Wie moet Henk ten Cate opvolgen?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie moet Henk ten Cate opvolgen?

Martin Jol
5
6%
Jose Mourinho
21
27%
Marco van Basten
14
18%
Louis van Gaal
15
19%
Adrie Koster
3
4%
Co Adriaanse
10
13%
Iemand anders, te weten:
10
13%

Totaal aantal stemmen: 78

joey
Erelid

Bericht door joey » za dec 01, 2007 6:45 pm

Scherrer schreef:Het stukje over de 'gevoelsjongen' Babel is overigens zo mogelijk nog hilarischer. Die jongen werd, zoals Lucas terecht zegt, tot ver voorbij de oneindigheid door Ten Cate gesteund en verdedigd, natúúrlijk voelde hij zich bij Ten Cate thuis, hij weet ook wel hoeveel hij aan hem te danken heeft.
Benitez ziet het in 'deze jongen' zitten, waardoor we 17 miljoen voor hem hebben gebeurd.

Ajax is bijna altijd een chaotische rotzooi. Met of zonder Ten Cate.
Het stinkt aan alle kanten!

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za dec 01, 2007 10:51 pm

joey schreef:
Arwin schreef:Ik vind Koster tot nu toe ook niet zoveel indruk maken. Dat is nog geen definitief oordeel en misschien krijgt hij er wel meer patronen in de komende maanden, maar vooralsnog doet hij het alleen wat puntenaantal betreft goed.
Mwah, ik lees ook dat hij zo rustig is en zo vriendelijk. Daar krijg ik een heel ónrustig gevoel bij. HtC is natuurlijk een heel lastige trainer voor spelers. Altijd scherp, hard, gedreven. Dat moeten zelfs zijn vijanden toegeven. Dan is een rustige trainer (ik lees dan: iemand die minder scherp, hard en gedreven is) een verademing voor de spelers. Eindelijk eens iemand die complimentjes geeft. Die niet elke dag loopt te zeiken over van alles. Maar op den duur is dat helemaal niet zo fijn. Een trainer moet scherp, hard en gedreven zijn.
Vergelijk het met het tijdperk Olsen. In het begin lazen we interviews waarin de spelers hoog opgaven van de 'sfeer'. Het was weer eens iets anders. Het beviel goed, een trainer die alles zoeper vond en de spelers aanmoedigde met: have fun. Die Van Gaal was wel heel erg veeleisend geweest. Eigenlijk mocht je niets van die man. Nee, bij Olsen was pas echt ruimte voor het individu. Mooie praat, maar lang duurde de euforie niet. Toen kwam de sleet erop. De discipline (ook de tactische) ging achteruit en het niveau ook. Having fun bleek bij nader inzien niet tot de beste resultaten te leiden. Ik bedoel maar.
Kovacs won er 2, Michels 1... :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:

Overigens lijkt Koster minder "een dooie" dan je denkt. Als je in de rust van de Klassieker, in het hol van de leeuw en met een 1-0 achterstand besluit om 2 van je 3 wissels te verbruiken om je buitenspelers even op hun plaats te zetten, vind ik dat eerder op het tegendeel wijzen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 02, 2007 1:25 am

joey schreef:@Luuk: vooruitverdedigen dus? En verdedigen? Hoort dat er ook bij????
Vooruitverdedigen is verdedigen. Ik zie er niets van terug.
Jesse schreef:Heb je het nou over mij?
Ik wel.
joey schreef:Ik geloof nooit dat Stam problemen met HtC had. Die heeft wel erger meegemaakt. Alsof Ferguson zo zachtzinnig is. :smallgrin.gif:
Wie heeft het over zachtzinnig?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo dec 02, 2007 6:13 pm

Kan er niet even snel een opvolger worden geregeld? Het gaat van kwaad tot erger onder die Koster. :blush.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » zo dec 02, 2007 6:13 pm

Hij had tenminste Luque kunnen wisselen.

