De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

joey
Erelid

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » ma apr 04, 2011 9:30 pm

Suarez en Huntelaar waren aankopen.
Het stinkt aan alle kanten!

bryan

Bericht door bryan » ma apr 04, 2011 9:33 pm

Ik zeg niet voor niets "aangevuld met".

gaizka

Bericht door gaizka » ma apr 04, 2011 9:37 pm

bryan schreef:Is de jeugdopleiding nou werkelijk slechter dan vroeger? Cruijff bleef bij Ajax tot z'n 26e. Als de spelers van nu zo lang hadden gebleven dan hadden we twee jaar geleden kunnen genieten Sneijder en Van der Vaart in dezelfde team, aangevuld met Suarez en Huntelaar (toen nog geen 26). Je kan rustig stellen dat Ajax kampioen was geweest.
Dat spelers voorheen langer bleven speelt zeker een rol, is daar niet iets op te verzinnen? Ik zat zelf aan een financiele compensatie te denken, bijvoorbeeld een bepaald bedrag in het vooruitzicht stellen als een speler tot zijn 24e blijft. (net zoals kinderen bijvoorbeeld een rijbewijs van hun ouders 'krijgen' als ze niet gaan roken)

bryan

Bericht door bryan » ma apr 04, 2011 9:41 pm

Het probleem is en blijft dat Ajax spelers niet kan vasthouden. De Toekomst heeft droge jaren en goede jaren, dat is altijd zo geweest, maar vroegen kon je wachten op een gouden generatie. Dat kan niet meer.

De spelers uit de eigen opleiding of gescoute spelers worden weggekocht. Vooral achterin, waar je ervaring nodig heeft, is dit een groot probleem. Hebben we een goede jonge verdediger uit de opleiding, is ie weg voordat je van z'n ervaring kan genieten. Scout je een goede verdediger van buitenaf (Chivu, Grygera, Escude) dan zijn ze ook weg. (Hoewel Blind Escude overbodig vond, maar goed).

Ajax is noodgedwongen een verkoopclub geworden. Dat is de realiteit. Wat wil Cruijff daar aan gaan doen? Je kan de jeugdopleiding ietsjes verbeteren en dan kunnen we iets betere spelers verkopen. Maar wat schieten we daarmee op eigenlijk? Spelers bij de club behouden, dat is wat er nodig is. En daar heeft Cruijff geen antwoord op natuurlijk.

PSV heeft de nieuwe realiteit al lang geaccepteerd. Daarom doen ze het structureel beter dan Ajax. PSV mikt zich op de Europese middenmoot en wordt vrijwillig een farm team van Chelsea. Ajax weet nog altijd niet hoe om te gaan me de nieuwe realiteit.
Laatst gewijzigd door bryan op ma apr 04, 2011 9:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

bryan

Bericht door bryan » ma apr 04, 2011 9:42 pm

gaizka schreef:
bryan schreef:Is de jeugdopleiding nou werkelijk slechter dan vroeger? Cruijff bleef bij Ajax tot z'n 26e. Als de spelers van nu zo lang hadden gebleven dan hadden we twee jaar geleden kunnen genieten Sneijder en Van der Vaart in dezelfde team, aangevuld met Suarez en Huntelaar (toen nog geen 26). Je kan rustig stellen dat Ajax kampioen was geweest.
Dat spelers voorheen langer bleven speelt zeker een rol, is daar niet iets op te verzinnen? Ik zat zelf aan een financiele compensatie te denken, bijvoorbeeld een bepaald bedrag in het vooruitzicht stellen als een speler tot zijn 24e blijft. (net zoals kinderen bijvoorbeeld een rijbewijs van hun ouders 'krijgen' als ze niet gaan roken)
Klinkt als een goed idee, zeker het uitzoeken waard. Twijfel of het legaal wel kan...

999

Bericht door 999 » ma apr 04, 2011 9:57 pm

Johan Cruijff Prijs voor Miralem Sulejmani

Heerenveen-aanvaller Miralem Sulejmani is de nieuwe winnaar van de Johan Cruijff Prijs voor het Talent van het Jaar. Dit is de uitkomst van de stemming onder de elfkoppige jury onder leiding van Johan Cruijff. Naast de beste Nederlandse voetballer ooit brachten ook Marco van Basten, John van ’t Schip, Willy Dullens, Danny Blind, Sef Vergoossen, Willem van Hanegem, Wim Jansen, Wim Jonk, Bert van Marwijk en Adrie Koster hun stem uit.De verwachting is dat dit Cruyff Court medio 2011 officieel geopend zal worden.

2007-2008 Miralem Sulejmani Amsterdam
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » ma apr 04, 2011 10:24 pm

Walgelijke vent die Derksen. Buikspreekpop voor Cruijff. En het bestuur en de directie doen niets anders dan zich verdedigen tegen de walgelijke maffiapraktijken van Cruijff en consorten. Het is steeds het plan geweest de huidige directie en bestuur te vervangen door Cruijff slaafjes
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 04, 2011 10:25 pm

Kan iemand mij uitleggen hoe het zit? We hebben commissie A, commissie B en commissie C. Commissie A is de commissie die door de ledenraad benoemd is om een nieuw bestuur te vinden. Dat is me wel duidelijk. Maar hoe zit het met die andere twee commissies? Commissie B met Van Os en commissie C met Van Praag? Door wie zijn die benoemd en wat zijn hun bevoegdheden? Werken die commissies naast elkaar, in strijd met elkaar of samen met elkaar? Wat moet ik me erbij voorstellen?

Arthur

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Arthur » ma apr 04, 2011 10:44 pm

LucaS schreef:Walgelijke vent die Derksen. Buikspreekpop voor Cruijff. En het bestuur en de directie doen niets anders dan zich verdedigen tegen de walgelijke maffiapraktijken van Cruijff en consorten. Het is steeds het plan geweest de huidige directie en bestuur te vervangen door Cruijff slaafjes
Geheime opnames maken van vertrouwelijke gesprekken, beursgevoelige informatie lekken naar de media en je laten bijstaan door een kwaadaardig pr-bureau zijn inderdaad maffiapraktijken.
Oh, dat bedoelde je niet?

LucaS

Bericht door LucaS » ma apr 04, 2011 10:47 pm

Heel verstandig blijkt, er zijn nogal wat onfrisse opmerkingen gemnaakt. Bijzonder dat degene die bedreigd wordt de zwarte piet krijgt. Zegt veel over de absoluut kritiekloze houding ten opzichte van Cruijff en zijn maffiabende.
Je kan opgenomen worden wat je wil, als je je fatsoenlijk gedraagt is er ook niets wat je kan raken in zo'n opname, niietwaar?

Arthur

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Arthur » ma apr 04, 2011 11:00 pm

LucaS schreef:Je kan opgenomen worden wat je wil, als je je fatsoenlijk gedraagt is er ook niets wat je kan raken in zo'n opname, niietwaar?
Dus er mag bij jou thuis ook wel een camera opgehangen worden? Als je je fatsoenlijk gedraagt maakt dat blijkbaar niets uit.
Als het om Cruijff gaat is privacy blijkbaar ineens geen thema meer voor je.

999

Bericht door 999 » di apr 05, 2011 1:05 am

Daar gaat het toch helemaal niet om.Het gaat er bij velen, dus ook bij mij, ,dat JC aanhangers met twee maten meten.Daar waar bijna alles binnen en buiten AJAX met enige scepsis en kritiek wordt ontvangen is het nu ja en amen als het JC kamp iets zegt of iets naar voren brengt.

Daar waar voorstellen die gedaan worden voor het verbeteren van wat dan ook bij AJAX drie keer tegen het licht worden/werden gehouden kwa uitvoering, kwa of dat de personen die het moeten doen het gewicht hebben de ervaring hebben, en ook nog eens er neutraal in staan om het uit te voeren is nu de NAAM van een persoon al genoeg om het te accepteren.

En dan nu ook de AJAX-tapes.Wat houdt dat in voor de toekomst nu dus blijkt dat ook het kamp JC zich van praktijken bedient waar je toch vraagtekens bij mag zetten.Krijgen we over een tijdje als de JC pionnen de dienst uitmaken een eerlijke objectieve evaluatie van hoe het gaat bij AJAX ?.

Wat ik nergens in het JC rapport lees is op welke termijn men denkt dat al deze veranderingen resultaat gaan opleveren.Of het nivo wat men denkt te kunnen halen, wat uiteindelijk het rendement binnen een bepaalde tijd zal zijn.Men wijst wel steeds naar Barcelona als voorbeeld, maar is dat wel reeel ?.Zou Barcelona zonder die gigantische schuld dat hebben kunnen bereiken van wat ze nu zijn ?.Kan AJAX, net als Barcelona, spelers halen indien bepaalde posities vanuit de opleiding niet invulbaar zijn die in het beoogde nivo van de rest van het elftal passen ?.Gemmideld dus zo'n drie-vier spelers per jaar ...
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » di apr 05, 2011 5:25 am

Arthur schreef:
LucaS schreef:Je kan opgenomen worden wat je wil, als je je fatsoenlijk gedraagt is er ook niets wat je kan raken in zo'n opname, niietwaar?
Dus er mag bij jou thuis ook wel een camera opgehangen worden? Als je je fatsoenlijk gedraagt maakt dat blijkbaar niets uit.
In een zakelijk contact ben je niet prive. Maar goed, je bent ook tegenstander van camera's in bussen en winkels begrijp ik? Of iemand die telefonisch bedreigd wordt en het opneemt, ook een inbreuk op de privacy? Bijzonder, de dader als slachtoffer.

Het opnemen van gesprekken zonder dat te laten weten is buitengewoon onbeschoft, maar maakt de inhoud van die gesprekken niets beter of slechter. Je opmerking laat alleen maar zien dat er blijkbaar dingen zijn gezged die het daglicht niet verdragen.

Beide kampen hebben zich buitengewoon onfatsoenlijk gedragen, en beide kanten lijken er alleen op uit te zijn (geweest) om elkaar buiten te werken. Laten we ze allebei hun zin geven

roelf

Bericht door roelf » di apr 05, 2011 6:20 am

LucaS schreef:
Arthur schreef:
In een zakelijk contact ben je niet prive. Maar goed, je bent ook tegenstander van camera's in bussen en winkels begrijp ik? Of iemand die telefonisch bedreigd wordt en het opneemt, ook een inbreuk op de privacy? Bijzonder, de dader als slachtoffer.

Het opnemen van gesprekken zonder dat te laten weten is buitengewoon onbeschoft, maar maakt de inhoud van die gesprekken niets beter of slechter. Je opmerking laat alleen maar zien dat er blijkbaar dingen zijn gezged die het daglicht niet verdragen.

Beide kampen hebben zich buitengewoon onfatsoenlijk gedragen, en beide kanten lijken er alleen op uit te zijn (geweest) om elkaar buiten te werken. Laten we ze allebei hun zin geven
Gesprekken opnemen is meer dan onbeschoft, het is verboden. Ook in een zakelijk context onbeschoft en verboden.
In dit geval is met voorbedachte rade een scenario opgezet door eerst een provocerende actie uit te voeren (de gesprekken met Bergkamp en Jonk) en daarna de tape-recorder aan te zetten en kijken hoe er gereageerd wordt. Natuurlijk wordt er dan iets gezegd dat niet "door de beugel" kan.

Dit heeft verder niets te maken met cameras in openbare locaties. Daar wordt niemand een reactie uitgelokt.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di apr 05, 2011 6:32 am

999 schreef:Daar gaat het toch helemaal niet om.Het gaat er bij velen, dus ook bij mij, ,dat JC aanhangers met twee maten meten.Daar waar bijna alles binnen en buiten AJAX met enige scepsis en kritiek wordt ontvangen is het nu ja en amen als het JC kamp iets zegt of iets naar voren brengt.
Dat is wel een beetje zo. Ik ben fan van Ajax en van Johan, dan komt Johan met een breed gedragen plan en dan wil Ajax het niet uitvoeren omdat men het niet op zijn voorwaarden wil doen. Vervolgens heeft het er alle schijn van dat er een media offensief wordt gevoerd om Johan onmogelijk te maken. Dat wil je gevoel voor nuance wel aantasten. De andere kant ergert zich juist aan de persoon Cruyff en die zoeken hun eigen handvatten. Dus als ik dan bijvoorbeeld een Vermeulen tekeer zie gaan dan denk ik van 'ja, maar dat is de vent die door Cruyff is geschoffeerd bij Studio Sport' dus rancuneus en waarschijnlijk niet serieus te nemen. Andersom zal iemand van de andere kant bij Molenaar denken dat hij zelf directeur wil worden en daarom zijn zegje wil doen dus vooral niet geloven. Lekker zwart-wit. Niet goed voor Ajax natuurlijk. Dat zwart-wit element is gelukkig voor supporters ook wel weer de charme van het hele verhaal al ben ik blij dat ik er niet zelf middenin zit zoals Bergkamp, Thijs en Jonk.

