Martin Jol ex-trainer Ajax

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Martin Jol is de nieuwe trainer van Ajax, positief of negatief? Roept u maar...

Ik ben tevreden, een prima keuze.
70
83%
Helaas, dat gaat weer niks worden.
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 84

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Zuidema » za aug 22, 2009 5:42 pm

Hieronder nog wat quotes van Jol n.a.v. Adriaanse tijdens (volgens mij) dezelfde persconferentie. Helaas heb ik de video ervan niet kunnen vinden, je moet nu alleen op de woorden afgaan. Maar ook hier druipt volgens mij de ironie en met name het sarcasme richting Co er van af. Dat die 2 niet de beste vrienden zijn, is overduidelijk. Je zou er boven moeten staan, maar die onderkoelde en toch rake en scherpe sneertjes terug met wat humor kan ik best wel lijen. Dat zgn. horloge van 25.000 euri past volgens mij prima in hetzelfde plaatje. En dan vooral even extra overdrijven, juist omdat het eigenlijk zijn dikke r**t zal roesten.
19 aug. 2009 16:31:15

In aanloop naar het Europese duel tegen Slovan Bratislava liet Jol de volgende gevatte reactie optekenen tijdens een persconferentie: "Als trainer van Ajax heb je te maken met honderden meningen. Daar kun je naar luisteren of niet. Luister je er naar, dan houd je het slechts een blauwe maandag vol. Zoals Co is overkomen. Ik luister er niet naar; ik hoop het langer vol te houden."

Ook gaf Adriaanse te kennen het niet te begrijpen dat Vertonghen door Jol als middenvelder werd opgesteld. "Ik heb het voor de zekerheid nog even nagevraagd bij Jan. Hij vertelde me dat hij middenvelder is en zo ook is opgeleid in de jeugd van Ajax," was daarop de reactie van Jol.

Het blijkt dat de twee het niet goed met elkaar kunnen vinden. "Mijn relatie met Co is nooit geweldig geweest, maar hij heeft natuurlijk enige tijd in het buitenland doorgebracht. Hier gaan de zaken gewoon verder. Misschien dat bepaalde dingen hem zijn ontgaan," aldus de huidige trainer van Ajax.

bron: Goal.com

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Daniel » zo aug 23, 2009 1:12 am

Precies. Het is gewoon een reactie op Adriaanse. Niet direct gericht aan de man zelf maar hij neemt hem verhuld in de zeik. Adriaanse haalt hem neer omdat hij een trainingspak draagt bij wedstrijden, dat vind hij ordinair ofzo. Jol noemt het andere uiterste en dat het hem geen reet uit maakt wat hij draagt wat betrefd zijn werk en prestaties. Een vrij logische verklaring toch? Het is meer in de zin van "je moet niet afgaan op of iemand nou een rolex van 25 ruggen om zijn pols heeft of hij in een vuilniszak rondloopt, maar wat hij voor een werk neerzet".
Maargoed, er lopen hier wat figuren rond die graag snel negatief de zaak willen bekijken (Joey, durf je niet zo snel positief te zijn als Ajacied omdat je anders bang bent om "arrogant" bevonden te worden aangezien je al voor Ajax bent?).

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door joey » zo aug 23, 2009 11:04 am

Nee hoor. Ik ben zo arrogant om voor Ajax te zijn. Maar ik vind ook dat Ajax arrogant genoeg moet zijn om een hoop van zichzelf te verwachten. Bij Ajax is alles zo... gewoontjes de laatste tien jaar.

Voor de rest zoekt Jol het maar uit met zijn protserige horloges. Het belangrijkste is dat hij Ajax aan het voetballen krijgt. Hij maakt nu eenmaal deel uit van een raar, materialistisch, proleterig wereldje.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Giacomo Puccini » zo aug 23, 2009 11:09 am

Wat is er zo gewoontjes aan Ajax? De prestaties hebben we het dan over neem ik aan, of bedoel je ook nog andere zaken waarin Ajax naar jouw zin te gewoon is?
Ajax!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door joey » zo aug 23, 2009 11:17 am