Thom

Bericht door Thom » zo dec 02, 2007 6:18 pm

Het grote en beslissende verschil tussen HtC en Louis van Gaal is dat beiden goed kunnen schreeuwen, maar dat LvG dat geschreeuw koppelt aan voetbalinzicht en -intelligentie. LvG maakt spelers echt beter, ook diegenen die op eerste hand niet zo goed lijken. HtC doet het goed met wereldsterren. Geloof me: dan kan zelfs ik het ook! Voetbalinzicht en -intelligentie? Dat kun je van HtC niet zeggen. Domme patjepejer, uiteindelijk.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo dec 02, 2007 6:19 pm

Wat wil je daarmee zeggen, Thom? LVG komt niet meer terug. Die tijd is geweest. Het is niet gezond om in het verleden te leven. :aai.gif:

BTW, Twente-AZ 2-1 :smallgrin.gif:

Thom

Bericht door Thom » zo dec 02, 2007 6:23 pm

Ik wil niet zeggen dat hij terug komt, ik geef alleen aan dat het wat mij betreft onmogelijk is een serieuze vergelijking LvG tov HtC te doen. LvG is lichtjaren beter, als trainer en als coach. Ik kwam er op omdat de vergelijking in deze discussie voorkomt.
En ja, Ajax verloor halverwege jaren 90 onder LvG ook wel eens. Zegt me niets.

Ik zou een groot voorstander zijn van de terugkeer van Louis; niets is onmogelijk, en dan maar in het verleden leven. :headbang.gif:

Daniel

Bericht door Daniel » zo dec 02, 2007 6:23 pm

Nou, LvG bij Ajax (waar hij meer mogelijkheden heeft en beter materiaal tot zijn beschikking heeft en kan hebben) kan denk ik veel bereiken. Hij blijft natuurlijk gewoon een internationale top coach. Moet je eens zien wat hij heeft bereikt bij AZ met dit materiaal en de spelers die hij wel halen kon. Als technisch directeur heeft hij gefaald ja, maar hij is dan ook geen technisch directeur maar een coach.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 02, 2007 6:52 pm

Laat Barca Rijkaard dan maar heel snel ontslaan. Heeft iemand nog een mooie zus om Ronaldinho en co een paar nachtjes bezig te houden? Die van mij zijn nog minderjarig.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo dec 02, 2007 6:57 pm

joey schreef:Wat doet Koster eigenlijk zo geweldig? Mijn voorspelling: dit blijft niet goed gaan
Sneller dan ik dacht.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo dec 02, 2007 7:07 pm

Bertje schreef:Laat Barca Rijkaard dan maar heel snel ontslaan. Heeft iemand nog een mooie zus om Ronaldinho en co een paar nachtjes bezig te houden? Die van mij zijn nog minderjarig.
Des te beter; dat maakt onze onderhandelingspositie alleen maar sterker.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Daniel

Bericht door Daniel » zo dec 02, 2007 7:14 pm

Ik vind het met Rijkaard toch twijfelachtig, HTC-Rijkaard was een superduo, maar sinds die uit elkaar zijn gaat het niet meer zo geweldig en bovendien degradeerde hij wel met Sparta en heeft hij nu toch een wereldselectie onder zijn hoede waar veel trainers het wel mee zouden kunnen doen. Ik zeg niet dat Rijkaard een slechte trainer is ofzo, maar ik heb toch niet de volle vertrouwen in hem. Neemt niet weg natuurlijk dat hij een wereld affiche heeft om voor je team te hebben. Maar dan toch weer ook, dat heb je met Van Basten en misschien Koeman eigenlijk ook.

Thom

Bericht door Thom » zo dec 02, 2007 7:17 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Bertje schreef:Laat Barca Rijkaard dan maar heel snel ontslaan. Heeft iemand nog een mooie zus om Ronaldinho en co een paar nachtjes bezig te houden? Die van mij zijn nog minderjarig.
:biggrin.gif: :headbang.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 02, 2007 7:54 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Oké, ik sta m'n zussen af, maar betaal jij de vliegtickets? Ik ben ook maar een student, hè? :icon_mrgreen.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo dec 02, 2007 7:54 pm

Daniel_vT schreef:Ik vind het met Rijkaard toch twijfelachtig, HTC-Rijkaard was een superduo, maar sinds die uit elkaar zijn gaat het niet meer zo geweldig en bovendien degradeerde hij wel met Sparta en heeft hij nu toch een wereldselectie onder zijn hoede waar veel trainers het wel mee zouden kunnen doen. Ik zeg niet dat Rijkaard een slechte trainer is ofzo, maar ik heb toch niet de volle vertrouwen in hem.
Mee eens.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo dec 02, 2007 10:38 pm

brigade zuid schreef:
joey schreef:Wat doet Koster eigenlijk zo geweldig? Mijn voorspelling: dit blijft niet goed gaan
Sneller dan ik dacht.
Ja, helaas. :blush.gif:

De analyse van Koster was vandaag werkelijk briljant. 'We zaten niet in de wedstrijd'. Nee, haal je de koekoek als je aan alle kanten weggespeeld. Misschien had hij zijn hoofd eens uit zijn kraag kunnen halen, dan had hij kunnen zien dat Luque en KJH elkaar de kop zowat insloegen. Het zal niet lang duren of Luque geeft ook KJH een schop. :smallgrin.gif:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo dec 02, 2007 10:57 pm

Het is toch geen coachen wat die man doet? Een beetje zitten, dat kan ik ook wel. :1evil.gif:

Toppie

Bericht door Toppie » zo dec 02, 2007 11:05 pm

Jöhnk schreef:Het is toch geen coachen wat die man doet? Een beetje zitten, dat kan ik ook wel. :1evil.gif:
Daarvoor is dit ook niet de Trainer die ajax had gekozen maar noodgedwongen er moest neerzetten. Laat die deze week maar eens op de Verdediging onder de loep nemen en Luque lekker op de bank zetten

joey
Erelid

Bericht door joey » zo dec 02, 2007 11:07 pm

Dan komt hij met MKD aankakken. Veel vertrouwen heb ik er niet in.

Jesse

Bericht door Jesse » zo dec 02, 2007 11:17 pm

Ik dacht dat ik gek werd toen MKD mocht warmlopen. Brrr...
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo dec 02, 2007 11:19 pm

joey schreef:Het zal niet lang duren of Luque geeft ook KJH een schop. :smallgrin.gif:
Dat die schop dan goed mag aankomen. :1evil.gif: :blush.gif:

Is Koster bang voor Luque of zo?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 02, 2007 11:20 pm

Jesse schreef:Ik dacht dat ik gek werd toen MKD mocht warmlopen. Brrr...
Heeft-ie minder gepresteerd dan een aantal spelers die al het hele seizoen spelen?

joey
Erelid

Bericht door joey » zo dec 02, 2007 11:23 pm

Koster heeft fijn met hem gewerkt bij RKC, Jesse. :hypocrite.gif:

Je kunt er uren over praten, maar deze selectie heeft het totaal niet. Wanneer zorgt de leiding eens dat er verdedigers komen die kunnen verdedigen, middenvelders die kunnen omschakelen en aanvallers die in een driespitsensysteem kunnen spelen? Ik zat vandaag naar de wedstrijd te kijken en dacht: jemig, wat een zooitje, het lijkt wel of ze voetballers uit de catalogus hebben gehaald.
Nu wordt MKD weer gerecyceld. Nieuwe trainer, nieuwe inzichten, roep MVG dan. Geweldig. Trainer en TD hoeven dus niet op één lijn te zitten. Is MKD wel of niet goed genoeg. Heeft MVG zich daar al een oordeel over gevormd?

Maar over de nieuwe trainer: denken jullie dat Van Basten het wordt?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma dec 03, 2007 1:14 am

Ben er wel bang voor al voldoet ie niet aan alle 7 profiel eisen van MvG.

Gesloten