De Rik van den Boog-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door peter » wo apr 08, 2009 3:05 pm

Snap de opmerkingen aan het adres van AZ niet, hoor. Laten we ons nederig opstellen en met onze eigen toko bezig houden. Ook geen enkele reden om nu te zeggen dat AZ geen concurrent voor de langere termijn is, want dan heb je echt een plaat voor je kop. Presteer eerst en dan mag je de stoere bink uithangen.

Grappig dat er hier nu opeens veel symphatie voor vdBoog is, want blijkbaar mag hij wel roepen dat Ajax kampioen MOET worden, maar zodra een AT'er dit doet, dan mag je dat niet eisen. Verder moet vdBoog dan ook nog even terugkomen op het feit dat we willen winnen van Feyenoord, want dan moet hij daar juist ook maar stelling in nemen. Ajax MOET winnen van Feyenoord, meneer vdBoog.

LucaS

Bericht door LucaS » wo apr 08, 2009 3:21 pm

Wat wil je nou, eerst presteren voordat je stoer doet of zeggen dat Ajax kampioen moet worden/van feyenoord moet winnen?
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » wo apr 08, 2009 3:22 pm

Peter schreef:Ajax MOET winnen van Feyenoord, meneer vdBoog.
Ja, zeker gezien de randvoorwaarden, hihihihi. :smallgrin.gif:

Ach, die Van den Boog wil indruk maken. :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » wo apr 08, 2009 3:23 pm

Ik mag het niet zeggen, maar het moet toch wel heel erg zijn als je van je liefde (toch?) echt alleen nog maar negatieve dingen ziet en alles alleen nog maar negatief kan interpreteren. Tijd om te scheiden, zou ik haast zeggen.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo apr 08, 2009 3:25 pm

Van den Boog is Ajax niet, Luuk.

Zulke mensen komen en gaan. Ajax blijft.

jabu

Bericht door jabu » wo apr 08, 2009 3:28 pm

Er is natuurlijk een wereld van verschil tussen zeggen dat jij iets iedere wedstrijd of ieder seizoen moet en beweren dat je aan je stand verplicht bent om structureel een bepaald resultaat te bepalen. Bij één wedstrijd of één seizoen ben je natuurlijk afhankelijk van vele factoren die het resultaat incidenteel nadelig kunnen beïnvloeden. Eisen dat je telkens van Feyenoord wint of dat je kampioen wordt is dus niet reëel. Op langere termijn moeten de geschapen randvoorwaarden er voor zorgen dat de verwachtingen waar gemaakt kunnen worden. Maar dat vinden jullie vast ook...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo apr 08, 2009 3:33 pm

Neefkens schreef:VI AJAX-watchers over onze club:

http://www.vi.nl/WebTV/WebTVTussenDeLin ... deClub.htm
Dankjewel. Een goed verhaal. Ik krijg er steeds meer vertrouwen in. :neutral.gif:

peter

Bericht door peter » wo apr 08, 2009 3:42 pm

LucaS schreef:Wat wil je nou, eerst presteren voordat je stoer doet of zeggen dat Ajax kampioen moet worden/van feyenoord moet winnen?
Is dat een vraag aan mij of aan vdBoog? Die weet namelijk ook niet meer of we iets willen of moeten.

Ik vind je een blaaskaak als je zegt dat AZ geen concurrent op de langere termijn is. Presteer dan eerst maar eens wat zou ik zeggen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo apr 08, 2009 3:49 pm

Wacht ff hoor ik begrijp het niet meer.. ik had van van de boog begrepen dat we WILLEN winnen.. maar ik begrijp dat ie nu weer heeft gezegd dat we eens in de twee jaar kampioen MOETEN worden?

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo apr 08, 2009 3:57 pm

vdBoog doet wat hij moet doen: namelijk de algemeen directeur spelen. Niets aandacht trekken, niets blaaskaakje spelen.
Hem wordt gevraagd wat hij van AZ vindt: hij vindt het heel knap geeft ze de complimenten. Vervolgens is de vraag: denk je dat ze structureel kampioen zullen worden/ topclub zullen blijven? En hij geeft zijn mening, onderbouwd en al. Geen enkel denigrerend gebaar.
Gewoon antwoord geven.

Vervolgens JC: vdBoog wil af van alle invloeden af die buiten de club mee willen blijven beslissen. Dus hij zet heel simpel: ik ben de baas en ik word daarop afgerekend. de rest mag meedenken en zijn clubicoon, maar geen directe invloed meer.
Prima zaak, weg met die vijfde zesde en zevende colonnes.

Dat uit dit verhaal waar een mooi beeld van onze club wordt geschetst weer zulke negatieve dingen gehaald worden, onvoorstelbaar.
Kun je nagaan hoe sterk onze club is als ze nog steeds gezond is met de meest waardeloze trainer op aarde, de meest onbetrouwbare personeelsleden die er zijn, een waardeloos bestuur, een jeugdopleiding die alleen maar op de verkeerde dingen let?

Met andere woorden: het kan alleen maar beter worden.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo apr 08, 2009 4:05 pm

Jabu schreef:Er is natuurlijk een wereld van verschil tussen zeggen dat jij iets iedere wedstrijd of ieder seizoen moet en beweren dat je aan je stand verplicht bent om structureel een bepaald resultaat te bepalen. Bij één wedstrijd of één seizoen ben je natuurlijk afhankelijk van vele factoren die het resultaat incidenteel nadelig kunnen beïnvloeden. Eisen dat je telkens van Feyenoord wint of dat je kampioen wordt is dus niet reëel. Op langere termijn moeten de geschapen randvoorwaarden er voor zorgen dat de verwachtingen waar gemaakt kunnen worden. Maar dat vinden jullie vast ook...
Ik wel, heel netjes verwoord. Iets verder gekeken dan het ene seizoen of die ene speler die misschien niet naar AJAX wil komen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo apr 08, 2009 4:12 pm

joey schreef:Van den Boog is Ajax niet, Luuk.

Mensen komen en gaan inderdaad. Gaat Van Basten? Van Gaal had onze toekomstig trainer weggejaagd. Komt Van Basten? Van Basten is een amateur, Van Gaal moet terug. Van Gaal terug? Nee, geen trainers recyclen.

'Ajax blijft' moet dus eigenlijk zijn 'Ajax blijft k*t'.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo apr 08, 2009 4:17 pm

Jöhnk schreef:
joey schreef:Van den Boog is Ajax niet, Luuk.

Mensen komen en gaan inderdaad. Gaat Van Basten? Van Gaal had onze toekomstig trainer weggejaagd. Komt Van Basten? Van Basten is een amateur, Van Gaal moet terug. Van Gaal terug? Nee, geen trainers recyclen.

'Ajax blijft' moet dus eigenlijk zijn 'Ajax blijft k*t'.
Zo lijkt het inderdaad beleefd te worden. Jammer eigenlijk, je kunt zoveel plezier beleven aan ons cluppie.

peter

Bericht door peter » wo apr 08, 2009 4:22 pm

Ajax moet vooral eens gaan presteren, want zoals het nu gaat blijft het inderdaad ruk.

Ik vind het heel gek om te lezen dat iedereen nu opeens de polonaise loopt, hoor. Als ik vorige week hier op AT had gepost dat Ajax kampioen moet worden en dat AZ volgend jaar heus geen kampioen wordt, dan was ik door exact dezelfde mensen keihard aangepakt, want in het voetbal valt er niets te eisen. Ik snap dat dus niet helemaal, maar BZ snapte het ook al niet.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo apr 08, 2009 4:26 pm

Niemand loopt de polonaise over dit seizoen.
we zijn alleen blij dat we blijkbaar ondanks alles qua randvoorwaarden nog steeds verreweg de grootste club in Nederland zijn. Ik ben blij omdat er een duidelijk beleid gevoerd wordt en we nu iemand hebben aan de top die onafhankelijk genoeg is om alle invloeden van buiten de club netjes de plaats te geven waar het hoort: de borreltafel. Niet waar het beleid van AJAX gemaakt wordt.

of dat alles succes oplevert, weet niemand, maar alle invloeden waar je wel invloed op hebt worden zo goed mogelijk ingevuld.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo apr 08, 2009 4:27 pm

Peter schreef:Ik vind het heel gek om te lezen dat iedereen nu opeens de polonaise loopt, hoor.
Polonaise?

Deze topic gaat over een directeur die sinds januari in dienst is. En ik vind dat hij zinnige dingen zegt.

LucaS

Bericht door LucaS » wo apr 08, 2009 5:08 pm

Inderdaad, je begrijpt het niet.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo apr 08, 2009 5:23 pm

Jöhnk schreef:
Peter schreef:Ik vind het heel gek om te lezen dat iedereen nu opeens de polonaise loopt, hoor.
Polonaise?

Deze topic gaat over een directeur die sinds januari in dienst is. En ik vind dat hij zinnige dingen zegt.
Maar waarom zegt ie dan eerst dat ze 'willen' winnen (... we willen van fnoord winnen.. bleh..) en nu wordt het weer 'moeten' . We moeten eens per 2 jaar kampioen worden. Maargoed ben iig blij dat ie deze omslag gemaakt heeft hoor. Als je alle randvoorwoorden ziet bij AJAX moeten ze idd gewoon geregeld kampioen worden.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo apr 08, 2009 5:29 pm

Vooropgesteld: ik heb het interview niet gelezen. Ik begrijp uit de woorden van die twee heren dat het de doelstelling is om 1 keer per 2 jaar kampioen te worden.

Het begrip moeten is nogal aan inflatie onderhevig. Je moet eten en drinken, anders ga je dood. Ajax gaat niet failliet als het geen kampioen wordt. Je kan als supporter wel zeggen dat Ajax kampioen moet worden, maar wat is de consequentie dan als dat niet gebeurt?

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo apr 08, 2009 5:32 pm

Geweldig interview in de VI met Van den Boog.

Kern van het interview: Ajax is trots op haar historie, maar Van den Boog wil presteren. Iedereen moet progressie laten zien, anders is het over en sluiten. Veel 'reviews' over het functioneren.

Hij wil tevens dat de jeugd eerder klaar voor het grote werk is en ze proberen het Webster- en Bosman-arrest uit contracten te schrappen. Een aankoop of jeugdspeler die een contract tekent met Ajax, doet afstand van bovenstaande 'rechten'.
Whitey on the moon.

Aristides

Bericht door Aristides » wo apr 08, 2009 5:43 pm

Een aankoop of jeugdspeler die een contract tekent met Ajax, doet afstand van bovenstaande 'rechten'.
Natuurlijk, zullen we de slavernij weer invoeren? :excited.gif:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

M..

Bericht door M.. » wo apr 08, 2009 5:44 pm

Aristides schreef:
Een aankoop of jeugdspeler die een contract tekent met Ajax, doet afstand van bovenstaande 'rechten'.
Lijkt me een goed plan... stuk goedkoper ook...
bizar om het met slavernij te vergelijken

Aristides

Bericht door Aristides » wo apr 08, 2009 5:48 pm

M schreef:
Aristides schreef:
Lijkt me een goed plan... stuk goedkoper ook...
bizar om het met slavernij te vergelijken
Ach, we bepalen bij Ajax gewoon dat er andere regels zijn; geen Bosman-arrest. Kunnen we dan nog miljoenen verwachten van AC Milan? :smallgrin.gif:

Hij zal zich bij veel fans wel populair maken met zo'n opmerking, maar het getuigt niet van veel realiteitszin.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo apr 08, 2009 5:48 pm

Ze kunnen zelf bepalen of ze tekenen. Of het ook gaat werken weet ik niet. Ik ben geen jurist arbeidsrecht, maar daar hebben we er hier zat van. Dus dat komt helemaal goed.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo apr 08, 2009 6:37 pm

GangstaRiB schreef:ze proberen het Webster- en Bosman-arrest uit contracten te schrappen. Een aankoop of jeugdspeler die een contract tekent met Ajax, doet afstand van bovenstaande 'rechten'.
Hahaha, zegt hij dat echt? Wat een malloot. :biggrin.gif:

Verder horen ditzelfde verhaaltje elke paar jaar van elke nieuwe directeur, dus misschien zitten de oorzaken van het ondermaats presteren dieper? Van den Boog doet net alsof hij de boel even kan redden, dat is wel heel aanmatigend van hem. (Oké, hij en zijn zogenaamd briljante trainer.)

Plaats reactie