Tja, Ajax was ooit de club van Michels, Cruijff, Van Gaal. Idealisten (zeker de laatste twee), trainers die meer van Ajax verwachtten dan dat het van Sparta won. Ajax had iets magisch, iets dat aansprak tot ver over de grenzen. Daar is (onder druk der omstandigheden, maar vooral omdat Ajax er de mensen niet voor heeft) weinig van over, vind ik. Als je Ajax zag spelen tegen Groningen en PSV, dan had het net zo goed Bayer Leverkusen kunnen zijn.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door brigade zuid » zo aug 23, 2009 11:23 am

Giacomo Puccini schreef:Wat is er zo gewoontjes aan Ajax? De prestaties hebben we het dan over neem ik aan, of bedoel je ook nog andere zaken waarin Ajax naar jouw zin te gewoon is?
Zo'n beetje alles, ben het wel met Joey eens hoor.. een 13 in een dozijn club is het geworden maar ben en blijf er wel fan van.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Giacomo Puccini » zo aug 23, 2009 11:25 am

Als Michels, Cruijff en Van Gaal in deze tijd leefden, werkten ze nu voor Barcelona, Bayern München of Chelsea. Deze personen waren misschien in jouw ogen idealist (beetje vergezocht, het waren vooral mensen met kwaliteiten) maar door de omstandigheden zul je ook een beetje realist moeten zijn.

Dat magische is er nog steeds hoor! Moet je alleen wel in andere competities zijn. Ik kan erg genieten van Manchester United en Liverpool. Dat is bijna magisch. Ajax is magisch op een andere manier, dat is de club waar ik supporter van ben. Ook mooi, en zeker niet afhankelijk van 3 personen uit een ver verleden.
Ajax!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door joey » zo aug 23, 2009 11:30 am

Tja, het zou zeker heeeel lastig zijn om het anders te doen. Maar dat was het in 1993 ook. Nevio Scala lachte Van Gaal met zijn naïeve voetbal in zijn gezicht uit.

Verder kunnen die 'drie personen uit een ver verleden' niet genoeg gerespecteerd worden. Zij hebben Ajax kleur gegeven, Ajax successen bezorgd, Ajax beroemd gemaakt ver over de grenzen. De trainers van de laatste tien jaren halen het daar niet bij. Overigens werkte Van Gaal de laatste jaren gewoon in Nederland, en wel bij de concurrentie. Dit omdat Ajax,toen het hem terughaalde, hem op de verkeerde plek neerzette. Slecht beleid dus.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door gaizka » zo aug 23, 2009 12:10 pm

Giacomo Puccini schreef:Als Michels, Cruijff en Van Gaal in deze tijd leefden, werkten ze nu voor Barcelona, Bayern München of Chelsea. Deze personen waren misschien in jouw ogen idealist (beetje vergezocht, het waren vooral mensen met kwaliteiten) maar door de omstandigheden zul je ook een beetje realist moeten zijn.

Dat magische is er nog steeds hoor! Moet je alleen wel in andere competities zijn. Ik kan erg genieten van Manchester United en Liverpool. Dat is bijna magisch. Ajax is magisch op een andere manier, dat is de club waar ik supporter van ben. Ook mooi, en zeker niet afhankelijk van 3 personen uit een ver verleden.
Ik heb het hetzelfde als jij: 'Ajax is magisch op een andere manier, dat is de club waar ik supporter van ben'

Als ik naar Arsenal en Barcelona kijk zie ik het voetbal dat Ajax ooit speelde en hopelijk ooit weer speelt.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Giacomo Puccini » zo aug 23, 2009 12:32 pm

Respect voor deze mensen is er bij mij ook wel, begrijp me niet verkeerd. Maar als club zijnde moet je wel verder. Ieder tijdperk en iedere situatie vraagt om zijn unieke aanpak. Kijk naar Louis van Gaal die met AZ, een heel gewoon ploegje, met zeer gewoon voetbal een kleurloos kampioenschap behaalde. Respect hoor, maar de 'idealist' Van Gaal heeft dus ook ingezien dat in het huidige voetbal idealisme ingehaald is door de realiteit. Hij is bewust van de middelen die hij tot zijn beschikking heeft. In '72 en '95 hadden de Ajaxcoaches een aantal van de beste spelers van de wereld tot hun beschikking. Alles wat ook maar een beetje lijkt op de beste spelers van de wereld, speelt sinds die tijd in ieder geval niet meer in Nederland. Helaas, het is niet anders.

