Danny Blind

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » wo mei 07, 2008 8:27 am

Afbeelding

Maar ondanks de adoratie voor Blind als persoon denk ik toch dat ook bij de supporters van 410 en Zuid de nodige sceptici zitten.

Ik heb altijd gevonden dat de manier waarop Blind ontslagen werd een Ajacied onwaardig is geweest. Zo behandel je niet iemand die zoveel betekend heeft voor de club. Los van het feit of de prestaties tegenvielen.

Lionel

Bericht door Lionel » wo mei 07, 2008 9:50 am

Blind krijgt gewoon een uitvoerende job. Rechterhand van Marco. Gewoon goed gedaan. Bovendien een echte Ajacied!

Ik hoop nog wel dat we een rechtsbuiten aantrekken en nu hebben we met Suarez en Cvitanovic maar 2 spelers in de voorhoede. Als KJH vertrekt. Hoe dan ook zou ik er nog iemand bij zien.
IK GELOOF!!!!!!

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo mei 07, 2008 11:01 am

Zie Onbetrouwbaar Transfernieuws. Sulejmani komt voor linksbuiten, dan zal Suarez wel rechtsbuiten worden.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Aristides

Bericht door Aristides » wo mei 07, 2008 11:18 am

De Dominee schreef:Zie Onbetrouwbaar Transfernieuws. Sulejmani komt voor linksbuiten, dan zal Suarez wel rechtsbuiten worden.
DB was in de jeugd fan van De Ridder, hij maakt zich populair door hem terug te halen als rechtsbuiten als speelt De Ridder liever op 10. Als voetballer zal de Ridder geen potten breken, tenzij MvB iets in hem ziet zitten en eruit kan halen.

De verdediging heeft prioriteit: Grygera, Stam, Heitinga en Kuffour weg, Colin en Ogararu te licht bevonden, Urby en Vertonghen zijn geen back, v.d. Wiel en Vermaelen langdurig geblesseerd. Lindgren op 4 is een noodgreep, koppers heeft Ajax niet, op Vermaelen na.

MvB zal de spelers uitzoeken en DB mag ze op tv presenteren?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

wimpey

Bericht door wimpey » wo mei 07, 2008 1:38 pm

De toekomst van AT lijkt me met de return van Blind wel verzekerd! ;-)) Pro en con kunnen zich weer heerlijk uitleven.

Ben er trouwens nog niet uit of ik in deze pro ben. Blind die onderhandelingen voert om de inkoopprijs te drukken en de verkoopprijs op te voeren: ik moet nog maar zien of dat gaat werken. Blind die de scouting en de opleiding sturing geeft: heeft ie management-skills? Geen idee. Aan de andere kant, hij kent de club, in al zijn facetten, als vrijwel geen ander.

Blind zal ongetwijfeld herinnerd worden aan zijn eerdere functioneren in een vergelijkbare positie, maar daar moet ie maar lak aan hebben. De alwetende JC adviseerde Ajax destijds vergane glorie als Menzo, Verlaat, Winter en Roy terug te halen. Blind kwam net van het trainingsveld afgelopen, stapte onder de douche en hees zich daarna in het pak om zijn nieuwe functie met een nog handdoekdroge uitdunnende haardos te aanvaarden. Niet het tijdstip om meteen de messen te slijpen en de strijd met JC aan te gaan, lijkt me... Ik heb het altijd opvallend gevonden dat die transfers uitsluitend Blind aangerekend werden. Niet Wouters, die 22 mio piek aan 4klau en Van Halst kapotsloeg. Niet de scouting. En JC al helemaal niet. De fouten van JC (die natuurlijk op een houthakkershand te tellen zijn) worden sowieso onder het vloerkleed weggemoffeld... Wat Blind zich wel mocht aanrekenen, m.i., was de komst van Machlas. Maar Brian Laudrup-op-retour was dat seizoen de enige reden dat ik me destijds twee-wekelijks nog een heel klein beetje verheugde op een bezoek aan de Arena.

