Het Bestuur met de rug tegen de muur

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

zeux

Re: Het Bestuur met de rug tegen de muur

Bericht door zeux » ma sep 01, 2014 6:13 pm

wimpey schreef:
zeux schreef:Ook in context. :-)
Ah. Ik denk ik vraag maar effe, want het argument is immers: Ajax heeft geld zat om te kopen. Welnu, dat was destijds niet heel anders... Totdat al die miljoenen die de beursgang opleverden er doorheen gedraaid waren natuurlijk en bleek dat succes niet te koop is...
Waarmee je dus opnieuw weer de gedachte om 1 of 2 spelers van 6,5 of 8 miljoen te halen doodknuppelt met de voorstelling dat we weer eindeloos suljemani-achtige bedragen over de balk gaan smijten.

Eigenlijk is je line of defence heel vaak: van een idee, een gedachte een karikatuur maken door een (extreem) voorbeeld uit het verleden aan te halen. Of dat nu gaat over spelers, trainers of elftallen en hoe die functioneren.

Jammer dat de discussie niet wat gelaagder gevoerd kan worden.

Hetzelfde geldt voor de vier kampioenschappen als 'discussie-stopper'. Alsof daarmee ineens alles goed zit.
Die kampioenschappen zijn het chroom. Ik wil weten of onder dat chroom een verroeste carrosserie zit of een koetswerk dat wat duurzamer is.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » ma sep 01, 2014 6:16 pm

Arthur schreef:
zeux schreef:Dat is prima, maar het is wel onhandig als je zelf een kampioenschap sec als 'bewijs' poneert. Dan vraag je er om. :-)
Ik heb het toch nergens over een kampioenschap gehad?

Ik constateer alleen dat de B-garnituur van vandaag zomaar de sterkhouder van morgen kan zijn. De trend om onze spelers pas goed te gaan vinden als ze (bijna) weg zijn zag je al ten tijde van Vaart en Sneijder.
Je hebt gelijk. Dat was Wimpey.
Leek of je daar op 'voortborduurde'. Corrected.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Arthur

Het Bestuur met de rug tegen de muur

Bericht door Arthur » ma sep 01, 2014 6:22 pm

zeux schreef: Eigenlijk is je line of defence heel vaak: van een idee, een gedachte een karikatuur maken door een (extreem) voorbeeld uit het verleden aan te halen.
Ik ben bang dat het in het geval van Ajax niet om extreme voorbeelden gaat. Hoeveel transferperiodes kun jij je herinneren waarin Ajax zich wezenlijk versterkt heeft en er vooral geslaagde spelers zijn binnengekomen? De zomer met Zlatan, Maxwell en Trabelsi is wat dat betreft wel een heel eenzame zwaluw.

Dit is uiteraard geen wenselijke situatie, maar aangezien het onder talloze trainers en TDs mis is gegaan zit het bij deze club wel dieper dan alleen de poppetjes. Totdat er reden is om aan te nemen dat er hierin iets flink is verbeterd houden ze wat mij betreft maar liever de hand op de knip en blijft het bij het halen van jonge talenten.

zeux

Bericht door zeux » ma sep 01, 2014 6:33 pm

Arthur schreef:
zeux schreef: Eigenlijk is je line of defence heel vaak: van een idee, een gedachte een karikatuur maken door een (extreem) voorbeeld uit het verleden aan te halen.
Ik ben bang dat het in het geval van Ajax niet om extreme voorbeelden gaat. Hoeveel transferperiodes kun jij je herinneren waarin Ajax zich wezenlijk versterkt heeft en er vooral geslaagde spelers zijn binnengekomen? De zomer met Zlatan, Maxwell en Trabelsi is wat dat betreft wel een heel eenzame zwaluw.

Dit is uiteraard geen wenselijke situatie, maar aangezien het onder talloze trainers en TDs mis is gegaan zit het bij deze club wel dieper dan alleen de poppetjes. Totdat er reden is om aan te nemen dat er hierin iets flink is verbeterd houden ze wat mij betreft maar liever de hand op de knip en blijft het bij het halen van jonge talenten.
Ik ben het helemaal met je eens dat het meest zorgelijke probleem deze 'diepere' tendens is om niet goed genoeg te scouten. Daar moet om te beginnen aandacht aan worden besteed.

