De Commissie
Moderator: mods
"Zijn vriendjes" klinkt meteen wel heel negatief. Je kan zeggen van Jaakke wat je wil, maar hij heeft wel een groot netwerk, ook op het gebied van de expertise die we nu zoeken. Dat hij ze kent, wil niet zeggen dat ze dan precies doen wat hij ze voorschrijft.
Ik kan me heel goed voorstellen dat hij ze juist volledig onafhankelijk wil laten werken.
Maar de ledenraad kan dat natuurlijk veel beter doen, anders worden de uitkomsten per definitie al niet vertrouwd.
Ik kan me heel goed voorstellen dat hij ze juist volledig onafhankelijk wil laten werken.
Maar de ledenraad kan dat natuurlijk veel beter doen, anders worden de uitkomsten per definitie al niet vertrouwd.
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Tja. Dat weet ik niet. Ik ken de meesten niet goed. 't Is moeilijk te beoordelen. De ledenraad is op dit moment wel tamelijk divers van samenstelling, vind ik: het is niet meer een raad van oude, grijze mopperpotten. Bij de laatste verkiezingen zijn ook jongeren ingestroomd (jongste lid: Marc Stuut, speler van de zaterdagamateurs, die nog geen dertig is).Neefkens schreef:Ko: zit er voldoende kwaliteit in de Ledenraad om de commissies te kunnen benoemen?
Of de Ledenraad voldoende capabel is, is een zinnige vraag, maar in zekere zin is hij ook irrelevant. Vergelijk het met de 'echte' politiek: het volk (= de leden) kiest een Tweede Kamer (= Ledenraad). Of die Tweede Kamer vervolgens capabel genoeg is... Tja, als je mazzel hebt wel, en als je pech hebt niet. Feit is dat je het een gekozen afvaardiging is, dat je het niet democratischer kunt doen, en dat het (dus) de correcte optie is.
K.
Still alive...
-
- AT Toto winner 15/16
Gisteren ook, Van Gelder vraagt ga je in zo'n commissie zitten.. nee want ik weet al wat er mis is.. Van Gelder: wat dan? Cruyff: och zoveel, teveel om op te noemen.. Van Gelder: nou noem er eens 1 dan.. en toen was zijn koninklijke hoogheid stil.Neefkens schreef: JC weet het alweer, het is zo simpel volgens hem. Nou vertel dat dan even en help je club.
-
- AT Toto winner 15/16
Gelukkig maar, maar goed het idee alleen al dat ze het zelf wel ff zouden bekokstoven.Saillant detail: het bestuur, onder leiding van Jaakke, wilde de commissie samenstellen, maar daarmee ging de vergadering niet akkoord.
De ledenraad, het hoogste orgaan in de club, benoemt de leden van de onderzoekscommissie zélf.

-
- AT Toto winner 15/16
Dan gaat het over de zaken op het veld. Dit zit dieper en daar gaat Cruijff niet op in. Maar jij gelooft niet dat Cruijff het probleem binnen Ajax al jaren kent, BZ?brigade zuid schreef:Daar heeft ie anders ook nooit zo'n moeite mee.Bertje schreef:Net alsof Ajax erbij gebaat is dat Cruijff de problemen van de club even in de massa gooit.
-
- AT Toto winner 15/16
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Kijk, dáár ben ik het dus mee eens.Neefkens schreef:Het voetbaltechnische deel mag hij over mee denken, als hij daar zijn volledige verantwoordelijkheid voor neemt. Van het organisatorische plaatje moet hij afblijven.
En zelfs als hij alleen over voetbaltechnische zaken meepraat én daar de volle verantwoordelijkheid voor neemt, dan nog neem je een risico, namelijk dat hij als een beledigd kind wegloopt wanneer hij zijn zin niet krijgt.
Onze Johan is, diplomatiek gezegd, geen echte teamspeler in een organisatie. Eerder een type dat eist dat iedereen naar hem luistert.
K.
Still alive...
Over de organisatorische kant heeft hij anders al meer rake dingen gezegd dan Jaakke in vijf jaar voorzitterschap.Neefkens schreef:JC is een extreem goede voetballer geweest, een goede trainer en een waardeloze zakenman.
Het voetbaltechnische deel mag hij over mee denken, als hij daar zijn volledige verantwoordelijkheid voor neemt. Van het organisatorische plaatje moet hij afblijven.
Hij stelt ook die cie niet in, dat doet de ledenraad.Jöhnk schreef:Zag, ja. Dat hij nu die commissie instelt toont aan dat ie het spoor bijster is. Of het is bedoeld als zoethoudertje, maar dat zou ook geen goede zaak zijn.
JC weet gewoon niets van organisatorische zaken, hij benadert alles op zijn "voetbals".
Ko: er is idd een risico dat JC wegloopt als het niet loopt zoals híj wil. Maar ook dan is er wél het voordeel, dat hij zichzelf uitschakelt (zoals jij eerder opmerkte)
Nu wel hoor

Zijn analyse klopt, maar is niet zo hemelbestormend. Vervolgens gaat het om de oplossingen en dan komt hij niet verder dat het allemaal ex-voetballers moeten zijn. Wel wat mager en geen garantie voor enig succes.In grote lijnen komt het probleem Ajax erop neer, dat iedereen naar buiten toe weet hoe het allemaal moet, maar dat intern te veel langs elkaar heen wordt gefunctioneerd. Ik laat even in het midden of dit bewust gebeurt, maar zo liggen de kaarten wel. Wat mij betreft moet Ajax daarom snel af van de verdeel-en-heers-situatie en weer als een team worden geleid. Om in voetbaltermen te spreken, de linksback moet weten waar hij moet lopen als de rechtshalf de bal heeft.