Je moet ook oppassen met je eerbetoon aan dergelijke mensen. Dat hele gedweep met vleugelspitsen bijvoorbeeld is een eigen leven gaan leiden en heeft Ajax in het eerste decennium na het vertrek van LVG meer slecht dan goed gedaan. Gelukkig is 4-3-3 inmiddels niet meer zo'n issue, als is het dat voor veel fans die nog in het verleden leven nog wel.

Meer nog dan idealisten, waren de grote namen uit het Ajaxverleden innovatief en mensen met kwaliteiten. Innovatie en kwaliteit moet bij Ajax op de voorgrond blijven staan, en eens in de zoveel tijd zal dat dan zijn vruchten afwerpen in de resultaten. Maar je moet realistisch genoeg zijn om te beseffen dat kwaliteit kan worden weggekocht en dat innovaties worden afgekeken en gekopieerd. Het huidige voetbal is een vrije markt en clubs kennen weinig geheimen voorelkaar. Een innovatie valt dus niet te beschermen, laat staan voor een club met weinig geld.

Wat me bij Ajax vaak stoort, is dat wij denken dat we een soort voetbal kunnen spelen waar niemand een antwoord op heeft, dat we uniek zijn op voetbaltechnisch gebied. Dat zijn we dus niet, sterker nog, geen ploeg ter wereld is dat tegenwoordig meer.

Dat neemt niet weg dat je een eigen identiteit moet hebben. De beleidsmakers moeten daar vorm aan geven. Aan geven ja, want een identiteit is geen kwestie van een statuut dat sinds de oprichting niet meer verandert. Het is een levend iets, iets wat in ontwikkeling blijft. Belangrijke peilers probeer je daarbij in stand te houden, zoals aanvallend voetbal, een productieve jeugdopleiding, het Amsterdamse karakter. Dat die beleidsmakers dat trouwens in veel gevallen slecht hebben gedaan vind ik trouwens wel.

Cruijff, Van Gaal en Michels hebben de identiteit van Ajax ieder op hun eigen manier kleur gegeven. Hun opvolgers zullen dat op een andere manier doen, want zij zijn niet dezelfde personen en hebben met nieuwe omstandigheden te maken. In dat licht moeten we eens ophouden met iedereen aan deze historische figuren te spiegelen. Daar doe je meer kwaad dan goed mee, het is totaal niet productief. Ajax moet vooruit, niet achteruit.
Ajax!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Daily Blind » zo aug 23, 2009 4:13 pm

tot nu toe even veel punten als van Basten.. :blush.gif:

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Giacomo Puccini » zo aug 23, 2009 4:49 pm

Van Basten had Huntelaar nog, die had Jol er nu graag bijgehad :hypocrite.gif:
Ajax!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Toppie » zo aug 23, 2009 5:28 pm

Jol moet die ego'tjes er eens uit halen , iedereen wil eerst tachtig man voorbij en dan denken o ik had hem beter kunnen afspelen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door joey » zo aug 23, 2009 5:34 pm

Giacomo Puccini schreef:Van Basten had Huntelaar nog, die had Jol er nu graag bijgehad :hypocrite.gif:
Van Basten had De Zeeuw wel willen hebben.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door 999 » zo aug 23, 2009 5:53 pm

joey schreef:
Giacomo Puccini schreef:Van Basten had Huntelaar nog, die had Jol er nu graag bijgehad :hypocrite.gif:
Van Basten had De Zeeuw wel willen hebben.
Ja, die had daar best 20 miljoen voor over gehad ....

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door goodfella » zo aug 23, 2009 6:47 pm

999 schreef:
joey schreef:
Giacomo Puccini schreef:Van Basten had Huntelaar nog, die had Jol er nu graag bijgehad :hypocrite.gif:
Van Basten had De Zeeuw wel willen hebben.
Ja, die had daar best 20 miljoen voor over gehad ....
Klopt en dat is dan ook gelijk het enige verschil. Voor de rest is het net van Basten. Elke week een compleet andere opstelling en niet tijdig ingrijpen. Toch... :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Toppie » zo aug 23, 2009 6:59 pm

Wat is het toch een kwelling om een Ajacied te zijn , niks klopt er meer van onze club. Trainers lopen met erfenissen of zijn pasanten en het aankoop beleid en scouting is ook al een drama. Hoelang moeten we nog wachten op een verandering

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door LucaS » zo aug 23, 2009 7:21 pm