Dat betekent dus dat je voorzichtig moet zijn met aankopen en niet met grote bedragen moeten gaan smijten. So far so good.
Maar dat is iets anders dan vrijwel niet investeren in nieuwe spelers.

En investeren in 1 of 2 spelers van een miljoen van 6 tot 8 (of vooruit, misschien eentje van 10) met 120 miljoen op de bank, is een heel ander soort risico dan je hele reserve er doorheen jagen met aankopen van 20 miljoen. Maar daar is dan ook geen discussie over. Eigenlijk zie ik iedereen die voorstander is van aankopen die beide dingen benadrukken: het gaat om 1 of 2 holes to fill en geen gekke grote bedragen. Allemaal heel genuanceerd. Maar de reactie is: we moeten niet terug naar het Grote Geld Smijten van welleer.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma sep 01, 2014 6:55 pm

Ik zou ook wel eens willen weten waarom het bijna altijd mis gaat met aankopen. Of misschien iets genuanceerder. Waarom het veel te vaak mis gaat met aankopen.

Scouten we de verkeerde spelers?
Luisteren we juist niet goed naar de scouts?
Hoe is de invloed van zaakwaarnemers en andere al dan niet duistere figuren door de jaren heen?
Zien we door de bomen het bos niet meer omdat er zoveel spelers worden aangeboden?
Is het gewoon erg moeilijk om bij Ajax binnen te komen vanwege het spelsysteem of het verwachtingspatroon?

Want inderdaad, los van het seizoen me Zlatan, Trabelsi, Maxwell en Mido doen we het doorgaans niet best. Matig op zijn best. En dat staat los van de hoogte van de investering. Of het nu een dure speler is of een koopje. Het is op het einde vaker een teleurstelling dan een doorslaand succes. En het patroon is te breed om het op één of twee trainers of TD's te steken.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » ma sep 01, 2014 7:03 pm

Cillissen, Schöne, Poulsen en Moisander zijn de goede 'pick ups' van de afgelopen vier jaar. Viergever moeten we afwachten. En het groepje jeugdjongens is (nog steeds) afwachten.

Tot nu toe dus 1 keeper en drie dienstbare spelers. Belangrijk, maar het is consolideren, niet vooruit gaan.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » ma sep 01, 2014 8:12 pm

Dat het hier wordt goed gepraat, dat verleden jaar niks erbij werd gekocht en nu weer, met een vertrek van 3/4 spelers wederom vertrekken en je dus weer zwakker wordt.. is te gek voor woorden.. onze concurrenten hebben deze zomer niet stil gezeten..
Oprotten met Overmars.. kwaliteit staat op het veld en gvd niet op de bank
Het spel ondet FdB is al tijden dramatisch en zal zeker niet beter worden
De toeschouwers zijn wederom de dupe
Weer op zoek naar een Interim coach..

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma sep 01, 2014 9:33 pm

Eriksen inruilen voor Duarte en Blind voor Zimling. Schiet mij maar lek.
Ajax!

Mano

Bericht door Mano » ma sep 01, 2014 9:41 pm

Elk jaar een stukje slechter en als de rest maar bagger genoeg is, wordt iemand als blind vanzelf een 'sterkhouder'
Maar de huidige blind zou 4 jaar geleden geen sterkhouder zijn geweest. je went aan het niveau en vind iets al snel goed.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Nihad

Bericht door Nihad » ma sep 01, 2014 10:06 pm

Marillion schreef:Ik zou ook wel eens willen weten waarom het bijna altijd mis gaat met aankopen. Of misschien iets genuanceerder. Waarom het veel te vaak mis gaat met aankopen.

Hoe is de invloed van zaakwaarnemers en andere al dan niet duistere figuren door de jaren heen?
Zien we door de bomen het bos niet meer omdat er zoveel spelers worden aangeboden?
Is het gewoon erg moeilijk om bij Ajax binnen te komen vanwege het spelsysteem of het verwachtingspatroon?

