voorzitter er eindelijk van kunnen overtuigen, dat het toch beter is als héél Ajax op één plek zit. Ik haal bewust de voorzitter erbij, omdat Uri Coronel veertien jaar geleden deel uitmaakte van het bestuur dat deze pijnlijke beslissing nam. Hij was als bestuurslid zelfs belast met het project om van De Meer naar de ArenA en De Toekomst te verhuizen.
Gelukkig heeft Jol hem nu zover gekregen om alles terug te draaien. Weliswaar veertien jaar te laat, maar beter laat dan nooit.
Dat het hoog tijd werd om alles weer samen te voegen, is ook uit de competitiestart gebleken. Van de week heb ik Ajax-Slovan Bratislava gezien en ondanks de uitstekende uitslag kon je ook tijdens deze wedstrijd constateren dat er nog veel werk aan de winkel is. Daarom is het een goede zaak dat het internationale voetbal veilig is gesteld. Verder ga ik nu nog niet in op technische en tactische zaken, omdat het te vroeg is om al een echt oordeel over de ploeg te hebben. Bovendien is de technische staf nog flink aan het puzzelen.
Daarom is de samenvoeging van de club ook zo’n sterke zet geweest. Omdat de problemen er hopelijk sneller door worden opgelost. Nu iedereen op De Toekomst dicht bij elkaar zit, wordt er automatisch meer gecommuniceerd, is er daardoor beter overleg en heb je ook een beter overzicht. Zo krijg je alles beter en sneller op één lijn.
Ook bij Barcelona werkt dit uitstekend. Al een paar jaar beschikt de club buiten de stad over een complex waar de jeugd traint en het tweede speelt. De ploeg waar de huidige hoofdcoach Pep Guardiola jarenlang trainer van was. Het eerste wat Guardiola deed, toen hij vorig jaar bij het eerste kwam, was met de A-selectie naar dat trainingscomplex verhuizen. Zo kon hij op één plek alles veel beter overzien.
Tot slot mijn relatie met de NOS. Van de week werd ik geconfronteerd met vragen, dat de boel was afgeketst omdat ik te veel geld zou vragen. Onzin! Er is maar één reden en dat heeft alles met de invulling van de sportprogramma’s te maken. Ik juich kritiek toe, zolang die inhoudelijk is én hout snijdt. Helaas zie ik dat bij de NOS steeds minder gebeuren. Sommige analisten en commentatoren geven geen inhoudelijke kritiek, maar spelen uit de losse pols op de man.
Vorige week zag ik de samenvatting van Heracles-Feyenoord, waar doelman Rob van Dijk het heel goed deed. Nu zo’n beetje alle keepers geblesseerd zijn, helpt hij op zijn veertigste Feyenoord op een fantastische manier uit de nood.
Maar wat riep de verslaggever toen hij een bal verkeerd uittrapte? „Je kan wel zien dat-ie veertig is…”
Misschien lollig bedoeld, maar volkomen respectloos.
De T.

Ahum !! :1evil.gif:

Plaats reactie