ajaxhome schreef:'Pius Ikedia mag weg bij AZ ondanks contract'
26/4/2006 9 :59
Pius Ikedia kan op zoek naar een nieuwe club, zo meldt De Telegraaf. AZ laat de Nigeriaan ondanks een nog twee jaar lopend contract vertrekken.
De 25-jarige aanvaller heeft er pas één seizoen opzitten in Alkmaar. Ikedia kwam door blessures maar weinig in actie. Hij speelde twaalf keer mee in de Eredivisie en scoorde één keer.
Afgelopen zomer was er nog veel getouwtrek tussen AZ en Tottenham Hotspur. Beide clubs meenden dat Ikedia zich aan hen verbonden had. AZ won de strijd.
Bron VI
Niks voor ajax als invaller op rechts
Wat is er geworden van....
Moderator: mods
Kan het aantal characters van een signature niet opgehoogd worden van 125 naar 175 ofzo?
vi.nlMusampa: 'Ik mis het vechten om de titel'
25/4/2006 23:45
Kiki Musampa heeft het naar zijn zin in Engeland. Maar het echte gevecht om de titel kan hem terug naar Nederland lokken.
'Mijn eerste gedachte is in Engeland te blijven', zegt Musampa in de nieuwe Voetbal International. Maar dat het komt tot een terugkeer op de Nederlandse velden kan de middenvelder van Manchester City zich wel voorstellen. 'Waarom niet? Dat zou geen enkel probleem voor me zijn. We praten wél over clubs die om de prijzen strijden, die jaarlijks in Europees verband voetballen.'
'Ik speel de laatste jaren eigenlijk alleen maar het gewone competitievoetbal en dan niet eens om de prijzen. Het vechten voor een kampioenschap mis ik wel een beetje. Het is leuk tegen Arsenal en Chelsea te spelen, maar een titelkandidaat echt kunnen uitdagen is nóg veel leuker.'
In VI nummer 17, die vanaf woensdag in de winkel ligt, vertelt Gast in Gouda Musampa meer over Oranje, Ajax, Louis van Gaal en zijn ervaringen op de Europese velden. Klik hier voor de volledige inhoud van de nieuwe VI .
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
:sad: Hopen dat hij er nog bovenop komt.... :eusa_pray:807 Teletekst di 09 mei
***OETBAL******************************
**** Hersenbloeding treft Jesper Olsen
**Oud-Ajacied Jesper Olsen (45) is,naar
nu pas bekend is gemaakt,getroffen door
een hersenbloeding.De Deen is opgenomen
in een ziekenhuis in Melbourne.
De kleine Dense aanvaller groeide bij
Ajax in de jaren'80 van de vorige eeuw
met zijn lichtvoetige spel uit tot één
van de publiekslievelingen.Daarna kwam
'De Vlo' vijf jaar uit voor Manchester
United.
Op verzoek van zijn familie worden er
door het ziekenhuis geen details over
Olsens gezondheidstoestand gegeven.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
- Daily Blind
vi.nlADO legt keeper Zwinkels langer vast
9/5/2006 16:16
Robert Zwinkels blijft langer te zien in het Zuiderpark. De 23-jarige doelman verlengde zijn contract bij ADO Den Haag met twee jaar.
Zwinkels keerde in augustus 2005 terug in de Haagse gelederen. De doelman was in de jeugd, kortstondig, actief geweest in de jeugd van ADO. Na enkele jaren bij Ajax maakte hij afgelopen zomer wederom zijn opwachting in het Zuiderpark. Op 5 februari maakte hij tegen SC Heerenveen zijn debuut.
Inderdaad, beterschap Jesper Olsen.Wie kent Cees de Wolf nog schreef::sad: Hopen dat hij er nog bovenop komt.... :eusa_pray:807 Teletekst di 09 mei
***OETBAL******************************
**** Hersenbloeding treft Jesper Olsen
**Oud-Ajacied Jesper Olsen (45) is,naar
nu pas bekend is gemaakt,getroffen door
een hersenbloeding.De Deen is opgenomen
in een ziekenhuis in Melbourne.
De kleine Dense aanvaller groeide bij
Ajax in de jaren'80 van de vorige eeuw
met zijn lichtvoetige spel uit tot één
van de publiekslievelingen.Daarna kwam
'De Vlo' vijf jaar uit voor Manchester
United.
Op verzoek van zijn familie worden er
door het ziekenhuis geen details over
Olsens gezondheidstoestand gegeven.
Ex-Man U star collapses
May 9, 2006
FORMER Manchester United star Jesper Olsen is undergoing tests in a Melbourne hospital after collapsing with a brain haemorrhage last week.
During a decade-long career in the 1980s the Dane played with Ajax Amsterdam before joining Manchester United in 1984.
Olsen came to Melbourne in 2003 and lives with his wife and four children in Brighton.
A statement from Olsen's company, Proactive Sports Management Australia, confirmed the football legend was admitted to hospital on Thursday after suffering a sub-arachnoid haemorrhage.
"He remains under observation and will undergo further tests. His family strongly request that their privacy be respected at this time," the statement read.
Business partner John Grimaud said it was not known what caused Olsen, aged 45, to collapse.
"It could happen to anyone," Grimaud said.
He said Olsen had not undergone surgery.
Olsen scored 24 goals for Manchester United during his five years with the club and is credited with helping the team win the 1985 FA Cup.
Advertisement:
He currently heads sports management company Proactive Sports Management and Fun Football, a grass-roots training program for young players.
May 9, 2006
FORMER Manchester United star Jesper Olsen is undergoing tests in a Melbourne hospital after collapsing with a brain haemorrhage last week.
During a decade-long career in the 1980s the Dane played with Ajax Amsterdam before joining Manchester United in 1984.
Olsen came to Melbourne in 2003 and lives with his wife and four children in Brighton.
A statement from Olsen's company, Proactive Sports Management Australia, confirmed the football legend was admitted to hospital on Thursday after suffering a sub-arachnoid haemorrhage.
"He remains under observation and will undergo further tests. His family strongly request that their privacy be respected at this time," the statement read.
Business partner John Grimaud said it was not known what caused Olsen, aged 45, to collapse.
"It could happen to anyone," Grimaud said.
He said Olsen had not undergone surgery.
Olsen scored 24 goals for Manchester United during his five years with the club and is credited with helping the team win the 1985 FA Cup.
Advertisement:
He currently heads sports management company Proactive Sports Management and Fun Football, a grass-roots training program for young players.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Ode aan Jesper
Jesper Olsen is één van de eerste Ajacieden die ik me herinner. Hij was de publieksheld in de tijd dat ik Ajax begon te volgen en voor het eerst naar De Meer ging. Ik heb 'm maar één keer zien spelen. Het seizoen 1983-1984 (zijn laatste jaar bij Ajax) was het jaar van mijn allereerste keertjes De Meer.
Ik heb op dit forum wel eens verteld dat de jeugdigheid en de coolness van de Ajacieden mij verliefd deed worden op Ajax, in combinatie met het shirt, dat ik prachtig vond. De spelers van PSV en Feyenoord hadden coup soleil en permanentjes en snorretjes. Type Sjaak Troost, Bennie Wijnstekers en Ivan Nielsen. Dat waren 'buurmannen' of 'ooms', terwijl de Ajacieden eerder 'grote neven' of 'coole buurjongens' waren.
Jesper Olsen was daar een schitterende exponent van: lang haar, brutale kop, shirt uit de broek, nonchalante houding... Ik zag hem bij wijze van spreken op zaterdag zijn brommer opvoeren in de achtertuin. Ik vond Ajax zóveel stoerder dan alle andere clubs, dat ik me werkelijk niet kon vóórstellen dat je verliefd op een andere club kon worden.
Vanenburg, Van 't Schip, Olsen en (ja, echt) Peter Boeve (dat was een hele coole verdediger in die tijd!)... Door dÃe lichting ben ik stapel-knots-knettergek op Ajax geworden.
Ik heb na Ajax nooit meer iets van Jesper Olsen gezien. Ik was in die tijd nog veel meer met oogkleppen gefocust op Ajax dan nu (en nu is het al zo erg... kejje nagaan!). Voor mij zat Olsen tot 1984 bij Ajax, en daarna... niet meer. 'Weg'. Ik kan me niet herinneren dat ik 'm ooit in een Manchester United-shirt gezien heb. Gewoon niet gevolgd.
Misschien dat het daarom is dat ik me helemaal niet had gerealiseerd dat hij nu 45 is. Jesper Olsen? 45 jaar? Dat kan helemaal niet. De spelers uit mijn vroegste 'supportersjaren' zijn in mijn hoofd 'leeftijdloos'. Van 't Schip ook, bijvoorbeeld (die is ook écht jongensachtig gebleven, trouwens). Bij Vanenburg is dat kapot gegaan omdat ik 'm later als een PSV'er ben gaan zien, die we met een vol Olympisch gek treiterden met imitaties van zijn hoge stem.
Anyway, ik heb de statistieken van Jesper Olsen even opgezocht: 103 wedstrijden gespeeld, waarvan 85 in de Eredivisie, 12 in de beker en 6 in Europa. Tja, dat was nu eenmaal zo in die jaren: als je drie seizoenen bij Ajax speelde, dan speelde je zes Europese wedstrijden... Ik wist niet beter, maar voor Olsen moet het een belangrijke reden geweest zijn om te verkassen. Die wilde wel eens meedoen met de grote jongens - en dat waren de Nederlandse clubs in die tijd absoluut niet.
Get well soon, Jesper. Hang in there.
K.
Ik heb op dit forum wel eens verteld dat de jeugdigheid en de coolness van de Ajacieden mij verliefd deed worden op Ajax, in combinatie met het shirt, dat ik prachtig vond. De spelers van PSV en Feyenoord hadden coup soleil en permanentjes en snorretjes. Type Sjaak Troost, Bennie Wijnstekers en Ivan Nielsen. Dat waren 'buurmannen' of 'ooms', terwijl de Ajacieden eerder 'grote neven' of 'coole buurjongens' waren.
Jesper Olsen was daar een schitterende exponent van: lang haar, brutale kop, shirt uit de broek, nonchalante houding... Ik zag hem bij wijze van spreken op zaterdag zijn brommer opvoeren in de achtertuin. Ik vond Ajax zóveel stoerder dan alle andere clubs, dat ik me werkelijk niet kon vóórstellen dat je verliefd op een andere club kon worden.
Vanenburg, Van 't Schip, Olsen en (ja, echt) Peter Boeve (dat was een hele coole verdediger in die tijd!)... Door dÃe lichting ben ik stapel-knots-knettergek op Ajax geworden.
Ik heb na Ajax nooit meer iets van Jesper Olsen gezien. Ik was in die tijd nog veel meer met oogkleppen gefocust op Ajax dan nu (en nu is het al zo erg... kejje nagaan!). Voor mij zat Olsen tot 1984 bij Ajax, en daarna... niet meer. 'Weg'. Ik kan me niet herinneren dat ik 'm ooit in een Manchester United-shirt gezien heb. Gewoon niet gevolgd.
Misschien dat het daarom is dat ik me helemaal niet had gerealiseerd dat hij nu 45 is. Jesper Olsen? 45 jaar? Dat kan helemaal niet. De spelers uit mijn vroegste 'supportersjaren' zijn in mijn hoofd 'leeftijdloos'. Van 't Schip ook, bijvoorbeeld (die is ook écht jongensachtig gebleven, trouwens). Bij Vanenburg is dat kapot gegaan omdat ik 'm later als een PSV'er ben gaan zien, die we met een vol Olympisch gek treiterden met imitaties van zijn hoge stem.
Anyway, ik heb de statistieken van Jesper Olsen even opgezocht: 103 wedstrijden gespeeld, waarvan 85 in de Eredivisie, 12 in de beker en 6 in Europa. Tja, dat was nu eenmaal zo in die jaren: als je drie seizoenen bij Ajax speelde, dan speelde je zes Europese wedstrijden... Ik wist niet beter, maar voor Olsen moet het een belangrijke reden geweest zijn om te verkassen. Die wilde wel eens meedoen met de grote jongens - en dat waren de Nederlandse clubs in die tijd absoluut niet.
Get well soon, Jesper. Hang in there.
K.
Still alive...
- Kowalczyk
- Contacteer:
Yep. Daar was ik bij, ja. Op de Marathontribune. Goddank overdekt.
Voor zover ik me kan herinneren ben ik dat seizoen nog naar één wedstrijd geweest: Ajax - Go Ahead. Dat is de wedstrijd die ik ook in Vak 127 gebruikt heb, voor het hoofdstuk '1984'. Ik heb de opstelling nagezocht en in dat duel deed Olsen niet mee (geblesseerd).
Ik denk dus dat ik 'm maar één keer in het echt gezien heb. Tegen Feyenoord dus. Maar dat was dan ook meteen zijn finest hour als Ajacied.
K.
Voor zover ik me kan herinneren ben ik dat seizoen nog naar één wedstrijd geweest: Ajax - Go Ahead. Dat is de wedstrijd die ik ook in Vak 127 gebruikt heb, voor het hoofdstuk '1984'. Ik heb de opstelling nagezocht en in dat duel deed Olsen niet mee (geblesseerd).
Ik denk dus dat ik 'm maar één keer in het echt gezien heb. Tegen Feyenoord dus. Maar dat was dan ook meteen zijn finest hour als Ajacied.
K.
Still alive...
- Kowalczyk
- Contacteer:
Aan die penalty kleeft voor mij weer een ander goed verhaal...elliquido schreef:vergeet de penalty met cruijff niet tegen helmond sport.
Een goede vriend van me uit de muziekindustrie, Leon heet-ie, komt uit Helmond en is supporter van Helmond Sport. Een paar jaar geleden, tijdens Noorderslag, raakten we met een aantal voetballiefhebbers in een geanimeerd gesprek over ons supportersverleden bij respectievelijk PSV (René), Helmond Sport (Leon), AZ (Barry) en Ajax (ik).
We raakten op een gegeven moment aan de praat over De Penalty en (tot grote hilariteit van ons allemaal), wist Leon ab-so-luut 100% zeker dat dat op De Braak gebeurd was, in een thuiswedstrijd van Helmond Sport tegen Ajax.
"Nee man, gek, dat was in De Meer!"
"Ja, doei!"
"Serieus, Leon: dat was écht in De Meer hoor. Diemen-zijde, nog geen dak erop..."
"Ik was er zelf bij, man. Ik zie me nóg achter het doel staan!"
En zo verder.
We hadden het vrij snel uit zijn hoofd gepraat, maar het blijft een running gag: de legendarische Leon H., de enige man op aarde die De Penalty van Cruijff en Olsen in Helmond gezien heeft... :D
K.
Laatst gewijzigd door Kowalczyk op di mei 09, 2006 5:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Still alive...