Want inderdaad, los van het seizoen me Zlatan, Trabelsi, Maxwell en Mido doen we het doorgaans niet best. Matig op zijn best. En dat staat los van de hoogte van de investering. Of het nu een dure speler is of een koopje. Het is op het einde vaker een teleurstelling dan een doorslaand succes. En het patroon is te breed om het op één of twee trainers of TD's te steken.
Maar dat is toch niet zoveel anders dan bij de andere Nederlandse clubs? Feyenoord heeft toch ook een rits aan miskopen gedaan? PSV doet de laatste jaren toch ook niet anders? PSV kocht jarenlang alle talenten, ja dan scoor je wel een paar spelers of kreeg ze via Chelsea.

Ajax heeft het toch altijd van de jeugd moeten hebben? Zijn in het verleden de grote aankopen niet toevalstreffers geweest? Wie had ooit van Kanu of finidi gehoord? Was Overmars een voor de hand liggende transfer toen? En was Litmanen niet afgewezen bij PSV en Barcelona? Kocht van Gaal niet voor veel geld mensen als Veltman, Juan, Santos, Gabrich, van Vossen, van den Brom, e.a.?

Die trend is toch altijd zo geweest? Cruijff kwam toch ook met Gasselich op de proppen? Misschien moeten we gewoon de conclusie trekken dat het voor Ajax (zeker anno 2014) een onmogelijke taak is om directe versterkingen te halen. Dat het altijd afwachten is of zo'n speler gaat slagen. Dat het altijd een gok zal blijven. Van hoeveel spelers werd er vroeger niet gedacht dat het enorme talenten waren en uiteindelijk konden ze er weinig van? Is dat heel scouten niet overrated? Is Ajax niet in hetzelfde vijver aan het vissen als de grote clubs als Spanje en Engeland?

Veel supporters hebben de realiteit uit het oog verloren. Denken dat het een soort FIFA is op de PlayStation of FM op de PC. Dat je met een zak geld wel even versterkingen kan gaan halen. De realiteit is dat Ajax niet zomaar geld kan gaan lopen strooien. Niet lang geleden stond Ajax financieel aan de rand van de afgrond. Dat nooit meer.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Wouter

Bericht door Wouter » ma sep 01, 2014 10:16 pm

Volgens mij wil Dubbel gewoon, precies 75 jaar na het begin van de Tweede Wereldoorlog, een WOII-sfeer creëren...

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma sep 01, 2014 10:23 pm

Boabdil schreef:
Marillion schreef:Ik zou ook wel eens willen weten waarom het bijna altijd mis gaat met aankopen. Of misschien iets genuanceerder. Waarom het veel te vaak mis gaat met aankopen.

Maar dat is toch niet zoveel anders dan bij de andere Nederlandse clubs? Feyenoord heeft toch ook een rits aan miskopen gedaan? PSV doet de laatste jaren toch ook niet anders? PSV kocht jarenlang alle talenten, ja dan scoor je wel een paar spelers of kreeg ze via Chelsea.

Ajax heeft het toch altijd van de jeugd moeten hebben? Zijn in het verleden de grote aankopen niet toevalstreffers geweest? Wie had ooit van Kanu of finidi gehoord? Was Overmars een voor de hand liggende transfer toen? En was Litmanen niet afgewezen bij PSV en Barcelona? Kocht van Gaal niet voor veel geld mensen als Veltman, Juan, Santos, Gabrich, van Vossen, van den Brom, e.a.?

Die trend is toch altijd zo geweest? Cruijff kwam toch ook met Gasselich op de proppen? Misschien moeten we gewoon de conclusie trekken dat het voor Ajax (zeker anno 2014) een onmogelijke taak is om directe versterkingen te halen. Dat het altijd afwachten is of zo'n speler gaat slagen. Dat het altijd een gok zal blijven. Van hoeveel spelers werd er vroeger niet gedacht dat het enorme talenten waren en uiteindelijk konden ze er weinig van? Is dat heel scouten niet overrated? Is Ajax niet in hetzelfde vijver aan het vissen als de grote clubs als Spanje en Engeland?

Veel supporters hebben de realiteit uit het oog verloren. Denken dat het een soort FIFA is op de PlayStation of FM op de PC. Dat je met een zak geld wel even versterkingen kan gaan halen. De realiteit is dat Ajax niet zomaar geld kan gaan lopen strooien. Niet lang geleden stond Ajax financieel aan de rand van de afgrond. Dat nooit meer.
Mooi nostalgisch huilie huilie verhaal maar met 115 miljoen (!!!!!) op de bankrekening gaat dit verhaal niet op. Men heeft zich weer laten verrassen door het verkopen van Blind, zoals in het verleden Ajax ook overdonderd was door het verkopen van Sneijder, Eriksen, etc.

Bij Ajax kun je in de laatste dagen altijd nog shoppen en andere clubs weten dat en handelen daar naar. Kunnen zich eerst op andere spelers richten en als er budget over blijft haal je voor een prikkie een speler van Ajax.

Dit roept Ajax dus over zich zelf af! Prutsers zijn het, met uitzondering van Frank de Boer die de beleidsmakers voor de 5e keer uit de brand mag gaan helpen. Arme ziel...
Ajax!

Nihad

Bericht door Nihad » ma sep 01, 2014 10:31 pm

Daar heeft Ajax geen invloed op. De transfermarkt sluit nou eenmaal op 1 september, en dan komen de grote clubs met het grote geld nu eenmaal. Spelers zijn geen bezittingen van de club, Blind kan je deze transfer niet ontnemen.

Ajax zit in een moeilijke uitgangssituatie. Een vervanger halen voor een speler die nog niet weg is, is kapitaalvernietiging.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Rutger

Bericht door Rutger » ma sep 01, 2014 10:45 pm

Jarenlang riepen Ajaxspelers als Eriksen, Vertonghen, Blind dat als ze die groep nog een paar jaar langer bij elkaar hadden kunnen houden dat ze een keer hadden kunnen stunten in Europa. Maar ze gaan toch allemaal weg voordat zoiets mogelijk is. Als je toch zoveel geld te besteden hebt, probeer het dan gewoon echt een keer met een goede lichting. Behoudt de paar sterkhouders die je op dat moment hebt en wacht tot de nieuwe aanwas vanuit de jeugd is gegroeit. Dan kun je één of twee jaar later opeens wel stunten in Europa. Als een club als Ajax nooit risico neemt om zoiets te bewerkstelligen, dan zal het nooit wat worden met de Europese ambities.

Ik denk niet dat wanneer je een paar keer een iets hoger salaris uitdeelt aan een bewezen goede kracht dat je daar failliet van gaat. Aangezien deze speler toch al bewezen heeft zo goed te zijn, zul je hem toch nog wel een keer kunnen verkopen. Maar toon aub een keer lef als beleidsmaker ipv het onzekere gedoe met zsm cashen en te accepteren dat je in een dergelijke positie zit.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma sep 01, 2014 11:05 pm

Boabdil schreef:Spelers zijn geen bezittingen van de club, Blind kan je deze transfer niet ontnemen.
Het mooie is dus dat dit in feite wel zo is. Daarom heet het verkopen en komt een prijs tot stand op basis van vraag en aanbod. Ajax heeft het geld niet nodig, daar moet je je voordeel mee doen. Zou Ajax de markt voor uitgaande transfers van basisspelers op 1 augustus sluiten, dan zouden 90% van de clubs en spelers dit respecteren. Mits je het maar tijdig en duidelijk communiceert. De 10% die boos wordt heeft pech gehad.

Manchester had op 1 augustus of eerder al voor Blind kunnen komen maar heeft er geen prio van gemaakt omdat Ajax bekend staat als een club die eager is om te verkopen, desnoods 1 minuut voor het sluiten van de markt. Schijt aan de eigen fans.
Ajax!

Nihad

Bericht door Nihad » di sep 02, 2014 6:45 am

Nee, dat is niet zo. Dit is al jaren zo en onder diverse trainers en bestuurders. Op het moment dat de grote clubs komen met het grote geld dan zij. De spelers weg. Zelfs op de laatste dag. Dat is de realiteit.

Ik heb berusting gevonden in dit feit. Ajax is een kleine club die de slag niet gaat winnen van clubs als MU. Zo simpel is het. Ik snap ook de woede niet zo. Dit is zo voorspelbaar.

