Wie moet Henk ten Cate opvolgen?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie moet Henk ten Cate opvolgen?

Martin Jol
5
6%
Jose Mourinho
21
27%
Marco van Basten
14
18%
Louis van Gaal
15
19%
Adrie Koster
3
4%
Co Adriaanse
10
13%
Iemand anders, te weten:
10
13%

Totaal aantal stemmen: 78

joey
Erelid

Bericht door joey » za dec 01, 2007 1:26 pm

Ik heb zeker iets gemist. Afgelopen zondag begon Ajax aardig, maar in de tweede helft zakte het spelpeil naar een bedroevend niveau. Ajax mocht niet mopperen dat het de punten pakte. Net als Ajax niet mocht mopperen dat het in Rotterdam tegen Feyenoord een punt pakte. Wat doet Koster eigenlijk zo geweldig? Mijn voorspelling: dit blijft niet goed gaan en dan is de achterban zo op die man uitgekeken.

@Luuk: vooruitverdedigen dus? En verdedigen? Hoort dat er ook bij????
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » za dec 01, 2007 1:28 pm

Ach Joey, Koster heeft nog twee keer zoveel geblesseerden als the creep. Heb je het middenveld gezien de tweede helft zondag?

joey
Erelid

Bericht door joey » za dec 01, 2007 1:29 pm

Nou en? Daarom was het spel nog wel slecht.

Eerlijk gezegd erger ik me aan die dooie Koster. Wat een slomo, zeg. :blush.gif:

999

Bericht door 999 » za dec 01, 2007 1:30 pm

LucaS schreef:Ik heb het steeds opgenomen voor Maduro ja. Omdat ik weet dat het een prima voetballer is die onder zijn kunnen speelde. En zo slecht als hij hier op een bepaald moment werd afgeschilderd was ie nou ook weer niet
Maar je kan je natuurlijk hardop afvragen of dat Maduro nu echt zo goed is ( geworden ) of dat, gezien wat er nu op het veld staat, hij een voorsprong heeft ( omdat ie veel langer bij het eerste zit ).

Ik bedoel in het land der blinde is eenoog koning.

Ik twijfel nog steeds w.b. Maduro.
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 01, 2007 1:31 pm

LucaS schreef:Ach Joey, Koster heeft nog twee keer zoveel geblesseerden als the creep. Heb je het middenveld gezien de tweede helft zondag?
Ik heb niets tegen Koster hoor, maar dit is gewoon onzin. Wat er vorig seizoen rond Werder-Ajax plaatsvond was gewoon ongekend. En ook Ten Cate moest Davids, Leonardo en regelmatig Stam missen. Bovendien had hij nog niet de beschikking over een fitte Luque.

LucaS

Bericht door LucaS » za dec 01, 2007 1:32 pm

joey schreef:Nou en? Daarom was het spel nog wel slecht.

Eerlijk gezegd erger ik me aan die dooie Koster. Wat een slomo, zeg. :blush.gif:
Dat ontken ik toch niet? Ik zeg alleen dat ik vind dat hij de juiste instelling heeft voor een Ajacied, en dat je dat in het veld al terugziet. Er wordt weer naar voren gedacht, ook als de tegenstander de bal heeft.
Ach, tegen Feyenoord greep hij heel kordaat in. Dat vond ik wel getuigen van ruggegraat. Maar de man heeft inderdaad een stuk minder blabla naar buiten vergeleken bij zijn voorganger

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za dec 01, 2007 1:33 pm

Ongekend? Huntelaar en Perez zaten nb op de bank omdat HTC zo nodig de tactiek der verschroeide aarde moest uitproberen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 01, 2007 1:34 pm

Daarnaast was wel de hele verdediging geblesseerd en misten we aardig wat middenvelders.

Die tactiek was inderdaad ook om te lachen. Dat kwam er nog eens bovenop. Anyhow, het ging me meer om het feit dat de blessuregevallen niet allen iets van nu zijn. Die kwamen vorig seizoen en het seizoen daarvoor ook al in grote mate voor.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za dec 01, 2007 1:44 pm

Thomas schreef:Daarnaast was wel de hele verdediging geblesseerd en misten we aardig wat middenvelders.
Je overdrijft:

Spelers Ajax Wedstrijden Gescoord
Stekelenburg Maarten 22 0
Heitinga John 26 1
Roger 3 1
Stam Jaap 17 0
Lindenbergh Olaf 19 0
Donald Mitchell 1 0
Maduro Hedwiges 16 0
Gabri 8 0
Sneijder Wesley 32 6
Babel Ryan 19 4
Mul de Tom 7 0

---> We misten alleen Vermaelen, Emanuelson en Ogararu.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 01, 2007 1:50 pm

En Emanuelson. En Grygera. Davids ook, maar die was niet speelgerechtigd. Maar je hebt gelijk hoor.

