De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

wimpey

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » zo apr 03, 2011 9:15 pm

LucaS schreef:En waar baseer je dat op?
Jol halen en carte blanche geven: hem miljoenen aan onzinaankopen laten verslinden. Jol liet Ajax dit seizoen regelmatig kick 'n rush spelen. Boog zag in de voorheen in diverse functies 'niet al te gelukkige' DB Jol's opvolger, oh nee, een TD.

Boog zweert eerst bij mensen, laat ze echter in no-time keihard vallen. Die man springt van de hak op de tak. Eerst deugde er niets van JC, daarna was het JC voor en na, nu is JC weer de gebeten hond. Hij dweepte met MvB, daarna met Jol. Zou Jol nóóit ontslaan. Leugenaar.

Die man is een opportunist tot en met. Een valse hond ook. Een totale nietsnut, die nimmer nooit voor enige continuiteit heeft weten te zorgen. Hij is de verpersoonlijking van wat er met Ajax allemaal mis is.

columbus

Bericht door columbus » zo apr 03, 2011 9:19 pm

joey schreef:
Arthur schreef:Ik vind het ongelofelijk dat de Cruijff-tegenstanders het allemaal wel best vinden zoals het nu gaat. Onze club is langzaam aan het afsterven.

Daar zit de essentie, denk ik. Zoals het nu gaat, varen alleen de managers er wel bij. Het voetbal is op de achtergrond geraakt. Willen we ooit nog iets bereiken, dan moet het heel anders.

Als ik Ajax zie, dan springen de tranen me in de ogen. Die jongens uit de opleiding komen zoveel tekort. Ze zullen best talent hebben, maar ze zijn er gewoon niet klaar voor. En dan moeten we de beste talenten nog kopen. Dat komt steeds vaker voor.

Wat een onzin. Ik geloof dat ik tot nu niemand in deze topic heb horen zeggen dat we het allemaal best vinden. Er zijn er alleen een aantal die niet als een schoothond achter Cruijff aanhobbelt. Dat er een hoop verbeterd kan worden is helemaal waar maar of een extra training van Brian Roy het verschil gaat maken, schei toch uit.

Wat mij sceptisch tegenover Cruijff maakt is dat hij zijn 'visie' als een heiligdom brengt. Ik heb die paar pagina's gelezen die op internet stonden maar heel veel revolutionaire dingen staan er niet in. Cruijff zou bij mij good-will kunnen kweken door zelf eens op de stoel te gaan zitten.

LucaS

Bericht door LucaS » zo apr 03, 2011 9:20 pm

Zelfs als het waar is dat Boog liegt en draait, dan zegt dat niets over zijn kijk op voetbal
I think I lost my fucking headache

wimpey

Bericht door wimpey » zo apr 03, 2011 9:22 pm

joey schreef: Een bureaucratische oplossing van de ledenraad. Doet het ergste vermoeden.
Vertragingstaktiek was het eerste dat in me opkwam.

De ledenraad bestaat ook uit een kamp-JC en een kamp-establishment.

Deze commissie wil beide kampen samen thee laten drinken?! :excited.gif:

Zachte heelmeesters... Ze moeten doorpakken, de kogel door de kerk jagen. Er is een onwerkbare situ. Zorg ervoor dat dat verholpen wordt. Zorg voor een RvC die bij een voetbalclub past, tief de huidige directie eruit, zodat de aandacht weer gericht kan worden op hetgeen waar het om zou moeten draaien.

Gebeurt weer niet. :excited.gif:

columbus

Bericht door columbus » zo apr 03, 2011 9:22 pm

wimpey schreef: Die man is een opportunist tot en met. Een valse hond ook. Een totale nietsnut, die nimmer nooit voor enige continuïteit heeft weten te zorgen. Hij is de verpersoonlijking van wat er met Ajax allemaal mis is.
Denk je echt dat die continuiteit er wel komt wanneer Cruijff vanuit zijn luie stoel met zijn vinger wijst hoe het moet? Ik denk wanneer er maar klakkeloos gedaan wordt wat Cruijff aandraagt dit ook helemaal mis gaat. Bergkamp en Jonk komen net het veld af en gaan de boel managen, toch een hele andere tak van sport...

wimpey

Bericht door wimpey » zo apr 03, 2011 9:23 pm

LucaS schreef:Zelfs als het waar is dat Boog liegt en draait, dan zegt dat niets over zijn kijk op voetbal
J-O-L. In combi met Ajax. Gaat er een belletje rinkelen?!

