Erik ten Hag

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Erik ten Hag

Bericht door Cruijff » di aug 14, 2018 11:54 am

Wouter schreef: Bij Ajax zouden ze een keer een normaal beleid moeten voeren in plaats van dat ad hoc-slangenkuilbeleid waar ze bekend om staan. En dus niet een trainer ontslaan of op de schopstoel zetten na een slechte pot.
Vergeet het maar.
Binnen Ajax lopen ze al aan je stoelpoten te zagen nog voor je met de eerste training begonnen bent.
Wouter schreef:Bij PSV is er meer rust in de tent en dat is volgens mij een van de oorzaken van de betere prestaties. Ik denk zelfs dat Ajax het vorig seizoen beter had gedaan als Keizer het seizoen af had mogen maken.
Ja, duidelijk.
Zowel resultaten als spel verbeterden richting de winterstop. Rond de wedstrijd Heerenveen uit wilden ze Keizer op straat gooien, maar toen wonnen ze in Heerenveen met 0-4.
Vervolgens zaten ze klaar voor een ontslag gesprek na een evt slecht resultaat tegen PSV, maar versloeg Ajax PSV met 3-0.

Bij Ajax staan er dus mensen op de loonlijst die hopen dat de club die hun salaris uitbetaalt een paar strafschoppen mist in de beker, zodat ze de volgende dag de trainer een schop kunnen geven.
Laatst gewijzigd door Cruijff op di aug 14, 2018 11:59 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Wouter

Bericht door Wouter » di aug 14, 2018 11:58 am

Tja. Neem nou Ten Hag. Ik dacht toen ze hem aanstelden: "Vreemde keus." Maar in zijn eerste seizoen is hij halverwege ingestapt (en dan heeft een trainer minder invloed, geen voirbereiding etc., geen invloed op de samenstelling van de groep). En in het eerste seizoen waarin hij ook echt startte is er één tegenvallende wedstrijd geweest. Kan gebeuren onder elke trainer.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di aug 14, 2018 12:04 pm

Wouter schreef:Tja. Neem nou Ten Hag. Ik dacht toen ze hem aanstelden: "Vreemde keus." Maar in zijn eerste seizoen is hij halverwege ingestapt (en dan heeft een trainer minder invloed, geen voirbereiding etc., geen invloed op de samenstelling van de groep). En in het eerste seizoen waarin hij ook echt startte is er één tegenvallende wedstrijd geweest. Kan gebeuren onder elke trainer.
Wouter schreef:Tja. Neem nou Ten Hag. Ik dacht toen ze hem aanstelden: "Vreemde keus."

Die eerste reflex 'vreemde keus' hadden velen. Lang niet iedereen heeft in zijn leven al genoeg reflectie om ietsjes verder te kijken dan de eigen eerste impulsen.
Dus proberen heel wat lieden zo iemand als Ten Hag volstrekt kansloos te maken. Nog voordat hij daadwerkelijk aan iets heeft kunnen werken zo hard mogelijk blijven roepen "zie je wel!! ze hebben het verkeerd gezien! dat riep ik meteen al!"

Wouter

Bericht door Wouter » di aug 14, 2018 12:11 pm

Klopt. Daarnaast pakt een trainerswissel gedurende het seizoen negen van de tien keer niet goed uit. Uitzondering was natuurlijk het wegsturen van Fraser door Vitesse.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di aug 14, 2018 12:12 pm

Wouter schreef:Klopt. Daarnaast pakt een trainerswissel gedurende het seizoen negen van de tien keer niet goed uit. Uitzondering was natuurlijk het wegsturen van Fraser door Vitesse.
Het aanstellen van Henk Fräser bij Ado pakte anders ook erg goed uit. Kwam er tijdens het seizoen opeens in en wat een fraaie serie zette Den Haag toen meteen neer.
Maar goed, later Alfons Groenendijk trainer van Ado maken pakte eveneens goed uit.

Mano

Bericht door Mano » di aug 14, 2018 12:40 pm

De Dominee schreef:Vermoed je dat of heb je daar 'bronnen' voor Mano?
Nee geen bronnen, behalve dat de verhalen rond gaan dat spelers de trainer 'nadoen' en dat sommige op een vertrek zinspeelde eind vorig seizoen. Tel daarbij op dat de media behoorlijk op Ten Hag zit te hakken. Daarbij vermoed ik dat zij anonieme bronnen hebben.

