De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » ma mei 09, 2011 7:26 pm

Keizer geen erelid meer
print lees
09 mei 2011
Piet Keizer heeft zijn erelidmaatschap van Ajax opgezegd. Dat heeft de befaamde linksbuiten van weleer bij Rob Been jr, voorzitter van de ledenraad, kenbaar gemaakt. Keizer gaf aan weer als 'gewoon' lid van Ajax door het leven te willen gaan.
Uri Coronel, voorzitter van de vereniging, werd op de hoogte gebracht van het besluit van Keizer: ,,Je mag best weten dat ik het buitengewoon betreur, dat zo'n prominente Ajacied geen erelid meer wil zijn", reageert Coronel. ,,Ik ben niet op de hoogte gesteld van de reden of redenen, alleen van zijn beslissing. Inhoudelijk heb ik dus ook geen commentaar."

Piet Keizer, inmiddels 67 jaar, debuteerde op 5 februari 1961 in de Klassieker tegen Feyenoord. De ongrijpbare linksbuiten was op 13 oktober 1974 voor het laatst als actieve speler te zien voor zijn fans. Hij speelde in totaal 490 officiële duels en scoorde daarin 189 treffers. Zijn belangrijkste wapenfeit was de befaamde ‘schaar’. Niemand beheerste die schijnbeweging zo perfect als Ajax-linksbuiten Keizer. Ook Keizer won drie keer de Europa Cup I, de wereldbeker, twee Europese Super Cups, vijf nationale bekers en hij werd zes keer nationaal kampioen. Hij werd in januari 2010 samen met Sjaak Swart benoemd tot erelid van de vereniging.

Ajax.nl
Hier maar even.

LucaS

Bericht door LucaS » ma mei 09, 2011 7:31 pm

Bijzonder
I think I lost my fucking headache

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma mei 09, 2011 8:07 pm

Een reden lees ik er niet in terug.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

LucaS

Bericht door LucaS » ma mei 09, 2011 8:12 pm

Volgens VI vertrouwt hij de beweegredenen van Cruijff voor zijn revolutie niet, vindt hij dat er te weinig voetbalkennis in de ledenraad is en heeft hij het gehad met een aantal mede-ereleden

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma mei 09, 2011 8:15 pm

Voetbal International vroeg Keizer naar zijn beweegredenen en tekent op dat de oud-prof daar 'vele redenen' voor heeft. "De afgelopen periode heb ik enkele teleurstellende ervaringen met de ledenraad gehad. Ze hebben momenteel, met de zoektocht naar nieuwe bestuursleden en commissarissen, meer invloed dan ooit. Maar nog steeds ontbreekt het te veel mensen in de ledenraad aan voetbalkennis."

"Daarnaast vraag ik me af waar Johan Cruijff precies op uit is met zijn revolutie", aldus Keizer. "Gaat het Johan om de macht of is hij bezig met het clubbelang? Dat laatste zou voorop moeten staan. Tot slot wil ik niet langer in één adem genoemd worden met sommige andere ereleden. Er zitten enkele zeer respectabele mensen tussen, maar van een paar anderen kan ik dat niet zeggen."

VZ
Mijn instinct was al dat het hier goed stond. :biggthumpup.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mei 09, 2011 10:39 pm

Piet Keizer is altijd onnavolgbaar geweest.

Wat is dat dan, 'het clubbelang"? Die term is inhoudsloos geworden, want iedereen handelt zogenaamd in het belang van Ajax.
Het stinkt aan alle kanten!

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di mei 10, 2011 5:03 am

joey schreef:Piet Keizer is altijd onnavolgbaar geweest.
Is nog eens een echte linksbuiten hè? Ik begrijp uit het hele verhaal dat Piet dus niet voor het nieuwe bestuur of RVC is gevraagd zodat hij zich gepasseerd voelt en getergd is. Weet iemand of dat klopt?

jabu

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » di mei 10, 2011 8:58 am

De vraag is hoe waardevol hij voor Ajax is (geweest). Als hij bekwaam is en alleen gepasseerd is omdat hij zich kritisch jegens Cruijff heeft getoond, zou dat een slechte zaak zijn.

joey
Erelid

Bericht door joey » di mei 10, 2011 9:06 am

Als technisch adviseur heeft hij geen verpletterende indruk gemaakt. Maar dat hoeft zijn schuld niet geweest te zijn. Misschien had hij toen weinig te zeggen. :confused.gif:

Met Keizer weet je het nooit. Die 'uitleg' kan van alles betekenen.

