We zullen het zien. Tot op heden is er van al die horrorverhalen (Cruijff loopt weg, Cruijff wil alleen vriendjes om zich heen, Cruijff neemt geen verantwoordelijkheid) weinig waar gebleken.
Moderator: mods
We zullen zien. Hij houd het in ieder geval langer uit dan vorige keer. Als er een verschil van mening is, hoop ik niet dat Cruijff gelijk wegloopt.joey schreef:Toppertje, die Harmsen. Die omhooggevallen loodgieter heeft Ajax bijna naar de kloten geholpen. Een bijzonder onaangename man ook, heeft iemand die het kon weten me verteld.![]()
We zullen het zien. Tot op heden is er van al die horrorverhalen (Cruijff loopt weg, Cruijff wil alleen vriendjes om zich heen, Cruijff neemt geen verantwoordelijkheid) weinig waar gebleken.
Hij was al niet aanwezig bij z'n benoeming, dus wanneer voelt ie zich wel geroepen? Misschien een beetje flauw van mij, want wellicht had Johan een goede reden om er niet bij te zijn. Maar dat is wel de algemene tendens rond Cruijff. Vanaf een afstand roepen dat het kut is en als ie zelf de verantwoordelijkheid krijgt is ie niet aanwezig of legt hij z'n functie neer.joey schreef:Zo is dat, Ride. Gisteren was een historische dag.![]()
Cruijff (dat kleintje links) als honkballertje in de jeugd van Ajax.
@GangstaRib: een aanwezigheidsplicht? Hij zit niet op de middelbare school! De commissarissen zijn allemaal drukbezette mensen die niet elke dag bij Ajax zullen rondlopen. Cruijff moet er zijn als het nodig is.
Eerste opdracht: een goede AD vinden die er wel elke dag is.
Absoluut.joey schreef:Aanvulling: zie net Ten Have bij de NOS. Komt zeer sterk over.
Je begroot niet alleen 100% zekere inkomsten hoor....joey schreef:Daar schrok ik ook een beetje van, Jöhnk. Ik ben daar pertinent op tegen. Je moet niet begroten wat je misschien niet krijgt.
Ajax Rules schreef:Absoluut.joey schreef:Aanvulling: zie net Ten Have bij de NOS. Komt zeer sterk over.
Dat denk ik ook. Persoonlijk denk ik dat het niet lang goed zal gaan. Ik hoop het (en dat meen ik uiteraard echt!) wel.Jabu schreef:Ik kreeg de indruk dat Ten Have daar ook niet zo weg van was en dat er ongetwijfeld moeite gedaan zal worden om Cruijff daar ook van te overtuigen.Le T. schreef:Ten Have moet in zijn eerste interview al op eieren lopen. Op zich is het natuurlijk absurd dat een commissaris een column heeft waarin hij over zijn eigen organisatie schrijft. Daar ligt duidelijk al een probleem voor Ten Have.Aanvulling: zie net Ten Have bij de NOS. Komt zeer sterk over.Enerzijds: Cruijff is een oorspronkelijk denker, wil ook samenwerken. Anderzijds: ook Cruijff moet zich aan de regels houden. Het belang van Ajax staat voorop.
Maar goed: positief dat JC nu een formele rol heeft, nu kijken of hij ook de lange adem heeft. Ik heb i.i.g. veel zin in de toekomst. En als JC toch weer op de oude toer heeft, dan kun je hem (vanuit zijn formele rol) nu veel makkelijker tegenspel bieden. Dan is het "Johan, we hebben dit en dit afgesproken, dus houd je eraan of rot op."
joey schreef:Maar goed: positief dat JC nu een formele rol heeft, nu kijken of hij ook de lange adem heeft. Ik heb i.i.g. veel zin in de toekomst. En als JC toch weer op de oude toer heeft, dan kun je hem (vanuit zijn formele rol) nu veel makkelijker tegenspel bieden. Dan is het "Johan, we hebben dit en dit afgesproken, dus houd je eraan of rot op."
Rot op? Kijk aan, dat is de juiste benadering.![]()
Hopelijk zal het iets anders gaan. Met meer onderling respect.
Cruijff heeft allang getoond dat hij de lange adem heeft, zoals jij het noemt. Het afgelopen half jaar is er zoveel gebeurd, en hij is niet afgehaakt.
Benji schreef:Ik dacht dat er laatst een bericht was dat Van Praag (als vertegenwoordiger van een grote groep ontevreden leden) de grote initiator was achter de 'fluwelen revolutie'?
Toevoeging: http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Nederlands- ... f-in.dhtml
Inderdaad.joey schreef:Maar goed, dat ligt achter ons. Wat gebeurt is verdient de schoonheidsprijs niet. Laten we hopen dat er iets goeds uit voortkomt.
Ajax Rules schreef:Inderdaad.joey schreef:Maar goed, dat ligt achter ons. Wat gebeurt is verdient de schoonheidsprijs niet. Laten we hopen dat er iets goeds uit voortkomt.
Ik vind het op papier een sterke leiding. Mooie cv's, complementair aan elkaar. Daarnaast vond ik Ten Have erg prettig en vertrouwenwekkend overkomen.joey schreef:![]()
![]()
Heb jij vertrouwen in de nieuwe leiding, AR?
Ja, vind ik ook. Al zegt het niet alles. Vooralsnog zien we vooral de buitenkant.Ajax Rules schreef:Ik vind het op papier een sterke leiding. Mooie cv's, complementair aan elkaar. Daarnaast vond ik Ten Have erg prettig en vertrouwenwekkend overkomen.
Tegelijk heb ik wel twijfels. Die zitten al een beetje besloten in jouw vraag. Want de RvC is niet de nieuwe "leiding", maar heeft wel het profiel van een nieuwe leiding. Dus, zoals ik al eerder opmerkte, komen er niet teveel kapiteins op het schip en komt er geen onduidelijke structuur waarbinnen verschillende organen in conflict komen over de daadwerkelijke macht.
Jazeker, dat risico loop je. Cruijff is de gemakkelijkste niet. Maar... elke maand dat hij bij Ajax zit, is er een. Hij heeft aangegeven voor twee jaar in de RVC te willen gaan zitten. Dus stel dat hij het meeste na een jaar op de rails heeft. Dan is het al minder erg als hij opstapt. Het belangrijkste is dat anderen het kunnen overnemen tegen de tijd dat hij uit beeld verdwijnt. Dus dat de organisatie zo snel mogelijk staat.Daarnaast zal ik altijd mijn twijfels houden over het karakter van JC. Is er wel met die man samen te werken? Hij wil geen ja-knikkers zolang JC zijn ding kan blijven doen. Maar wat gebeurt er wanneer hij daadwerkelijk een keer 'nee' krijgt te horen of het daadwerkelijk een keer anders gaat? De geschiedenis leert dat het dan bijna altijd fout gaat. Al hoop ik dat zeker niet.
Ik ook!Al met al heb ik nu wel een positief gevoel en veel zin in wat er te komen staat.
Ik lees nergens dat Van Praag de grote initiator was. Ik lees dat Van Praag rond december vorig jaar Coronel en Cruijff dichter bij elkaar bracht. Volgens mij had Cruijff vlak daarvoor z'n collum geschreven na het drama tegen Madrid en de zaadwedstrijd tegen Willem 2.Benji schreef:Ik dacht dat er laatst een bericht was dat Van Praag (als vertegenwoordiger van een grote groep ontevreden leden) de grote initiator was achter de 'fluwelen revolutie'?
Toevoeging: http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Nederlands- ... f-in.dhtml