Blind zal ongetwijfeld ook aan zijn avontuur als trainer van Ajax-1 herinnerd worden. Door een stortvloed aan blessures en aflopende contracten had Ajax een m.i. vrij krakkemikkige selectie, waarmee Blind niettemin goede rapportcijfers haalde. De 'proefwerken' die tot die rapportcijfers leidden, waren minder goed. Maar JC-Schaal, AC en play offs winnen: niet slecht. Kwalificatie voor de CL en de groepfase in de CL overleefd: Achtung. Is Blind als trainer van Ajax mislukt? Moeilijk... Als Blind is mislukt, zijn zijn opvolgers dat ook. En voorgangers als Adriaanse en zeker Wouters helemaal.

Ik zie voor- en nadelen aan deze plek voor Blind. Het lijkt me een zware functie en je moet maar afwachten of Blind op zijn taak berekend is. Dit is z'n 3e ambtstermijn bij Ajax, 3 keer is scheepsrecht. Good luck, maak er wat van en verras ons!

MVB gaat duidelijk niet voor de populariteitspoll. Hij doet het op zijn manier. En dat vind ik prima. Zoals zijn vml. werkvriend zei: je kunt beter met je eigen ideeen sneuvelen dan met die van een ander. De ideeen van JC bijv. Maar het zal zelfs (of ook) JC deugd doen, dat Ajax weer door Ajacieden gerund gaat worden. JC kwam ooit in conflict met zijn goeroe Michels. Zoals MVB en JC nu effe niet on speaking terms zijn. So be it...

Ronald!

Bericht door Ronald! » wo mei 07, 2008 2:06 pm

goodfella

Bericht door goodfella » wo mei 07, 2008 2:20 pm

Wimpey, onder Danny Blind leed Ajax 10 (!) competitienederlagen. Een historisch dieptepunt. Net als zijn voorgangers en opvolgers heeft Blind gefaald.

Aristides

Bericht door Aristides » wo mei 07, 2008 2:58 pm

goodfella schreef:Wimpey, onder Danny Blind leed Ajax 10 (!) competitienederlagen. Een historisch dieptepunt. Net als zijn voorgangers en opvolgers heeft Blind gefaald.
Onder DB voetbalde Ajax slecht, geen lijn in te ontdekken en KJH op 10! Dit keer heeft hij niets over Ajax 1 te zeggen, m.a.w. dat kan niet fout gaan.

Derde keer lees ik steeds, maar ik blijf het op de vierde keer houden, want hij was ook enkele jaren trainer van de A1 en ergens las ik tegelijkertijd Hoofd Opleidingen!

Critici van de jeugdopleiding (Spelers als Babel kunnen niet eens, vul maar in) zullen zeker niet blij zijn als ze lezen dat DB zich met de opleiding gaat bemoeien, want hij heeft jaren meegewerkt aan het falen ervan (uitgaande van de critici)

Hopen dat DB zich niet met de opleiding bemoeit, maak hem een belangrijk uithangbord, want daar schort het aan bij Ajax, geen positieve pr, Ajax moet positiever in het nieuws komen, kwestie van de nette DB en wat smeergeld (sorry, beloning voor verrichte diensten) DB kan zo goed werk doen voor Ajax.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Thom

Bericht door Thom » do mei 08, 2008 6:45 pm

goodfella schreef:Wimpey, onder Danny Blind leed Ajax 10 (!) competitienederlagen. Een historisch dieptepunt. Net als zijn voorgangers en opvolgers heeft Blind gefaald.
Dat gezanik weten we nou wel; ik ben iig erg blij met zijn terugkomst; hij wordt bovendien geen trainer, maar TD. Daarvoor heb je alleen verstand van voetbal nodig en dat heeft hij.

Eindelijk weer veel oude Ajax-rotten, goede zaak (vinden we toch allemaal?)