Le T.

Bericht door Le T. » di mei 10, 2011 9:07 am

Jabu schreef:De vraag is hoe waardevol hij voor Ajax is (geweest). Als hij bekwaam is en alleen gepasseerd is omdat hij zich kritisch jegens Cruijff heeft getoond, zou dat een slechte zaak zijn.
Uiteraard zijn inhoudelijke bedenkingen bij Cruijffs coup niet mogelijk, iedereen die kritiek op hem heeft moet worden zwartgemaakt.
Wollt ihr den totalen Mensch?

joey
Erelid

Bericht door joey » di mei 10, 2011 9:08 am

Uiteraard. :hypocrite.gif:

jabu

Bericht door jabu » di mei 10, 2011 9:15 am

joey schreef:Als technisch adviseur heeft hij geen verpletterende indruk gemaakt. Maar dat hoeft zijn schuld niet geweest te zijn. Misschien had hij toen weinig te zeggen. :confused.gif:

Met Keizer weet je het nooit. Die 'uitleg' kan van alles betekenen.
Precies. Volgens mij was hij toen vooral heel kritisch. Kritisch zijn is prima, maar het moet wel reëel zijn.

joey
Erelid

Bericht door joey » di mei 10, 2011 9:27 am

Ja, misschien vindt hij dat Cruijff teveel compromissen heeft gesloten. En dat hij daarmee niet het clubbelang dient.

Maar zo is Keizer. Ooit stopte hij van de ene dag op de andere met voetballen omdat Hans Kraaij sr. niet aardig tegen hem was geweest. Keizer is een aparte.

jabu

Bericht door jabu » di mei 10, 2011 9:31 am

Stoppen na kritiek komt bekend voor...

Cruijff en teveel compromissen geloof ik nou weer niet zo snel in ;)
Laatst gewijzigd door jabu op di mei 10, 2011 9:33 am, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » di mei 10, 2011 9:33 am

Naar het inzicht van Keizer dan, hè?

Cruijff zei onlangs: 'Piet wil veel meer de diepte in.' De opvattingen van Keizer zijn radicaler dan die van Cruijff. Altijd geweest, eigenlijk.

jabu

Bericht door jabu » di mei 10, 2011 9:40 am

Volgens dit artikel in het AD ziet Keizer het ook niet zitten in de personele bezetting die Cruijff voor ogen heeft:
Piet Keizer ziet niets in hervormingsplan Cruijff

Piet Keizer ziet niets in de plannen van Johan Cruijff. Dat meldt het AD. De voormalige linksbuiten van Ajax en Oranje leek aanvankelijk nauw betrokken bij de hervorming van zijn oude teamgenoot, werd ook geregeld genoemd door Cruijff, maar heeft nooit tot de technische klankbordgroep behoord.

Volgens Keizer zijn Dennis Bergkamp en Wim Jonk nog te onervaren. ,,Zij kunnen best potentie hebben, maar ik geloof niet dat zij de jeugdopleiding van Ajax naar een hoger niveau kunnen tillen. Zijn hebben te weinig ervaring, als trainer en manager. Ik zou de keuze hebben gemaakt voor ervaren trainers, die al bewezen hebben dat zij spelers beter maken," aldus Keizer.

Bij de viering van het veertienjarig bestaan van zijn Foundation noemde Cruijff onlangs nog de naam van Keizer als zou hij ook tot de vele betrokkenen behoren die de plannen steunen. Dat bevreemdt Keizer. ,,Ik heb in een vroeg stadium al laten weten niets in de plannen te zien. Het was lang onduidelijk hoe het zou functioneren."

joey
Erelid

Bericht door joey » di mei 10, 2011 9:47 am

Yep, dat heb ik ook gelezen. Keizer heeft liever ervaren mensen. Hij werkte destijds nauw samen met Henk ten Cate. Misschien geeft hij de voorkeur aan zo iemand boven Bergkamp en Jonk.
Ik begrijp die kritiek op zich wel, het is zeker een gok. Jonk en Bergkamp moeten het nu gaan waarmaken. Maar ik zie niet zo snel welke ervaren trainer het even beter zou doen, want je laat de jeugdopleiding ook niet over aan een buitenstaander. Stel dat iemand als Hiddink zich zou aanbieden om het te doen, dan zou ik daar geen voorstander van zijn.

