Wie moet Henk ten Cate opvolgen?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie moet Henk ten Cate opvolgen?

Martin Jol
5
6%
Jose Mourinho
21
27%
Marco van Basten
14
18%
Louis van Gaal
15
19%
Adrie Koster
3
4%
Co Adriaanse
10
13%
Iemand anders, te weten:
10
13%

Totaal aantal stemmen: 78

joey
Erelid

Bericht door joey » vr nov 30, 2007 8:43 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Rijkaard? Hij heeft natuurlijk de Cl gewonnen, maar beschikte daarbij ook over een briljante selectie en een club die niet keek op een eurootje meer of minder. Als ik dan naar zijn Sparta-tijd kijk: hij is de enige coach in de geschiedenis van die club, die ermee degradeerde...
Wie wordt de tweede? Van Tiggelen?

Rijkaard moet een goede veldtrainer naast zich hebben. Op zich is hij de ideale man om Ajax te verkopen en de boel rustig te houden.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr nov 30, 2007 9:06 pm

brigade zuid schreef:Dat is gebasseerd op die paar wedstrijdjes die hij dit jaar heeft verloren want voor de rest heeft ie het gewoon prima gedaan in zn carriere als trainer.
Hij heeft het redelijk gedaan. Net zoals Ron Jans, Foeke Booy en GJ Verbeek het redelijk hebben gedaan in hun carriere.

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » vr nov 30, 2007 9:17 pm

Misschien heeft Koster de uitstraling van een reguliere buurman (alhoewel: hij heeft best leuke twinkeloogjes!) en geen grote naam, ik vind het nu al een héérlijke trainer voor Ajax! Nog even afwachten hoe hij het seizoen gaat afmaken, maar wat mij betreft, als hij kampioen wordt en het elftal is ook nog gegroeid in het spel, mag hij ook het seizoen erna doen.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

joey
Erelid

Bericht door joey » vr nov 30, 2007 9:40 pm

Waarom in vredesnaam is hij een héérlijke trainer?
Volgens mij is die man op geen enkel terrein een uitblinker. Een degelijke eredivisietrainer, meer niet.

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » vr nov 30, 2007 9:41 pm

Juist omdát hij geen uitblinker is. In alles even constant, wat een rust.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

joey
Erelid

Bericht door joey » vr nov 30, 2007 9:43 pm

Ja, nu wel. Maar op dit moment speelt Ajax geen topwedstrijden die het kan verliezen. Nu is Koster 'een rustige man', bij een paar nederlagen 'een dooie'.

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » vr nov 30, 2007 9:44 pm

Daarom zeg ik ook dat ik eerst nog wel wil zien hoe hij dit seizoen afmaakt. Maar wij allebei kunnen niet zeggen hoe dat zal verlopen, dus ik verheug me erop.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr nov 30, 2007 9:45 pm

Ajax moet nu een beslissing nemen en niet over een half jaar. Dan krijg je niemand meer.

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » vr nov 30, 2007 9:46 pm

Als niemand dan naar Ajax wil, dan niet.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr nov 30, 2007 9:50 pm

Dan wordt MVG afgemaakt omdat hij geen goede trainer naar Ajax weet te halen. Dat risico neemt hij niet.

Thafunk

Bericht door Thafunk » vr nov 30, 2007 10:04 pm

Koster maakt op mij een prima indruk, van mij mag ie nog wel even blijven zitten. Al die vorige trainers hebben er ook niks van weten te maken. In Van Basten en Rijkaard heb ik ook niet veel vertrouwen, mij te onzeker allemaal. Jol weet ik niet - lijkt me wel een capabele vent, maar dan moet je weer opnieuw beginnen. Geef Koster maar de kans, kan ie gelijk inkopen doen in de winterstop en alvast beginnen te bouwen aan het nieuwe Ajax.

Mag de Poll opnieuw open? (Ik heb vorige keer op Jose Mourinho gestemd, maar ben bang dat dát te hoog gegrepen was :blush.gif: )

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr nov 30, 2007 10:40 pm

Harm schreef:Ik zie Rijkaard eerder naar Milan gaan.
Milan heeft helemaal geen nieuwe trainer nodig.

