Het grote 'Ajax in de achtervolging voor de zoveelste keer'
Moderator: mods
Re: Het grote 'Ajax in de achtervolging voor de zoveelste ke
Het Herbstmeisterschaft gaat naar Feyenoord, om er maar eens een mooie Duitse term in te gooien.
Ik heb het idee dat er dit seizoen enorm veel punten in de slotfase verspeeld worden door Ajax. Ik heb de gegevens uit mijn hoofd niet helemaal paraat, maar wanneer iemand na gaat kijken wat er in blessuretijd en daarnaast vooral in de laatste 15 minuten van de wedstrijd door Ajax uit handen is gegeven, dan vrees ik dat we behoorlijk gaan schrikken.
Ik heb het idee dat er dit seizoen enorm veel punten in de slotfase verspeeld worden door Ajax. Ik heb de gegevens uit mijn hoofd niet helemaal paraat, maar wanneer iemand na gaat kijken wat er in blessuretijd en daarnaast vooral in de laatste 15 minuten van de wedstrijd door Ajax uit handen is gegeven, dan vrees ik dat we behoorlijk gaan schrikken.
iemand mag de poll wel even aanpassen!
Misschien deze gouwe ouwe nog maar weer van stal.
Resterend programma:
Feyenoord (28 duels gespeeld, 69 punten, doelsaldo +50)
Woensdag 5 april: Go Ahead Eagles (thuis)
Zondag 9 april: PEC Zwolle (uit)
Zondag 16 april: FC Utrecht (thuis)
Zondag 23 april: Vitesse (uit)
Zondag 7 mei: Excelsior (uit)
Zondag 14 mei: Heracles Almelo (thuis)
Ajax (28 duels gespeeld, 66 punten, doelsaldo +40)
Woensdag 5 april: AZ (thuis)
Zaterdag 8 april: NEC (uit)
Zondag 16 april: sc Heerenveen (thuis)
Zondag 23 april: PSV (uit)
Zondag 7 mei: Go Ahead Eagles (thuis)
Zondag 14 mei: Willem II (uit)
PSV (28 duels gespeeld, 64 punten, doelsaldo +36)
Donderdag 6 april: FC Twente (uit)
Zondag 9 april: Willem II (thuis)
Zaterdag 15 april: ADO Den Haag (uit)
Zondag 23 april: Ajax (thuis)
Zondag 7 mei: FC Groningen (uit)
Zondag 14 mei: PEC Zwolle (thuis)
Resterend programma:
Feyenoord (28 duels gespeeld, 69 punten, doelsaldo +50)
Woensdag 5 april: Go Ahead Eagles (thuis)
Zondag 9 april: PEC Zwolle (uit)
Zondag 16 april: FC Utrecht (thuis)
Zondag 23 april: Vitesse (uit)
Zondag 7 mei: Excelsior (uit)
Zondag 14 mei: Heracles Almelo (thuis)
Ajax (28 duels gespeeld, 66 punten, doelsaldo +40)
Woensdag 5 april: AZ (thuis)
Zaterdag 8 april: NEC (uit)
Zondag 16 april: sc Heerenveen (thuis)
Zondag 23 april: PSV (uit)
Zondag 7 mei: Go Ahead Eagles (thuis)
Zondag 14 mei: Willem II (uit)
PSV (28 duels gespeeld, 64 punten, doelsaldo +36)
Donderdag 6 april: FC Twente (uit)
Zondag 9 april: Willem II (thuis)
Zaterdag 15 april: ADO Den Haag (uit)
Zondag 23 april: Ajax (thuis)
Zondag 7 mei: FC Groningen (uit)
Zondag 14 mei: PEC Zwolle (thuis)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Ik zeg: Hup Wouter! Hup Wouter! Hup Wouter!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Vitesse en PEC verliezen. Maar goed, dan moet Ajax minimaal bij PSV gelijk spelen en de rest winnen.
I think I lost my fucking headache
Misschien dat ze onverwacht tegen Utrecht nog punten laten liggen. Dan zou de bibber zomaar toe kunnen slaan.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Zou natuurlijk lachen zijn als ze zich a.s woensdag ook een beetje verslikken in G.A. , en wij flink uithalen tegen AZ.
Ach, hoe gaat dat spreekwoord ook al weer , het kan vriezen het kan dooien
Ach, hoe gaat dat spreekwoord ook al weer , het kan vriezen het kan dooien

Blij met de punten ...
-
- AT Toto winner 15/16
Ik ga ervan uit dat ze in de kuip geen punten verspelen. Vitesse uit is een week voor de bekerfinale, waarom zou Vitesse tegen fnoord vol aan de bak gaan? Staat ook niet zoveel meer op het spel voor ze en Fraser is een kakkerlak. Blijft Zwolle en Excelsior over.
Heb jij geluk, vanaf nu hoef jij niet meer te kijken of het te volgen, kun je mooi iets anders gaan doen .. 