Het is heerlijk om Ajacied te zijn!
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10435
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door mattie » zo aug 23, 2009 9:08 pm

Toppie schreef:Wat is het toch een kwelling om een Ajacied te zijn , niks klopt er meer van onze club. Trainers lopen met erfenissen of zijn pasanten en het aankoop beleid en scouting is ook al een drama. Hoelang moeten we nog wachten op een verandering
Afgelopen 2 jaar waren de kakkerlakken het lachtertje... Nu Jol

Jol moet heel snel 11 spelers week in week uit het vertrouwen geven... Zie andere topclubs en niet zoals vandaag weer andere spelers het veld in sturen.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door 999 » zo aug 23, 2009 9:52 pm

goodfella schreef:
999 schreef:
joey schreef:
Van Basten had De Zeeuw wel willen hebben.
Ja, die had daar best 20 miljoen voor over gehad ....
Klopt en dat is dan ook gelijk het enige verschil. Voor de rest is het net van Basten. Elke week een compleet andere opstelling en niet tijdig ingrijpen. Toch... :biggthumpup.gif:
Nou, beetje gelijk heb je wel.Maar van dat niet tijdig ingrijpen dat slaat natuurlijk nergens op.Tegen Rkc en Sparta zie ik Jol toch wel degelijk ingrijpen.

Wat me een beetje tegen valt is dat ik had verwacht dat Jol gewoon consquent voor 4-4-2 zou kiezen.De spelers hebben we.Verder is het natuurlijk wel heel vroeg om nu al te roepen dat Jol net als MVB is.Die was nog in zijn laatste wedstrijd aan het experimenteren ..

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door 999 » ma aug 24, 2009 8:15 am

GOEDE ZET VAN MARTIN JOL

BARCELONA, maandag

Zo’n veertien jaar geleden deden de oud-spelers van Ajax een speciale oproep richting het toenmalige bestuur. „Wat je ook doet, hou de club bij elkaar.” We doelden daarmee op het voornemen om met de A-selectie de ArenA in te trekken, maar de rest van de club op De Toekomst te stallen. We waren bang dat zo de ziel van Ajax zou worden aangetast. Helaas is dat ook uitgekomen.

Mensen die bij Ajax zijn opgegroeid, weten precies wat ik bedoel. Voor de buitenwacht misschien een detail, maar het is de essentie van Ajax.

Daarom is richting de nieuwe trainer Martin Jol een groot compliment op zijn plaats. Na veertien jaar heeft hij de huidige voorzitter er eindelijk van kunnen overtuigen, dat het toch beter is als héél Ajax op één plek zit. Ik haal bewust de voorzitter erbij, omdat Uri Coronel veertien jaar geleden deel uitmaakte van het bestuur dat deze pijnlijke beslissing nam. Hij was als bestuurslid zelfs belast met het project om van De Meer naar de ArenA en De Toekomst te verhuizen.

Gelukkig heeft Jol hem nu zover gekregen om alles terug te draaien. Weliswaar veertien jaar te laat, maar beter laat dan nooit.

Dat het hoog tijd werd om alles weer samen te voegen, is ook uit de competitiestart gebleken. Van de week heb ik AjaxSlovan Bratislava gezien en ondanks de uitstekende uitslag kon je ook tijdens deze wedstrijd constateren dat er nog veel werk aan de winkel is. Daarom is het een goede zaak dat het internationale voetbal veilig is gesteld. Verder ga ik nu nog niet in op technische en tactische zaken, omdat het te vroeg is om al een echt oordeel over de ploeg te hebben. Bovendien is de technische staf nog flink aan het puzzelen.

Daarom is de samenvoeging van de club ook zo’n sterke zet geweest. Omdat de problemen er hopelijk sneller door worden opgelost. Nu iedereen op De Toekomst dicht bij elkaar zit, wordt er automatisch meer gecommuniceerd, is er daardoor beter overleg en heb je ook een beter overzicht. Zo krijg je alles beter en sneller op één lijn.

Ook bij Barcelona werkt dit uitstekend. Al een paar jaar beschikt de club buiten de stad over een complex waar de jeugd traint en het tweede speelt. De ploeg waar de huidige hoofdcoach Pep Guardiola jarenlang trainer van was. Het eerste wat Guardiola deed, toen hij vorig jaar bij het eerste kwam, was met de A-selectie naar dat trainingscomplex verhuizen. Zo kon hij op één plek alles veel beter overzien.

