De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

Le T.

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » vr apr 15, 2011 2:12 pm

joey schreef:Nou nee, ik weet niet of Cruijff een rol bij Ajax gaat spelen en zo ja, welke rol. Waarschijnlijk weet hij dat zelf niet eens.

Er zal eerst een nieuwe RVC moeten komen.
Cruijff moet nu zorgen dat er een RvC komt die wel klakkeloos wil uitvoeren wat hij opdraagt, en een directie aanstelt die dat ook doet.

Zo'n RvC en zo'n directie zal moeilijk te vinden zijn. Maar dat is weldegelijk Cruijffs probleem. Hij heeft wat te mekkeren over dit bestuur en de RvC tot stoppen bewogen, dan is hij nu aan beurt. Deze directie en bestuur deugde volgens hem niet, dan moet er een te vinden zijn die hem wel klakkeloos steunt, en die moet hij dan organiseren en dan kan de ledenraad die RvC neerzetten, en de RvC dat bestuur.

Wat betreft de uitlatingen van Van den Boog en de radiostilte, Van den Boog en de ledenraad hebben niet zoveel met elkaar te maken, laat staan dat de directie gebonden zou zijn aan afspraken die de ledenraad heeft gemaakt.
Wollt ihr den totalen Mensch?

joey
Erelid

Bericht door joey » vr apr 15, 2011 2:20 pm

Zo, Cruijff stelt de RVC samen? :confused.gif:

Mwah, dat weten we niet, want de directie en de RVC waren ook bij die bijeenkomst van de ledenraad. Been was in elk geval pissig op VDB omdat VDB wéér olie op het vuur gooide.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » vr apr 15, 2011 3:55 pm

Natuurlijk stelt Cruijff de RvC samen. En als dat niet zo is, dan zou dat moeten zijn. Stel je voor dat er straks weer geen jaknikkers inzitten, begint het circus weer van voor af aan. :excited.gif:

Radiostilte? Volgens mij was er gelekt naar de T om vd Boog in een slecht daglicht te stellen. Ik heb zo het vermoeden dat het heilige kamp Cruijff voor dat lekken verantwoordelijk was.
I think I lost my fucking headache

999

Bericht door 999 » vr apr 15, 2011 4:25 pm

Ik zou wel willen dat er voordat JC het gaat doen, of wacht effe het gaat laten doen, er een goed rapport gaat komen wie er bij de jeugd nu een talent is en wie niet..
Blij met de punten ...

Kaboem

Bericht door Kaboem » vr apr 15, 2011 4:42 pm

Waarom maakt helemaal niemand het inhoudelijke verhaal van JOR met de grond gelijk?
Bertje for President!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr apr 15, 2011 4:49 pm

Hij draait er omheen.

Ik lees diezelfde argumenten weer. We leiden zoveel spelers op voor Ajax 1. Tja, dat zal wel. Dat heeft vooral met het lage niveau van de eredivisie te maken. Die spelers zijn bijna allemaal middelmaat en ze hebben grote gebreken.

Mentaliteit komt voor hem op nummer 1. Daarom hebben we zoveel bikkels. :666.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » vr apr 15, 2011 4:59 pm

Kaboem schreef:Waarom maakt helemaal niemand het inhoudelijke verhaal van JOR met de grond gelijk?
Ik zou het niet met de grond gelijk durven maken.

Ik vind het wel wat abstract. Voetbal speel je. Ik vind het verhaal van JOR te veel beredeneerd.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr apr 15, 2011 5:07 pm

In zijn rapport stelt Cruijff ook dat Ajax slechts beperkt innoveert. En dat er veel meer individueel op techniek zou moeten worden getraind. Olde Riekerink haalde techniektraining afgelopen zomer van het programma. ,,Bewust, gedragen door de gehele staf van de onderbouw voor de duur van dit seizoen. Er was sprake van techniektraining zonder techniek.

Dat vraagt om nadere uitleg. ,,Oké, je kunt vinden dat het volstaat om te zeggen: Ik wil iemand een voorzet leren geven, dus laat ik het de speler heel vaak zelf doen, want zo heb ik het vroeger ook geleerd. Maar kom op: voor iets een automatisme wordt, moet je het wel aanleren. Je zou gek opkijken als jouw zoontje op school gaat leren lezen en de meester zegt: Pak het aap-noot-mies-plankje maar uit de kast en ga je gang.
Ik vraag me dan af hoe die speler dan wél leert om die voorzet te geven.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr apr 15, 2011 5:11 pm

Had Cruijff dus toch gelijk. Geen techniektraining in de onderbouw. :excited.gif:

Foei, Jan Olde Riekerink. :excited.gif:

En dan die argumentatie. :excited.gif:

999

Bericht door 999 » vr apr 15, 2011 5:19 pm

Dus voor de hoekschoppen moeten we een techniek trainer aanstellen .. :excited.gif:
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » vr apr 15, 2011 5:22 pm

Lijkt me een goed idee. Die dingen zijn gewoon trainbaar. Een kwestie van doen.

