Wordt Ajax Kampioen ?
Moderator: mods
- Daily Blind
Idd ik snap niet dat de mensen hier zo blind zijn dat het altijd alleen aan de verdediging heeft gelegen. Het ontbreken van voetbal op het middenveld; het spel verdelen, in balbezit kunnen blijven en vooral aanspeelbaar zijn vanuit de opbouw!
Hierdoor wordt AJAX alleen al veel sterker en wordt de verdediging veel minder belast.
Hierdoor wordt AJAX alleen al veel sterker en wordt de verdediging veel minder belast.
- LouisXIV & co
Ik volg het voetbal niet genoeg om te weten wie er allemaal waar speelt en hoe goed ze zijn, dan wel beschikbaar. Daar heb ik geen tijd voor. Kritisch op het aankoopbeleid zijn, betekent niet dat ik het naast mijn werk wel eventjes beter kan doen. Maar als ik fulltime in charge zou zijn, zou ik me wel suf zoeken en geen genoegen nemen met huidige selectie. Maar misschien doen ze dat ook wel en dan heb ik niks gezegd.Thomas schreef:Ben je nog op een haalbare ervaren versterking gekomen, Louis?LouisXIV & co schreef:Dus Aissati voor Davids en het verschil is gemaakt...?Zlatan Son of God schreef: Er is nu voetbal op het middenveld: aanspeelpunten, minder balverlies, minder tegenaanvallen..
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Dan heb je niks gezegd.LouisXIV & co schreef:Maar als ik fulltime in charge zou zijn, zou ik me wel suf zoeken en geen genoegen nemen met huidige selectie. Maar misschien doen ze dat ook wel en dan heb ik niks gezegd.

Serieus: Van Basten en Blind hameren er voortdurend op dat er nog een verdediger bij moet, en vandaag las ik zelfs een bericht waarin Van Basten het over een verdediger én een middenvelder heeft. Kortom: ze zijn inderdaad hard bezig.
K.
Still alive...
- LouisXIV & co
Welnee, dit is een incident.
Natuurlijk kun je een kampioenschap niet kopen, maar in een zwakke competitie als de Nederlandse kom je toch een heel eind, hoor. Ik ben dan ook van mening dat Van Basten gefaald heeft als we dit seizoen geen kampioen worden.
Natuurlijk kun je een kampioenschap niet kopen, maar in een zwakke competitie als de Nederlandse kom je toch een heel eind, hoor. Ik ben dan ook van mening dat Van Basten gefaald heeft als we dit seizoen geen kampioen worden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Met een of twee echte versterkingen achterin was Ajax favoriet voor de titel geweest. Nu niet. Ajax heeft zich spectaculair versterkt maar niet degelijk. PSV heeft zich niet spectaculair versterkt maar degelijk. Denk dat PSV te degelijk is voor Ajax.
Dertig miljoen investeren zegt niets. Deed AZ vorig seizoen ook. Het gaat erom hoe je die dertig miljoen investeert. Gisteren zat er voor tien miljoen op de bank, maar in de verdediging stonden ze te schutteren.
Dertig miljoen investeren zegt niets. Deed AZ vorig seizoen ook. Het gaat erom hoe je die dertig miljoen investeert. Gisteren zat er voor tien miljoen op de bank, maar in de verdediging stonden ze te schutteren.
Het stinkt aan alle kanten!
Dat zegt hij ook niet, hij weet dat hij verwachtingen gewekt heeft en dat de supporters de titel eisen.
Maar...in het voetbal heb je te maken met tegenstanders. Die hebben ook ambities en voetballen soms beter dan jouw ploeg. Je kunt goed bezig zijn en toch geen kampioen worden. Het omgekeerde geldt ook: je kunt niet goed bezig zijn en kampioen worden.
Mocht Ajax het niet redden, dan kan het best zijn dat de trainer Van Basten het behoorlijk gedaan heeft maar dat de TD Van Basten heeft gefaald.