Tot slot mijn relatie met de NOS. Van de week werd ik geconfronteerd met vragen, dat de boel was afgeketst omdat ik te veel geld zou vragen. Onzin! Er is maar één reden en dat heeft alles met de invulling van de sportprogramma’s te maken. Ik juich kritiek toe, zolang die inhoudelijk is én hout snijdt. Helaas zie ik dat bij de NOS steeds minder gebeuren. Sommige analisten en commentatoren geven geen inhoudelijke kritiek, maar spelen uit de losse pols op de man.

Vorige week zag ik de samenvatting van Heracles-Feyenoord, waar doelman Rob van Dijk het heel goed deed. Nu zo’n beetje alle keepers geblesseerd zijn, helpt hij op zijn veertigste Feyenoord op een fantastische manier uit de nood.
Maar wat riep de verslaggever toen hij een bal verkeerd uittrapte? „Je kan wel zien dat-ie veertig is…”
Misschien lollig bedoeld, maar volkomen respectloos.
Nou JC, je bent ook tegen de ellenboog van de week had ik begrepen.Als er iets inhoudelijk is is het dat item wel.Begint trouwens een beetje erg te worden die lobby die pleit voor " inhoudelijk ".Krijg een beetje het gevoel dat ze bedoelen dat je niks negatiefs meer mag zeggen over het voetbal of spelers ..

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door wimpey » ma aug 24, 2009 9:45 am

Vriend Jol lijkt wel een goochelaar, iedere wedstrijd een ander systeem en opstelling. Mij lijkt me dat je deze vrij matige selectie een handvat moet geven in de vorm van een vast systeem, een redelijk vaststaande opstelling en duidelijke taken. Het geschipper van nu doet veel denken aan de voorbije seizoenen, waarvan het resultaat bekend is.

Ajax begon behoorlijk in Groningen, de competitiewedstrijden daarna werd het steeds een stuk slechter. Jol kan me voorlopig allerminst overtuigen. Tegen PSV liet ie de boel de boel en z´n opstelling van gisteren deugde ook niet. Nog een paar weken zo aanmodderen en Ajax kan weer fluiten naar de titel.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Daniel » ma aug 24, 2009 9:55 am

Nou sta ik vanaf het begin al vrij sceptisch tegenover Jol, maar misschien is het ook een idee om een keer niet direct een titel te verwacht maar eerst maar eens stabieler worden?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door peter » ma aug 24, 2009 9:55 am

Ik zie de hand van Jol in ieder geval niet. Voorlopig hangt het hele elftal op aan de grillen van Suarez. Als hij niet scoort, dan is het heisa in de tent. Ook de Zeeuw wordt belangrijk gemaakt, maar vind ik tot op heden erg tegenvallen. Kan duidelijk zijn stempel nog niet drukken en vervalt vaak in hersenloze oplossingen.
Jol wisselt niet alleen qua spelers, maar ook in spelsystemen. Met de opstelling tegen Sparta werd er in ieder duidelijk gekozen voor Suarez en voor niemand anders. Rommedahl, Urby, Aissati, de Jong en de Zeeuw komen gezamenlijk nog niet tot 10 goals, dus waarom gok je daar dan op tegen een tegenstander als Sparta?
Tot slot baart me het spel vooral zorgen. Ik zie alleen maar trechtervoetbal en alles is gebaseerd op toeval en ingevingen. Bij betere veldbezettingen en positiespel komen de goals vanzelf. Kun je wel roepen dat je een lange spits nodig hebt, maar zoveel uitgespeelde kansen heb ik bijvoorbeeld niet gezien. Misschien moet je eerst maar eens bedenken hoe je die bal bij die lange spits gaat krijgen of is daar het simpele antwoord op dat we met de lange bal gaan spelen? Zou wel verklaren dat we daar op willen gokken, want ik zie weinig aanzet om met gecontroleerd positiespel op een hoger niveau te komen.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Daniel » ma aug 24, 2009 9:57 am

Zie je de hand van Jol nog niet? Ik zie toch beter voetbal en meer gecombineerd worden dan ik de afgelopen 2/3 jaar gezien heb in totaal hoor.
Dat de afwerking en de verdediging het te wensen over laat ligt voornamelijk ook aan de geringe kwaliteit van de spelers.

Plaats reactie