LucaS

Bericht door LucaS » za dec 01, 2007 12:38 pm

joey schreef:Dan wordt MVG afgemaakt omdat hij geen goede trainer naar Ajax weet te halen. Dat risico neemt hij niet.
Mwa, het lijkt me meer dat van Geel dan afgemaakt hoort te worden omdat hij dan twee goede trainers heeft weggestuurd en een kuttrainer heeft binnengehaald.

Maar Joey heeft ook liever naam dan inhoud, begrijp ik

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za dec 01, 2007 12:47 pm

Dat is wel steeds jouw conclusie, maar wie zegt dat Koster inhoud heeft? Volgens mij heeft hij dat helemaal niet.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 01, 2007 1:02 pm

Zoveel heeft Koster in ieder geval nog niet bewezen. Ik snap dat er bij een aantal Ten Cate-bashers nu een hosannastemming heerst, maar op wat leuke wedstrijddelen na (niet eens echt goed, maar leuk omdat het spel op en neer golfde) is er weinig om blij over te zijn. Koster heeft rust in de tent gebracht en benadert het allemaal wat simpeler dan Ten Cate en dat heeft effect. Maar ik heb hem nog op weinig dingen kunnen betrappen waarvan ik denk zo, die heeft er verstand van. Van mij mag hij blijven zitten als hij het goed doet hoor, ik denk alleen dat het moeilijk te combineren valt. Ajax moet voor het einde van het seizoen een nieuwe trainer vinden voor volgend seizoen en helaas is het risico dan nog te groot om Koster aan te stellen. Want we weten allemaal dat als het Koster wordt en hij dit seizoen toch geen kampioen wordt, hij al met een achterstand aan het komende seizoen begint en weinig krediet zal hebben.

joey
Erelid

Bericht door joey » za dec 01, 2007 1:14 pm

MVG zegt in Het Parool dat de nieuwe trainer voorlopig niet bekend wordt. 'We nemen de tijd om een geschikte trainer te vinden en we stellen onszelf geen deadline.'

LucaS

Bericht door LucaS » za dec 01, 2007 1:14 pm

Dan heb je niet opgelet Thomas. De goal van maduro afgelopen zondag (en ik meen zo'n zelfde soort situatie twee weker ervoor) viel omdat Ajax collectief druk naar voren zette. Die goals waren onder ten Cate nooit gevallen.

Ach, als Koster ten Cate had geheten, hadden we nu gejubeld hoeveel beter Maduro door de trainer gemaakt was..

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 01, 2007 1:17 pm

LucaS schreef:Ach, als Koster ten Cate had geheten, hadden we nu gejubeld hoeveel beter Maduro door de trainer gemaakt was..
Nee hoor. Maduro is vanaf het begin van het seizoen al bezig aan een uitstekend seizoen. Ook onder Ten Cate dus. Die jongen heeft gewoon weer een basisplaats en zit beter in z'n vel zonder een speler als Sneijder voor zich.

999

Bericht door 999 » za dec 01, 2007 1:18 pm

joey schreef:Ajax moet nu een beslissing nemen en niet over een half jaar. Dan krijg je niemand meer.
En wat beloof je die trainer dan ?.Dat volgend seizoen de selectie nog intakt is ?, of dat ie mag gaan bouwen ?.Dat het Davids zijn laatste seizoen is ?.AJAX zal toch eerst eens met goede versterkingen aan moeten komen.Met spelers die meerwaarde hebben, wij, jij, iedereen op dit board weet waar we het over hebben, welke posities we bedoelen.En daar begint het ge-emmer dus ook weer, nu hoor je weer Verthongen doet het goed op de linksback.Tja, ook Verthongen is geen linksback, dat gaat, net als met Urby, een x-aantal wedstrijden redelijk en dan is het weer over.