Oooh, ennuh....Joey? :smallgrin.gif:
Laatst gewijzigd door Thom op wo mei 14, 2008 8:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

999

Bericht door 999 » di mei 13, 2008 1:56 pm

Werkstraf voor Danny Blind

AMSTERDAM - De rechtbank in Amsterdam heeft dinsdag Danny Blind veroordeeld tot een werkstraf van 180 uur wegens het veroorzaken van een verkeersongeval. De oud-Ajaxtrainer, die weer bij de Amsterdamse club terugkeert, botste in december 2006 nabij de Amsterdam ArenA achterop de auto van een vrouw. Zij liep een whiplash op.

De rechter acht het bewezen dat Blind zich zeer onvoorzichtig en onoplettend heeft gedragen en dat het ongeval door zijn schuld heeft plaatsgevonden. Blind reed te hard en had bovendien te veel gedronken. Uit een blaastest bleek dat hij meer dan drie keer de toegestane hoeveelheid alcohol in zijn bloed had.

De rechtbank heeft Blind verder een ontzegging van de rijbevoegdheid opgelegd voor de duur van zestien maanden, waarvan tien voorwaardelijk. Het vonnis komt overeen met de eis van het Openbaar Ministerie (OM).

De auto die Blind aanreed, stond met pech stil op de weg. De 48-jarige bestuurster kan nog altijd niet werken. Haar 1-jarige kleinkind, die op de achterbank zat, kwam er wonderwel vanaf met een bloedneus. Blind heeft zich vanaf het eerste moment bekommerd om het welzijn van de vrouw. Tijdens de zitting bleek dat hij haar geregeld belt en haar elke maand een bezoek brengt.

Zowel het OM als de rechtbank hebben rekening gehouden met de rol die Blind nog altijd speelt bij het herstel van het slachtoffer. In een brief die tijdens de zitting werd voorgelezen, schrijft de vrouw dat zijn bezorgdheid en interesse hebben geholpen bij de verwerking van het ongeval.
De T.
Blij met de punten ...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di mei 13, 2008 2:01 pm

Hopelijk houdt hij nog tijd over voor zijn werkzaamheden bij Ajax :hypocrite.gif: :666.gif:

Toppie

Bericht door Toppie » di mei 13, 2008 3:58 pm

Ajaciedjuh schreef:Hopelijk houdt hij nog tijd over voor zijn werkzaamheden bij Ajax :hypocrite.gif: :666.gif:
Dat wordt zijn straf , bij Ajax werken :ajaxsmiley.gif:

Rednose

Bericht door Rednose » di mei 13, 2008 9:36 pm

Toppie schreef:
Ajaciedjuh schreef:Hopelijk houdt hij nog tijd over voor zijn werkzaamheden bij Ajax :hypocrite.gif: :666.gif:
Dat wordt zijn straf , bij Ajax werken :ajaxsmiley.gif:
:yourock.gif: Goed gevonden, leuk!
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

joey
Erelid

Bericht door joey » di mei 27, 2008 10:13 am

Jöhnk schreef:
Scherrer schreef:Geen Cruijff, wel Blind, die hangt zich op in z'n Zuid-Europese werkverblijf.
:baaa.gif:

Het is maar een spelletje, joey. :eusa_pray.gif:
Weet ik. :1evil.gif:

Maar serieus, maken jullie je geen zorgen over mij. Ik ga ervan uit dat Blind geen bal te vertellen krijgt. En zo hoort het ook.
Verder ben ik het wel met Kilroy eens dat het in de voetbalwereld er maar amateuristisch aan toe gaat. Neem Ajax van volgende seizoen: een grote vriendenkliek.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » di mei 27, 2008 10:22 am

Een hecht team
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » di mei 27, 2008 10:41 am

Ik krijg niet de indruk dat kwaliteit voorop staat als ik naar het team van MVB kijk. Maar goed, dat is mijn indruk.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mei 27, 2008 10:44 am

De aflevering van Voetbal Insite met Van Basten is denk ik wel een aanrader, Joey. Daarin legt Van Basten wel een en ander uit. Is sowieso een goede aflevering.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mei 27, 2008 10:50 am

joey schreef:Ik krijg niet de indruk dat kwaliteit voorop staat als ik naar het team van MVB kijk. Maar goed, dat is mijn indruk.
En wat zou er dan op wijzen dat we hier niet met kwaliteit te maken hebben?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mei 27, 2008 10:53 am

Kom kom, Bertje. Derksen schreeuwt best hard hoor. En de rest kakelt hem ook aardig na.

Thom

Bericht door Thom » di mei 27, 2008 11:11 am

joey schreef:Ik krijg niet de indruk dat kwaliteit voorop staat als ik naar het team van MVB kijk. Maar goed, dat is mijn indruk.
Wie met name vind je kwalitatief slecht of onvoldoende. Van danny weten we het al, maar wie nog meer?

joey
Erelid

Bericht door joey » di mei 27, 2008 11:58 am

Schip heeft als trainer weinig indruk gemaakt en de broertjes Witschge komen niet zo snugger over. Op mij tenminste. Ik denk dat MVB alles zelf bepaalt en vooral loyaliteit zoekt. Dat zie je wel vaker bij zulke karakters.

Lionel

Bericht door Lionel » di mei 27, 2008 12:09 pm

Denk dat iedereen dat wel doet. Frenk koos ook voor een Surinaamse assistent bij Barca...

Quoirez ofzo, die assistent van Ferguson, is ook mislukt bij Real...

Zo zijn er wel zat voorbeelden.
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » di mei 27, 2008 12:19 pm

Mwah, Ten Cate had iets meer laten zien dan Schip, laat staan dan Robbie Witschge. Maar dat is een andere discussie. Waar het mij om gaat is dat ik geen mensen in de technische organisatie zie die tegengas geven. Dat vind ik toch jammer.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mei 27, 2008 12:29 pm

joey schreef:Schip heeft als trainer weinig indruk gemaakt en de broertjes Witschge komen niet zo snugger over. Op mij tenminste. Ik denk dat MVB alles zelf bepaalt en vooral loyaliteit zoekt. Dat zie je wel vaker bij zulke karakters.
Joey, zou het niet kunnen dat voor assistenten hetzelfde geldt als voor hoofdtrainers? Rijkaard kon het niet bolwerken bij Sparta, maar werd bij Barcelona één van de succesvolste trainers uit de geschiedenis van de club. Zou het misschien kunnen dat de daadwerkelijke kwaliteiten van een (assistent-)trainer niet altijd af te leiden zijn aan de hand van de ranglijst van zijn club?
Schip deed het bij Twente niet erg goed, maar liet eerder bijvoorbeeld de A1 en Jong Ajax erg goed voetballen.

Je hebt trainers in alle soorten en maten. De ene trainer past goed bij degradatieclubs, de andere trainer past goed bij subtoppers en dan heb je nog die uitzondering die past bij topclubs. En dan nog zijn niet alle topclubs hetzelfde, net zoals niet alle degradatieclubs hetzelfde zijn. Sowieso heb je met nogal wat zaken te maken, zoals complementariteit van karakters, achtergrond, oefenstof etc.
joey schreef:Mwah, Ten Cate had iets meer laten zien dan Schip, laat staan dan Robbie Witschge. Maar dat is een andere discussie. Waar het mij om gaat is dat ik geen mensen in de technische organisatie zie die tegengas geven. Dat vind ik toch jammer.
Dit heb ik nu al zo vaak gelezen, maar waar is dit in hemelsnaam op gebaseerd? Omdat de beste mensen eerder samen hebben gevoetbald, zijn ze het over alle zaken eens? Sowieso hebben deze drie compleet verschillende carrières gehad.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » di mei 27, 2008 12:31 pm

jij denkt dat er geen tegengas is. Ondanks dat je dat wel zo verkoopt, is dat absoluut geen feit
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie