Wie moet Henk ten Cate opvolgen?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie moet Henk ten Cate opvolgen?

Martin Jol
5
6%
Jose Mourinho
21
27%
Marco van Basten
14
18%
Louis van Gaal
15
19%
Adrie Koster
3
4%
Co Adriaanse
10
13%
Iemand anders, te weten:
10
13%

Totaal aantal stemmen: 78

Lionel

Bericht door Lionel » vr okt 05, 2007 9:00 am

boa schreef:Ik denk niet dat Martin Jol een verbetering is t.o.v. ten Cate. Hij deed het bij RKC goed, maar dat deed Erwin Koeman ook.

Bij Spurs valt hij nu toch wel een beetje door de mand.

Ik zou nu kiezen voor een tussenpaus. Iemand die vrij is en het seizoen kan afmaken met maar één doel : kampioen worden.

Dan heb je uitgebreid de tijd om heel nauwkeurig op zoek te gaan naar een geschikte trainer. Want volgend seizoen komen er misschien weer een paar namen vrij (Hiddink, Rijkaard, van Basten, Adriaanse, van Gaal (?) )

De tussenpaus moet dan dus iemand zijn die er tijd voor heeft. Dus of geen betrekking heeft of (assistent)-bondscoach is... De opties :
- Mourinho (alhoewel ik betwijfel of hij dit doet)
- van het Schip
- Beenhakker
- de Haan
- van Basten
- ...

Ik zou kiezen voor Beenhakker.
Aangezien Oranje toch wel 'staat' kan MvB het makkelijk aan om ook Ajax erbij te nemen!

Ik zou kiezen voor Leo Beenhakker/Foppe. Misschien wil Aissati dan ook wel komen
IK GELOOF!!!!!!

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » vr okt 05, 2007 9:32 am

A.U.B. absoluut geen v. Basten wat een prutser. Die jongen presteert het om spelers niet op hun sterke punt te gebruiken en blijft halsstarrig volhouden in 4-3-3. Van Oranje word ik allang niet warm meer.... Ik hoop dan ook dat Oranje volgend week een flink pak slaag krijgt in Roemenië

Beenhakker heeft het wel erg goed naar zijn zin in Polen... Dus of dat doorgaat weet ik niet.

Neeskens.. Heeft een Ajax verleden en schuwt het duel ook niet mijn spelers. Heeft het bij het Clubje van Romana ook niet zo verkeerd gedaan.

Jol :confused.gif:
Weer op zoek naar een Interim coach..

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » vr okt 05, 2007 9:46 am

Iets anders: als HTC inderdaad tussentijds vertrekt, dan kan het TD-schap wat mij betreft ook op de helling. Je weet wel, die functie voor de lange termijn. De man die de Ajax-cultuur moet bewaken en boven de trainer staat, omdat trainers zo vaak van club wisselen. Welnu: Van Geel heeft Perez laten gaan en Colin gehaald, puur en alleen omdat HTC dat wilde. Als Henkie nu weggaat zitten we met zijn erfenis opgescheept. En bedankt.

Nog effe los van het feit dat we de afgelopen jaren net zo vaak van TD zijn gewisseld als van trainer. Dus hou maar over die lange termijn.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr okt 05, 2007 10:05 am

LouisXIV & co schreef:Iets anders: als HTC inderdaad tussentijds vertrekt, dan kan het TD-schap wat mij betreft ook op de helling. Je weet wel, die functie voor de lange termijn. De man die de Ajax-cultuur moet bewaken en boven de trainer staat, omdat trainers zo vaak van club wisselen. Welnu: Van Geel heeft Perez laten gaan en Colin gehaald, puur en alleen omdat HTC dat wilde. Als Henkie nu weggaat zitten we met zijn erfenis opgescheept. En bedankt.
Dat was anders aan het einde van dit seizoen gebeurd, dan had je net zo goed met Colin gezeten. Ik ben wel met je eens dat Van Geel niet sterk heeft opgetreden. Maar ja, ik heb begrepen dat alle transfers in goed overleg tot stand zijn gekomen, en dat ook Van Geel er achter stond.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr okt 05, 2007 10:09 am

Nee, want Colins contract loopt af aan het eind van het seizoen.

Ik vind de rol van Van Geel sowieso dubieus, eerlijk gezegd. Hij zet duidelijk in op fysieke kracht, werkvoetbal en mouwen opstropen. En dat zie je op het veld terug.

Dat je af en toe zo'n figuur voor de balans erbij haalt...daar doe ik echt niet moeilijk over, maar de hoofdlijn zou toch moeten zijn: potentie, creativiteit en techniek.

LucaS

Bericht door LucaS » vr okt 05, 2007 10:12 am

Zo zie je maar dat het hier alom uitgesproken grenzenloze vertrouwen in van Geel op zijn best op gebakken lucht gebaseerd was
I think I lost my fucking headache

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr okt 05, 2007 10:14 am

Je hebt gelijk gekregen ja.

LucaS

Bericht door LucaS » vr okt 05, 2007 10:16 am

Ik bedoel het absoluut niet triomfantelijk of iets dergelijks. :sad.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr okt 05, 2007 10:22 am

LucaS schreef:Zo zie je maar dat het hier alom uitgesproken grenzenloze vertrouwen in van Geel op zijn best op gebakken lucht gebaseerd was
Het was gebaseerd op zijn prestaties bij Willem II en AZ. Die (hooggespannen) verwachtingen heeft hij inderdaad niet waargemaakt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » vr okt 05, 2007 10:40 am

LucaS schreef:Zo zie je maar dat het hier alom uitgesproken grenzenloze vertrouwen in van Geel op zijn best op gebakken lucht gebaseerd was
Van Geel heeft hele goeie dingen egdaan en ook mindere zaken. Erg goed was bijvoorbeeld het halen van Stam, Huntelaar, Gabri, Davids, Suárez en Perez. Slecht was het weg laten gaan van Perez, het halen van Colin en het vooral NIET halen van een goede extra verdediger (linksback).

Ik denk dat Van Geel het bovengemiddeld goed heeft gedaan. En ik ben er van overtuigd dat met een of twee verdedigende aankopen én een goede trainer dit elftal echt kan gaan swingen.

LucaS

Bericht door LucaS » vr okt 05, 2007 10:43 am

Waar zijn de verrassende aankopen, de meerwaarde die een TD zou moeten hebben? De namen die je noemt zijn min of meer gearriveerde spelers, die ghad ik ook nog wel kunnen verzinnen. Op Suarez na wellicht. Maar van Suarez vind ik nog steeds dat hij niet d een linksbuiten is, en dus in die zin een miskoop

Alexander

Bericht door Alexander » vr okt 05, 2007 10:46 am

Ik ben nog steeds helemaal niet overtuigd van Suarez. Hij is niet de linksbuiten die Ajax zo nodig had. Daarnaast word ik misselijk van die schwalbes de hele tijd.

sudesh

Bericht door sudesh » vr okt 05, 2007 10:49 am

LouisXIV & co schreef:
Van Geel heeft hele goeie dingen egdaan en ook mindere zaken. Erg goed was bijvoorbeeld het halen van Stam, Huntelaar, Gabri, Davids, Suárez en Perez. Slecht was het weg laten gaan van Perez, het halen van Colin en het vooral NIET halen van een goede extra verdediger (linksback).

Ik denk dat Van Geel het bovengemiddeld goed heeft gedaan. En ik ben er van overtuigd dat met een of twee verdedigende aankopen én een goede trainer dit elftal echt kan gaan swingen.
Geen creatieve spelers? Geen nummer 10? Deze selectie mist veel kwaliteit en daar is toch echt ook van Geel voor aansprakelijk.

Sneijder laten gaan en alleen Luque ervoor terughalen. Ajax zou met hem erbij een ander systeem gaan spelen, want Sneijder is de enige aanvallende middenvelder op deze aardbol en niet te vervangen.
Van dat systeem hebben we tegen Groningen mogen genieten en ging daarna direct de prullenbak in. Breedteaankopen als Rommedahl en Urzaiz voegen niets toe. Delorge heeft aardige loopacties, maar komt schromelijk tekort. Van doorselecteren heeft van Geel geen kaas gegeten.

Na 1 seizoen mogen al die spelers weer direct op de transferlijst geplaatst worden. Ajax heeft afgelopen zomer weer 10 stappen achteruit gezet, terwijl juist daar het moment was er om 10 vooruit te zetten. Nu Ten Cate weggaat, zal er een nieuwe trainer aangesteld worden, ik hoop dat van Geel zo wijs is om eerst maar die puinhoop van een selectie op orde te krijgen en in de zomer een trainer aan te stellen die wel weer een kwalitatief uitgebalanceerde selectie tot zijn beschikking heeft.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr okt 05, 2007 10:50 am

LouisXIV & co schreef:Van Geel heeft hele goeie dingen egdaan en ook mindere zaken. Erg goed was bijvoorbeeld het halen van Stam, Huntelaar, Gabri, Davids, Suárez en Perez. Slecht was het weg laten gaan van Perez, het halen van Colin en het vooral NIET halen van een goede extra verdediger (linksback).

Je hoeft niet alle goede/slechte aankopen op te sommen om de rode draad te ontdekken.

De rode draad in Van Geels spelersbeleid is namelijk: ervaring, fysieke kracht, mouwen opstropen, weinig risico.
De koers de Ajax zou moeten varen is: jeugdigheid, techniek, creativitiet, innovatie, noem maar op.

Natuurlijk moet er dan af en toe een Stam, een Gabri of een Davids bij om de balans te bewaren, maar het mag NOOIT de rode draad zijn.

Dan de manier waarop Ajax transferperiodes benadert. Men wacht bibberend af totdat de topclubs onze grote talenten weg komen halen. Misschien is het een gekke gedachte, maar het idee achter handelen is toch dat je er BETER van wordt. Waarom stapt Ajax dan niet met de borst vooruit de transfermarkt op? Het is echt geen utopie dat je structureel BETER kan worden van transfers.

Bij Ajax doet men net alsof het andersom is. Dat is het probleem. Een beetje meer VOC-mentaliteit graag. :wink.gif:
Laatst gewijzigd door Jöhnk op vr okt 05, 2007 10:51 am, 1 keer totaal gewijzigd.

martijn401

Bericht door martijn401 » vr okt 05, 2007 10:51 am

Met Louis eens. Alleen de verkoop van Sneijder viel me erg tegen.

Verrassend aankopen? Stam en Davids zijn toch redelijk verrassend. En verder moet de scouting natuurlijk daar voor zorgen.
De scouting is prut en die heb je helaas ook niet 1,2,3,op de rit.Daar is nog heel veel werk te verrichten voor van Geel.

Als van Geel voor een mooie afkoopsom Ten Cate naar Chelsea laat gaan compenseer je de miskopen ook weer.

LucaS

Bericht door LucaS » vr okt 05, 2007 10:52 am

Er is nog geen TD geweest in de historie van Ajax die zoveel geld te besteden had als van geel afgelopen zomer. Er zijn genoeg TD's geweest in de historie die meerdere belangrijke spelers tegelijk zag weggaan

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » vr okt 05, 2007 10:53 am

LucaS schreef:Waar zijn de verrassende aankopen, de meerwaarde die een TD zou moeten hebben? De namen die je noemt zijn min of meer gearriveerde spelers, die ghad ik ook nog wel kunnen verzinnen.
Voor een deel heb je gelijk, maar de taak van een TD is niet alleen om verrassende konijnen uit onverwachte hoeden te toveren. Huntelaar en Suarez hadden veel mensen kunnen bedenken, maar het gaat er om of je respectievelijk 9 en 8 miljoen durft te investeren, want het bleef een risico. Vele anderen hadden die spelers daarom misschien wel laten zitten.

Daarbij gaat het erom of je een goed verhaal hebt om een speler hierheen te halen. Stam is bijvoorbeeld voor de neus van psv weggekaapt. Net zoals het Leo de beo het bijvoorbeeld juist niet lukte om Robben binnen te halen. Dat was Van Geel misschien wel gelukt (koffiedik kijken uiteraard). Ik wil maar zeggen: alleen een naam bedenken is inderdaad niet zo moeilijk. Het binnenhalen is een tweede.

Zo slecht doet die man het niet. Al zie ik ook wel slordigheden.

martijn401

Bericht door martijn401 » vr okt 05, 2007 10:54 am

Verder zie ik trouwens Marco van Basten en van 't Schip graag het roer overnemen na het EK.
Een tussenpaus kan ik zo snel niet verzinnen.

LucaS

Bericht door LucaS » vr okt 05, 2007 10:54 am

Betekent dat dat je vindt dat we een goede en uitgebalanceerde selectioe hebben, of als dat niet zo is, dat van Geel daar niets aan had kunnen doen?

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » vr okt 05, 2007 10:55 am

LucaS schreef:Er is nog geen TD geweest in de historie van Ajax die zoveel geld te besteden had als van geel afgelopen zomer. Er zijn genoeg TD's geweest in de historie die meerdere belangrijke spelers tegelijk zag weggaan
Er is ook geen TD geweest die Ajax-spelers voor zoveel geld heeft verkocht. Het geld heeft hij dus min of meer zelf verdiend.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr okt 05, 2007 10:56 am

Half 1 persconferentie Ajax.

RTVNH meld dat Henk maandag begint bij chelski.

Arwin

Bericht door Arwin » vr okt 05, 2007 10:58 am

Hij gaat definitief weg dus en mijn voorgevoel zegt dat we Martin Jol gaan aanstellen.

Ik ben voor de optie van een tussenpaus om komend seizoen pas de nieuwe trainer aan te stellen.

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » vr okt 05, 2007 11:00 am

LucaS schreef:Betekent dat dat je vindt dat we een goede en uitgebalanceerde selectioe hebben, of als dat niet zo is, dat van Geel daar niets aan had kunnen doen?
Ik vind dat de selectie van Ajax beter is dan iedereen hier nu doet voorkomen. We kampen met wat irritante blessures en ik vind dat HTC de boel gewoon niet goed aan de praat krijgt (Co weet hier echt wel raad mee).

Helemaal top is de selectie echter ook weer niet, want - ik val in herhaling - we missen gewoon een goede verdediging. En dat riep ik in juli al (ik voorspelde dat de verdediging de achilleshiel zou worden dit jaar). Dat is nog vele malen belangrijker dan die creatieve middenvelder waar iedereen zich drie maanden op blind gestaard heeft. Want scoren doen we genoeg. We krijgen alleen veel te veel (maar dan ook echt: veel te veel) goals tegen. Daar kun je eenvoudig niet tegenop scoren.

En ja: dat neem ik Van Geel kwalijk.

999

Bericht door 999 » vr okt 05, 2007 11:02 am

Van Basten en Van ‘t Schip op lijstje Ajax Datum: 5-okt-2007 11:07

Door Simon Zwartkruis

Nu het vertrek van Henk ten Cate aanstaande lijkt, beraadt Ajax zich op mogelijke opvolgers. Volgens de Engelse media is Martin Jol de belangrijkste gegadigde, maar op de schaduwlijst van Ajax staan ook de namen van de bondscoaches Marco van Basten en John van ’t Schip. Hun contracten met de KNVB lopen, net als de verbintenis van Ten Cate bij Ajax, in de zomer van 2008 af.

Mochten Chelsea en Ajax overeenstemming bereiken over een directe overgang van Ten Cate, dan is Adri Koster (nu coach van Jong Ajax) een optie om het roer tijdelijk over te nemen. Ook een andere mogelijke opvolger - Frank Rijkaard - ligt nog vast, bij FC Barcelona. Co Adriaanse is geen optie, onthulde voorzitter John Jaakke onlangs in Sportweek.

Vandaag neemt Chelsea contact op met Ajax over de mogelijkheid om Ten Cate per direct over te nemen. De trainer zelf voerde vorige week in Londen al een gesprek met de Engelse clubleiding.
Sportweek.
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » vr okt 05, 2007 11:03 am

Eens, met het feit dat van Geel als verkopende TD het prima doet. Hoewel ik er toch ook toe neig om spelers die je niet adequaat kan vervangen, aan hun contract te houden.

En natuurlijk eens met het feit dat Co met deze selectie wel potten zou kunnen breken!

Gesloten