Het zou zomaar kunnen dat van der Aat inspraak heeft gehad in de discussie over het transferbudget. Feit is dat dat budget is vastgesteld en dat van der Aat zich er verder dus niet meer mee hoeft te bemoeien. Het uitgeven van het budget wordt gedaan door degene die het budget toebedeeld heeft gekregen. dat is dus van basten, die daarin wordt bijgestaan door Blind.Jöhnk schreef:Nou goed, de trainer wil natuurlijk zo veel als kan met euro's zwaaien. De financieel directeur zo weinig mogelijk. De AD moet daarin een balans vinden.M schreef:Nog effe en je gaat de materiaalman erop aankijken dat er geen aankopen zijn gedaan... ik ben juist blij dat niet iedereen met de euro's loopt te zwaaien....
Punt is, als je ergens verantwoordelijk voor bent dan heb je er ook zeggenschap over. Zo werkt dat.
Wie wordt de nieuwe Algemeen Directeur van AJAX?
Moderator: mods
I think I lost my fucking headache
Dat maak ik er niet uit op.LucaS schreef:Een goede AD (CEO) bemoeit zich natuurlijk absoluut niet operationeel met zaken waar andere mensen verantwoordelijk voor zijn gemaakt.
In het rapport staat dat de AD een voetbalman moet zijn omdat op die manier de binding groter is. Er staat helemaal niet dat dat moet omdat hij zich met de transfers zou moeten bemoeien
Kies voor een helder model. Daarvoor zijn er twee mogelijkheden:
1. E en sterke trainer met bewezen managementkwaliteiten die leiding geeft aan de gehele betaald voetbal afdeling
waaronder een hoofd scouting (model Louis van Gaal 1991-1997). In dit model dient de Algemeen Directeur een
voetbalachtergrond te hebben.
2. E en sterke Technisch Directeur met ruime verantwoordelijkheden en bevoegdheden die de baas is van een goede
trainer. Deze trainer is uitsluitend verantwoordelijk voor de training, coaching, opstelling en tactiek van het eerste elftal.
In dit model geeft de Technisch Directeur leiding aan de gehele betaald voetbal afdeling en bepaalt hij alle aanstellingen.
Ik lees toch echt dt de sterke trainer leiding geeft aan de gehele betaald voetbal afdeling. Daar valt het transferbeleid van die betaald voetbal afdeling dus onder.
Het maken van budgetten is de verantwoordelijkheid van de gehele directie, dus daar zal van der Aat zeker inspraak gehad hebben. maar nu dat budget eenmaal is vastgesteld, is het aan de verantwoordelijken (van Basten, Blind) om dat budget te beheren
Het maken van budgetten is de verantwoordelijkheid van de gehele directie, dus daar zal van der Aat zeker inspraak gehad hebben. maar nu dat budget eenmaal is vastgesteld, is het aan de verantwoordelijken (van Basten, Blind) om dat budget te beheren
Als hij inspraak heeft gehad dan is hij medeverantwoordelijk.LucaS schreef:Het zou zomaar kunnen dat van der Aat inspraak heeft gehad in de discussie over het transferbudget.
Overigens zou het me ook niet verbazen als vd Aat zich met onderhandelingen ed. bezighoudt.
Ik leid uit dat rapport af dat het handig zou zijn voor een trainer als hij een klankbord heeft in de AD.
Dit
zou voor beide modellen moeten gelden. Dus dat zal niet de reden zijn.In het rapport staat dat de AD een voetbalman moet zijn omdat op die manier de binding groter is.
Een AD is altijd medeverantwoordelijk, dat wil niet zeggen dat hij zich operationeel bezig houdt met alles waar hij uiteindelijk eindverantwoordelijk is. Ik heb geen idee of van der Aat zich met onderhandelen bezig houdt. Ik heb geen reden om aan te nemen dat hij dat doet.
Onrustig over aankopen en betrokken zijn we natuurlijk allemaal, alleen jullie zijn onrustig over de hele club. Dat is een verschil met b.v. Luuk en mij.Jöhnk schreef:Precies. Laten we het erop houden dat we allemaal betrokken zijn.joey schreef:Onrustig worden, azijnpissen, wat is het verschil? De een uit zich zo en de ander zo, maar feit is dat het heel veel langer duurt dan nodig.
Ik wel. Fontein deed dat ook. B;lijkbaar behoort dat tot het takenpakket.LucaS schreef:Een AD is altijd medeverantwoordelijk, dat wil niet zeggen dat hij zich operationeel bezig houdt met alles waar hij uiteindelijk eindverantwoordelijk is. Ik heb geen idee of van der Aat zich met onderhandelen bezig houdt. Ik heb geen reden om aan te nemen dat hij dat doet.
Dat kan wel anders. Er is namelijk een budget vastgesteld, waarvoor van Basten verantwoordelijk is. Dat betekent dat de AD zich niet met elke uitgave uit dat budget hoeft bezig te houden. Van der Aat heeft ook het budget van de afdeling personeelszaken goedgekeurd, ik mag toch hopen dat hij niet voor elke bestelling persoonlijk de onderhandeling voert voordat er zaken gedaan kunnen worden
Als er aan het begin van het nieuwe seizoen geen goede selectie staat, dan is er slecht werk verricht en dan is dat idd verwijtbaar naar én de uitvoerders en de controlerende mensen.Bertje schreef:Maar Neefkens, slecht werk met betrekking tot aankopen komt toch (indirect) voort uit slecht werk van de controlerende mensen? Als er immers wat aangeprutst zou worden, zou Vd Aat er wat aan moeten doen.
Het duurt me idd te lang, maar of het slecht werk is moet nog blijken.
Ongetwijfeld. Het is een goed gebruik dat bij forse investeringen er minimaal twee directieleden tekenen voor de betaling. Dat wil niet zeggen dat van der Aat op die wijze transfers kan en zal blokkeren.Jöhnk schreef:Geloof er niets van. Bij een transfer is de handtekening van vd Aat noodzakelijk.
SportweekMag Van der Aat blijven?
Drie maanden geleden werd Henri van der Aat door Ajax aangesteld als tijdelijke opvolger van algemeen directeur Maarten Fontein. Nu er ook een nieuwe raad van commissarissen is, wordt volgende maand besloten: mag Van der Aat blijven of moet Ajax op zoek naar (weer) een andere directeur?
Sportweek sprak Henri van der Aat afgelopen zondagmiddag op een Zwitserse luchthaven als hij zegt dat hij het ‘enorm naar zijn zin heeft bij Ajax’. 'Ik zit goed in de materie,' aldus Van der Aat en uit alles blijkt dat hij zijn werkzaamheden bij Ajax graag zou voortzetten. Maar of de strategisch communicatieadviseur (sponsordeskundige én organisator) na de zomer aan mag aanblijven als algemeen directeur, weet Van der Aat nog niet. 'Daar moet de raad van commissarissen een beslissing over nemen.'
Van der Aat werd 17 maart van dit jaar door Ajax aangesteld als interim-directeur voor een periode van een half jaar. Op dat moment was de oude raad van commissarissen (Jaakke) nog niet vervangen door de nieuwe (Coronel). Van der Aat: 'Ik heb getekend tot eind september, met een optie voor nog twee maanden. Dus in principe blijf ik tot eind november aan Ajax verbonden. En wat er daarna zal gebeuren, weet ik nu nog niet.'
Wat denken jullie?
Het stinkt aan alle kanten!