Keizer zei onlangs bij AT5 dat hij de kritiek van Cruijff op de jeugdopleiding deelde. Maar blijkbaar wil hij het net weer anders.

LucaS

Bericht door LucaS » di mei 10, 2011 9:51 am

Misschien JOR het laten doen, als verantwoordelijke boven Bergkamp en Jonk? Zeer ervaren en hij kent Ajax en is (mede)verantwoordelijk voor het feit dat Ajax zo en zo al de richting die de commissie Cruijff/vd Boog voorstaat was ingeslagen. :eusa_liar.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » di mei 10, 2011 9:58 am

LucaS schreef:Misschien JOR het laten doen, als verantwoordelijke boven Bergkamp en Jonk? Zeer ervaren en hij kent Ajax en is (mede)verantwoordelijk voor het feit dat Ajax zo en zo al de richting die de commissie Cruijff/vd Boog voorstaat was ingeslagen. :eusa_liar.gif:
Je bedoelt de richting van het judo en de looplijnen en het afschaffen van de individuele trainingen in de onderbouw? :hypocrite.gif:

Kom jij wel eens op De Toekomst, Luuk? Je hoeft maar één wedstrijd te zien en je weet meteen dat ze juist níet doen wat Cruijff wil.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo mei 15, 2011 9:50 pm

Morgen in Telesport
Column Cruijff maandag over Ajax

Van onze Telesportredactie

Johan Cruijff
AMSTERDAM -  Johan Cruijff reageert maandag in De Telegraaf/Telesport op het kampioenschap van Ajax. In zijn column zal de legendarische nummer veertien uitgebreid ingaan op de dertigste landstitel in de historie van de Amsterdamse club.

"De sfeer in het stadion en de manier waarop er werd gewonnen, positiever kan het nieuwe hoofdstuk straks niet worden opengeslagen", zegt Cruijff in zijn column.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

LucaS

Bericht door LucaS » zo mei 15, 2011 9:53 pm

Je moet trainingen zien om te weten of ze al dan niet doen wat de commissie Cruijff/vd Boog heeft geadviseerd.

Maar goed, waar hebben we het over. Cruijff ziet beide niet

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mei 15, 2011 10:42 pm

Ajaciedjuh schreef:Morgen in Telesport
Column Cruijff maandag over Ajax

Van onze Telesportredactie

Johan Cruijff
AMSTERDAM -  Johan Cruijff reageert maandag in De Telegraaf/Telesport op het kampioenschap van Ajax. In zijn column zal de legendarische nummer veertien uitgebreid ingaan op de dertigste landstitel in de historie van de Amsterdamse club.

"De sfeer in het stadion en de manier waarop er werd gewonnen, positiever kan het nieuwe hoofdstuk straks niet worden opengeslagen", zegt Cruijff in zijn column.
Zo is het. :headbang.gif: :ajaxscarf.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo mei 15, 2011 11:05 pm

joey schreef:Yep, dat heb ik ook gelezen. Keizer heeft liever ervaren mensen. Hij werkte destijds nauw samen met Henk ten Cate. Misschien geeft hij de voorkeur aan zo iemand boven Bergkamp en Jonk.
Ik begrijp die kritiek op zich wel, het is zeker een gok. Jonk en Bergkamp moeten het nu gaan waarmaken. Maar ik zie niet zo snel welke ervaren trainer het even beter zou doen, want je laat de jeugdopleiding ook niet over aan een buitenstaander. Stel dat iemand als Hiddink zich zou aanbieden om het te doen, dan zou ik daar geen voorstander van zijn.

Keizer zei onlangs bij AT5 dat hij de kritiek van Cruijff op de jeugdopleiding deelde. Maar blijkbaar wil hij het net weer anders.
Dat herinner ik me anders. Keizer schoof opeens aan om tegen Ivo Niehe te zeggen dat die zijn mond moest houden. Over zijn eigen visie wilde hij vervolgens niets kwijt.

Vind het niet zo'n aangename man eerlijk gezegd.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mei 15, 2011 11:14 pm

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo mei 15, 2011 11:21 pm

Niks. :blush.gif: Ik herinnerde me niet dat hij de kritiek van Cruijff volledig deelde.

Plaats reactie