Mis hem.

Moderator: mods
Football has lost a man who did more to make the beautiful game beautiful than anyone in history." - Gary Lineker
Nog steeds geen Johan Cruijff Arena: 'Respectloos'
Het is alweer bijna een jaar geleden dat Ajax, de Arena en de gemeente Amsterdam met een intentieverklaring kwamen om de thuisbasis van Ajax om te dopen tot de Johan Cruijff Arena, maar tot op heden is er geen officiële naamswijziging. Het geduld van de familie Cruijff begint op te raken.
Zaterdag was het twee jaar geleden dat Cruijff overleed. Op NPO Radio 1 stond WNL op Zaterdag daarbij stil en nodigde daarom Carole Thate uit. Zij is woordvoerder van de familie Cruijff. Thate onthulde dat de familie nog steeds niets gehoord heeft. 'De familie wacht er ook op, we staan aan de zijlijn.'
'We hopen nog steeds dat we iets moois kunnen vieren op 25 april, de dag dat hij jarig zou zijn', gaat Thate verder. 'We weten ook niet of dat gaat lukken, ik heb er nog geen positieve signalen over ontvangen. Het is heel teleurstellend. We realiseren ons best wel dat het een uitdaging is, want je neemt in principe een plek in die misschien in de toekomst veel geld kan opleveren, maar het neemt niet weg dat we het respectloos vinden dat we zolang moeten wachten om er met elkaar uit te komen.'
Om de naam van de Arena om te dopen in de Johan Cruijff Arena is de toestemming van de nabestaanden nodig en er komt volgens Thate een keer het moment dat die toestemming niet meer verleend wordt. 'We moeten ervoor waken dat de familie gaat zeggen: graag of niet.'
Zaterdag opende VI een speciale pagina over Johan Cruijff.
Reken maar uit. We hebben het dan over de PL.Het stadion zal de naam Emirates Stadium voor minimaal 15 jaar dragen. Dit is vastgesteld in het sponsorcontract met de luchtvaartmaatschappij. De £100 miljoen die Arsenal hiervoor ontvangt heeft niet alleen betrekking op de 15-jarige sponsoring van het stadion, maar Emirates zal ook minimaal acht jaar lang de shirtsponsor van Arsenal zijn.
Nou ja, de gedachte zal zijn: hoe langer we wachten hoe minder mensen zich er druk om gaan maken. En dan gooi je er op enig moment in de zomer op vrijdagmiddag een persbericht uit. En dan maar hopen dat de storm snel zal overwaaien.Duke schreef:Op een gegeven moment moet iemand het toch een keer zeggen? Of denken ze dat de mensen het vanzelf vergeten? Hoe dan ook, een beschamende vertoning.
Yopii schreef:![]()
Inderdaad, Iniesta. Dat verhaal is zo doorzichtig als wat.
@Marillion: zo zal het inderdaad waarschijnlijk gaan. Het was lastig voor de betrokkenen dat Van der Laan zich er zo druk om maakt, maar hij ging vanzelf dood.
En hoe zou je het vinden om in het Jan de Natris vak of het Piet van Reenen vak te zitten?Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik zou het toch wel goed kloten vinden als ik ineens in het Ivan Gabrich vak kom te zitten.
Volgens mij zijn we het volledig eens!Marillion schreef:Mwah, past toch best aardig bij het spel dat je regelmatig te zien krijgt.
@AR: Het gaat mij vooral om de manier waarop ze dit moet gaan. Ik snap best dat er een aantal zaken afgestemd moeten worden met de verschillende belanghebbenden. Maar zo lang? Nee, dan is er voor mij maar één conclusie. Eigenlijk willen ze het niet. Dat is prima, maar zeg dan gewoon dat het geen optie is.
Ik zou zelf overigens ook een andere keuze maken want ik heb helemaal niets met de Arena. Nooit gehad en dat gaat ook niet meer gebeuren. Er zijn bovendien onderdelen van de club, zoals de jeugdopleiding, waar Cruijff veel meer binding mee had.
Ze hebben de naam al 20 jaar niet kunnen verkopen, dus dat ze denken het te kunnen verkopen is niet realistisch. Zeker nu niet meer, want geen enkel bedrijf gaat z'n vingers er nu aan branden, het levert alleen maar negatieve publiciteit op.Marillion schreef:Ik heb het in een ander topic al eens gezegd. Die hele naamswijziging komt er niet. Het is inmiddels wel duidelijk dat andere belangen zwaarder wegen. Ze verkopen de naam liever. Alleen durft niemand dat te zeggen dus kom je in zo'n traject van eindeloze vertraging terecht.
Hallo Yopii,Yopii schreef:
Ha, Zuidema! Tijd niet gezien! Hoe gaat het, man?
Het hoeft niet dagelijks. Maar zo nu en dan!Zuidema schreef:"Meneer''? ''Aub''? Please, Lionel... Ik ben onzelievenheer niet.![]()
Echt veel te veel eer. Ik ben ook maar een ouwe wijsneus.