Baseman

Bericht door Baseman » di sep 02, 2014 7:01 am

Het vertrek van Blind is niet zo verrassend, al zegt het natuurlijk wel weer iets dat het zo laat tot stand is gekomen.
Maar het vervolgens aantrekken van Zimling lijkt op cabaret, Marc Netto doet volgens mij zoveel mogelijk moeite om zijn bijnaam eer aan te doen. Ruim 100 miljoen op de bank en dan op het allerlaatst aankomen met een bankzitter van Mainz...

Zou men bij Ajax een weddenschap hebben afgesloten, met hoeveel matige spelers De Boer alsnog kampioen kan worden?

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di sep 02, 2014 7:04 am

Het is een keuze om spelers nog te verkopen bij het sluiten van de markt, net zoals het een keuze was om er niet op te anticiperen. Een voetbalclub besturen is een kwestie van de juiste beslissingen nemen, niet een kwestie van berusten in. Ik respecteer dat er fans zijn die zich neerleggen bij de gang van zaken maar de bestuurders zal ik bekritiseren over hun slechte functioneren. Een doorsnee fan die regelmatig een samenvatting van Studio Sport bekijkt zou Ajax niet slechter besturen dan de goedbetaalde 'professionals' die momenteel de club runnen. Daar maak ik me ernstig zorgen over.
Ajax!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di sep 02, 2014 7:49 am

Boabdil schreef:
Marillion schreef:......

Ik zeg toch ook niet dat het een exclusief Ajax probleem is?

Ik vraag me af waarom er verhoudingsgewijs zo weinig goede transfers zijn als je het over een lange periode bekijkt. Vanwege die periode is het dus niet toe te wijzen aan één of twee bestuurders of trainers. Het blijkt structureel bijzonder lastig om de juiste spelers te halen en het lijkt mij interessant om te analyseren waar dat nou aan ligt. Ik pleit er ook absoluut niet voor om met geld te strooien. Ik geef zelfs aan dat zowel dure als goedkope spelers relatief vaak mislukken.

Het is voor mij geen uitgemaakte zaak dat het gewoon haast niet te doen is. Want hoewel er beslist een aantal lastige factoren spelen is het absoluut geen rocket science. Ik ondersteun de gedachte om altijd eerst naar interne spelers te kijken. Maar als club ontkom je er niet aan om soms ook extern te kijken. Dan is het zinvol om te anaylseren waarom dat vaak zo lastig is.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di sep 02, 2014 7:53 am

Overigens zal Ajax altijd te maken blijven houden met last minute transfers. We zijn nu eenmaal niet de grootste club in de vijver. Zo simpel is het.

Natuurlijk kun je hier en daar eens nee zeggen bij een slecht bod of als een speler niet persé weg wil. Maar jongens die echt willen vertrekken moet je niet ten koste van alles willen tegenhouden. Dan krijg je ongemotiveerde spelers. Hoe zou de gemiddelde AT'er reageren als hij niet naar een nieuwe werkgever mag waar hij vier keer zo veel kan verdienen én in een geweldige omgeving terecht zou komen?
Nil volentibus arduum

Arthur

Bericht door Arthur » di sep 02, 2014 8:32 am

Als we het gebrekkige transferbeleid (voorlopig) als gegeven zien, zou het dan niet een idee zijn om ons vele geld in te zetten om spelers waar we al blij mee zijn langer te binden? Zouden Vertonghen, Eriksen, Blind genegen zijn geweest om een jaartje langer te blijven als ze 2 miljoen meer hadden kunnen verdienen? Een extra jaartje had misschien veel uitgemaakt voor de prestaties in de CL, wat op zijn beurt de prestige van Ajax weer verhoogt. Als dat zich doorzet wordt het alleen maar makkelijker om in de toekomst jongens langer te binden.

Ik zou dan dus het huidige, lage salarisplafond aanhouden voor iedereen die zich nog niet bewezen heeft in Ajax 1 en dan een aantal criteria verzinnen op basis waarvan een speler na een paar seizoenen kan overstappen naar het 'bewezen sterkhouder bij Ajax'-salarishuis waar veel meer te verdienen valt.

Ik vind dit ook goed te rijmen met een beleid dat zich vooral op jeugdspelers richt, want het zijn juist vaak de jeugdspelers die de sterkhouders blijken te worden.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di sep 02, 2014 8:40 am

Dat is wel een interessante gedachte. Al verwacht ik niet dat je er spelers langdurig mee vast zal houden. In het buitenland verdienen ze nóg meer en het gaat op een gegeven moment ook om de prestige van het spelen in een grote competitie.

Maar als je een verblijf op die manier af en toe kunt rekken dan kun je daar als club wel je voordeel mee doen.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » di sep 02, 2014 8:53 am

Baseman schreef:Zou men bij Ajax een weddenschap hebben afgesloten, met hoeveel matige spelers De Boer alsnog kampioen kan worden?
Die gedachte - een soort van russisch roulette - schoot gisteren ook door m'n hoofd. :smallgrin.gif:

Ajax lijkt vooral bezig met 'stop gap signings', die een plekkie moeten opvullen totdat een jeugdspeler waarvan men veel verwacht er klaar voor zou moeten zijn. Zimling dus 'nu', Bazoer / El Mahdioui 'morgen'.

Vreemd is dat Ajax met dezelfde defensie als vorig seizoen nu al een berg (makkelijke) tegengoals heeft gevangen. Vorig seizoen zat het na de entree van Cillessen meestal potdicht. Die vastigheid zal FdB er heel rap weer in moeten krijgen.

Ik vind dat psv dit seizoen betere individuele spelers heeft. Qua team is het ook gegroeid. Eens kijken of jullie het dit seizoen bij elkaar kunnen houden, dan wordt psv kampioen.

Ajax Rules

Bericht door Ajax Rules » di sep 02, 2014 9:39 am

Wat vinden jullie van de strekking van deze post van Zlatanist op AN?

Sorry maar dit is dus grote onzin. Het spekken van Groningen en Heerenveen is helemaal het probleem niet. Sterker nog, het is juist prima voor de competitie. Laat die clubs maar kapitaalkrachtiger worden. Dan halen zij ook weer goede spelers terug. Komt het niveau van de competitie alleen maar ten goede. De fout die we maken is juist dat soort spelers te duur vinden en vervolgens tweede en derde garnituur spelers gaan halen voor 3-4 miljoen. Die spelers maken ons helemaal niet beter en zorgen er juist voor dat het niveau heel hard achteruit gaat. Ajax moet juist de Tadic'en en Assaidi's bij Heerenveen en Groningen weghalen. Bedragen onder de 10 miljoen zijn prima te betalen voor Ajax en juist de gierigheid om dat te duur te vinden lijdt ertoe dat de kwaliteit van de selectie enorm achteruit holt.

We moeten heel gauw af van het wanidee dat goed betalen voor spelers van andere Nederlandse clubs slecht is. We moeten heel gauw af van de negatieve toon die dat mee krijgt, 'het spekken van'. Dat is klinkklare onzin. Wij vragen toch ook 18 miljoen als Manchester United voor godbetert Daley Blind komt, waarom mag een Groningen dan niet 7 miljoen vragen voor Tadic? Waarom is dat dan ineens spekken? Wat is dat voor gruwelijke onzin?

Het is alleen maar goed voor de competitie om ons geld aan de kleinere clubs te geven. De betreffende spelers blijven langer in de Eredivisie, in plaats van dat ze naar het buitenland verkassen. Dat is heel positief voor de competitie. Daarnaast geef je de betreffende clubs een paar miljoen om zich weer te versterken en nieuwe goede spelers te Eredivisie binnen te loodsen. Dat systeem werkt prima. Die hele term 'spekken van' is totaal van de zotte en waarschijnlijk ook weer ontstaan omdat we eenmalig enorm afgezet zijn door Heerenveen in het geval van Sulejmani. Die hebben ons inderdaad veel te veel laten betalen, maar dat houdt niet in dat elke dure binnenlandse aankoop fout is. Zo kortzichtig. .
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Nihad

Bericht door Nihad » di sep 02, 2014 9:58 am

Ajax is bijna failliet gegaan door dit soort beleid. :excited.gif:

Mensen zijn vlug vergeten waar we vandaan zijn gekomen, zeg.

Plaats reactie