De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

Kaboem

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Kaboem » di apr 05, 2011 11:42 am

Wat een puinhoop!
Bertje for President!

Justin
Contacteer:

Bericht door Justin » di apr 05, 2011 11:44 am

Beste post tot nu toe over deze kwestie!

:headbang.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 05, 2011 11:52 am

Le T. schreef: Ik denk dat ze bij Willem II enorm teruglverlangen naar Jonker op dit moment.

Wat let ze? Veel concurrentie zal er niet zijn. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di apr 05, 2011 1:38 pm

Mollenaar blijft in de ledenraad, aldus de Telegraaf.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 05, 2011 1:46 pm

Ik betwijfel of Molenaar zo belangrijk is als hij denkt te zijn.

jabu

Bericht door jabu » di apr 05, 2011 1:48 pm

Laten we hopen van niet. Scholletje 2.0.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di apr 05, 2011 1:51 pm

Keje is natuurlijk een mol voor Rotterdam Zuid! Feitelijk is hij immers een kakkerlak, nu hij meer officiële wedstrijden voor F. heeft gespeeld dan voor ons!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

LucaS

Bericht door LucaS » di apr 05, 2011 2:28 pm

Ajaciedjuh schreef:Mollenaar blijft in de ledenraad, aldus de Telegraaf.
Dat had ik nou niet verwacht! :hypocrite.gif:
I think I lost my fucking headache

Le T.

Bericht door Le T. » di apr 05, 2011 2:39 pm

2 nachten wakker gelegen, maar nu Molenaar blijft en de redding van Ajax nabij is kan ik weer slapen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

999

Bericht door 999 » di apr 05, 2011 3:40 pm

LucaS schreef:
Ajaciedjuh schreef:Mollenaar blijft in de ledenraad, aldus de Telegraaf.
Dat had ik nou niet verwacht! :hypocrite.gif:
:biggrin.gif: .. Gelukkig, ik kan nu weer met goed fatsoen over straat ..
Blij met de punten ...

Thom

Bericht door Thom » di apr 05, 2011 4:19 pm

bryan schreef:Voordeel van Van Gaal is dat ie wel een functie in neemt en neemt z'n verantwoordelijkheid, en blijft doorwerken als het tegenvalt. Van Gaal zou in Amsterdam komen wonen, dagelijks op de club verschijnen, dagelijks De Toekomst bezoeken en keihard werken.

Kunnen we niet van Cruijff zeggen, die wel over alles en iedereen lult maar verder geen verantwoordelijkheid wil nemen en binnen de kortste tijd weer op de eerste vlucht naar Barcelona stapt.

:biggthumpup.gif: Heel goed. You rest your case. En daarmee hebben we meteen het probleem et J.C. aangekaart, uiteindelijk nooit echte verantwoordelijkheid nemen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Lionel

Bericht door Lionel » di apr 05, 2011 4:28 pm

Van Gaal mag dan wel zijn verantwoordelijkheid nemen maar dat doet Van den Boog ook. En allebei zijn ze bagger in het besturen van onze voetbalclub.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » di apr 05, 2011 7:22 pm

Ajax Rules schreef: Geef gewoon toe dat die voorbeelden niet bestaan en dat echt alleen Cruijff zo 'loyaal' is aan spelers.
Kunnen we niet gewoon tot simpele conclusies komen? LvG en JC hebben enorm veel verstand van voetbal. Maar het implementeren van hun ideeen is niet zo easy, want ze willen de volledige controle bewaren én ze willen ook nog eens hun eigen soldaatjes aan het front hebben.

Ik sta er trouwens van te kijken dat Coronel en Boog nog geen zaak wegens onbehoorlijk bestuur aan hun broek hebben gekregen. Een directeur en een commissaris van een beursgenoteerd bedrijf hebben zich schuldig gemaakt aan leugens, Stasi-praktijken en een smeercampagne, geregisseerd door een op kosten van de club betaald bureau van spin-doctors.

Commissies Been en MvP blijven wat mij betreft thuis. Komt uit de koker van Boog / Coronel: tijd rekken en het proces frustreren. Roep die ledenraad bijeen en vorm een nieuwe RvC. Dan zijn we binnenkort van dit gezeik af. :666.gif:

Thom

Bericht door Thom » di apr 05, 2011 7:54 pm

Rishi schreef:Van Gaal mag dan wel zijn verantwoordelijkheid nemen maar dat doet Van den Boog ook. En allebei zijn ze bagger in het besturen van onze voetbalclub.
Van Van Gaal weet ik niet of-ie bagger is (nooit gedaan tenslotte) en Van der Boog vind ik helemaal niet bagger, iedereen loopt dat nu te blaten, maar volgens mij zonder motivatie. Waarom is hij baggerslecht?!
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di apr 05, 2011 7:59 pm

wimpey schreef:
Ajax Rules schreef: Geef gewoon toe dat die voorbeelden niet bestaan en dat echt alleen Cruijff zo 'loyaal' is aan spelers.
Kunnen we niet gewoon tot simpele conclusies komen? LvG en JC hebben enorm veel verstand van voetbal. Maar het implementeren van hun ideeen is niet zo easy, want ze willen de volledige controle bewaren én ze willen ook nog eens hun eigen soldaatjes aan het front hebben.

Ik sta er trouwens van te kijken dat Coronel en Boog nog geen zaak wegens onbehoorlijk bestuur aan hun broek hebben gekregen. Een directeur en een commissaris van een beursgenoteerd bedrijf hebben zich schuldig gemaakt aan leugens, Stasi-praktijken en een smeercampagne, geregisseerd door een op kosten van de club betaald bureau van spin-doctors.

Commissies Been en MvP blijven wat mij betreft thuis. Komt uit de koker van Boog / Coronel: tijd rekken en het proces frustreren. Roep die ledenraad bijeen en vorm een nieuwe RvC. Dan zijn we binnenkort van dit gezeik af. :666.gif:
Smeercampagne? Die Cruijff begon, bedoel je?
Stasi-praktijken? Je bedoeld dat het bestuur zich wapend tegen alle halve waarheden die door Cruijff en z'n krant worden verspreid, door alles maar te documenteren?
Whitey on the moon.

LucaS

Bericht door LucaS » di apr 05, 2011 8:05 pm

Ach het leven is veel aangenamer als je een goede en een slechte kant hebt. Nuance is zo vorige eeuw. Beide kanten hebben zich vreselijk gedragen, maar goed, splinter en balk zullen we maar zeggen

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di apr 05, 2011 8:11 pm

Waarom zou de ene mening superieur zijn aan de ander? :confused.gif:

Maar in welk opzicht heeft het kamp Corone/vd Boog zich in jouw ogen dan vreselijk gedragen? Ik las namelijk eerder dat Coronel heel integer is.

LucaS

Bericht door LucaS » di apr 05, 2011 8:18 pm

Ik vind dat het kamp vd Boog/Coronel minder te verwijten valt, maar ze hebben zich natuurlijk in dit straatgevecht mee laten slepen. Ik zou zeggen lees mijn posts maar eens na, volgens mij staat er in elke post van mij meer kritiek op vd Boog/Coronel dan in al jouw posts over Cruijff

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di apr 05, 2011 8:24 pm

Dus die mening moet ik overnemen? Dan ben ik genuanceerd? :confused.gif:

Ik zit een beetje terug te lezen, maar zelfs de gluurderspraktijken van Coronel worden niet afgekeurd. :confused.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » di apr 05, 2011 8:27 pm

Nou vraag je het alweer. Je moet helemaal niets, als je kritiekloos achter iemand wil aanlopen moet je dat vooral doen.
Ik heb begrip voor het vastleggen door Coronel ja, je moet wat he als je bedreigd wordt en de T en de VI worden tegen je ingezet. Maar de smerige campagne is inmiddels van beide zijden, beide zijden hebben zich, en dit zeg ik nu voor de 20e keer, wat mij betreft gediskwalificeerd voor een belangrijke rol bij Ajax

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di apr 05, 2011 8:41 pm

Het is misschien niet chique om gesprekken op te nemen, maar achteraf wel noodzakelijk, mocht Coronel willen aantonen dat er onoorbare druk door Cruijff c.s. is uitgeoefend. Big deal.

Wimpey's opmerking:
Commissies Been en MvP blijven wat mij betreft thuis. Komt uit de koker van Boog / Coronel: tijd rekken en het proces frustreren
kan ik dan weer niet plaatsen. Wimpey post hier op AT in de regel door mij graag gelezen en intelligente posts, maar soms pakt hij een zondebok en gaat vol voor de kill. Ik vraag me dan af: wat voor belang heeft nou bijvoorbeeld een Coronel bij traineren en frustreren? Hij heeft net vorige week zijn positie als voorzitter ter beschikking gesteld!

Eigenlijk is dit hele circus much ado about nothing. Van beide kanten. Ik kies dan ook geen partij. Waarom niet? Omdat volgens mij beide kampen, oh ironie, precies hetzelfde willen, alleen zijn zij niet in staat dat met elkaar te doen, want door botsende karakters en verhoogde testosteronspiegels kunnen de alfamannetjes niet verzinnen dat er echt niet slechts eentje op de top van de apenrots hoeft te zitten. Er is heus plaats voor de ander. Misschien kan Michael van Praag ze dat op heel korte termijn duidelijk maken?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di apr 05, 2011 8:53 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Het is misschien niet chique om gesprekken op te nemen, maar achteraf wel noodzakelijk, mocht Coronel willen aantonen dat er onoorbare druk door Cruijff c.s. is uitgeoefend. Big deal.
Maar voor wie moet Coronel dat dan bewijzen? Is er aangifte gedaan? Nee, de bewijzen dienen voor de buhne.

En is er onoorbare druk uitgeoefend? De bewijsstukken als afgedrukt in het AD hadden weinig om het lijf. Coronel moest er dan ook zaken bij verzinnen om zijn persconferentie toch nog enige impact te geven. Die zaken (Blind onbetrouwbaar volgens Cruijff, het 'ik schrijf je kapot') schitterden door afwezigheid in de 'bewijsstukken'.
Wimpey's opmerking:
Commissies Been en MvP blijven wat mij betreft thuis. Komt uit de koker van Boog / Coronel: tijd rekken en het proces frustreren
kan ik dan weer niet plaatsen. Wimpey post hier op AT in de regel door mij graag gelezen en intelligente posts, maar soms pakt hij een zondebok en gaat vol voor de kill. Ik vraag me dan af: wat voor belang heeft nou bijvoorbeeld een Coronel bij traineren en frustreren? Hij heeft net vorige week zijn positie als voorzitter ter beschikking gesteld!
Coronel is ook maar een mens, dus ik gok rancune? Dat hij niet in het belang van Ajax heeft gehandeld de laatste weken lijkt me wel duidelijk.
Eigenlijk is dit hele circus much ado about nothing. Van beide kanten. Ik kies dan ook geen partij. Waarom niet? Omdat volgens mij beide kampen, oh ironie, precies hetzelfde willen, alleen zijn zij niet in staat dat met elkaar te doen, want door botsende karakters en verhoogde testosteronspiegels kunnen de alfamannetjes niet verzinnen dat er echt niet slechts eentje op de top van de apenrots hoeft te zitten. Er is heus plaats voor de ander. Misschien kan Michael van Praag ze dat op heel korte termijn duidelijk maken?
Ze willen ongetwijfeld hetzelfde (een winnend en goed voetballend Ajax), maar duidelijk niet op dezelfde manier. Volgens Van den Boog komen de jeugdspelers van Ajax fysiek en mentaal tekort, volgens Cruijff komen ze voetbalinhoudelijk (qua techniek, creativiteit) tekort. Dat is een bijna onoverbrugbaar verschil van inzicht, en het heeft dan ook niet gewerkt.

Rednose

Bericht door Rednose » di apr 05, 2011 10:38 pm

LucaS schreef:
joey schreef:Lekker gemakkelijk, zulke smileys plaatsen.

Je gedraagt je onbeschoft. Zo ga ik niet met jou in discussie.
Wie doe je nu na, vd Boog of Coronel?
Of Cruijff of Van Gaal?

Kortom, het gaat hier de laatste tijd (onderling) wat te oorlogszuchtig.
Natuurlijk is voetbal oorlog en Johan heeft dat ook geleerd toen hij jong was, maar zullen we het modder gooien hier wat temperen?
En verder zijn de meningen wel duidelijk geloof ik, de voor- en tegenstanders zullen niet van mening veranderen.
Als de kruitdampen zijn opgetrokken liggen er veel dooien en heeft vermoedelijk Cruijff gewonnen als je dat zo mag noemen.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di apr 05, 2011 11:25 pm

Rednose schreef:Als de kruitdampen zijn opgetrokken liggen er veel dooien en heeft vermoedelijk Cruijff gewonnen als je dat zo mag noemen.
:biggthumpup.gif:
Maar dan ook nog in April graag!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo apr 06, 2011 8:23 am

Jöhnk schreef:Ze willen ongetwijfeld hetzelfde (een winnend en goed voetballend Ajax), maar duidelijk niet op dezelfde manier. Volgens Van den Boog komen de jeugdspelers van Ajax fysiek en mentaal tekort, volgens Cruijff komen ze voetbalinhoudelijk (qua techniek, creativiteit) tekort. Dat is een bijna onoverbrugbaar verschil van inzicht, en het heeft dan ook niet gewerkt.

Zo is dat.

Zoals Bertje eerder terecht opmerkte: VDB zíet het waarschijnlijk niet eens.

Cruijff houdt zich trouwens heel rustig. Er is geen onvertogen woord uit zijn mond gekomen, terwijl hij behoorlijk zwart gemaakt is.

Vandaag een groot interview met hem en Bergkamp in de VI. Ik ben benieuwd.

Plaats reactie