We hebben de samenvatting gezien. En wat jammer dat ik wel gelijk heb gekregen met het feit dat het gebuitel van Suarez nadelig is voor Ajax ipv voordelig zoals sommigen soms denken/dachten
Moderator: mods
Spaan vindt Koster te angstig voor Ajax
--------------------------------------------------------------------------------
29 maart 2008
Op de website van Sportweek laat Henk Spaan zich nogal kritisch uit over Ajax-trainer Adrie Koster. De schrijver en columnist, die ook al geen fan was van de vorige coach Henk ten Cate, is van mening dat Koster zijn ploeg te angstig en te defensief laat voetballen. "Koster durfde in de uitwedstrijd tegen PSV niet normaal te voetballen", stelt Spaan vast. "Hij kwam met een raar systeem met Leonardo. Hoe kun je nou denken dat je met Leonardo van PSV gaat winnen? Dan geloof je echt in sprookjes."
Volgens Spaan had Koster in de topper tegen PSV voor een offensieve speelwijze moeten kiezen om op die manier de kansen op de landstitel levend te houden. "Natuurlijk heeft Ajax het daar laten liggen. Huntelaar liet na afloop niet voor niks zijn trainer vallen. Kieft en Jansma zeiden het al bij de tv-uitzending: hij was tevreden met een puntje! Ja, zo word je echt geen kampioen."
In de ogen van de auteur is Koster inmiddels door de mand gevallen bij Ajax. "Na Ten Cate was het een verademing om een nette man te zien. Maar hij blijkt het gewoon niet aan te kunnen. Het gesol met Maduro deed voor mij de deur dicht. Toen heeft hij gewoon de corporate line getrokken van bovenaf. De directie wilde Maduro treiteren omdat hij niet zou bijtekenen en de trainer heeft ze daarin gevolgd, dus hij ging een van zijn betere spelers op de bank zetten. Dat vond ik zó ontzettend slap!"
De cijfertjes van VI! Het gaat bij VI om verkoopcijfers!LucaS schreef:Je kan hem wel niets vinden, hij was gewoon één van de beste in de eerste seizoenshelft. In de cijfertjes van VI zelfs de bestejoey schreef:Dat zal dan wel. Ik zie niets in die slomo.
Gomes? Affellay? of bedoel je alleen Ajax? Stekelenburg, Heitinga, Suarez, KJH (ja, ook hij!), Gabri, Vertonghen de anderen waren geblesseerd (Davids, Vermaelen) of speelden te weinig om over te oordelen (Stam) Het kan zijn dat ze er bij vi anders over denken, komt wel vaker voor.LucaS schreef:Eén van de beste ja. WIe waren er zoal beter Demo?
Je bent het niet met me eens????? Hoe is dat mogelijk.LucaS schreef:Ik bedoelde Ajax. Ik ben het niet eens met jouw lijstje, dus het is niet alleen de VI.