Wat ik dus niet begrijp, en ook weer, het hele board hier ziet dat, dat AJAX ( van Geel ) niet in staat is om door te selecteren.En met echte versterkingen op de backplaatsen, middenveld, enz. te komen.

Aisattie ?, leuk talentje, maar hikt al weer een paar jaren tegen de maak-ik-de-grote-stap-voorwaarst aan.Daarbij, talentjes heeft AJAX mijn inziens meer dan zat.

Ik wil dat er iets staat, een body, een selectie waar jong spul zijn kansen krijgt aan de hand van de wat oudere met wat meer ervaring.Het kon niet anders, maar ik denk dat iedereen zijn billen bij elkaar kneep toen er een middenveld Schilder - Donald - De Jong tegen Roda Jc op het veld stond.

Persoonlijk denk ik, en blijf ik erbij dat als die body, die basis er is ( met kwalitatief goede backs enz ) het veel minder uit maakt, uit de trainers waaruit AJAX kan kiezen, wie je voor de klas zet ...
Blij met de punten ...

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za dec 01, 2007 1:21 pm

LucaS schreef:Dan heb je niet opgelet Thomas. De goal van maduro afgelopen zondag (en ik meen zo'n zelfde soort situatie twee weker ervoor) viel omdat Ajax collectief druk naar voren zette. Die goals waren onder ten Cate nooit gevallen.

Ach, als Koster ten Cate had geheten, hadden we nu gejubeld hoeveel beter Maduro door de trainer gemaakt was..
Kom nou, het spel is net zo afzichtelijk als onder Ten Prutse. Maar goed, ik kijk het nog even aan.

LucaS

Bericht door LucaS » za dec 01, 2007 1:21 pm

Thomas schreef:
LucaS schreef:Ach, als Koster ten Cate had geheten, hadden we nu gejubeld hoeveel beter Maduro door de trainer gemaakt was..
Nee hoor. Maduro is vanaf het begin van het seizoen al bezig aan een uitstekend seizoen. Ook onder Ten Cate dus. Die jongen heeft gewoon weer een basisplaats en zit beter in z'n vel zonder een speler als Sneijder voor zich.
Nou, een paar weken geleden werd ik nog uitgelachen als ik riep dat Maduro prima speelde. Redelijk was de meest enthousiaste kwalificatie die sommigen nog net uit hun toetsenbord kregen

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 01, 2007 1:23 pm

De mening van anderen hier is niet mijn mening. Ik vind Maduro dit hele seizoen al prima spelen. Hij, Suarez, Stekelenburg en Heitinga zijn de enige redelijk constante factoren.

LucaS

Bericht door LucaS » za dec 01, 2007 1:23 pm

Jöhnk schreef:
LucaS schreef:Dan heb je niet opgelet Thomas. De goal van maduro afgelopen zondag (en ik meen zo'n zelfde soort situatie twee weker ervoor) viel omdat Ajax collectief druk naar voren zette. Die goals waren onder ten Cate nooit gevallen.

Kom nou, het spel is net zo afzichtelijk als onder Ten Prutse. Maar goed, ik kijk het nog even aan.
Ik zeg toch niet dat het al beter of mooier iis? Ik zeg dat er nu niet meer collectief heel hard naar achter wordt gerend tegen een beetje tegenstander, en dat al winst is en zich gaat uitbetalen in de nabije toekomst

999

Bericht door 999 » za dec 01, 2007 1:23 pm

LucaS schreef:
Thomas schreef:
Nou, een paar weken geleden werd ik nog uitgelachen als ik riep dat Maduro prima speelde. Redelijk was de meest enthousiaste kwalificatie die sommigen nog net uit hun toetsenbord kregen
Ahum, zelfs toen Maduro geen knikker raakte speelde ie bij jou(w) nog redelijk, Lucas :aai.gif:
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » za dec 01, 2007 1:25 pm

Ik heb het steeds opgenomen voor Maduro ja. Omdat ik weet dat het een prima voetballer is die onder zijn kunnen speelde. En zo slecht als hij hier op een bepaald moment werd afgeschilderd was ie nou ook weer niet

Gesloten