Blij met de punten ...
Mwa, Vitesse kan de competitie niet laten lopen. ALs ze de bekerfinale verliezen moeten ze toch echt via de competitie europees voetbal halen
I think I lost my fucking headache
-
Het is 2017, dat is al geregeld, Feyenoord wint.LucaS schreef:Mwa, Vitesse kan de competitie niet laten lopen. ALs ze de bekerfinale verliezen moeten ze toch echt via de competitie europees voetbal halen
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Ach, mocht het niet lukken, de 1e plaats op het einde van dit seizoen, dan ligt het toch echt aan de AJAX spelers zelf.Met dezelfde instelling tegen Groningen en Excelsior zoals gisteren tegen Feyenoord had je nu los gestaan op de ranglijst ..
Blij met de punten ...
Het gaat er niet zozeer om wie de tegenstander is, maar vooral om wie het best tegen de druk kan. Bij Feyenoord is die druk nu immens: na al die maanden op de eerste plaats verwacht heel Feyenoord een kampioenschap. In de slotfase nog ingehaald worden door de gehate vijand is de ultieme nachtmerrie van alle Feyenoorders. Ik zie Feyenoord zo maar in de stress schieten en punten verliezen bij bibijvoorbeeld het tegen degradatie strijdende Excelsior. Ajax kon vorig jaar onder druk ook niet winnen van De Graafschap.
Niet? Oh, dat was me nou helemaal ontschoten 

- InnerHarbour

Kan de beste overkomen Sandro, mijn Liverpool bij voorbeeld een paar jaar geleden.

YNWA
Zegt mij ook niets. Was dat dan niet met Jong Ajax of zo? De Graafschap speelt immers Jupiler League.
Wat de ontknoping dit seizoen betreft. Ik begreep gisteren dat Feyenoord al het hele seizoen bovenaan staat. Dus vanaf speelronde 1. Ik weet niet of dat helemaal klopt maar daar heb ik spontaan bij bedacht dat het dan wel aardig zou zijn als ze op de allerlaatste speeldag nog worden gepasseerd door hun geliefde rivaal Ajax. Dat Duarte of Armenteros een paar minuten voor tijd de bal zo uit het niets in de bovenhoek schiet. En dan de camera's op de tribune richten en genieten maar.

Wat de ontknoping dit seizoen betreft. Ik begreep gisteren dat Feyenoord al het hele seizoen bovenaan staat. Dus vanaf speelronde 1. Ik weet niet of dat helemaal klopt maar daar heb ik spontaan bij bedacht dat het dan wel aardig zou zijn als ze op de allerlaatste speeldag nog worden gepasseerd door hun geliefde rivaal Ajax. Dat Duarte of Armenteros een paar minuten voor tijd de bal zo uit het niets in de bovenhoek schiet. En dan de camera's op de tribune richten en genieten maar.

Nil volentibus arduum
Ik herinner je er graag aan, Sandro. Ik had ook aan AZ bij Excelsior kunnen refereren, maar dan wordt Junk weer boos...
We weten dat Ajax nooit genoeg doelpunten maakt bij Willem II op de laatste speeldag.Marillion schreef:Zegt mij ook niets. Was dat dan niet met Jong Ajax of zo? De Graafschap speelt immers Jupiler League.![]()
-
Maar toen was het toch nog niet jouw Liverpool?InnerHarbour schreef:
Kan de beste overkomen Sandro, mijn Liverpool bij voorbeeld een paar jaar geleden.
Eens moet dat toch lukken. Al dacht ik eerlijk gezegd aan een verschil in punten.Wouter schreef: We weten dat Ajax nooit genoeg doelpunten maakt bij Willem II op de laatste speeldag.
Nil volentibus arduum
Ik moet ook eigenlijk niet happen, maar jij moet je voldoening toch ergens uithalen he.Wouter schreef:Ik herinner je er graag aan, Sandro. Ik had ook aan AZ bij Excelsior kunnen refereren, maar dan wordt Junk weer boos...
Probeer ik jullie eens moed in te praten... 

Ja klopt.Marillion schreef: Wat de ontknoping dit seizoen betreft. Ik begreep gisteren dat Feyenoord al het hele seizoen bovenaan staat. Dus vanaf speelronde 1. Ik weet niet of dat helemaal klopt
In de 1e speelronde ging Groningen thuis met 0-5 op de rug liggen.
Je lacht je inderdaad blauw als ze in de laatste speelronde die koppositie prijs geven. Ietsjes eerder mag van mij ook wel.
Hahaha zou genieten zijn. Ze vinden dat ook echt een argument.. Dat ze het hele jaar al bovenaan staan en dat ze de scheids tegen hebben.
IK GELOOF!!!!!!
-
Dat was een heerlijke week, druk staat er nu vol op bij Feyenoord! Als wij 4 keer winnen zijn we kampioen, ik denk namelijk dat Feyenoord nog minimaal 1 keer punten gaat verspelen tegen Utrecht en/of Vitesse.
PSV uit gaat cruciaal worden, na volgende week zondag weten we een hoop meer, zowel qua EL als titelkansen!
PSV uit gaat cruciaal worden, na volgende week zondag weten we een hoop meer, zowel qua EL als titelkansen!