Deze meneer heeft op dit moment de hele wereld tegen zich na 1 verlies en een slechte 2de helft. (eerste was ook niet denderend maar er werd gescoord)
Zo weinig krediet, dan moet er toch iemand lopen te voeden?
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di aug 14, 2018 12:55 pm

Klopt die informatie hebben ze gekregen van spelers van Ajax en ja klopt, hij wordt nog steeds nagedaan op de club.

Al die vaste Ajax journalisten komen elkaar (nu met de vele besloten trainingen net niet) 7 dagen per week tegen op de club, praten elkaar na, geven elkaar schouderklopjes omdat ze dezelfde mening hebben als elkaar. Ook Simon Zwartkruis doet mee met het offensief op de positie van Ten Hag:
https://www.vi.nl/audio/onbegrijpelijk- ... n-bij-ajax

Hoewel natuurlijk de zeer realistische opmerking 'de meeste spelers bleven ver onder hun niveau, Tadic was een stuk minder dan de Tadic die we in Luik hadden gezien. Maar zo kun je bijna het het hele rijtje wel afgaan'.

Wouter

Bericht door Wouter » di aug 14, 2018 1:04 pm

Cruijff schreef:
Wouter schreef: Bij Ajax zouden ze een keer een normaal beleid moeten voeren in plaats van dat ad hoc-slangenkuilbeleid waar ze bekend om staan. En dus niet een trainer ontslaan of op de schopstoel zetten na een slechte pot.
Vergeet het maar.
Binnen Ajax lopen ze al aan je stoelpoten te zagen nog voor je met de eerste training begonnen bent.
Wouter schreef:Bij PSV is er meer rust in de tent en dat is volgens mij een van de oorzaken van de betere prestaties. Ik denk zelfs dat Ajax het vorig seizoen beter had gedaan als Keizer het seizoen af had mogen maken.
Ja, duidelijk.
Zowel resultaten als spel verbeterden richting de winterstop. Rond de wedstrijd Heerenveen uit wilden ze Keizer op straat gooien, maar toen wonnen ze in Heerenveen met 0-4.
Vervolgens zaten ze klaar voor een ontslag gesprek na een evt slecht resultaat tegen PSV, maar versloeg Ajax PSV met 3-0.

Bij Ajax staan er dus mensen op de loonlijst die hopen dat de club die hun salaris uitbetaalt een paar strafschoppen mist in de beker, zodat ze de volgende dag de trainer een schop kunnen geven.
Zowel het aanstellen als het ontslaan van Keizer was wanbeleid. Als een ziekenhuis die een beginnend basisarts complexe hartoperaties laat uitvoeren en hem ontslaat op het moment dat hij het onder de knie krijgt.

Overigens is de tactiek van Bosz alleen kamikazevoetbal als de spelers die tactiek nog niet onder de knie hebben. De tactiek vergt veel concentratie en coördinatie: op het moment van balverlies moet je immers met zijn allen druk zetten. Als een of twee spelers verzaken kan de tegenstander zich er onderuit voetballen en ligt er een enorme ruimte achter de verdediging.

Als de ploeg het echter wel goed doet komt de tegenstander helemaal niet aan voetballen toe en kan het heel effectief zijn.
Laatst gewijzigd door Wouter op di aug 14, 2018 1:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di aug 14, 2018 1:10 pm

Wouter schreef: Zowel het aanstellen als het ontslaan van Keizer was wanbeleid. Als een ziekenhuis die een beginnend basisarts complexe hartoperaties laat uitvoeren en hem ontslaat op het moment dat hij het onder de knie krijgt.
Jup.
Maar zeg dat dan 'we hebben een flink foute inschatting gemaakt en slaan nu een andere weg in'.

Ipv absoluut niet kloppende kletspraat als "we blijven met elke trainer gewoon de lijn van Ajax volgen" :blackcat.gif:

De Dominee

Bericht door De Dominee » di aug 14, 2018 1:39 pm

Cruijff schreef:Klopt die informatie hebben ze gekregen van spelers van Ajax en ja klopt, hij wordt nog steeds nagedaan op de club.

