De Rik van den Boog-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

GangstaRiB

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door GangstaRiB » wo apr 08, 2009 8:16 pm

joey schreef:Ze zeggen dat hij het niet zo letterlijk heeft gezegd. Maar hij bedoelde het wel zo (anders zouden ze er niet over beginnen), maar blijkbaar hebben ze dat niet in het interview gezet, terwijl het wel pikant was. Dan trek ik de conclusie dat het er waarschijnlijk uitgehaald is. (Dit hoeft niet zo te zijn, maar dat denk ik.)

In elk geval is Van den Boog dól op publiciteit. Hij is niet uit de media weg te slaan.
Keertje op komen draven bij Godenzonen en een interview in de VI...

Nou nou.....
Whitey on the moon.

LucaS

Bericht door LucaS » wo apr 08, 2009 8:17 pm

Boegbeeld van de club he, dan word je veel gevraagd en moet je daar zo nu en dan aan toe geven.
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo apr 08, 2009 8:18 pm

joey schreef:Ze zeggen dat hij het niet zo letterlijk heeft gezegd. Maar hij bedoelde het wel zo (anders zouden ze er niet over beginnen), maar blijkbaar hebben ze dat niet in het interview gezet, terwijl het wel pikant was. Dan trek ik de conclusie dat het er waarschijnlijk uitgehaald is. (Dit hoeft niet zo te zijn, maar dat denk ik.)
Het is toch ook logisch dat hij dat bedoelt? Het kan niet de bedoeling bij Ajax zijn dat AZ volgend seizoen weer kampioen wordt. Het is echter niet netjes om het te zeggen, maar dat heeft hij blijkbaar niet gedaan.
In elk geval is Van den Boog dól op publiciteit. Hij is niet uit de media weg te slaan.
Boegbeeldje. :biggthumpup.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo apr 08, 2009 8:19 pm

8/4/2009 - 'Geen breedte-aankopen meer'
(Gepost door RvN)

Algemeen directeur Rik van den Boog laat in de nieuwe uitgave van Voetbal International, waarin hij een kijkje geeft in de plannen en visie van Ajax, weten dat Ajax geen breedte-aankopen meer zal doen voor de selectie. 'Wij zoeken het niet in een enorm grote spelersgroep. In plaats van veel A-contracten gaan we meer besteden aan de contracten van de jeugd, vanaf zestien jaar dus. Spelers zullen we op die leeftijd al vastleggen met driejarige contracten. Aankopen voor de breedte, dat zullen we niet meer doen. We zullen eerst in onze eigen jeugd kijken, pas daarna bij andere clubs. Als er een speler gaat, ligt er een schaduwplan. Voor acht plekken in ons elftal is het mogelijk om eigen jeugd te laten doorstromen. En er zijn dus maar een paar uitzonderingsposities waarvoor we de markt op zouden moeten.'

AN
Houdt dit in dat we dus 3 aankopen gaan doen deze zomer?

joey
Erelid

Bericht door joey » wo apr 08, 2009 8:19 pm

LucaS schreef:Wat ben jij eng vooringenomen geworden. Jammer.
De volgende zinloze opmerking. Het begint hier wel treurig te worden, zeg. Maar ja, als een mod voorop gaat in de strijd en iemand met een onwelgevallige mening bestookt met beledigingen, kun je van anderen hetzelfde verwachten, nietwaar?

Denk je soms dat die journalisten die dingen zomaar zeggen? Ze kunnen nu eenmaal niet alles opschrijven. Ze geven heel duidelijk aan wat de geest was van wat er gezegd werd. En ze zeggen erbij dat VDB het niet letterlijk gezegd heeft, anders krijgen ze de perschef van Ajax op hun dak.
Het stinkt aan alle kanten!

M..

Bericht door M.. » wo apr 08, 2009 8:19 pm

joey schreef:
Jöhnk schreef:
joey schreef:Ik zuig niets uit mijn duim. Ik heb nooit en nergens gezegd dat ik die quotes uit dat interview heb.

Die interviewers weten heel goed wat Van den Boog gezegd heeft en in welke context.
Ja, precies. Ze geven ook duidelijk aan dat vd Boog die opmerkingen over AZ niet letterlijk zo gemaakt heeft.
Niet letterlijk, maar dat bedoelde hij dus wel. Het zal er bij nalezen wel uitgeschrapt zijn. Want tegenwoordig eisen vertegenwoordigers van clubs of spelers altijd dat ze de tekst mogen inzien.
Het lijkt wel alsof je bij dat interview gezeten hebt dat je precies weet wat er gezegd is.. en vooral hoe het bedoeld is.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo apr 08, 2009 8:19 pm

Als boegbeeld mag het nog wel wat meer wat mij betreft, hij zegt zeer zinnige dingen. Hoewel journalisten natuurlijk graag hun eigen interpretaties aan zijn woorden geven, het blaadje moet immers verkocht worden. Maar daar wordt hier gelukkig erg genuanceerd mee omgegaan. :ajaxsmiley.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » wo apr 08, 2009 8:21 pm

Ik heb niets tegen afwijkende meningen, maar voor jou is tegenwoordig Ajax wat de Islam voor Wilders is.
I think I lost my fucking headache

peter

Bericht door peter » wo apr 08, 2009 8:23 pm

LucaS schreef:Ik heb niets tegen afwijkende meningen, maar voor jou is tegenwoordig Ajax wat de Islam voor Wilders is.
Nou, nou. Wilders is ongenuanceerd en joey niet. Joey zegt al 20x dat hij het met vdBoog eens is dat de jeugdopleiding niet goed is en dat Marco vBasten niet goed communiceert. Hij zet alleen zware twijfels bij de beleidsmakers die wat moeten doen aan de jeugdopleiding. Zo moeilijk is het allemaal niet, want die twijfels heb ik ook. Van JOR en Blind verwacht ik ook heel weinig, namelijk.

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » wo apr 08, 2009 8:25 pm

Zo, ik pak de laptop af en schenk een wijntje voor ons in. Er is een wedstrijd op tv te bekijken.

Morgen weer een dag.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

peter

Bericht door peter » wo apr 08, 2009 8:26 pm

Vergeet de tip in Ajax-WillemII topic niet. :headbang.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo apr 08, 2009 8:28 pm

M schreef:Het lijkt wel alsof je bij dat interview gezeten hebt dat je precies weet wat er gezegd is.. en vooral hoe het bedoeld is.
Onderschat joey niet hoor, hij kan een kort verkooppraatje zo samenvatten dat je de 8 bladzijden helemaal niet meer hoeft te lezen. Dat is ook een vak.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo apr 08, 2009 8:29 pm

Peter schreef: Joey zegt al 20x dat hij het met vdBoog eens is dat de jeugdopleiding niet goed is en dat Marco vBasten niet goed communiceert.
Mwah, nadat vd Boog iets zei over de jeugdopleiding reageerde joey met:
Daar komt die fysieke en mentale weerbaarheid weer. Wat een onzin is dat toch.
Om dat later te nuanceren, dat wel. Maar ik heb wel de indruk dat vd Boog voor sommigen een rode lap is. Hij is een aapje, Rikkierik en een malloot, lees ik.

Overigens zegt joey de laatste tijd ook regelmatig 'te gek voor woorden'. :wink.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo apr 08, 2009 8:29 pm

joey schreef:
LucaS schreef:Wat ben jij eng vooringenomen geworden. Jammer.
De volgende zinloze opmerking. Het begint hier wel treurig te worden, zeg. Maar ja, als een mod voorop gaat in de strijd en iemand met een onwelgevallige mening bestookt met beledigingen, kun je van anderen hetzelfde verwachten, nietwaar?

Denk je soms dat die journalisten die dingen zomaar zeggen? Ze kunnen nu eenmaal niet alles opschrijven. Ze geven heel duidelijk aan wat de geest was van wat er gezegd werd. En ze zeggen erbij dat VDB het niet letterlijk gezegd heeft, anders krijgen ze de perschef van Ajax op hun dak.
Ahhh, de complottheorie, duurde nog lang. :hypocrite.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo apr 08, 2009 8:31 pm

Peter schreef:
LucaS schreef:Ik heb niets tegen afwijkende meningen, maar voor jou is tegenwoordig Ajax wat de Islam voor Wilders is.
Nou, nou. Wilders is ongenuanceerd en joey niet. Joey zegt al 20x dat hij het met vdBoog eens is dat de jeugdopleiding niet goed is en dat Marco vBasten niet goed communiceert. Hij zet alleen zware twijfels bij de beleidsmakers die wat moeten doen aan de jeugdopleiding. Zo moeilijk is het allemaal niet, want die twijfels heb ik ook. Van JOR en Blind verwacht ik ook heel weinig, namelijk.
Vergelijking met Wilders slaat natuurlijk nergens op. Wel zou het mooi zijn als iemand toch het interview zou plaatsen, dan zou de echte (en niet joey's) context duidelijk zijn.

peter

Bericht door peter » wo apr 08, 2009 8:33 pm

Jöhnk schreef:
Peter schreef:
Mwah, nadat vd Boog iets zei over de jeugdopleiding reageerde joey met:
Daar komt die fysieke en mentale weerbaarheid weer. Wat een onzin is dat toch.
Om dat later te nuanceren, dat wel. Maar ik heb wel de indruk dat vd Boog voor sommigen een rode lap is. Hij is een aapje, Rikkierik en een malloot, lees ik.