Maar...in het voetbal heb je te maken met tegenstanders. Die hebben ook ambities en voetballen soms beter dan jouw ploeg. Je kunt goed bezig zijn en toch geen kampioen worden. Het omgekeerde geldt ook: je kunt niet goed bezig zijn en kampioen worden.
Mocht Ajax het niet redden, dan kan het best zijn dat de trainer Van Basten het behoorlijk gedaan heeft maar dat de TD Van Basten heeft gefaald.
Het stinkt aan alle kanten!
- Cluijffert
Hoe je rekent iemand af die zo een spinfunctie in de club heeft (coach, manager, jeugdopleiding, scouting)?Peter schreef:Maar dat probleem ligt dan bij de technische staf, natuurlijk. Ik heb ook mijn twijfels, maar MvB is het eigenlijk aan zijn stand verplicht om nu kampioen te worden. Te weinig geïnvesteerd in de verdediging? Helemaal waar, maar daar rekenen we MvB dan ook op af als het mis gaat.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
De vraag is natuurlijk:Als je AJAX ziet voetballen tegen Willem II, wat heeft de technische staf dan gedaan in de voorbereiding ?.Zittenjoey schreef:Dat zegt hij ook niet, hij weet dat hij verwachtingen gewekt heeft en dat de supporters de titel eisen.

Laatst gewijzigd door 999 op ma sep 01, 2008 10:28 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
PSV was afgelopen seizoen sterker dan Ajax en heeft nu weer prima ingekocht. In de goal zijn ze er minder op geworden, maar in de aanval en de verdediging sterker.Peter schreef:Ik niet in ieder geval. Ik vind nog steeds dat we kampioen moeten worden. Dat ben je aan je stand verplicht, al mag ik geen prijzen eisen van Junk.
Van Basten wilde er juist graag nog een verdediger bij. Dat hij eerst prioriteit heeft gegeven aan andere plekken is wat anders.Duke schreef:Inderdaad. Van Basten is tevreden met de selectie die hij heeft, en ik neem niet aan dat hij dat zegt als hij genoegen neemt met een tweede plaats.
www.sportweek.nlMarco van Basten: 'Selectie rond met komst Evander Sno'
22 augustus
Evander Sno is deze zomer de laatste aankoop van Marco van Basten. De trainer van Ajax heeft zijn selectie rond en is erg tevreden over de groep waarmee hij volgend weekend de jacht op de in Amsterdam langverwachte dertigste landstitel opent, zegt hij vrijdag. 'Gezien wat er op dit moment mogelijk is, zijn we klaar.'
Van Basten zegt met Sno een goede keuze te hebben gemaakt. 'Evander is hier bekend, is een Nederlander en kan op meerdere posities spelen op het middenveld en in de achterhoede. Hij is een speler die ons fysiek en verdedigend sterker maakt.' Ook met Oleguer, die andere verdedigende versterking, is hij tevreden. 'Oleguer is verdedigend betrouwbaar en hij gedraagt zich voorbeeldig.'
Ook wat betreft aanvallende creativiteit heeft Ajax een impuls gekregen met het aantrekken van Ismail Aissati, Dario Cvitanich en Miralem Sulejmani. 'Ik heb Dario ook op tien laten spelen, afwisselend met Klaas Jan Huntelaar. Maar wij zijn nu wel van mening dat hij een aanvaller is en geen middenvelder. Ismail zal moeten vechten voor zijn plek: de concurrentie op zijn plek is zwaar.'
Sulejmani heeft de pech dat hij zijn eerste weken als Ajacied geblesseerd was. Nog altijd is zijn kwetsuur nog niet helemaal over. 'Miralem heeft een reactie gekregen na de wedstrijd tegen Murcia en dat is jammer. Zijn volledige herstel heeft daardoor wat vertraging opgelopen,' schetst Van Basten.
Hier spreekt toch een tevreden man, of niet? Als hij Sno niet goed genoeg vond, had hij hem niet moeten kopen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali