De toekomst: post-Cruijff
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
Haha iedereen was verantwoordelijk behalve Blind. Zo werkt het altijd.
Dat klopt, maar in dit geval lijkt het me onwaarschijnlijk dat Cruijff er iets mee te maken had. Daarvoor had hij Oleguer te vaak zien spelen.
Zal wel aangeboden zijn. Ajax had immers al eerder afgezakte Spaanse voetballers onderdak geboden. Te beginnen met Juanfran, toen Blind nog trainer was.
Zal wel aangeboden zijn. Ajax had immers al eerder afgezakte Spaanse voetballers onderdak geboden. Te beginnen met Juanfran, toen Blind nog trainer was.
Het stinkt aan alle kanten!
Jammer dat jullie haat zo blind maakt. Teleurstellend ook
I think I lost my fucking headache
En vervolgens Roger, die Cruijff vaak had zien spelen...joey schreef:Dat klopt, maar in dit geval lijkt het me onwaarschijnlijk dat Cruijff er iets mee te maken had. Daarvoor had hij Oleguer te vaak zien spelen.
Gabri en Urzaiz kwamen weer uit de koker van HtC (en Rijkaard?). Volgens mij kwam MvG met de geweldige aankoop Luque.
Ik meen mij te herinneren dat Rijkaard Oleguer bij Van Basten had aanbevolen. Volgens mij wilde Rijkaard hem meer recentelijk ook nog naar Galatasaray halen.
Die Rijkaard toch...
Zou er een scoutingsrapport van Oleguer zijn? Vast niet.
Wat zou Blind dan tegen Oleguer gezegd hebben? 'Ik hoef je niet, maar mijn baas vindt je heel goed'?
Tja, Blind... die zit alleen nog bij Ajax for sentimental reasons.

Zou er een scoutingsrapport van Oleguer zijn? Vast niet.
Wat zou Blind dan tegen Oleguer gezegd hebben? 'Ik hoef je niet, maar mijn baas vindt je heel goed'?

Tja, Blind... die zit alleen nog bij Ajax for sentimental reasons.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Dat Blind for sentimental reasons bij Ajax zit, daarin kan ik met je meegaan. Want een trainer die een record aantal verliespotjes van 10 op 34 competitiewedstrijden weet te bereiken zou normaal gesproken geen voet meer in de Arena mogen zetten.
Echter, zoals Jabu al zei: Cruijff beval ooit Roger aan. Je weet wel, die van dat huppeltje thuis tegen Werder Bremen. Die nuance mis ik dan weer in je post, Joey...
Echter, zoals Jabu al zei: Cruijff beval ooit Roger aan. Je weet wel, die van dat huppeltje thuis tegen Werder Bremen. Die nuance mis ik dan weer in je post, Joey...
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Roger kon wel voetballen, maar had totaal de motivatie niet meer. Hij wilde al stoppen, maar toen kwam Ajax.
- AT Toto winner 09/10
Waarom zou Cruijff aan Ajax een voetballer aanbevelen die al wilde stoppen (even daargelaten waar je die wetenschap vandaan hebt)?joey schreef:Roger kon wel voetballen, maar had totaal de motivatie niet meer. Hij wilde al stoppen, maar toen kwam Ajax.
Geen idee.
Is ook niet duidelijk of hij op advies van Cruijff kwam. Hij is tenslotte gehaald door MVG en HTC. HTC was ook goed bekend met het Spaanse voetbal.
http://www.nu.nl/sport/1050248/ajacied- ... allen.html
Het is echt waar dat hij toen wilde stoppen. Tenminste, volgens de media. Hij heeft het mij niet persoonlijk verteld of zo.

Is ook niet duidelijk of hij op advies van Cruijff kwam. Hij is tenslotte gehaald door MVG en HTC. HTC was ook goed bekend met het Spaanse voetbal.
http://www.nu.nl/sport/1050248/ajacied- ... allen.html
Het is echt waar dat hij toen wilde stoppen. Tenminste, volgens de media. Hij heeft het mij niet persoonlijk verteld of zo.

- AT Toto winner 09/10
Uit die zelfde media kun je halen dat Cruijff hem aanbeval. Google maar eens. Niet alles wat JC wil is geweldig. auke Kok schreef daar deze week een mooie column over in Vrij Nederland (meer in het bijzonder over de rol van Danny Coster in Johan's leven).
Verschil is dat Roger het zelf gezegd heeft. Helaas kan ik er geen filmpje meer van vinden.
Onze vriend HTC is drie jaar trainer in Spanje geweest. Hij had Cruijff niet nodig. HTC is een eigenwijze man die echt geen spelers tegen zijn zin neemt omdat een ander het zegt. (Dit laatste geldt ook voor MVG.)
Roger was als jongeling een begenadigd talent, maar hij heeft veel blessureleed gekend.
http://www.youtube.com/watch?v=Tif8q1ud9P8
Je wist niet dat hij het in zich had, hè? Bij Ajax hobbelde hij lusteloos mee.
Onze vriend HTC is drie jaar trainer in Spanje geweest. Hij had Cruijff niet nodig. HTC is een eigenwijze man die echt geen spelers tegen zijn zin neemt omdat een ander het zegt. (Dit laatste geldt ook voor MVG.)
Roger was als jongeling een begenadigd talent, maar hij heeft veel blessureleed gekend.
http://www.youtube.com/watch?v=Tif8q1ud9P8
Je wist niet dat hij het in zich had, hè? Bij Ajax hobbelde hij lusteloos mee.
- peter
Roger was een pure miskoop, maar toonde nog wel enige kenmerken van iemand die kon voetballen. Bij een Lindenbergh heb ik dat bijvoorbeeld nooit kunnen ontdekken.
Zou Roger de linkshalf zijn die Cruijff voor Ajax op het oog had?
Zou Roger de linkshalf zijn die Cruijff voor Ajax op het oog had?

Voor Lucky Ajax misschien?
Ajax moet geen grootverdieners uit rijke voetballanden halen. Daar is iets mee.

Ajax moet geen grootverdieners uit rijke voetballanden halen. Daar is iets mee.
Oleguer was ook een tip van Cruijff. Net als Gabri.
En hij haalde ooit Hennie Meijer.
Die man heeft net zoveel verstand van spelers halen als van Geel, Jol en Blind dat hadden.
En hij haalde ooit Hennie Meijer.
Die man heeft net zoveel verstand van spelers halen als van Geel, Jol en Blind dat hadden.
Alle miskopen zijn gekomen op aanraden van Cruijff.
Scouting vindt hij helemaal niets. Heeft hij wel eens gezegd. Bij Barcelona deden andere mensen dat voor hem.
Bij Ajax haalde hij Blind en Wouters. Dat was dan weer aardig gezien.Maar ik meen me te herinneren dat in die tijd Tonnie Bruins Slot meer met de scouting te maken had dan Cruijff zelf.

Scouting vindt hij helemaal niets. Heeft hij wel eens gezegd. Bij Barcelona deden andere mensen dat voor hem.
Bij Ajax haalde hij Blind en Wouters. Dat was dan weer aardig gezien.Maar ik meen me te herinneren dat in die tijd Tonnie Bruins Slot meer met de scouting te maken had dan Cruijff zelf.
Laatst gewijzigd door joey op vr apr 08, 2011 6:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
En hij was nog wel zo boos dat een speler die hij Ajax een half jaar geleden heeft aangeraden nu nog steeds niet is vastgelegd. Heeft ie nog meer zonen?
Je moet nu eens stoppen met het verdraaien van woorden! Dit kleutergedrag mag je in de speeltuin laten zien.joey schreef:Alle miskopen zijn gekomen op aanraden van Cruijff.![]()
![]()

Dat die Spanjolen uit zijn hoge hoed kwamen lijkt me vrij logisch. Dat ze er vrij weinig van kunnen, hebben we gezien.
Scouting niets vinden, maar wel de hele technische organisatie op de kop zetten. Is dat hetzelfde als ik nu bij Shell de boel ga reorganiseren, terwijl ik de ballen verstand heb van geopolitiek etc?Scouting vindt hij helemaal niets. Heeft hij wel eens gezegd. Bij Barcelona deden andere mensen dat voor hem.
Die van hem is een beetje oud. 

Nee GF, hij heeft daar zeer grote kenners voor. De bewezen scouts Jonk en bergkamp gaan samen met de Boer het technische hart vormen, met advies van Cruijff waar nodig
Zo oud als Ooijer.joey schreef:Die van hem is een beetje oud.

JC zou de scouting aan een kenner als Boog moeten overlaten. Die geeft dan de zittende trainer carte blanche. Kost wat, maar dan wordt Ajax wel opgeleukt met pareltjes als Atouba, Graafland, Suk, Lodeiro, Tainio, Mido, Ooijer en Verhoeven!
JC heeft m.i. wel een aardige kijk op voetbal. Zou Ajax misschien iets mee moeten doen.

Boog heeft sinds Jol geen recht van spreken meer, wat mij betreft. Hij heeft het voortbestaan van de club in financiele zin in de waagschaal gelegd door een bewezen opportunist als Jol carte blanche te geven. Pas wanneer malloot Boog uit zijn functie is ontheven, kun je een stevig fundament onder de club leggen.
Volgens Cruijff was Barcelona ook financieel gezond door Laporta.
Het zal je vast wel opgevallen zijn dat inmiddels al tientallen keren is gezegd dat kritisch zijn jegens Cruijff zijn, niet direct met opleiden van spelers verband houdende activiteiten, niet direct wil zeggen dat VdB het licht in voetballand is. Het kan echt zo zijn dat mensen vraagtekens zetten bij beide partijen.wimpey schreef:JC zou de scouting aan een kenner als Boog moeten overlaten.
- peter
Terecht. Ik vertrouw Cruijff daarom ook de jeugdopleiding toe, maar rondom scouting zou ik het graag anders willen zien.
- martijn401
AD.nl'Coronel schrok van uitwerking pr-bureau Ajax-directie'
Uri Coronel (R) en financieel directeur Jeroen Slop. FOTO PRO SHOTS © anp
Uri Coronel is geschrokken van de uitwerking van het inzetten van het communicatie- en strategiebureau Burson-Marsteller in de strijd van de Ajax-leiding tegen Johan Cruijff. De voorzitter van de Amsterdammers schuift de zwarte piet door naar de directie.
Johan Cruijff.
Johan Cruijff. © ap
Dat meldde Johan Derksen vanavond in Voetbal International op RTL. De hoofdredacteur van het gelijknamige weekblad werd deze week opgebeld door de preses. 'Hij vroeg wat ik tegen hem had.'
Derksen noemde het inschakelen van de pr-bureau afgelopen maandag iets wat alleen 'een dictator in een bananenrepubliek doet waar door een gaslek 25.000 doden zijn gevallen'. De televisiepersoonlijkheid riep zelfs op tot een stadionverbod voor Coronel.
De directie van Ajax - onder leiding van algemeen directeur Rik van den Boog - zou volgens Coronel met het ingeschakelen van het pr-bureau tegengas willen bieden aan de vermeende 'campagne' van De Telegraaf tegen de Ajax-leiding. Coronel stemde hier mee in, maar wist niet wat voor een bureau Burson-Marsteller was.
Het pr-bureau zou, naast het lekken van informatie, de gehele lezing van Coronel tijdens het aanbieden van zijn ontslag als voorzitter van de raad van commissarissen in elkaar hebben gezet. Coronel las op een persconferentie voor uit eigen notules van de gesprekken met de groep-Cruijff, die de technische leiding bij Ajax in handen wil krijgen.
De leiding van Ajax zette Cruijff aanvankelijk in een klankbordgroep, maar ging niet akkoord met zijn plannen. Inmiddels heeft een afvaardiging van de ledenraad van Ajax, dat op zoek is naar een nieuw bestuur, met Cruijff gesproken gesproken in zijn woonplaats Barcelona. Onder meer KNVB-preses en erevoorzitter van Ajax, Michael van Praag, bemiddelde en de rust lijkt (voorlopig) te zijn wedergekeerd in Amsterdam.
(Rogier Deelstra)
08/04/11 21u27
Jaaaaa! Het zwartepieten is begonnen. Het inschakelen van dat bureau heeft blijkbaar ook binnen Ajax kwaad bloed gezet. Dit is de eerste keer dat Coronel zich (een beetje) distantieert van zijn lieve Boog.
Waarom werkte Coronel dan wel mee aan die vertoning tijdens die persconferentie, vraag je je dan af.
Waarom werkte Coronel dan wel mee aan die vertoning tijdens die persconferentie, vraag je je dan af.