Hulde overigens voor een van onze beste posters, die niet per definitie een kant kiest en dat koste wat kost, tot aan onredelijkheid toe, blijft verdedigen. :worshippy.gif:

Jesse

Bericht door Jesse » za dec 01, 2007 1:54 pm

Heb je het nou over mij?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Arwin

Bericht door Arwin » za dec 01, 2007 1:56 pm

Ik vind Koster tot nu toe ook niet zoveel indruk maken. Dat is nog geen definitief oordeel en misschien krijgt hij er wel meer patronen in de komende maanden, maar vooralsnog doet hij het alleen wat puntenaantal betreft goed.

Wedstrijden zoals tegen Roda JC en Vitesse winnen we alleen omdat we een goede aanval hebben voor Eredivisie begrippen, die de fouten van de verdedigers en middenvelders nog steeds kunnen compenseren. Nou is meer scoren dan de tegenstander wel de kern van het voetbalspelletje, maar ik voorspel dat Ajax nog veel punten gaat verspelen de komende tijd als er niet spel beter georganiseerd wordt achterin.

Over de wedstrijd tegen Feyenoord wil ik het al helemaal niet hebben. Waar ploegen als Twente en Groningen wel gewoon laten zien dat je Feyenoord kan afbluffen door ze terug te dringen en ze aan te pakken op hun zwaktes achterin, speelt Ajax tegen Feyenoord zo'n verschrikkelijke laffe eerste helft dat ze blij mochten zijn met een 1-0 achterstand en uiteindelijk met een punt.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za dec 01, 2007 1:59 pm

Arwin schreef:Ik vind Koster tot nu toe ook niet zoveel indruk maken. Dat is nog geen definitief oordeel en misschien krijgt hij er wel meer patronen in de komende maanden, maar vooralsnog doet hij het alleen wat puntenaantal betreft goed.
Het is een dubbele discussie. Als interim wil ik Koster helemaal niet afzeiken, maar als kandidaat-hoofdtrainer moet je iets bijzonders laten zien. Dat doet hij (voorlopig) niet.

Arwin

Bericht door Arwin » za dec 01, 2007 2:00 pm

Jöhnk schreef:
Arwin schreef:Ik vind Koster tot nu toe ook niet zoveel indruk maken. Dat is nog geen definitief oordeel en misschien krijgt hij er wel meer patronen in de komende maanden, maar vooralsnog doet hij het alleen wat puntenaantal betreft goed.
Het is een dubbele discussie. Als interim wil ik Koster helemaal niet afzeiken, maar als kandidaat-hoofdtrainer moet je iets bijzonders laten zien. Dat doet hij (voorlopig) niet.
Eens en ik verwacht eerlijk gezegd ook niet dat Koster een serieuze kandidaat is voor Ajax trouwens. Het publiek wil een naam zien en Koster past totaal niet in de profielschets die Ajax heeft opgesteld.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 01, 2007 2:02 pm

Jesse schreef:Heb je het nou over mij?
Nee, over Jöhnk. :blush.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » za dec 01, 2007 2:25 pm

Mwah, ik lees ook dat hij zo rustig is en zo vriendelijk. Daar krijg ik een heel ónrustig gevoel bij. HtC is natuurlijk een heel lastige trainer voor spelers. Altijd scherp, hard, gedreven. Dat moeten zelfs zijn vijanden toegeven. Dan is een rustige trainer (ik lees dan: iemand die minder scherp, hard en gedreven is) een verademing voor de spelers. Eindelijk eens iemand die complimentjes geeft. Die niet elke dag loopt te zeiken over van alles. Maar op den duur is dat helemaal niet zo fijn. Een trainer moet scherp, hard en gedreven zijn.
Vergelijk het met het tijdperk Olsen. In het begin lazen we interviews waarin de spelers hoog opgaven van de 'sfeer'. Het was weer eens iets anders. Het beviel goed, een trainer die alles zoeper vond en de spelers aanmoedigde met: have fun. Die Van Gaal was wel heel erg veeleisend geweest. Eigenlijk mocht je niets van die man. Nee, bij Olsen was pas echt ruimte voor het individu. Mooie praat, maar lang duurde de euforie niet. Toen kwam de sleet erop. De discipline (ook de tactische) ging achteruit en het niveau ook. Having fun bleek bij nader inzien niet tot de beste resultaten te leiden. Ik bedoel maar.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za dec 01, 2007 2:31 pm

Maar als trainer moet je wel het respect van je spelersgroep hebben. Daar was HTC volgens mij te ordinair voor. Veel spelers zullen daar moeite mee hebben gehad. Zelfde geldt trouwens voor CA. Die is dan niet ordinair, maar houdt er wel van om zijn spelers te vernederen.

joey
Erelid

Bericht door joey » za dec 01, 2007 2:34 pm

Ik denk dat de spelers een heilig respect voor HtC hadden. Dat ze een beetje bang voor hem waren. Zijn benadering is niet altijd prettig. Maar verslappen was er niet bij, dat is dan ook weer zo. Als een dergelijke trainer wordt opgevolgd door een watje, gaat het vaak eerst goed en dan komt de klad erin.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 01, 2007 2:35 pm

Mwah, ik denk dat de wat hardere jongens als Davids en Sneijder met hem wegliepen. De gevoelsjongens zal hij vooral op de zenuwen gewerkt hebben.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za dec 01, 2007 2:37 pm

Mee eens. Ik denk dat de stadsjongens geen enkel probleem met HTC hadden. Gevoelige Kenneth en Boer Jaap daarentegen...

joey
Erelid

Bericht door joey » za dec 01, 2007 2:40 pm

Ik geloof nooit dat Stam problemen met HtC had. Die heeft wel erger meegemaakt. Alsof Ferguson zo zachtzinnig is. :smallgrin.gif:

HtC is geen lieverdje voor de spelers in wie hij het niet ziet zitten, dat is bekend. Die zullen hem wel hebben kunnen schieten. Perez bijvoorbeeld. Maar met een gevoelige jongen als Ryan Babel had hij weer een goede band. Maar inderdaad, Babel is wel een Amsterdammer.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za dec 01, 2007 3:36 pm

joey schreef:Ik heb zeker iets gemist. Afgelopen zondag begon Ajax aardig, maar in de tweede helft zakte het spelpeil naar een bedroevend niveau. Ajax mocht niet mopperen dat het de punten pakte. Net als Ajax niet mocht mopperen dat het in Rotterdam tegen Feyenoord een punt pakte. Wat doet Koster eigenlijk zo geweldig? Mijn voorspelling: dit blijft niet goed gaan en dan is de achterban zo op die man uitgekeken.
Zo gaat het iig wel vaak met nieuwe trainers, de eerste paar wedstrijdjes gaat het even aardig en daarna zakt het weer naar het oude vertrouwde niveau wat de laatste jaren zo gewend zijn.

LucaS

Bericht door LucaS » za dec 01, 2007 6:05 pm

Nou Babel vond Ten Cate ongetwijfeld geweldig omdat zijn naam altijd als eerste op het bord met basisspelers verscheen. Of hij nou de wedstrijden ervoor als een krant speelde of niet.

Wat een bullshit dat Koster een watje zou zijn omdat hij niet ala henkie in de pers stoer doet.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 01, 2007 6:07 pm

Ik maak me daar ook niet druk over. Van mij hoeft Koster niet de macho uit te hangen. Als hij maar zinnige dingen zegt in de pers, de club goed vertegenwoordigt en het team goed laat voetballen.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » za dec 01, 2007 6:22 pm

Koster, zoals joey doet, een watje noemen, is na zijn prima ingrijpen bij het relletje tussen Luque en Suarez natuurlijk nogal merkwaardig. Dat hij niet zo'n ordinaire schreeuwlelijk is die iedereen graag de huid vol scheldt betekent dat hij geen onruststoker is, niet dat hij een watje is.

Ajax was rond het vertrek van Ten Cate een enorm chaotische rotzooi. Koster heeft de rust teruggebracht, precíes wat er op dat moment nodig was. Een verademing ten opzichte van Ten Cate, die dus naar later bleek zelf een van de grootste bronnen van de onrust rond de club was, door te lekken naar de media. Is Koster dan een geweldenaar? Nee, natuurlijk niet, een modale eredivisie-trainer, meer niet. Maar wel een die erg gelegen kwam na Ten Cate. Aan het einde van het seizoen moet Ajax gewoon op zoek naar een kwalitatief goede opvolger, want in Koster als vaste trainer zie ik weinig.

Het stukje over de 'gevoelsjongen' Babel is overigens zo mogelijk nog hilarischer. Die jongen werd, zoals Lucas terecht zegt, tot ver voorbij de oneindigheid door Ten Cate gesteund en verdedigd, natúúrlijk voelde hij zich bij Ten Cate thuis, hij weet ook wel hoeveel hij aan hem te danken heeft.

Gesloten