Al die vaste Ajax journalisten komen elkaar (nu met de vele besloten trainingen net niet) 7 dagen per week tegen op de club, praten elkaar na, geven elkaar schouderklopjes omdat ze dezelfde mening hebben als elkaar. Ook Simon Zwartkruis doet mee met het offensief op de positie van Ten Hag:
https://www.vi.nl/audio/onbegrijpelijk- ... n-bij-ajax

Hoewel natuurlijk de zeer realistische opmerking 'de meeste spelers bleven ver onder hun niveau, Tadic was een stuk minder dan de Tadic die we in Luik hadden gezien. Maar zo kun je bijna het het hele rijtje wel afgaan'.
Is het zo erg dan tussen de spelers en Ten Hag? Had juist het idee dat na Graz hij wat meer krediet had, ook intern wellicht.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di aug 14, 2018 1:46 pm

De Dominee schreef:
die informatie hebben ze gekregen van spelers van Ajax en ja klopt, hij wordt nog steeds nagedaan.
Is het zo erg dan tussen de spelers en Ten Hag? Had juist het idee dat na Graz hij wat meer krediet had, ook intern wellicht.
Spelers die niet spelen, zijn altijd zeikerdjes. Werk daarom dus nooit met een te grote selectie, dan heb je teveel ontevreden egootjes.
Hij heeft nu wat reservespelers proberen te paaien door een op papier makkelijke wedstrijd een aardig deel van het elftal om te gooien.

Niet alleen media, maar ook spelers zijn zo opportunistisch als wat. Direct na Sturm Graz hadden ze ongetwijfeld een lekker gevoel, 'we hebben nu een lekkere pot gespeeld'. Als je naar redenen zoekt om te zeiken heet het dan een week later alweer 'De tactiek en opstelling deugden toen ook al niet. Sturm Graz stelde weinig voor'.

Nihad

Bericht door Nihad » di aug 14, 2018 1:59 pm

Wouter schreef:Klopt. Daarnaast pakt een trainerswissel gedurende het seizoen negen van de tien keer niet goed uit. Uitzondering was natuurlijk het wegsturen van Fraser door Vitesse.
En Frank de Boer en Ronald Koeman destijds bij Ajax.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di aug 14, 2018 2:08 pm

Boabdil schreef:
En Frank de Boer en Ronald Koeman destijds bij Ajax.
Ronald Koeman maakt als trainer voetballers niet direct beter dan iemand als Co Adriaanse.

Wel speelt Koeman een stuk realistischer qua tactiek en werd hij door de media heel wat positiever benaderd dan Adriaanse.
Die factoren hadden direct invloed.

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » di aug 14, 2018 3:03 pm

Mano schreef: Hoe kom je aan al die aannames :confused.gif:
Zeg ik dat ik alleen voor de prijzen ga? Zeg ik dat ik anti-Bosz ben?

Het enige wat ik zeg is dat Bosz wordt verheerlijkt op basis van 1 jaartje zonder prijzen en FdB wordt vergruist op basis van zijn laatste 2 titels. Bij die eerste 2 titels stond jij waarschijnlijk te juichen.

We moeten er vanuit gaan dat Bosz geleerd heeft van zijn fouten maar FdB niet :excited.gif:

zoals het eruit ziet, staat Ten Hag volgende maand bij het UWV en de kans is erg groot dat het FdB wordt.
Kan je een heel jaar kankeren! (en zal ik ook doen als ie ruk voetbal vertoont)
hoop alleen dat je de cojones hebt om het te erkennen als ie het wel goed doet
Jij begint met de aannames. En nu verwijt je mij dat?

Bosz wordt verheerlijkt vanwege het geweldige voetbal. Daarnaast haalde hij 81 punten. Met dat puntenaantal was Bosz meerdere keren kampioen geworden als hij trainer was geweest tijdens de FdB periode. Sterker nog, op 1 jaar na scoorde FdB minder punten (respectievelijk 73,76,76,71,71,82)

Bij de eerste twee titels stond ik te juichen ja, prijzen winnen met Ajax waardig voetbal, prachtig. Daar ben ik Ajacied voor. Bij de volgende twee titels stond ik niet te juichen, ik schaamde me voor het spel van mijn club en de laatste twee jaar De Boer waren helemaal drama.

Een verschil in visie is geen fout waar je van kunt leren. De Boer is denkt in controle, risico's uitsluiten. Dat is geen fout, dat is zijn persoonlijkheid. Bovendien liet hij zowel bij Inter als bij Palace, welliswaar heel kort maar toch, zien dat hij niet leerde maar nog altijd op de controle wilde spelen.

De kans dat De Boer terugkomt is niet groot. Dat staan Overmars en Sar nooit toe, net zoals ze Ten Hag niet wegsturen omdat ze daar zelf niet mee wegkomen. En De Boer is te dominant, dat zag je in het aankoopbeleid, hij kon spelers eisen en door zijn status binnen de club ook krijgen, terwijl Bosz, Keizer en Ten Hag dat niet konden. Sar en Overmars gaan die macht echt niet uit handen geven.

Mocht ik het fout hebben en mocht De Boer toch terugkomen, dan twijfel ik er geen seconde over dat het voetbal direct weer saai wordt, wat ik al zei: het ligt in De Boer z'n natuur. Denken in controle, dat deed hij als speler al en dat doet hij als trainer ook. De enige reden dat hij het 6 jaar heeft uitgehouden zijn die 4 titels, met het slechtste Ajax voetbal en de minste punten ooit.

Waar ik wel veel respect voor heb is de wijze waarin hij de rust wist te bewaren rond de selectie ten tijde van de fluwelen revolutie, dat was echt ongekend knap.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » di aug 14, 2018 3:06 pm

Cruijff schreef:
Het aanstellen van Henk Fräser bij Ado pakte anders ook erg goed uit. Kwam er tijdens het seizoen opeens in en wat een fraaie serie zette Den Haag toen meteen neer.
Maar goed, later Alfons Groenendijk trainer van Ado maken pakte eveneens goed uit.
Cruijff kwam halverwege het seizoen
Van Gaal verving Beenhakker
De Boer verving Jol.

Toch vrij succesvol allemaal. Leverde zelfs een Europacup op.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di aug 14, 2018 4:25 pm

Het gehak op Ten Hag slaat overigens nergens op, hoor. Telegraaf is weer heerlijk op zoek en zal wat extra krantjes willen verkopen in de zomer, maar er is nog niks aan de hand he? Als we vanavond doorgaan, dan zijn we weer een stapje dichterbij een (op voorhand kansloos geachte) kwalificatie voor de poulefase CL.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di aug 14, 2018 4:34 pm

Peter schreef:Het gehak op Ten Hag slaat overigens nergens op, hoor. Telegraaf is weer heerlijk op zoek en zal wat extra krantjes willen verkopen in de zomer, maar er is nog niks aan de hand he? Als we vanavond doorgaan, dan zijn we weer een stapje dichterbij een (op voorhand kansloos geachte) kwalificatie voor de poulefase CL.
Precies, vooraf was EL plaatsing al een heel karwei en nu is opeens plaatsing CL de graadmeter voor iemands functioneren.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » di aug 14, 2018 4:44 pm

Peter schreef:Het gehak op Ten Hag slaat overigens nergens op, hoor. Telegraaf is weer heerlijk op zoek en zal wat extra krantjes willen verkopen in de zomer, maar er is nog niks aan de hand he? Als we vanavond doorgaan, dan zijn we weer een stapje dichterbij een (op voorhand kansloos geachte) kwalificatie voor de poulefase CL.
Het gehak puur op basis van de tweede helft tegen Standard en de wedstrijd tegen Heracles slaat inderdaad nergens op. Maar gehak op basis van zijn tactische gestuntel, domme keuzes en van de mismatch met het type voetbal dat bij Ajax hoort is volledig terecht.
Fans van andere clubs

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di aug 14, 2018 4:48 pm

Eens. Het gaat mij bij Ten Hag minder om of we EL of CL halen, maar eerder om de manier waarop dat gebeurt. Het lukt hem nog steeds niet om zijn spelers scherp en gemotiveerd aan de aftrap te krijgen (dat waren ze tegen SG uit ook niet namelijk), en hij gooit bij de eerste (!) competitiewedstrijd van het seizoen een half elftal om om spelers te 'sparen'... Terwijl we 3 wedstrijden bezig zijn. Het gaat mij dus eerder om die onbegrijpelijke keuzes van hem.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di aug 14, 2018 5:18 pm

Vergeet niet dat hij vorig seizoen ook een half jaar matig heeft gepresteerd.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » di aug 14, 2018 6:16 pm

Nou exit of niet vanavond.. Als jij denkt Klote Kale dat Schone hoort te spelen en Donny op de bank thuis hoort, dan hoor jij niet bij Ajax thuis..

Opdonderen gewoon
Weer op zoek naar een Interim coach..

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di aug 14, 2018 6:22 pm

Lasse Schone moet in de basis, op welke positie dan ook.
Dat heeft die kale glimbol prima gezien.

Wouter

Bericht door Wouter » di aug 14, 2018 9:26 pm

3-0 tegen Standard? Topcoach, die Ten Hag.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di aug 14, 2018 9:26 pm

Leuk voor hem (en ons :smile-ajax.gif: ). :biggthumpup.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Mano

Bericht door Mano » di aug 14, 2018 10:03 pm

Eindelijk een goeie pot van Ajax onder ten Hag.
Als dit het niveau is dat hij teweeg kan brengen als coach (wekelijks)
Dan hoor je mij niet meer.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie