Scouting, financiele zaken en toekomst

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

D_skilled

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door D_skilled » za feb 06, 2010 11:50 am

Braziliaanse talenten spelen om de Copa Ajax Sub-16

De Braziliaanse krant O Povo meldt dat Braziliaanse clubs met hun elftal onder 16 van 20 tot 27 februari om de Copa Ajax Sub-16 spelen. Het gaat om de clubs Aliança, América, Caucaia, Ceará, Ceten/União, Crato, Ferroviário, Fortaleza, Horizonte, Icasa, Juazeiro, Maguary, Tiradentes, Uniclinic, América-RN, Bahia-BA, Carpina-PE, Maranhão, Vera Cruz-PE en Vitória-BA. Het toernooi zou een soort talentendagen moeten worden, waarbij vertegenwoordigers van Ajax aanwezig zijn om de beste talenten te spotten. De regiovoetbalbond wil een samenwerking met Ajax volgens de berichtgeving. Ajax zou hebben toegezegd de naam van de club te gebruiken voor het toernooi en haar aanwezigheid. In ruil daarvoor wordt de naam van Ajax als jeugdopleider gepromoot en zou Ajax bij eventuele interesse voor spelers voorrang hebben.
Bron:O Povo

joey
Erelid

Bericht door joey » zo feb 07, 2010 10:50 pm

En wat moeten wij met Brazilianen van die leeftijd? Die mogen we niet eens contracteren.
Het stinkt aan alle kanten!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma feb 08, 2010 12:22 pm

joey schreef:En wat moeten wij met Brazilianen van die leeftijd? Die mogen we niet eens contracteren.
Gaan we onderbrengen in onze satellietclub in Brazilië.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 08, 2010 12:23 pm

Pff, dat megalomane gedoe... In plaats van dat ze hier de scouting eens op orde brengen... :excited.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma feb 08, 2010 12:25 pm

Wat is er gebeurd met "liever een Litmanen dan een Knopper"? :smallgrin.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 08, 2010 12:28 pm

Niets. Maar Ajax heeft geen geld; gezien de contractverlenging van Vermeer denk ik dat hij dan eerste keeper wordt. Daar zit ik niet op te wachten, want ik vind Vermeer echt nog een stuk minder dan Stekelenburg.

Ik zie Ajax geen topkeeper halen. Dus kunnen we net zo goed met Stekelenburg doorgaan.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma feb 08, 2010 12:30 pm

Verkeerde topic.

En met niemand anders!

Yo

Bericht door Yo » di feb 09, 2010 6:00 pm

Ik kreeg vandaag een brief van Ajax om mee te doen aan de ajaxbingo van de sponsorloterij. Hebben andere mensen dit ook gehad?
Ik vind het belachelijk dat blijkbaar je gegevens als seizoenkaarthouder afgestaan worden voor commerciele doeleinden.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di feb 09, 2010 7:40 pm

Die brief heb ik vorige week al gehad.. is inmiddels al met het oud papier mee.

999

Bericht door 999 » di feb 09, 2010 8:20 pm

Yo schreef:Ik kreeg vandaag een brief van Ajax om mee te doen aan de ajaxbingo van de sponsorloterij. Hebben andere mensen dit ook gehad?
Ik vind het belachelijk dat blijkbaar je gegevens als seizoenkaarthouder afgestaan worden voor commerciele doeleinden.
Weet je dat zeker ?.
Blij met de punten ...

Harm

Bericht door Harm » di feb 09, 2010 10:38 pm

Dat klopt inderdaad. Maar dat doet Ajax niet alleen hoor. AH en dergelijke verkopen hun marketinggegevens die ze verzamelen met de Bonuskaart ook aan andere partijen.

In de VI heeft hierover een tijdje geleden een artikel gestaan. Volgens mij zijn de Eredivisieclubs namelijk verplicht om informatie over de seizoenkaarthouders te verstrekken aan de hoofd (-en sub??) sponsors.

Rooie

Bericht door Rooie » di feb 09, 2010 10:42 pm

Zijn jullie dan nooit gebeld door de Sponsorbingoloterij die vervolgens ook nog in gaan proberen in te spelen op je Ajax-gevoel?

999

Bericht door 999 » di feb 09, 2010 11:01 pm

Neuh, Wij zitten in het belmeniet register ...
Blij met de punten ...

Rooie

Bericht door Rooie » wo feb 10, 2010 10:33 pm

Ajax is wel in de regio bezig (AN):
Ajax praat met Bahia over samenwerking

10 februari 2010 RvN Esporte club Bahia

Afgelopen week kondigde de Braziliaanse club Esporte Clube Bahia al trots aan een delegatie met Keane (manager business development en international marketing voor Ajax) en vertegenwoordigers van de Amsterdam Arena te zullen ontvangen. Dat leek vooral te gaan om het exporteren van de kennis over stadionbouw, waarvoor de Arena onder andere in Brazilie actief bezig is. Vandaag maakte Bahia bekend dat er ook nadrukkelijk over samenwerking met Ajax is gesproken op het gebied van de jeugdopleiding, maar ook op marketing en commercieel gebied. Talenten zouden volgens Bahia mogelijk op vroege leeftijd al voor een stage naar Nederland te kunnen komen vooruitlopend op een mogelijke overgang op latere leeftijd. In maat zal een delegatie van Bahia naar Nederland komen.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 10, 2010 11:59 pm

Wie is die Keane? Nóg een manager die voor Ajax werkt? :confused.gif:

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » do feb 11, 2010 12:03 am

Ajax praat met Bahia over samenwerking

10 februari 2010 RvN Esporte club Bahia

Afgelopen week kondigde de Braziliaanse club Esporte Clube Bahia al trots aan een delegatie met Keane (manager business development en international marketing voor Ajax) en vertegenwoordigers van de Amsterdam Arena te zullen ontvangen. Dat leek vooral te gaan om het exporteren van de kennis over stadionbouw, waarvoor de Arena onder andere in Brazilie actief bezig is. Vandaag maakte Bahia bekend dat er ook nadrukkelijk over samenwerking met Ajax is gesproken op het gebied van de jeugdopleiding, maar ook op marketing en commercieel gebied. Talenten zouden volgens Bahia mogelijk op vroege leeftijd al voor een stage naar Nederland te kunnen komen vooruitlopend op een mogelijke overgang op latere leeftijd. In maat zal een delegatie van Bahia naar Nederland komen.
Pfiew... het is een Braziliaanse club... ik schrok al......
Op naar de vierde ster!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do feb 11, 2010 10:11 am

Ben hier overigens geen voorstander van, hoor. Krijgen we zometeen een stortvloed aan jeugdspelers die hier stage komen lopen? Concentreer je nou vooral eens op het beter maken van je eigen jeugd.

Lionel

Bericht door Lionel » do feb 11, 2010 10:16 am

Ach, 1 of 2 toppers zou niet erg zijn.. En ergens helpt het indirect ook onze jeugdspelers.

Babel heeft ook leren schieten van Sangoy :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

D_skilled

Bericht door D_skilled » vr feb 12, 2010 1:46 pm

Ajax gaat samenwerken met Braziliaanse club

Ajax is een wereldmerk en zoekt mondiaal steeds nieuwe omgevingen op om haar marketinggebied uit te breiden. Esporte Clube Bahia is de nieuwste club waarmee de hoofdstedelingen een samenwerking willen aanbinden.

Afgelopen week was een delegatie van Ajax in Oost-Brazilië om zich rond te laten leiden door het complex van de Braziliaanse club, die afgelopen jaar terugkeerde in de Campeonato. Al zal de samenwerking voorlopig zijn weerslag krijgen op jeugdgebied. Zo is het de bedoeling dat jaarlijks twee talenten uit Brazilië de stap naar Amsterdam maken. Uiteindelijk moet het doel worden nagestreefd, dat Ajax enkele Braziliaanse groeibriljantjes in het eerste elftal terugziet.

Voorzitter Marcelo Guimarães Filho van EC Bahia meldt dat zijn club in maart een tegenbezoek brengt aan de Amsterdam ArenA. Dan zal de samenwerking definitief zijn weerslag krijgen middels een overeenkomst. Marcus Keane, marketing en salesmanager, keek namens het management van Ajax rond in Bahia. Foto's zijn te zien op de website van de club. Eerder deed hij dat de voormalige Nike-medewerker dat in Dubai en China. Ook interessante gebieden op marketinggebied.

Het is overigens opvallend dat EC Bahia, dat haar basis heeft in Salvador (de hoofdstad van de staat Bahia, red.) in mei een oefenwedstrijd speelt tegen een Nederlandse club. Niet Ajax, maar PSV zal dan haar opwachting maken.

Bron: Elf Sport

Lionel

Bericht door Lionel » vr feb 12, 2010 3:48 pm

Haal die Dani Alves maar op met terugwerkende kracht!
IK GELOOF!!!!!!

peter

Bericht door peter » za feb 13, 2010 11:29 am

Even op Wikipedia gekeken en ik ken van de exponenten amper een speler. OK Dani Alves is een grote, maar voor de rest? Lijkt me niet dat dit een club is welke bekend staat om zijn jeugdopleiding.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za feb 13, 2010 1:19 pm

Clubs als Gremio hebben dan natuurlijk ook niets aan de zogenaamde kennis van Ajax over de opleiding.

En met niemand anders!

peter

Bericht door peter » za feb 13, 2010 1:27 pm

Absoluut. De vraag is alleen wat Ajax eruit denkt te halen. Wij gaan een samenwerking aan met het AGOVV van Brazilië. Een echt talent gaat gewoon naar Internacional, Gremio of Corinthians.

Lionel

Bericht door Lionel » za feb 13, 2010 4:51 pm

Misschien nu niet? Ajax kan 16-jarige spelers nu bij deze club stallen en ze misschien 4x per jaar naar Nederland halen. En op hun 18e bied je ze een contract aan?
IK GELOOF!!!!!!

peter

Bericht door peter » za feb 13, 2010 5:39 pm

Hmm moet Ajax dan 16 jarige Brazilianen naar Bahia bewegen?

Plaats reactie