Lionel

Bericht door Lionel » zo apr 03, 2011 9:30 pm

@ Wimpey: :biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!

LucaS

Bericht door LucaS » zo apr 03, 2011 9:32 pm

Ach ja, wijsheid achteraf. Vorig seizoen waren velen zeer te spreken over Jol

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo apr 03, 2011 9:33 pm

Maar jij niet. :666.gif:

Op goed geluk spelers kopen is ook oerstom.

LucaS

Bericht door LucaS » zo apr 03, 2011 9:36 pm

Dit schreef Wimpey iig over Jol bij binnenkomst. Daar werd Boog iig niet beschuldigd van een gigantisch gebrek aan voetbalkennis:
wimpey schreef:Ik ben vooral blij dat het DB niet is geworden. Men ziet in hem een toekomstig Ajax-trainer. Ben benieuwd waarop dat gebaseerd is. Hij heeft behalve als speler in geen hoedanigheid kunnen overtuigen. Als trainer van Ajax-1 ook niet. Zie niet in waarom dat in de toekomst anders zou zijn.

Jol. Won de beker met Roda en werd het seizoen daarop ontslagen. Deed het goed bij RKC. Werd 2 keer 5e met Spurs (waar ie er bakken met geld doorheen mocht jagen). Maar dat was bij nader inzien een goede prestatie. Voor en na hem ging het veel minder. Goed seizoen met HSV, maar eind April en in Mei klapte alles in elkaar.

Geen idee. Ik heb een duaal gevoel. Het materiaal bij HSV was niet geweldig. Knap dat men lang op 3 fronten mee deed. Zeker zonder Kompany, vd Vaart en de Jong. Zeker ook gezien het spel, want dat was vaak niet best. Doelsaldo van +3 ofzo, het regende tegengoals. Kan hij Ajax van een degelijk fundament voorzien?

Hij had bij HSV een paar goede aankopen (Jansen, Petric). Maar in de winterstop, na het vertrek van de Jong, trok HSV 6 man aan. Stuk voor stuk flops. Jol is sowieso een big-spender. Denk aan Bent en Boateng bij Spurs... Lekkere combinatie met Blind!! Clubs die door Ajax benaderd zullen worden, wrijven zich bij voorbaat in de handen!

Je kunt er trouwens op wachten dat Ajax in verbinding wordt gebracht met Huddlestone. Dat is z'n oogappel. Wilde hij ook naar HSV halen.

Jol lijkt wél een man te zijn die bij spelers 'aan komt'. Hard, maar ook vaderlijk. Hij lult makkelijk en komt beschaafd over. De man is LvG-approved. Geen slechte referentie natuurlijk. Een minpuntje vind ik het voorkomen van die man. Het duidt niet op (zelf)discipline.

Ben met Jim eens dat Blind een gevaar vormt. Die zal Jol in z'n nek hijgen.

Zoals joey ooit postte: ik geloof niets meer. Ik hoop er alleen maar het allerbeste van. Jol is i.i.g. geen rookie of een omhooggevallen assistentje. Dat is al heel wat. En vergeleken bij de oplossingen van het trainersvraagstuk bij AZ en PSV komt Ajax met Jol ook prima voor de dag.

Succes, Martin Jol!!!
Jonk, ik schreef dat wij wel vertrouwen hadden in Jol

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo apr 03, 2011 9:38 pm

Prima sterkte-zwakte analyse toch?

Lionel

Bericht door Lionel » zo apr 03, 2011 9:39 pm

Wimpey heeft toch in alles gelijk?
IK GELOOF!!!!!!

LucaS

Bericht door LucaS » zo apr 03, 2011 9:39 pm

Zeker, maar de conclusie daaruit is zeker niet dat Boog geen verstand van voetbal heeft, ik lees zelfs van de hand van Wimpey:
En vergeleken bij de oplossingen van het trainersvraagstuk bij AZ en PSV komt Ajax met Jol ook prima voor de dag.

Lionel

Bericht door Lionel » zo apr 03, 2011 9:48 pm

Dat zegt meer over de mening van Wimpey wat betreft de keuzes van PSV en AZ..
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » zo apr 03, 2011 9:50 pm

Wat ik over Jol schreef, daar was - zelfs achteraf - geen speld tussen te krijgen. Je kon op je klompen aanvoelen dat Blind zou gaan stoken, dat er legio spelers aangetrokken zouden worden en dat het spel niet je dat zou zijn.

Boog wilde Jol voor 5 jaar, remember?! :smallgrin.gif:

Nee, die man heeft er kijk op. Eerst was Bassie technisch / taktisch exceptioneel, daarna gaf hij Jol werkelijk alle vrijheden en liet hem een beleid uitvoeren dat volledig haaks stond op het rapport-Coronel.

Anyway, ik heb het gevoel dat ik mezelf moet verdedigen voor het feit dat ik vind dat Boog de ballen verstand heeft van voetbal. Dat moet ik maar niet doen, vind ik... :excited.gif:

Boog is deel van het probleem. Een groot deel. In de oplossing is voor hem geen plek.

LucaS

Bericht door LucaS » zo apr 03, 2011 9:50 pm

Onzin,Wimpey was gematigd positief,en de conclusie was zeker niet dat vd Boog geen reet van voetbal snapt en met Jol een enorme blunder heeft begaan

wimpey

Bericht door wimpey » zo apr 03, 2011 9:51 pm

LucaS schreef:Onzin,Wimpey was gematigd positief,en de conclusie was zeker niet dat vd Boog geen reet van voetbal snapt en met Jol een enorme blunder heeft begaan
Ga eens een cursus begrijpend lezen volgen. En interpreteer niet je eigen waarheden in andermans woorden.

LucaS

Bericht door LucaS » zo apr 03, 2011 9:52 pm

Makkelijk achteraf lullen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo apr 03, 2011 9:52 pm

Als je spelers koopt zonder te kijken ben je een rund. Punt uit.

Arno Vermeulen wordt geslacht. :smallgrin.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » zo apr 03, 2011 9:53 pm

Arno Vermeulen isde enige die zinnige dingen zegt. En ze laten hem dus ook niet 1 keer uitpraten

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » zo apr 03, 2011 9:54 pm

Jöhnk schreef: Arno Vermeulen wordt geslacht. :smallgrin.gif:
Ik geef het 'm ook te doen, tegen die lui daar. Tsjongejongejonge...
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Thijs

Bericht door Thijs » zo apr 03, 2011 9:54 pm

LucaS schreef:Arno Vermeulen isde enige die zinnige dingen zegt. En ze laten hem dus ook niet 1 keer uitpraten
Eens.

LucaS

Bericht door LucaS » zo apr 03, 2011 9:55 pm

Kijk uit Thijs, dadelijk verlies je je baan ;)

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo apr 03, 2011 9:57 pm

Vermeulen gaat af op geroddel. Leuk ook dat zijn bron werd ontmanteld. :smallgrin.gif:

Thijs

Bericht door Thijs » zo apr 03, 2011 9:58 pm

LucaS schreef:Kijk uit Thijs, dadelijk verlies je je baan ;)
Ik vind het gewoon irritant om naar tv-programma's te kijken waar je nu bijv. een objectieve presentator/gespreksleider hoort te hebben...maar dat dus overduidelijk niet het geval is. Alles is gekleurd en subjectief.

Je mag van mij best pro-Cruijff zijn, of anti-Rik, of wie dan ook...maar iedereen zit daar met zo'n verborgen agenda, doodmoe word ik daarvan.

Plaats reactie