LucaS

Bericht door LucaS » vr apr 15, 2011 5:31 pm

joey schreef:Hij draait er omheen.

Ik lees diezelfde argumenten weer. We leiden zoveel spelers op voor Ajax 1. Tja, dat zal wel. Dat heeft vooral met het lage niveau van de eredivisie te maken. Die spelers zijn bijna allemaal middelmaat en ze hebben grote gebreken.

Mentaliteit komt voor hem op nummer 1. Daarom hebben we zoveel bikkels. :666.gif:
Er stonden er 6 uit deze belabberde opleiding in de WK finale. Je overdrijft dus.

Kont er in het rapport Cruijff/vd Boog trouwens een hoekschoppentrainer voor?

LucaS

Bericht door LucaS » vr apr 15, 2011 5:34 pm

Kaboem schreef:Waarom maakt helemaal niemand het inhoudelijke verhaal van JOR met de grond gelijk?
Omdat ze dat blijkbaar niet kunnen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr apr 15, 2011 5:41 pm

LucaS schreef:Kont er in het rapport Cruijff/vd Boog trouwens een hoekschoppentrainer voor?
Er staat volgens mij dat techniektraining van het programma werd gehaald. Als voorbeeld noemt JOR de voorzet.

Maar misschien denkt hij inderdaad dat techniek ophoudt bij het geven van een voorzet. :excited.gif:

Het is nog erger dan ik dacht. :excited.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » vr apr 15, 2011 6:05 pm

999 schreef:Dus voor de hoekschoppen moeten we een techniek trainer aanstellen .. :excited.gif:
Je moet er alles aan doen om het maximale eruit te halen. Dus waarom niet?!

Spitsen sinds Kluivert: neuh. Bijzondere buitenspelers sinds... tja, wie was de laatste echt bijzondere buitenspeler die Ajax opleidde?? Creatieve middenvelders hebben we sinds Wesley Sneyder ook niet meer opgeleid. Hij debuteerde 8 jaar geleden.

Opleiden is geen exclusief eigendom van JOR, Blind, Bergkamp of Jonk. Ze hebben de wijsheid niet in pacht. Maar Ajax zal toch echt in die opleiding moeten investeren om er in de toekomst weer de vruchten van te gaan plukken. Blijkbaar is de voorhandene kwaliteit van de opleiders niet voldoende, want de échte raspaardjes komen uit de Ajax-opleiding niet voort.

Verdedigers opleiden is mooi, prima gedaan. Maar dat betekent dat je aanvallers moet kopen. En de exceptionele aanvallers zijn voor Ajax niet te betalen. Dus ben je van anderen afhankelijk. Zoals bij Suarez van FC Groningen. Dan lijkt mij dus dat je niet té tevreden moet zijn, maar kritisch moet zijn en je afvragen waarom je die raspaardjes niet meer voortbrengt. En dat er dus wél wat moet gebeuren i.p.v. je te verdedigen zoals JOR doet.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr apr 15, 2011 6:37 pm

Met alle respect, maar Ajax leidt nu helemaal niet zoveel op qua basismateriaal. Stekelenburg, vdWiel, Blind/Anita, Siem de Jong en Ebecilio. Daar ligt geen hond wakker van, hoor.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr apr 15, 2011 6:40 pm

Daar denkt Europa anders over.

peter

Bericht door peter » vr apr 15, 2011 6:42 pm

Europa wel, maar we moeten met dit materiaal in Nederland spelen. Daar ligt niemand wakker van ons (en dit materiaal).

LucaS

Bericht door LucaS » vr apr 15, 2011 6:45 pm

Nogmaals, 6 door Ajax opgeleide spelers in de WK finale. Kom nou niet met 2 jaar doorstroom aanzetten, want je kan niet elk jaar 5 wereldspelers door laten stromen. Dat kan pas over een jaar of 4.

Kaboem

Bericht door Kaboem » vr apr 15, 2011 6:51 pm

Maar als je de geschiedenis nagaat is het verschil met 10 of 15 of 20 jaar geleden helemaal niet groot. Als het er uberhaupt is. Van de spelers die jij nu noemt (e.a. die jij vergeet) vertegenwoordigen er een aantal een behoorlijke som geld. Geef eens aan wie er vroeger in de tijd van JC allemaal zo fantastisch werden opgeleid en zijn getransfereerd voor een aardige zak duiten.

Denk dat jij teveel van JC e.c. verwacht, Peter. Er zal best wat verbeterd kunnen worden in de jeugdopleiding, maar heeft Cruijff nou al ergens inhoudelj aangegeven hoe of wat? Volgens mij niets concreets. Wellicht dat we vroeger beter leken vwb de jeugdopleiding omdat w een van de weinigen waren die uberhaupt iets aan opleiding van spelers deed.

Ik weet het niet, hoor (ben maar een leek), maar k hoop van ganser harte dat we met het straatvoetbal van Johan de echte toppers op gaan leiden en aan ons weten te binden, aar ik vrees voor de welbekende wassen neus!
Bertje for President!

peter

Bericht door peter » vr apr 15, 2011 6:57 pm

Wereldspelers? Je hoeft helemaal geen wereldspelers in de jeugd te hebben om kampioen te worden, hoor. Elk jaar 5 wereldspelers? Noem mij anders drie goeie krachten die we de afgelopen 5 jaar hebben gehad. Dat is nog niet zo makkelijk, hoor.

Veel van die jongens gingen overigens pas voetballen toen ze ver van de Arena weg waren. Van der Wiel vind ik overigens, in zijn huidige vorm, niets. Heitinga is een Ajacied, maar ook niet veel bijzonders. Sneijder is wereldtop en van der Vaart is verdomd goed. De Jong heeft het via een omweg gehaald en dat is knap. Serieus, ik vind het allemaal niet zo denderend. Verder maakt een WK-finale mij nog niet blind. Dezelfde lui werden twee jaar ervoor gedold door wat Russen en de afgelopen jaren zijn alleen vdVaart, Sneijder en de Jong onomstreden qua potentie.

Blijft staan dat de huidige kern helemaal niets is ook.

LucaS

Bericht door LucaS » vr apr 15, 2011 6:58 pm

Je mag leek zijn, maar je zegt meer verstandige dingen dan de gemiddelde At'ist

LucaS

Bericht door LucaS » vr apr 15, 2011 6:59 pm

Peter schreef:Wereldspelers? Je hoeft helemaal geen wereldspelers in de jeugd te hebben om kampioen te worden, hoor. Elk jaar 5 wereldspelers? Noem mij anders drie goeie krachten die we de afgelopen 5 jaar hebben gehad. Dat is nog niet zo makkelijk, hoor.

Veel van die jongens gingen overigens pas voetballen toen ze ver van de Arena weg waren. Van der Wiel vind ik overigens, in zijn huidige vorm, niets. Heitinga is een Ajacied, maar ook niet veel bijzonders. Sneijder is wereldtop en van der Vaart is verdomd goed. De Jong heeft het via een omweg gehaald en dat is knap. Serieus, ik vind het allemaal niet zo denderend. Verder maakt een WK-finale mij nog niet blind. Dezelfde lui werden twee jaar ervoor gedold door wat Russen en de afgelopen jaren zijn alleen vdVaart, Sneijder en de Jong onomstreden qua potentie.

Blijft staan dat de huidige kern helemaal niets is ook.
Tja, natuurlijk groeien die spelers elders verder, ze zijn ook op hun 22e al weg. Drie spelers? Is toch niet zo moeilijk? Stekelenburg, Vertonghen, Eriksen

peter

Bericht door peter » vr apr 15, 2011 6:59 pm

Kaboem schreef:Maar als je de geschiedenis nagaat is het verschil met 10 of 15 of 20 jaar geleden helemaal niet groot. Als het er uberhaupt is. Van de spelers die jij nu noemt (e.a. die jij vergeet) vertegenwoordigen er een aantal een behoorlijke som geld. Geef eens aan wie er vroeger in de tijd van JC allemaal zo fantastisch werden opgeleid en zijn getransfereerd voor een aardige zak duiten.

Denk dat jij teveel van JC e.c. verwacht, Peter. Er zal best wat verbeterd kunnen worden in de jeugdopleiding, maar heeft Cruijff nou al ergens inhoudelj aangegeven hoe of wat? Volgens mij niets concreets. Wellicht dat we vroeger beter leken vwb de jeugdopleiding omdat w een van de weinigen waren die uberhaupt iets aan opleiding van spelers deed.

Ik weet het niet, hoor (ben maar een leek), maar k hoop van ganser harte dat we met het straatvoetbal van Johan de echte toppers op gaan leiden en aan ons weten te binden, aar ik vrees voor de welbekende wassen neus!
Of we toptalenten op kunnen leiden is de vraag. Ik hoop alleen van ganser harte dat de spelers die bij Ajax-1 komen wat meer basiskwaliteiten hebben. Een bal goed inspelen, aannemen, tweebenig, betere functionele techniek. Zo'n Ozbiliz kan misschien een goeie speler worden, maar wil hij zijn basiskwaliteitjes op orde hebben, dan speelt hij allang niet meer bij Ajax. Ik verwacht meer van de jeugdspelers die bij Ajax-1 aansluiten. Ik vind dat nu veelal erg matige, beperkte voetballers. Bij mij moet je dan in ieder geval je basis op orde hebben en dat schort eraan.

Kaboem

Bericht door Kaboem » vr apr 15, 2011 6:59 pm

Maar door de BlackBerry zijn niet alle letters meegekomen...
Bertje for President!

Plaats reactie