Overigens zegt joey de laatste tijd ook regelmatig 'te gek voor woorden'. :wink.gif:
Zolang Rik zijn woorden maar omzet in daden. De technische staf moet ontslagen worden als we volgend jaar geen kampioen worden.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo apr 08, 2009 9:07 pm

Dan zal er idd ingegrepen moeten worden, als ik zo vdBoog bezig zie, gaat dat gebeuren ook. Als je zo hoog gewerkt hebt, weet je wat het is om harde ingrepen te doen.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo apr 08, 2009 9:17 pm

Ach, Fontein en Kales hadden veel meer ervaring, ook internationaal. Wat zegt het allemaal? Hij is maar een opperpapierschuiver, van voetbal heeft hij geen verstand.

Je moet de knowhow in huis hebben. Van den Boog kan het moeilijk zelf doen, met zijn minimale voetbalachtergrond.

Kaboem

Bericht door Kaboem » wo apr 08, 2009 9:41 pm

Is dit even smullen geblazen! :biggthumpup.gif:
Bertje for President!

Ronald!

Bericht door Ronald! » wo apr 08, 2009 11:19 pm

Mogen er nieuwe platen in de jukebox? Deze heb ik al gehoord....

:neutral.gif:

DelToro

Bericht door DelToro » do apr 09, 2009 12:12 am

joey schreef:Ach, Fontein en Kales hadden veel meer ervaring, ook internationaal. Wat zegt het allemaal? Hij is maar een opperpapierschuiver, van voetbal heeft hij geen verstand.

Je moet de knowhow in huis hebben. Van den Boog kan het moeilijk zelf doen, met zijn minimale voetbalachtergrond.
Als voetbalachtergrond belangrijk is, waarom kan het dan zo zijn dat FC Twente misschien wel de best geleide club van het land is? Of is een ex-schoonmaker ineens wel iemand met een goede achtergrond om de club te runnen en het beleidsplan te schrijven? AZ, die andere Nederlandse club die het wel aardig doet, heeft ook een algemeen directeur die nooit professioneel gevoetbald heeft.
Jan Reker (jeugdspeler Eindhoven en coach) heeft wel een voetbalachtergrond, en wat een beleid wordt er gevoerd bij PSV.
Niet dat ik tegen algemeen directeuren ben die een voetbalachtergrond hebben, absoluut niet. Maar ik heb ook niks tegen algemeen directeuren die geen grootse voetbalachtergrond hebben. Als ze maar verstand hebben van beleid voeren, en uit de woorden van VDB blijkt dat tot nu toe wel vind ik.

De afkeer van jou lijkt echter te komen vanwege een aantal uitspraken van VDB. Eentje waar hij niet positief was over Cruijff (onzin, hij wil alleen niet dat hij meebepaald over het beleid, dat zou Cruijff andersom ook niet gewild hebben of wel?), en een paar uitspraken waarin hij positief is over Van Basten. Ja het is wat zeg! Positief zijn over de manager die voor je club werkt. En het is goed mogelijk dat Van Basten tactisch zeer sterk onderlegd is, waarom niet? Wat was er bijvoorbeeld gebeurd als Van Basten in het seizoen 86/87 Cruijff niet had teruggeroepen. Het spel liep niet in de voorbereiding, en dat merkte Van Basten. Vervolgens heeft een discussie ertoe geleid dat de basisopstelling op verschillende punten is geweizigd. Het gevolg was het seizoen waar joey zo veel zoete herinneringen aan heeft en die werd afgesloten met de Europacup voor bekerwinnaars.
Om tactisch meesterbrein Cruijf de baas te zijn, moet hij toch wel heel erg veel in huis hebben nietwaar ;). Allicht is dat enigzins overdreven, maar de verhalen zijn wel dat Van Basten als voetballer altijd al op tactisch niveau actief was. Let wel: dit is geschreven, ik kan het zo quoten voor je. Het zijn geen speculaties of iets dergelijks.

Maar goed. Al mag je VDB niet vanwege deze uitspraken, waarom brand je hem dan nog altijd bij voorbaat al af? Waarom geef je deze man niet eens een kans? De dingen die hij zegt zijn toch niet slecht of wel? En dan heb ik het niet over dat hele AZ verhaal, want dat heeft niets met het beleid van onze club te maken. Ik heb het over de zaken die Ajax aangaan. Hij wil de jeugdopleiding verbeteren, de jeugdtrainers evalueren, geen breedteaankopen meer doen, de technische staf beoordelen en eventueel verbeteren enz. Dan kun je wel roepen dat andere algemeen directeuren zonder voetbalachtergrond het ook niet waarmaakten, maar dat is toch geen argument? Jij bent bijvoorbeeld ook geen voorstander van onervaren coaches aanstellen, maar je geniet nu van Barca, je genoot van het voetbal onder Cruijff. Dus misschien dat mensen verschillend zijn en werken, en dat daarom een paar voorgangers niets zeggen over hoe VDB het gaat doen.

Laat ik het anders zeggen. Welke uitspraken van VDB over Ajax en het plan wat hij voor ogen heeft, spreekt jou niet aan, en waarom niet?

Ik zou het waarderen wanneer je je antwoord niet alleen beargumteerd op basis van speculatie, maar ook met argumenten die meetbaar zijn.

joey
Erelid

Bericht door joey » do apr 09, 2009 9:15 am

DelToro schreef:Wat was er bijvoorbeeld gebeurd als Van Basten in het seizoen 86/87 Cruijff niet had teruggeroepen. Het spel liep niet in de voorbereiding, en dat merkte Van Basten. Vervolgens heeft een discussie ertoe geleid dat de basisopstelling op verschillende punten is geweizigd. Het gevolg was het seizoen waar joey zo veel zoete herinneringen aan heeft en die werd afgesloten met de Europacup voor bekerwinnaars.
Om tactisch meesterbrein Cruijf de baas te zijn, moet hij toch wel heel erg veel in huis hebben nietwaar ;). Allicht is dat enigzins overdreven, maar de verhalen zijn wel dat Van Basten als voetballer altijd al op tactisch niveau actief was. Let wel: dit is geschreven, ik kan het zo quoten voor je. Het zijn geen speculaties of iets dergelijks.
Dat wil ik dan graag lezen. En wel uit een onverdachte bron, bijvoorbeeld aan de hand van quotes van Cruijff zelf. De grote verandering was m.i. het vertrek van Vanenburg en het aantrekken van Wouters. Daardoor kwam het team in balans. Het zou me echt verbazen als Van Basten de hand had gehad in die transfer.

Van Basten was juist nooit de leider in tactisch opzicht. Bij Milan bijvoorbeeld had Ancelotti het voor het zeggen.

Voor de rest laat ik deze discussie zitten. Heeft niets met jou te maken, ik heb er geen zin meer in. Kost me veel te veel negatieve energie. Het zal me eigenlijk een zorg zijn wat Van den Boog beweert. Ships that pass in the night, noemen ze zulke mensen.

jabu

Bericht door jabu » do apr 09, 2009 9:33 am

Beetje flauw om wel te verwachten dat Del Toro met citaten van Cruijff komt, maar zelf geen antwoord te geven op zijn vragen.

Kaboem

Bericht door Kaboem » do apr 09, 2009 9:42 am

Dit heeft geen zin! Joey heeft hier geen trek meer in!
Bertje for President!

joey
Erelid

Bericht door joey » do apr 09, 2009 9:45 am

Ja, flauw. Maar ik heb er geen zin meer in. Mag dat? Had ik trouwens al besloten voor ik de computer vanmorgen opstartte. Laten we het er maar op houden dat Neef helemaal gelijk heeft. Het is top bij Ajax en als het in retrospectief toch geen top blijkt te zijn geweest, wordt het daarna wel top. Het is allemaal heel fijn, we zijn een grote familie en onruststokers zetten we de deur uit. Hallelujah, prijs de heer Van den Boog en de heer Van Basten erbij. Voor zolang he duurt natuurlijk, maar er komt altijd weer een nieuwe Verlosser, wat is het leven toch mooi. :headbang.gif: :blush.gif:

Ik wilde dus helemaal niet meer reageren, maar die bewering van El Toro intrigeert me bijzonder. Ik heb er nog nooit van gehoord, terwijl ik destijds toch alles wat Ajax aanging verslónd. Ik vind het ook totaal niet bij Cruijff passen om zich door een speler te laten overrulen. Kortom, ik kan het me niet voorstellen.

Plaats reactie