LucaS

Bericht door LucaS » di apr 05, 2011 6:56 am

roelf_schepers schreef:Gesprekken opnemen is meer dan onbeschoft, het is verboden. Ook in een zakelijk context onbeschoft en verboden.
In dit geval is met voorbedachte rade een scenario opgezet door eerst een provocerende actie uit te voeren (de gesprekken met Bergkamp en Jonk) en daarna de tape-recorder aan te zetten en kijken hoe er gereageerd wordt. Natuurlijk wordt er dan iets gezegd dat niet "door de beugel" kan.

Dit heeft verder niets te maken met cameras in openbare locaties. Daar wordt niemand een reactie uitgelokt.
Je draait de zaak om.

ferry

Bericht door ferry » di apr 05, 2011 7:31 am

Dubbel schreef:Niet goed voor Ajax natuurlijk. Dat zwart-wit element is gelukkig voor supporters ook wel weer de charme van het hele verhaal al ben ik blij dat ik er niet zelf middenin zit zoals Bergkamp, Thijs en Jonk.
Lichtpuntje voor Thijs is dan wel weer dat ie in een adem wordt genoemd met Bergkamp en Jonk! :ajaxsmiley.gif:

999

Bericht door 999 » di apr 05, 2011 7:55 am

Dubbel schreef:
999 schreef:Daar gaat het toch helemaal niet om.Het gaat er bij velen, dus ook bij mij, ,dat JC aanhangers met twee maten meten.Daar waar bijna alles binnen en buiten AJAX met enige scepsis en kritiek wordt ontvangen is het nu ja en amen als het JC kamp iets zegt of iets naar voren brengt.
Dat is wel een beetje zo. Ik ben fan van Ajax en van Johan, dan komt Johan met een breed gedragen plan en dan wil Ajax het niet uitvoeren omdat men het niet op zijn voorwaarden wil doen. Vervolgens heeft het er alle schijn van dat er een media offensief wordt gevoerd om Johan onmogelijk te maken. Dat wil je gevoel voor nuance wel aantasten. De andere kant ergert zich juist aan de persoon Cruyff en die zoeken hun eigen handvatten. Dus als ik dan bijvoorbeeld een Vermeulen tekeer zie gaan dan denk ik van 'ja, maar dat is de vent die door Cruyff is geschoffeerd bij Studio Sport' dus rancuneus en waarschijnlijk niet serieus te nemen. Andersom zal iemand van de andere kant bij Molenaar denken dat hij zelf directeur wil worden en daarom zijn zegje wil doen dus vooral niet geloven. Lekker zwart-wit. Niet goed voor Ajax natuurlijk. Dat zwart-wit element is gelukkig voor supporters ook wel weer de charme van het hele verhaal al ben ik blij dat ik er niet zelf middenin zit zoals Bergkamp, Thijs en Jonk.
Misschien zou je eens de moeite moeten nemen door naar dit interview te luisteren Interview JC

JC duldt geen tegenspraak .. " Hij is de beste " .. ( dus kunnen al de analisten op AT er maar het beste mee stoppen :smallgrin.gif: ) ... kritiek op JC zijn mening of sporter ( die hij goed vind ) en je bent afgebonjoerd .. zelfs sportprogramma's mogen niet kritisch zijn ( behalve natuurlijk als hij ze nodig heeft ( Derksen, de Groot, Driessen ez. ) ..

Ik ben een groot fan van JC de voetballer, minder van zijn uitspraken en nog minder van zijn dingetjes waarin hij het doet voorkomen dat hij altijd gelijk heeft ( gehad ) .. want daarvan zijn heel veel voorbeelden te vinden die het tegendeel bewijzen.Probleem bij JC was/is dat hij daarvoor NOOIT verantwoording voor heeft hoeven af te leggen ( bijna niemand die daar kritisch op door vraagt ) , dat mochten anderen dan wel weer doen .. en zo blijf je natuurlijk gemakkelijk(er) uit de wind ..
Blij met de punten ...

Le T.

Bericht door Le T. » di apr 05, 2011 8:27 am

gaizka schreef:Dat spelers voorheen langer bleven speelt zeker een rol, is daar niet iets op te verzinnen?
Goede trainers aanstellen en vasthouden zou al enorm helpen, of het nou vriendjes van Cruijff zijn of niet. Daarom presteert Ajax niet en omdat Ajax niet presteert is een vertrek bij Ajax al snel een goede carrierestap voor een speler.

Als elke speler gemiddeld een jaar langer blijft is Ajax elk jaar al een heel stuk sterker.
Wollt ihr den totalen Mensch?

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 05, 2011 8:43 am

Kijk eens aan! We worden dus geen kampioen doordat spelers zo vroeg vertrekken? Dit treft alleen Ajax en niet de concurrentie? :confused.gif:

Zwak vind ik dat soort praat. Zoeken naar excuses.

Niemand eist dat Ajax de CL wint. Maar af en toe kampioen worden, is dat teveel gevraagd???

Maar even terug naar de ledenraad.
Michael van Praag bemiddelt bij Ajax

AMSTERDAM - Michael van Praag, erelid van Ajax en bondsvoorzitter van de KNVB, heeft zich op de achtergrond opgeworpen om te bemiddelen in de impasse waarin Ajax verkeert. Eerder zei Van Praag dat hij misschien iets zou doen als de scherven op de grond liggen bij Ajax. Zover is het inmiddels en hij hoopt als onafhankelijke partij een rol te kunnen spelen om Ajax in rustiger vaarwater te brengen. Op welke manier is nog onduidelijk.
De bemoeienis komt, nadat ledenraadsvoorzitter Rob Been buiten medeweten van voornamelijk de voetbaltak in de ledenraad een vierkoppige commissie heeft samengesteld, die het spanningsveld tussen Johan Cruijff en de beleidsbepalers van Ajax gaat onderzoeken. Deze actie is onder meer Keje Molenaar – boegbeeld van de voetballers in de ledenraad – in het verkeerde keelgat geschoten en hij heeft inmiddels contact gehad met Been. Molenaar wilde gisteren geen commentaar geven op het opmerkelijke initiatief van Been, maar gaf toe zich te beraden op zijn positie in de ledenraad. „Ze zaten met elf man bij elkaar zaterdag en daar was niet één oud-speler bij. Dat vind ik niet bepaald democratisch.” Helemaal vreemd, omdat juist tijdens de laatste ledenraadsverkiezing allemaal oud-spelers werden gekozen voor de ledenraad. Molenaar, oud-speler van Ajax, kreeg trouwens na de uitzending van Studio Voetbal afgelopen zondag in Hilversum bezoek van een aantal leden van de harde kern van Ajax. „Ze wilden met mij praten en daar stond ik voor open. Ze vroegen me door te gaan en ervoor te zorgen dat Johan Cruijff terugkeert bij de club. Ik wil niets liever.”
Telegraaf

Als dit waar is, vind ik het een schandalige actie van Been. :excited.gif:

Alexander

Bericht door Alexander » di apr 05, 2011 9:38 am

Het is waar. Been hoort direct weggestuurd te worden bij de ledenraad. Schandalige actie.

Ajax Rules

Bericht door Ajax Rules » di apr 05, 2011 9:45 am

wimpey schreef:
Neefkens schreef:Jij niet he? :biggrin.gif:
Wat me giftig maakt, is de imageschade die Ajax (en menig betrokkene) wordt berokkend door het gedrag van de 'heren' Boog en Coronel.

De vis stinkt ook nu weer bij de kop.
Je blijft gewoon stelselmatig negeren dat Cruijff al zijn hele leven (en zeker ook de laatste jaren via de Telegraaf) oorlogjes voert, denkt in termen van vrienden en vijanden, van loyaliteiten en disloyaliteiten.

Ga daar nou eens op in, in plaats van je eendimensionale benadering.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di apr 05, 2011 9:48 am

Ajax Rules schreef:
wimpey schreef:
Neefkens schreef:Jij niet he? :biggrin.gif:
Wat me giftig maakt, is de imageschade die Ajax (en menig betrokkene) wordt berokkend door het gedrag van de 'heren' Boog en Coronel.

De vis stinkt ook nu weer bij de kop.
Je blijft gewoon stelselmatig negeren dat Cruijff al zijn hele leven (en zeker ook de laatste jaren via de Telegraaf) oorlogjes voert, denkt in termen van vrienden en vijanden, van loyaliteiten en disloyaliteiten.

Ga daar nou eens op in, in plaats van je eendimensionale benadering.
Maar AR leg mij nou eens uit waarom JIJ het dan opneemt voor LvG. Vervang Cruijff voor LvG en je hebt een zelfde betoog, maar daar ga jij ook nooit op in.

Bij Ajax zou het overigens prima zijn als ze daar een schoon schip maken en een homogene club krijgen. Al die colonnes zorgen er namelijk voor dat het altijd onrustig is. Je hebt een kamp Cruijff, kamp LvG, kamp overlevers, kamp directie etc. etc.

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 05, 2011 9:52 am

Alexander schreef:Het is waar. Been hoort direct weggestuurd te worden bij de ledenraad. Schandalige actie.

Dat is dan dus gewoon een coup.

Ik vermoedde al het ergste toen ik de namen las.

Zouden die elf man de aanhangers van Boog zijn? En de andere dertien niet?

Ajax Rules

Bericht door Ajax Rules » di apr 05, 2011 10:00 am

Peter schreef:Maar AR leg mij nou eens uit waarom JIJ het dan opneemt voor LvG. Vervang Cruijff voor LvG en je hebt een zelfde betoog, maar daar ga jij ook nooit op in.
Ten eerste: ik benader LvG niet als een gelovige (dwz kritiekloos, onvoorwaardelijk), zoals sommigen wel doen tov Cruijff. Ik opper zijn naam slechts als mogelijke optie, maar ik heb al vaak gezegd dat er ook andere opties mogelijk zijn.

Ten tweede: het is waar dat LvG een heftige persoon is, maar het is absoluut NIET waar dat Cruijff en LvG in dit opzicht onderling uitwisselbaar zijn. LvG heeft geeist dat hij als directeur wil worden gedekt door een directie die in hem gelooft (en dus niet door een directie of RvC die hem onterecht heeft laten vallen). Dat lijkt me logisch. Hij gebruikt dat bovendien niet als pressiemiddel. Hij zegt dat niet om ervoor te zorgen dat die mensen worden afgevoerd. Hij geeft gewoon aan dat hij om die reden niet terugkomt.

Maar los van zijn eigen leidinggevenden, is LvG sowieso veel minder "either your with me, or you're against me". Hij wil niet dat iedereen, van jeugdtrainers, medici, etc., die ooit wat met Cruijff hebben gedaan, worden afgeserveerd. Hij wil alleen het vertrouwen van de leiding genieten.

LvG heeft, itt Cruijff, wat ik altijd 'intellectuele integriteit' noem. Wat goed is, is goed. En wat slecht is, is slecht (LvG vond bijvoorbeeld Menzo een internationale topkeeper, maar passeerde hem toch toen hij slecht ging presteren en onhoudbaar werd. Zelfde voor Roy). Cruijff heeft ooit besloten wie goed is (die keeper van Barcelona, Van Basten, Bergkamp en Jonk, Oulida) en wie slecht (Van Beveren, Van Bommel, etc.) en daar houdt hij levenslang aan vast. Dat wil zeggen: tenzij zijn groupies het wagen om kritischer te worden. Dan is er ook meteen een probleem. Het zal me ook verbazen als het b.v. nog goed komt met Piet Keizer.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Plaats reactie