De Marco van Basten-topic
Moderator: mods
Niet mee eens, Hij heeft niet alleen een dipje of maakt ongelukkige foutjes, hij maakt echt beginnersfouten. Onder de bal doorduiken, voor zijn man komen als dat niet hoeft (en de bal vervolgens niet hebben) of juist niet instappen.LucaS schreef:Wat een onzin weer, verdedigend doet Oleguer het prima. Hij heeft alleen de laatste wedstrijden even een dipje
Geen dipje maar een gebrek aan basis kwaliteiten.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Mee eens. Hij heeft behoorlijke wedstrijden gespeeld, maar de laatste weken is het bar en boos.goodfella schreef:Tegen Groningen en NEC speelde Oleguer lang niet slecht, maar de laatste weken stapelt hij fout op fout. Kinderlijke fouten. De positie van Oleguer begint onhoudbaar te worden. Met afstand de minste speler in het mooie rood en wit.
@Luuk: hij zat er gisteren ook defensief weer een paar keer flink naast hoor. Die kansen voor den Ouden ontstonden door geklungel van Oleguer.
Ik vind Elia een prima speler, Ajax zou met zijn komst alvast anticiperen op een evt. vertrek van Suarez. Maar ik zie liever dat er een prima verdediger komt. Die hebben we harder nodig om kampioen te worden dan Elia.
O, dat.Jabu schreef:Jawel hoor. Maar ik heb jou meerdere keren horen zeggen dat Frank de Boer helemaal niet zoveel foutjes maakte.
LucaS schreef:Hij maakt de laatste wedstrijden een paar foutjes. Deed Frank de Boer ook regelmatig

Tja, toen Frank jong was... Maar Oleguer is een ervaren speler. Frank de Boer was op zijn achttiende al beter dan Oleguer ooit zal worden.
Ik heb deze aankoop nooit begrepen. Ten eerste is hij niet zo goed, ten tweede was hij bij Barcelona al een typische waterdrager. Wij hebben, met al die jonge spelers, eerder een verdediger nodig die zijn medespelers neerzet.
Het stinkt aan alle kanten!
- Daily Blind
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
En daar heeft Luuk overigens gelijk in. Tot (en met een deel van) oktober was Oleguer zeker niet de slechtste verdediger; helaas heeft ie een dalende lijn te pakken. Eigenlijk volgen zijn prestaties de kredietcrisis.LucaS schreef:Hij heeft in verdedigend opzicht een aantal prima wedstrijden gespeeld, de laatste weken is het minder
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Nou, prime wedstrijden heeft Oleguer zeker niet gespeeld.In elke wedstrijd was ie regelmatig te laat of bracht zichzelf in moeilijkheden, of staat positioneel gewoon opgesteld als een D1 speler.Maar goed, als Oleguer zeker niet de slechtste verdediger is, tja dat zegt mijn inziens genoeg w.b. het niveau van onze achterhoede op dit moment ...Wie kent Cees de Wolf nog schreef:En daar heeft Luuk overigens gelijk in. Tot (en met een deel van) oktober was Oleguer zeker niet de slechtste verdediger; helaas heeft ie een dalende lijn te pakken. Eigenlijk volgen zijn prestaties de kredietcrisis.LucaS schreef:Hij heeft in verdedigend opzicht een aantal prima wedstrijden gespeeld, de laatste weken is het minder
Blij met de punten ...
- Ajaciedjuh
Nu op Ajaxtv leuke interviews met Marco over de eerste seizoen helft. Ik vind het zo wie zo positief dat er regelmatig interviews worden gehouden met Van Basten. Dat is anders dan de afgelopen jaren. Ajax zoekt echt veel meer contact met de supporters.
Hij is tevreden over de verdediging, dus ik denk dat Ajax zich daar niet gaat versterken.
Hij is tevreden over de verdediging, dus ik denk dat Ajax zich daar niet gaat versterken.